Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 213632 kertaa)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Vs: Avon calling?
« Vastaus #135 : 10.04.06 - klo:17:16 »
Tigru, tuo taisi olla sellainen joulupaketti Arabian Glowsta, maksoi 15,90e silloin. Joulupukki toi mulle  ;) Kiva setti, mutta se monikäyttö meikkipuikko on ihan turha, en oikein keksi mitään käyttötarkoitusta. Palaanpas takaisin putsari asiaan, mullakin siis on se sinisen sarjan puhdistusvoide, ei mulla kirvele yhtään silmiä ja tykkään tosi paljon.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #136 : 10.04.06 - klo:19:12 »
Juu tuo eBayn hintataso on suunnilleen 2/3 Suomen hinnoista (tai alle) näissä Avonin tuotteissa, siis postikuluineen. Halvemmallakin saa, jos jaksaa kytätä. Nuo mun aurinkopuuterihelmet oli ihan "buy it now"-kohde. Katselin eBaystä myös Avonin manikyyrisettejä, Buy it now -hinnat oli noin 7e sis. pk:t ja kuvastohinta taitaa olla jotain vähän päälle 11e Suomessa. Kun eBay tulee vähän tunnetummaksi Suomessa, taitaa monelta kosmetiikkasarjalta pienentyä Suomen myynnit... Tai no, kyllähän monet jo tilailevat nettikaupoista, mutta eBay on kuitenkin aikamoinen aarresaari.
« Viimeksi muokattu: 10.04.06 - klo:19:18 kirjoittanut Tigru »

rebecca

• Vieras
« Vastaus #137 : 11.04.06 - klo:00:47 »
Tuli vielä mieleen, että 90-luvulla oli vielä mielekästä toimia Avon-ladyna, kun se oli jotain uutta ja erikoista.
Nyt niin moni kauppaa Avonia ja Oriflamea ja ties mitä, että Avonkin alkaa olla ihmisten mielissä samalla viivalla esim. Yves Rocherin kanssa.
Minä kyllä ehdin löytää suosikkituotteita Avonilta. Anew Retroactive on ihana sarja ja Anew Alternative-sarjan Intensive Age treatmentin ostan taatusti uudelleen. Mutta, kuten sanottu, konsulttina toimiminen ei ole halvin tapa ostaa kosmetiikkaa, vaikka sen tosiaan pitäisi olla.

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #138 : 09.05.06 - klo:00:34 »
Piiitkästä aikaa tännekin... Tuli viikko sitten paketti ja oli kyllä ihanan tuoksuista se uusi Naturals-sarjan lime suihkugeeli ja vartalovoide. Ihanan kesäisen pirtsakkoja. Tökkii koko ajan pahemmin tuo konsulenttina oleminen ja ajattelin pitää vähän taukoa, mutta nyt sitten olisi nuo aurinkovoiteet tarjouksessa ja niitä kyllä pitäisi ostaa useampaakin sorttia... Joten saas nähä miten käy.  ::) En kyllä viitsisi maksaa Nivean hintojakaan, kun tiedän, että Avonin voiteet saisin halvemmalla.

Tästä on pitänyt mainita jo jonkun aikaa, mutta tuli ihan hyvä mieli, kun tulkitsin yö- ja päivävoiteeni molemmat mineraaliöljyttömiksi.  :D Ovat Milk Comfort ja Re-charcing day. Olen kyllä edelleen  Avon tuotteiden suurkuluttaja, hinta on edullinen ja ihan hyviä ovat. Varmasti parempiakin löytyy, mutta minulla ei ole varaa maksaa niistä.  ::) Mielestäni ovat siis hintaluokassaan vallan mainioita.

Ja miten kävi sen Rebeccan shampooasian kanssa? Tilasitko, tykkäsitkö, vai nakkasitko vesilintua!?  ;)

rolla

• Vieras
« Vastaus #139 : 09.05.06 - klo:01:08 »
Siis onko tämä avon joku yr:än, nivean, lumenen vai minkä tasoinen sarja? Minä luulin jo pitkään, että on joku kalliskin sarja niin en ole jaksanut perehtyä..

