Kirjoittaja Aihe: Käyttäjäkokemukset selektiivisistä meikkivoiteista  (Luettu 5727 kertaa)

Lizine

• Vieras
Tälläistä en löytäny haulla enkä selailemalla  ???

Selektiivisiä meikkivoiteita ei ainakaan mulla ole rahaa ihan noin vaan ostella, joten olisi erittäin mukava kuulla muiden kokemuksia. Makeup alleyssä kehuttiin mm chanelin meikkivoiteita. Ovatko parempia verrattuna esim Lancomeen tai Kaneboon?
Paras kokeilemani meikkivoide tähänmennessä on ollut Kanebon cream finish -meikkivoide sävy 2. Sopi täydellisesti ihonväriini, peitti ja kesti hyvin ja tuntui kevyeltä.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
Vs: Käyttäjäkokemukset selektiivisistä meikkivoiteista
« Vastaus #1 : 11.11.07 - klo:14:12 »
Tein pienen sävyvertailun, koska asia on häirinnyt mua jonkin aikaa:
(Tämä kirjoitus ei ole virallisen käyttäjäkokemuskaavan mukainen, mutta palvelee kai tarkoitusta)

Parista eri kulmasta:
Vasemmalta: Chanel Double Perfection creme powder makeup, sävy 10 Limpide (musta tuubi), Chanel DP Fluide Limpide, Chanel Vitalumiere creme makeup 10 Limpide (lasipurkki) ja Dior Teint Diorlift 100.

Ja pakkohan se on myöntää itselleenkin, ettei Chanelin 10 vastaa Diorin 100-sävyä. Oli tuota DP Powder makeupia tänään, ja vaikka se jossain vaiheessa on tuntunut nappisävyltä, nyt näyttää auttamattoman "likaiselta". Tuo Diorin 100 on taas selvästi vaaleampi, vaikkei sekään mikään valkoinen ole.
« Viimeksi muokattu: 11.11.07 - klo:14:34 kirjoittanut Paulina »

Poissa Sheppa

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 15.11.07 - klo:18:02 »
Clarins Truly Matte Foundation (01 linen): Tähän mennessä ehdottomasti paras kokeilemani meikkivoide. Jos omistaa kuivan ihon niin tää ei missään nimessä ole paras ;) Mutta toimii siinä tarkoituksessa mihin on tehty, eli jättää heti meikatessa ihon täysin mataksi. Meikkasin ennen kymmentä aamupäivällä ja vieläkin on suht matta iho, vain nenänpäästä kiiltelee hieman (mulla siis rasvoittuva t-alue). Meikki ei myöskään ole alkanut liikkua kasvoilla eikä ole mennyt epäsiistin näköiseksi. Poistaessakin huomaa että on pysyvää laatua, mikä ei siis todellakaan haittaa mua. Kyllä tän saa ihan tarpeeksi helposti poistettua.

Lancome Color ID/Ideal (002/010 beige blanc): Tätä mulla oli ennen yllämainittua Clarinsia, ja kuvittelin tän olevan hyvä meikivoide. Ihan hyvä levittää ja peittävyys oli hyvä, mutta päivän mittaan iho rasvoittui ja meikki meni hieman suttuiseksi sen takia. En osta uudestaan, koska sävykin oli himpun liian tumma.

Diorskin Fluide (100 ivory vai porcelaine): Myös tää on tällä hetkellä käytössä, en tosin ole pariin viikkoon käyttänyt niin tuntuma on päässyt vähän unohtumaan. On ihan hyvä levittää ja peittävyys on keskiluokkaa, riittää mulle jos ei ole näppylöitä. Ei pidä rasvaisuutta kurissa kovin hyvin mutta se on ihan ok. Flude on hyvä vaihtoehto paksulle ja peittävälle Clarinsille kun on hyvä naamapäivä. Ostan ehkä uudestaankin.

