Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 213964 kertaa)

tiina1982

• Vieras
Vs: Avon calling?
« Vastaus #270 : 26.12.07 - klo:21:51 »
Mullakin avon tuotteet sopineet, eli ei valittamista :) Ainostaan luomivärit ovat aika :-\ pigmenttiä ei löydy, eli luomivärit ovat floppi avonilta, mutta tämähän on vain mielipiteeni 8) Vartalosuihkeet ovat ihania :-* Ainakin be... sensual on ehdotin suosikkini :-*

Avon Vippari

• Vieras
« Vastaus #271 : 26.12.07 - klo:21:57 »
Mullakin avon tuotteet sopineet, eli ei valittamista :) Ainostaan luomivärit ovat aika :-\ pigmenttiä ei löydy, eli luomivärit ovat floppi avonilta, mutta tämähän on vain mielipiteeni 8) Vartalosuihkeet ovat ihania :-* Ainakin be... sensual on ehdotin suosikkini :-*

oletko kokeillut noita luomivärikyniä tai sitten Precision Glimmer Powderia nämä on todella hyviä ja kestäviä luomella.

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #272 : 26.12.07 - klo:22:19 »
Big Color luomivärikyniä on ainakin kehuttu. Muista en tiedä.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #273 : 26.12.07 - klo:22:53 »
Maltti on valttia joka asiassa. Niin myös näissä uskomusjutuissa mitä kosmetiikka voi tehdä ja mitä ei. Tarpeeksi kun uskoo, niin kai sitä sitten näkee vaikka mitä.. ::)
Ok, itselläni on nuo toimineet. Se ehkä voi riippua myös kehosta miten ottaa vastaa noita aineita. Ja itse olen käyttänyt sy-voidetta heti alusta asti ja ympärykset on toisenlaiset kuin olivat. Mutta sehän on selvää, että kaikille ei tuotteet välttämättä käy/toimi. ;)

Onneksi kosmetiikka ei ole enää uskomusasia, vaan tuotteiden tehokkuuden ja laadukkuuden näkee INCI-listasta. Jos tuotteen INCI-lista on pelkkää kuraa (silikoneja ja mineraaliöljyä), niin ei siihen enää mikään uskomus tuotteen toimivuudesta auta. Enintään placebo-efektiä voi silloin odottaa.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #274 : 26.12.07 - klo:23:59 »
^ Tähän voisin mainita, että tuon 2-osaisen sy-voiteen inci on kyllä oikeesti hyvä, joku oli sen jonnekin naputellutkin. Samoin kuin sen "tissirasvan" incikin on muistaakseni hyvä, ainakin kun vertaa moniin muihin vastaaviin voiteisiin/seerumeihin, jotka ovat usein pelkkää silikonia.

Muutenkin useissa Avonin tuotteissa on ollut yllättävän hyvät incit, siksi mä jäinkin näihin tavallaan koukkuun. Olen aika tarkka siitä mitä käytän, mutta tutustun aina mielelläni ennakkoluulottomasti uusiin tuotesarjoihin (MUA:sta saa hyviä vinkkejä) ja syynään incit tarkkaan. Avonin tuotteista olen kokeillut hyvin monia ja monet tuotteet ovat osoittautuneet huonoiksi, mutta monet myös todella helmiksi ja näitä tuotteita tilailen säännöllisesti eBaystä. Avonin lisäksi käytän esim. Cliniqueta, Shiseidoa, Lancomea, Dioria, Erisania ja Yves Rocheria ;D

Olen tullut siihen tulokseen, että kaikista tuotesarjoista löytyy helmiä, ja olen pyrkinyt vuosien varrella etsimään näitä helmiä mahdollisimman paljon. Ebay on tehnyt tuon etsimisen helpoksi ja halvaksi, koska tilailen usein matkakokoja ja usein jo sellaisen käytön jälkeen pystyn erottelemaan huonot tuotteet hyvistä. Mutta tämä meni nyt jo ohi aiheen, sori siitä. Pointtina oli se, että melko laajasta tuotekokeilupohjasta ja kriittisyydestäni huolimatta tykkään monista Avonin tuotteista tosi paljon :)

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #275 : 27.12.07 - klo:08:44 »
Onneksi kosmetiikka ei ole enää uskomusasia, vaan tuotteiden tehokkuuden ja laadukkuuden näkee INCI-listasta. Jos tuotteen INCI-lista on pelkkää kuraa (silikoneja ja mineraaliöljyä), niin ei siihen enää mikään uskomus tuotteen toimivuudesta auta. Enintään placebo-efektiä voi silloin odottaa.