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #140 : 09.05.06 - klo:01:20 »
Onpas vaikea kysymys, Avon kyllä pieksee YR aikalailla kaikessa, Nivean valikoimat taas on niin paljon pienemmät, että en oikein pysty vertailemaan, vastaisin Lumene, ehkä. Lumene on mulle myöskin tutumpi kuin Nivea. Mutta riippuu hirveästi tietysti tuotteesta ja siitä keneltä kysyy. Avonilla on myöskin aivan tolkuton valikoima kaikkinensa, joten varmasti löytyy jokunen floppikin, mutta niillä tuotteilla on 3kk täysi palautusoikeus. Joten jos ei tykkääkään, voi palauttaa sen ilman kummempaa syytä.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 09.05.06 - klo:07:56 »
Minusta Avon on YR:n tasoa. Lumenen miellän paljon laadukkaammaksi. Avonilta saa tosiaan jotakin tosi edullisesti, vaikka on sielläkin joukossa arvokkaampaa kamaa. Kannattaa Rolla mennä Avon sivuille www.avon.fi ja ladata etusivulta uusin kuvasto ("lataa uusin esite" -linkki keskellä sivua). Sieltä näkee tuotteita ja hintoja. Noissa kuvastoissa on se hassua, että niissä ei ole aina samat tuotteet. Eli pitää muutaman kuukauden lukea säännöllisesti kuvastoja, että pääsee jyvälle, mitä kaikkea Avonilla on. Uutuuksia tulee lisäksi joka kuvastoon eli lukemista kyllä riittää!

Mulla on taas jäissä tämä Avon-juttu eikä kyllä haittaakaan. Minähän en ole koskaan itse ollut konsulentti, vaan tilannut vain konsulenteilta, jotka ovat olleet mulle ventovieraita ihmisiä. Aluksi sain Avonin nettisivujen kautta konsulentin, jolta en ehtinyt tilata kuin kerran ennen kuin hän lopetti kokonaan. Hän sitten siirsi minut toiselle konsulentille, jolta ehdinkin tilata muutaman kerran. Tilasin ensin noin kahdellakympillä, mutta sitten tilaukset muuttui kymppiin. En tiedä, kokiko hän minut turhaksi asiakkaaksi vai mitä, mutta sitten hän ei enää ilmoitellut, että tilausaika on päättymässä ja hän on tekemässä tilausta, joten olen nyt sitten tippunut veneestä ihan kokonaan.

Jos halutaan, että asiakas itse aktiivisesti tekee oman tilauksensa, niin silloin kuvastoon pitäisi ehdottomasti merkitä, milloin viimeistään tilaus pitää tehdä. Jos mulla ei lue mitään päiväystä eikä konsulentti ota mitään yhteyttä eikä kuvastossa ole mitään pakko saada -tuotetta, niin en minä ainakaan ala kauppaamaan konsulentille omaa tilaustani. Saa kyllä tehdä sen verran töitä, koska saa kuitenkin provikat minunkin tilauksestani!

Ja kun tilauksen jättää kerran tekemättä, niin ei myöskään saa jatkossa niitä kuvastoja. On kyllä vähän turhan tehokasta asiakkaiden karsimista minun mielestä...

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 09.05.06 - klo:09:33 »
^Joo kyllä konsultin kuuluisi sen verran huolehtia tilauksista eli paras tapa on merkitä kuvastoon tai ilmoittaa mikä on viimeinen tilauspäivä.Näin esim. tekee myyjä jolta olen ostanut oriflamen tuotteita joskus.Siellä on aina vika tilauspäivä johon pitää sitten ilmoittaa mitä ottaa jos ottaa.Ja näin myös teen itse kun avonin kuvastoja jaellut.