Chanel Teint Fluide Universel (10 limpide): Mulla oli käytössä vaalein limpide-sävy, joka on sittemmin jo lopetettu. Sävy oli kyllä aivan ihanan vaalea, mutta levittyvyys aivan surkea. Täytyi työstää kohtuuttoman kauan jotta sai kauniin lopputuloksen. En olisi varmaan viitsinyt käyttää loppuun jos sävy ei olisi ollut niin täydellinen, hyvin vaalea ja neutraali joka ei erottunut edes mun värittömältä ja posliininvalkoiselta kaulalta.

EDIT:

Chanel Mat Lumiere (02 porcelaine): Parempi kuin edellinen omistamani Chanel. Levittyy nätisti, peittävyys on mainittu pullon pohjassa ja on 0.5 (mitä tarkoittaakaan... puolipeittävä?). Mun tarpeisiin peittää sopivasti, sanoisinko että aavistuksen peittävämpi kuin esim. Diorin jo lopetettu Fluide. Sävy on hieman punertava ja hieman tummempi kuin toi Teint Fluide Universel Limpiden. Hyvä meikkivoide, melkein voisin ostaa Suomen hinnalla (nyk. pullo ostettu laivalta). En tiedä onko mulle täydellistä meikkivoidetta olemassa, mutta tää on ainakin lähelle sitä. Tosin myös halvemmat toimii yhtä hyvin.
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:21:32 kirjoittanut Sheppa »
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.

cherie

• Vieras
« Vastaus #3 : 22.03.08 - klo:20:54 »
ostin guerlainin matta-meikkivoiteen ja sen tuntui todella hyvältä... sopivan matta, muttei kiristä väilillä pintakuivaa ihoani... suosittelen  :)

Poissa Miltonia

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 04.04.08 - klo:19:15 »
Dior Forever 023 Ennen tämän ostopäätöstä kokeilin Diorin meikkivoiteet myyjän avustuksella läpi. Tämä tuntui parhaalta. Lopulta ostin mansikkalasta sen. Väri on matta verrattuna muihin joita olen käyttänyt viime aikoina. Sekaiholleni koostumus on ihanteellinen. Todella kuivalla iholla ehkä ei paras mahdollinen voide. Väri on persikkainen ja peittokykyäkin löytyy. Levittyvyys siveltimellä vaatii hieman tarkkuutta. Ainakin minulla jää helposti siveltimen jälkiä jotka sormilla joudun tasoittelemaan. Kiitosta ylellisen näköisestä lasipullosta. Tulee hyvä mieli kun näkee tämän tyylikkäänpullon peilikaapissa. Suojakerroin 25.

Biotherm Aquateinte 02 Tämä on oikeastaan sävyttävä päivävoide jossa mukana glow efekti. Tämä on suuri rakkauteni ollut, kiireisten aamujeni pelastaja. Sävy on edelliseen verrattuna selkeästi tummempi, peittokyky edellisen luokkaa. Tuotteesta löytyy kolme sävyä ja tämä keskimmäinen numero on se vaalein. Viime syksynä siirryttyäni mineraalimeikkipohjasta tähän tasoittui poskieni väri. Suojakerroin on 20.

Dior Voile teinte 001 blond valikoimista poistuva värillinen päivävoide. Jonkunlainen glow efekti löytyy tästä myös. Antaa kasvoille kivan ruskettuneen värin, kuitenkaan olematta mikään liian tumma. Näin keväällä ja varmasti kesällä kiva tuote. Tummuu iholla melko paljon. Miinusta surkeasta suojakertoimesta, vain kymmenen! Mahdollisesti ostan vielä yhden varastoon.

Clarins, Eclat Minute  00 rose shimmer Tämä taitaa olla jonkinlainen hohtopohja jota voi käyttää pelkästäänkin tai meikkivoiteen kanssa. Tuote joka on jäänyt Aquateinten jalkoihin minulla...Täysin turha ostos...kai tämäkin pitäisi käyttää loppuun??
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo:19:18 kirjoittanut Miltonia »

