^ Ihan vain huomiona, esim. siinä inci-ketjussa tämän Avonin sy-voiteen yläpuolella on listattuna Shiseidon Benefiance sy-voide, joka on monella palstalla rankattu parhaiden sy-voiteiden joukkoon ja tässä Shiseidossa mineraaliöljy on incissä aikaisemmassa vaiheessa kuin Avonin tuotteessa. On kyllä erittäin jyrkkä mielipide, jos on sitä mieltä, että Shiseidon Benefiance on kuraa. Mutta mielipiteensä kullakin tietysti 
En tosiaankaan tee eroa kalliiden ja edullisten tuotteiden välillä, sillä jos tuotteet sisältävät mineraaliöljyä, silikoneja, paljon parabeenejä ja muita keinotekoisia säilytysaineita ja hajusteita en laita niitä iholleni oli kyseinen tuote sitten kallista Shiseidoa tai halpaa Pirkkaa. Jyrkkä mielipide tai ei, riippuu ihan näkökulmasta. Myönnän sen, että kuraksi kutsuminen on jyrkästi sanottu, mutta niin se vain on mun mielestä. "Hieno" merkki ja kallis brändi voi olla kuraa, ja halpa saattaa olla todella hyvää, ei se hinta aina sitä laatua määrää. Itsekin oon ihan höperönä esim. Erisanin halpaan puhdistusgeeliin.
Jokaisella tosiaan on omat kriteerinsä siitä, mitä laadukkaaksi mieltää ja mitä iholleen laittaa. Itsekin olen ajatellut melko jyrkästi joskus silikonia tai mineraaliöljyä sisältävien tuotteiden olevan automaattisesti 'halpiskuraa'. mutta käytännössä olen huomannut, että kappas kummaa, ne parhaat luottotuotteet sisältävät usein jompaa kumpaa. Ei pelkkä silikonin läsnäolo tee tuotteesta 'kuraa', vaan usein silikoni on erinomainen sidosaine, jossa tehoaineet säilyvät stabiileina. (sitten taas, jos INCI on pelkkää silikonia, väriä ja hajustetta, niin...
)
Tästähän meillä on ollut ystävällismielistä vääntöä ennenkin

, silikoneista ja mineraaliöljyistä, sekä niiden hyödyllisyydestä tai hyödyttömyydestä. Mun kriteerit kosmetiikan suhteen ovat tosiaan nykyään todella tiukat, mutta nehän ovat mun kriteereitäni ja mielipiteitä. Yritän metsästää mineraaliöljyttömiä ja silikonittomia tuotteita hinnasta veisaamatta, joten en puhuisi halpiskurasta, sillä mulla ei ole mitään todella halpoja markettituotteita vastaan, päinvastoin. Silikoni saattaa olla vain yhtenä sidosaineena todella laadukkaassa tuotteessa, eikä se tuote ole automaattisesti muille kuraa, mutta mulle se on ja mie en sellaista tuotetta silloin osta.
En ymmärrä miksi usein kosmetiikkakeskusteluista tulee sellaisia juupas-eipäs-silikonia-keskusteluita. Jos mie haluan välttää silikoneja ja mineraaliöljyä, suotakoon se mulle. Jos ihmiset haluavat ja pystyvät käyttämään silikoneja ja mineraaliöljyä sisältäviä tuotteita, suotakoon se heille. Sallittakoon kaikille myös oman mielipiteensä esille tuominen ilman, että aletaan päivitellä sitä mielipidettä.