Hmm avonin tasoa arvioitaessa kyllä mielestäni myös voisi sanoa YR:n kanssa melko samaa.
Kummassakin on omat hyvät ja huonot tuotteensa niinkuin no vähän jokaisessa sarjassa,mutta kuitenkin ovat hieman samantyyppisiä.
Toisaalta miettinyt tuota avonia niin jotkut niistä meikeistä/tuotteista ainakin aiheuttaa mulla ihottumaa/ärsytystä iholla.
Mikään muu meikkisarja taas ei oikeen mitn sellaista saanut aikaan.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

rebecca

• Vieras
« Vastaus #143 : 09.05.06 - klo:18:24 »
Minä taas pidän Avonia YR:ä laadukkaampana sarjana.
Nyt kun en ole itse enää vastuussa myynneistä ja toimituksista, tilauksista ym, vaan minulla on oma kauneuskonsultti, joka tuo paketin kotiini, olen innostunut tilailemaan.
Noista tuotteista en aio luopua, mutta olen tosi iloinen, että lopetin sen kauneuskonsulttina tuhraamisen.
Muutenkin älytön koko "kauneuskonsultti" -sana. Miksei voi olla vaikka vain esittelijä. Totuushan on, että suurin osa ei ole saanut hommaan minkäänlaista koulutusta.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #144 : 09.05.06 - klo:19:07 »
Mun mielestä Avon on aika samassa hintaluokassa kun Lumene eli ei mikään kyllä ihan halpis. Osa noista "paremmista" tuotteista on sitten jo ihan Biothermin yms. hintaluokkaa... Kokemukset on kyllä tähän asti olleet sellaisia että hinta ja laatu (tai pakkauskoko) ei ihan kohtaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Silver

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 09.05.06 - klo:22:59 »
Muutenkin älytön koko "kauneuskonsultti" -sana. Miksei voi olla vaikka vain esittelijä. Totuushan on, että suurin osa ei ole saanut hommaan minkäänlaista koulutusta.

Mun mielestä tuo taas on kiva tuo kauneuskonsultti sanonta  :D
Ja mitä koulutusta tuohon hommaan nyt muka tarvii..kun vaan on kiinnostusta yleensä kosmetiikkaan ja avonin tuotteisiin niin siinä se niiden kanssa läträtessä tulee "kouluttauduttua".
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat

rolla

• Vieras
« Vastaus #146 : 10.05.06 - klo:00:00 »
Mulle tulee sanasta kauneuskonsultti mieleen sellainen, joka konsultoi kaikessa kauneuteen liittyvässä. Oli ainakin yksi toinenkin "ammatti", jolla ei ole mitään tekemistä koko nimikkeen kanssa.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #147 : 12.05.06 - klo:20:43 »
Voisin kans vertailla vähän Avonia ja YR:ää, kun kummankin putiikin tuotteita on tullu ostettua varmaan 300 eurolla...

Ensinnäkin Avonin meikit on mielestäni aika huonoja, korkeintaan keskinkertaisia. YR:n meikit on kans suurimmaksi osaksi huonoja, mutta muutamia helmiäkin löytyy (mm. luminelle irtopuuteri, Yrian ripsiväri ja Yrian eyeliner). Eli sanoisin, että meikit on aika lailla samaa luokkaa.

Kroppatuotteet on kans aika lailla samaa luokkaa, mutta Avonilla löytyy muutama oikeasti hyvä tuote (mm. sss-sarjan kuorintavoide, ihan huippu ja maksaa muistaakseni vain 2,90e), toisin kuin kaikki YR:n kroppatuotteet on aika lailla peruskamaa.

Kummankin putiikin hajuvedet on aika surkeita, ihan paria ok:ta lukuunottamatta (YR:n hedelmätuoksut ja Avonin kesätuoksut).