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #5 : 18.04.08 - klo:17:16 »
Dior Pure Light 200 Paras kokeilemani meikkivoide! Valoaheijastava ihanan kevyt meikkivoide, levittyy siveltimellä mahtavasti. Kyseisellä meikkivoiteella ei ole juurikaan peittokykyä, mutta itse en sitä oikeastaan tarvitsekaan. Lopputulos on kauniin kuullas ja luonnollinen. Kestää kauan, ostin itse muistaakseni marraskuussa ja ei ole vielä edes puolessa välissä(tosin käytän vain n. 2-3 kertaa/vko.) Plussaa kauniista pullosta. Ostaisin uudestaan, voin ostaa Suomesta (45,50e)
Suojakerroin 15.
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo:14:35 kirjoittanut kiwi »

Lizine

• Vieras
« Vastaus #6 : 24.05.08 - klo:01:35 »
Kanebo cream finish:
Tähän asti paras kokeilemani meikkivoide. Ihanan täyteläinen koostumus jonka saa levitettyä nätisti kasvoille. Ei korosta kuivia kohtia, hyvät sävyt ja tuntuu mukavalta iholla. Peittää loistavasti.

Kanebo liquid finish:
Peittää huonommin kuin cream finish, luiru koostumus oli mielestäni ikävää. Meikkivoide kerääntyi helposti nenänpieliin jne jo levittäessä.

Lancome teint idole ultra:
Hyvä ja pehmeä koostumus, ei mitenkään erikoinen peitto, silmänaluset vaativat peiteaineen erikseen. Tuntuu iholla todella pehmeältä. Miinusta TODELLA kellertävistä sävyistä.

Joe Blasco:
Käytän tätä lähinnä peitevoiteena silmänalusiin ja nenänpieliin. Siihen tarkoitukseen todella näppärä. Koko kasvoille levitettynä tulee rasvainen olo, ja tähän päälle kun lyö puuteria niin naamio on valmis.. Tätä saattaisin käyttää koko kasvoille jos jaksaisin ostaa meikkivoidesiveltimen ja tupsutella todella ohuen kerroksen.
Hyvän peittonsa ja kätevän pienen nappipakkauksen takia tämä kulkee laukussa mukana pikakorjailuun.

choc-au-lait

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.10.08 - klo:17:21 »
Clarins - True Radiance Foundation
Tata kaytin jonkin aikaa, savy 5 oli paras (keltapohjainen). Luonnollisen kuulas lopputulos. Melkein yhta hyva kuin Armani, mutta vahemman peittava ja sain mielestani huolitellumman lopputuloksen Armanilla kayttaen vahemman tuotetta, joten luovuin lopulta Clarinsista. Sopii niille, jotka eivat kaipaa paljon peittavyytta.

Clarins - Express meikkipuuteri
Kaytan talla hetkella jo toista refillia. Lempituote. Savy no.5 on sopivan keltainen minulle, muut ovat liian pinkkeja tai persikkaisia. Kaytan tata silloin kun taytyy meikata nopeasti, tai aurinkovoiteen paalla (nestemainen meikki paakkuuntuu helposti) ja ihan muuten vain. Voi lisatakin paivan mittaan mutta varovasti ettei paakkuunnu. Laitan taman joko isolla puuteriharjalla tai kabuki-siveltimella, tekee kevytta jalkea. Itse rasiassa olevaan levittimeen en ole juuri koskenut.

Giorgio Armani - Luminous Silk Foundation
Toinen suosikki, mutta toimii vaihtelevasti - joskus ihana, joskus tuntuu ettei oikein sulaudu ihoon. Loistavat keltapohjaiset savyt, minun on 5, jopa 4 pari kolme vuotta sitten kun olin hyvin kalpea. Miinusta pahasta hajusta, tama tuoksuu lahinna maalille tai jollekin.

Laura Mercier - Oil-Free Foundation
Tama on yksi suosikeistani. Antaa kauniin mattapinnan, peittaa hyvin. Ei tuoksu oikeastaan millekaan. Suht paksua, levittyy parhaiten kun lisaa tipan vetta. Savyna minulla on Vanilla Beige, joka ei oikeastaan ole ihanteellinen (ei tarpeeksi keltainen) mutta silloin kun ostin taman olin tyytyvainen. Ei oikein sovi tamahetkiseen ihonvariin. Mercierilta on tullut uudempiakin tuotteita, en vain ole paassyt ostelemaan.

Laura Mercier - meikkipuuteri
Suosikkimeikkipuuteri Clarinsin lisaksi. Tykkaan kovasti taman antamasta luonnollisesta vaikutelmasta. Savyt ovat aavistuksen ongelmallisia, mutta no.2 on hyva minulle kun olen "vaaleampi". Levittamiseen patee sama kuin Clarinsin kohdalla - sudilla, ei rasiassa olevalla "vipalla". Valitettavasti en tieda mista loytaisin Mercierin tuotteita, paitsi Lontoosta tai jenkeista, joten en ole viime aikoina uusinut tata.

MAC Studio Fix Fluide sk15
Minulle myytiin tasta ihan vaara savy (siita sain kun luotin MACin "osaaviin" myyjiin...) eli ihan liian vaalea NC15, mutta itse asiassa tykkaan taman koostumuksesta aika paljon, joten hankin varmaankin tummemman ja sekoittelen niista oikean savyn. Tama meikkivoide antaa puolimatan, huolitellun pinnan. Paivitan arvion sitten kun saan sen toisen savyn ostettua...

Urban Decay Liquid Surreal Skin
(onko tama "selektiivinen" merkki? Onko MAC?) Joka tapauksessa tama oli lieva pettymys. Mattapintainen, mutta tuntui kuivattavan ihoa ja kokkoontyvan paivan mittaan. Voisi sopia paremmin rasvaisemmalle iholle. Todella hyvat keltapohjaiset savyt.

« Viimeksi muokattu: 22.10.08 - klo:17:26 kirjoittanut choc-au-lait »

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 22.10.08 - klo:18:48 »
Clarins - True Radiance Foundation
Tämä oli mulla käytössä viime talvena ja nyt syksyllä (sävy 3). Tällä saa todella luonnollisen lopputuloksen, iho ei jää kiiltäväksi eikä mataksi vaan sellaiseksi pehmeän himmeäksi. Peittää sopivasti ihon epätasaisuutta ja kevyttä punoitusta, mutta ihon virheitä ei tasoita juurikaan. Kunnon peitevoiteen kanssa toimii kuitenkin mainiosti. Levittyy hyvin ja tasaisesti, ei korosta juurikaan pintakuivuutta. Tykkäsin tosi paljon, mutta ei mikään HG-tuote kuitenkaan.

Dior - Forever
Raidoittuu hieman levitettäessä, mutta huolellisella taputtelulla saa lähes photoshopatun näköisen ihon. Ihanan kuulas ja luonnollinen lopputulos, peittää täydellisesti ihon epätasaisuutta näyttämättä pakkelilta. Peittää jonkun verran myös pikku virheitä ja musta tuntuu että peitevoide levittyy erityisen hyvin tämän meikkivoiteen päälle. Korostaa ainakin minun kohdalla pintakuivuutta ja siksi ei noussut ihan ykkössuosikiksi. Huippumeikkivoide silloin kun ihoni on hyvössä kunnossa.