Suurin ero mielestäni tulee kasvojenhoitotuotteissa, joissa Avon hakkaa YR:n mennen tullen. YR:n tuotteista en laittais naamaani kovinkaan montaa, Avonin kasvotuotteet puolestaan on ollu akselilla ok-hyvä-tosi hyvä. Se uusi kaksiosainen (geeli/voide) silmänympärysvoide on muuten hyvä, ollu mulla nyt parisen viikkoa käytössä :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #148 : 26.05.06 - klo:14:17 »
Sorruin tekemään tilauksen pari viikkoa sitten ja pitää hieman kehua muutamaa tuotetta...

Tilasin kasvojen itseruskettavan (joka on silikoniton ja mineraaliöljytön) ja oli kyllä hyvä ostos! Levittyi ja imeytyi hyvin, kosteutti kivasti. Yhden käytön jälkeen kasvoilla oli luonnollinen kevyt rusketus, ja esim. Dermolisin itseruskettavaan verrattuna tämä ei tehnyt kasvoja yhtään "likaisen" näköiseksi. Eikä maksanut paljoa. Toisen peräkkäisen käytön jälkeen rusketus oli jo liian tumma, joten en käytä kuin max. kaksi kertaa viikossa. Tilasin myös kasvojen kosteusvoiteen SPF 30, mutta sitä en ole vielä ehtinyt kokeilla.

Naturals-sarjan kuivien hiusten naamio oli kans positiivinen yllätys, kosteutti jopa mun luonnonkiharaa tukkaa ihan kivasti. Halpa tuote, parisen euroa, joten voi lotratakin ihan hyvällä omallatunnolla. Seuraavaksi ajattelin ostaa lisää Avonin hiustuotteita...

Solutions-sarjan oranssi yövoide oli ihanaa, tilasin vain näytepussin ja tätä voisin ostaa lisää. On täyteläisempää kuin luulin ja inci näyttää myös hyvältä. Saman sarjan päivävoidekin oli hyvä (SPF 15), mutta sisältää "hileitä". En vielä ole päättänyt, tykkäänkö vai en, aluksi ajattelin, että kauheeta ainetta, mutta kun laitoin irtopuuteria päälle, näytti siltä, kun kasvoilla olis ollu kevyesti PL:n YGG:ä :D Pitää vielä kokeilla pari kertaa ja katsoa peilikuvaa auringonpaisteessa.

Tilasin myös sitä kuivaa kynsilakkaa (niin kuin oon Kynsifriikit-ketjussas meininnu) ja oli muuten hyvää, mutta hinta ihan liian kova. Pysyi kynsissä n. 5 päivää hyvänä ja sitten alkoi pikkuhiljaa murentua millin paloina. Käyttö oli kyllä mielettömän helppoa ja kerrankin mulla oli sileä lakkaus. Nuita voisi ehkä ostaa varalle yhden paketin, jos joskus tulee tarve pikalakkaukselle, eikä ehdi kuivatella kynsiä.

Pari aurinkovoidettakin ostin, mutta niitä pitää testailla sitten joskus.... Seuraavaan tilaukseen ajattelin laittaa myös Color Trendin "kuultomeikkivoidetta" ja ehkä myös normaalia meikkivoidetta, nyt kun saa 6e/ 2kpl ja siitä vielä alennus pois (eli on puoli-ilmaista) :)

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 26.05.06 - klo:14:28 »
Jipii! Vihdoinkin todiste siitä, etten ole hullu kun kehun kaikille sitä Naturalsin hiusnaamiota.  :-* On ihanan syötävää mömmöä tuoksultaan ja hyvä tukkakin sillä tulee.

Aluksi itekin vierastin sitä hilepäivävoidetta, mutta nyt on ihan vakikäytössä. Ei se minusta mitenkään loista naamassa jos vaan on jotain meikkiä siinä päällä. Mullakin on niitä aurinkovoiteita odottamassa, olisi vaan aurinkokin.