Make Up For Ever - Face and Body Liquid Make Up
Superohutta meikkivoidetta joka levittyy mielestäni parhaiten taputtelemalla huolellisesti sormilla. Peittävyyttä voi säädellä lisäämällä kerroksia. Lopputulos on todella luonnollinen ja heleä mutta iho jää aluksi aika kiiltäväksi. Mun mielestä kiilto häviää suurimmaksi osaksi ilman puuteriakin kun odottaa hetkisen. Ei korosta pintakuivuutta. Tämä on ollut käytössä vasta hetken mutta toistaiseksi vaikuttaa toedlla hyvältä.
Edit. eli lisää käyttökokemuksia tästä. Tämä on ollut nyt käytössä muutaman kuukauden lähes päivittäin ja vasta puolet purkista on kulunut, eli riittoisa on ainakin! Nykyään levitän tämän siveltimellä ja taputtelen siveltimenjäljet pois jos niitä jää. Tämä on ehdottomasti paras kokeilemistani meikkivoiteista enkä ihan heti halua edes kokeilla muita. Lopputulos on superluonnollinen mutta tasainen. Näytän hyvältä mutta siltä, kun mulla ei olisi ollenkaan pohjameikkiä. Edelleen kiiltelee aluksi, mutta ihan kevyt puuterointi riittää, koska kiiltävyys todellakin tasottuu pian. Suuri plussa siitä, että ei vieläkään korosta pintakuivuutta vaikka nassu on kuivemmassa kunnossa kun alkuperäisen postauksen aikoihin. Meikki kestää pitkään hyvänä ja näyttää erityisen hyvältä baari-illan jälkeen seuraavana aamuna. En tiedä mistä johtuu, mutta pitää paikkaansa. Pari kertaa olen nukahtanut meikit naamassa ja näyttänyt aamulla niin hyvältä etten olisi halunnut pestä meikkejä pois :D
Ainut miinuspuoli on epäkäytännöllinen pakkaus. (Lasipullo jossa ei spaattelia tai pumppua).
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:17:02 kirjoittanut epe »

Poissa badbomben

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Kynsilakkahullu suomenruotsalainen.
    • Badbomben
« Vastaus #9 : 27.10.08 - klo:20:09 »
MAC studio fix fluid NC15 Loistotuote, ei aivan yhtä kallis kuin muut selektiiviset sarjat. Antaa posliinisen mattapinnan ja hyvin pigmenttiä joten ei tarvitse maalata maskia jotta tuote olisi peittävä. Punapäille sopiva sävy.

Helena Rubinstein Color clone: Koostumukseltaan ja levittyvyydeltään paras meikkivoide ikinä. Harmi ettei itselleni oikein tahdo löytyä tarpeeksi roosapohjaista sävyä, monet liian kellertäviä.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 08.07.09 - klo:17:24 »
Paul & Joe Light Cream Foundation, 00
Ohut peittävyys ja öljyinen koostumus. Sopii parhaiten kuivalle iholle, mutta alkaa kuitenkin kiiltelemään päivän mittaan, joten paras ehkä talvikäyttöön. Ei tasoittanut ihon väriä erityisesti ja näkyi myös hieman iholla eli ei sulautunut täydellisesti. Kestävyys ei myöskään parhaimmasta päästä, sillä päivän päätteeksi muuttui hieman ikävän näköiseksi, jos oli laittanut puuteria tai peiteväriä päälle. Meikkivoide alkoi myös haista omituiselle n. vuoden päästä, joten ei säily kovinkaan hyvin.
Vaalein sävy todellakin vaalea ja hieman kellertävä, mutta sopii myös kylmäpohjaisellekin koska meikkivoide ei ole kovin peittävää. Pullo oli myös kivan näköinen.  ;)

Clarins Colour Tint, 01 clair
Kevyesti peittävä ja hyvin levittyvä öljyton meikkivoide. Meikkivoide sulautuu todella hyvin iholle (näkymätön) ja tasoittaa punaisuutta hieman. Kerrostettaessa peittää hieman paremmin, mutta ei silloinkaan erotu iholta. Tuoksu on todella kevyt ja tulos suht matta, joten puuteria ei tarvitse paljon lisäillä. Kestää ihan hyvin koko päivän ja levittyy tosi hyvin myös kuivaihoisne naamalle vaikka onkin öljytön.

7.44wannabe

• Vieras
« Vastaus #11 : 05.06.10 - klo:09:30 »
Clinique Skin Smoother, pore minimizing makeup 03 -tuotteella olen yrittänyt peitellä sekaihon T-alueen suuria ihohuokosia. En ole oikeastaan huomannut että ne pienenisivät tai peittyisivät sen merkittävämmin kuin tavallisilla meikkivoiteilla. Saattaa olla että vaikutusta on, mutta sen havaitseminen on vaikeaa. Toisaalta ei myöskään pahenna, käytän edelleen.

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #12 : 06.06.10 - klo:16:21 »
Clarin Truly Matte Foundationminulla tämä oli sävyssä 03. Ei mielestäni sovi kovin kuivaihoiselle, sillä itselläkin jos on hieman pintakuiva iho paistaa kuivuus läpi ja korostuu entisestään. Muuten on todella kiva meikkivoide ja pitää ihon mattaisena pitkään.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 07.06.10 - klo:12:03 »
Guerlain Parure Extreme, minulla sävyssä 02, Beige Clair. Erittäin peittävää ja kestävää, käytän jos iho on erityisen punoittava ja huonossa kunnossa, tai jos meikin pitää kestää hikoilua. Harmi kyllä sävy on minulle hieman liian harmahtava, kun kelta/persikkapohjaiset sarjasta oli liian tummia ja oransseja. Muuten voisi olla lähes jokapäiväinen perusmeikkipohja.

Dior Forever sävy 023. Samantyyppinen kuin edellinen muttei yhtä peittävä, mutta silti onnistuu jättämään enemmän selvästi meikatun näköisen jäljen. En aio ostaa toista tätä meikkivoidetta.

Kanebo Cream Finish minulle täysin epäonnistunut ostos kun on T-alueelta rasvoittuva iho, kesällä jopa erittäin rasvoittuva. Tämä alkaa kiiltää ja liejuuntua hyvin nopeasti kasvoilla. Lisäksi inhottavaa, että kännykkään jää selvät meikkivoidejäljet jos koskee poskeen, samoin jos naamaan koskee ja sitten vaikka papereihin niin kellertävät jäljet jää. Tahrii myös kauluksia helposti.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 29.10.10 - klo:13:20 »
Armani Face Fabric - Todella silikoninen, liukas meikkivoide - mutta toisin kuin Diorin vastaavantyyppinen, tämä ainakin lähes toimii ihollani. Häivyttää huokosia todella hyvin, muuten peittävyys on lähinnä kevyt. Jos ihollani ei olisi tapumusta pintakuivuuteen tämä saattaisi olla hyvinkin sopiva. Valitettavasti kuitenkin tällainen silikonipasta tuo pintakuivuuden todella ikävästi esiin jos kosteutuksen (ja talvella myös ihon suojaamisen) kanssa ei ole superhuolellinen.

Kannattaa kokeilla hieman rasvaisuuteen taipuvalle iholle, jossa ongelmana lähinnä suuret ihohuokoset, mutta ei isompaa peitettävää. Voisi toimia erinomaisesti myös ikääntyvälle iholle, joka ei ole kuivuuteen taipuvainen, häivyttää myös hiusjuonteita.

Armani Luminous Silk - Minulla on ollut tätä yksi kokonainen pullollinen aikaisemmin ja kokemukset ovat vähän ristiriitaisia. Parhaana päivänä antaa ihanan pohjan - huonoina päivänä tekee naamasta yhtä huokosilla pilkutettua pintaa. EDIT - näköjään ihan samoja kokemuksia muillakin :D Peitto kevyestä peittävään, kerrostuu erittäin hyvin. Tuntuu hieman monen merkin "kestomeikkivoiteelta" - tuntuma voiteeseen häviää iholta melko nopeasti. Kannattaa siis levittää pieni määrä kerrallaan, pienelle alueelle. Kaipaa myös hyvää kosteutusta, mutta ei kuitenkaan ole paha korostamaan pintakuivuutta.

Tänään otin pari värinäytettä Stokkalta pelkän kämmenselkätestin perusteella. Kotona säikähdin toisen näytteen tummuutta - mutta levitin sitten kumminkin toisen näytteen toiselle ja toisen toiselle puolelle naamaa. Tummempi näyttää TODELLA PALJON paremmalta - sävy on täsmälleen oikea oliiviin vivahtava ja voide häivyttää huokosia, juonteita... Vaalealla puolella pilkkuefekti on lähietäisyydeltä ihan selvä ja muutenkaan pohja ei näytä sulautuvan ihoon. Voiko tämä nyt toimia täysin eri logiikalla kuin meikkivoiteet yleensä? Vähän arveluttaa ostaa mitään näin tummaa.
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:13:42 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.