Tää on täysin OT, mutta tekee silti mieleni kommentoida... Sillä eivät nuo INCItkään kaikkea kerro tai ole millään muotoa tuotteen laadun saati toimivuuden tae. Vaikka listoissa onkin kaikki ainesosat määräjärjestyksessä, tarkat määrät ja ainesosien tarkempi laatu jäävät auki samoin kuin se mystinen tekijä X, joka meille varmaan kaikille on tuttu. Joskushan "huonommatkin" tuotteet voivat toimia hyvin ja joku täydellisen INCIn tuote olla ihan surkea.
Rautalangasta vääntävä esimerkki siitä, mitä tarkoitan INCIen rajoittuneella informaatioarvolla: Otetaan kaksi liuosta, joiden ainesosat ovat vesi, vehnäjauho ja ananas. Toisessa on vettä 2 litraa, hienoa vehnäjauhoa puoli desiä ja tuoretta ananasta murskattuna ruokalusikallinen. Toisessa on vettä puoli litraa, karkeita vehnäjauhoja kolme desiä ja purkkiananasta paloina kaksi desiä. "INCIt" ovat samanlaiset, mutta lopputulos täysin erilainen...

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 27.12.07 - klo:11:47 »
Tää on täysin OT, mutta tekee silti mieleni kommentoida... Sillä eivät nuo INCItkään kaikkea kerro tai ole millään muotoa tuotteen laadun saati toimivuuden tae. Vaikka listoissa onkin kaikki ainesosat määräjärjestyksessä, tarkat määrät ja ainesosien tarkempi laatu jäävät auki samoin kuin se mystinen tekijä X, joka meille varmaan kaikille on tuttu.

Korjaan vielä vähän määräjärjestystä koskien. INCI:ssä ainesosat ovat määräjärjestyksessä, kunnes puhutaan alle 1% pitoisuuksista. Jos tuotteessa on säilöntäainetta y ja x alle prosentti ja tehoainetta (vaikka a-vitamiini) a alle prosentti, niin valmistaja saa merkata nämä ainesosat vapaaseen järjestykseen incin loppuun.

Periaatteessa tämäkin on hyvä muistaa, koska se voi joskus olla merkittäväkin asia. Esim. tuotteessa on y-säilöntäainetta 0.9% ja x-säilöntäainetta 0.8% ja a-tehoainetta 0,1%. Valmistaja tietenkin merkkaa tehoaineen inciin ennen säilöntäaineita, vaikka tehoainetta olisikin vain näön vuoksi.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #277 : 27.12.07 - klo:12:07 »
Tähän voisin mainita, että tuon 2-osaisen sy-voiteen inci on kyllä oikeesti hyvä, joku oli sen jonnekin naputellutkin. Muutenkin useissa Avonin tuotteissa on ollut yllättävän hyvät incit, siksi mä jäinkin näihin tavallaan koukkuun. Olen aika tarkka siitä mitä käytän, mutta tutustun aina mielelläni ennakkoluulottomasti uusiin tuotesarjoihin (MUA:sta saa hyviä vinkkejä) ja syynään incit tarkkaan.

Mulle sellainen tuote, jonka INCI:ssä on hiukankaan mineraaliöljyä ja/tai silikonia on kuraa. Tuotehan saattaa olla oikeasti ihan tehokaskin joillekin, mutta mie pidän sitä kurana, koska siihen on lisätty mineraaliöljyä. Tähän kategoriaan kuuluu esim. tuo kaksiosainen sy-voide, jonka INCI:n kävin lukemassa, kun alkoi sen kehut kiinnostaa. Mie vaan oon nykyään todella tarkka siitä mitä iholleni pistän, joten mun mielipiteet useistakin tuotteista ja merkeistä on sen takia jyrkkiä, ja luokittelen ne kuraksi.

Serafin pointti INCI-listoista on kyllä sinänsä paikkansa pitävä, mutta jos haluaa vältellä kokonaan tiettyjä ainesosia (vaikka sitä ananasta), INCI-listat ovat silloin kätevä apuväline. Oon samaa mieltä siinä, että myös niissä "huonommissakin" merkeissä on niitä helmiä, ja että kalliin merkin täydellinen INCI saattaakin olla toimimaton tuote. Mie vain luokittelen helmituotteen (ja kuran) eri tavalla kuin muut saattavat tehdä.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #278 : 27.12.07 - klo:12:28 »
^ Ihan vain huomiona, esim. siinä inci-ketjussa tämän Avonin sy-voiteen yläpuolella on listattuna Shiseidon Benefiance sy-voide, joka on monella palstalla rankattu parhaiden sy-voiteiden joukkoon ja tässä Shiseidossa mineraaliöljy on incissä aikaisemmassa vaiheessa kuin Avonin tuotteessa. On kyllä erittäin jyrkkä mielipide, jos on sitä mieltä, että Shiseidon Benefiance on kuraa. Mutta mielipiteensä kullakin tietysti :)

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #279 : 27.12.07 - klo:14:12 »

Mulle sellainen tuote, jonka INCI:ssä on hiukankaan mineraaliöljyä ja/tai silikonia on kuraa. Tuotehan saattaa olla oikeasti ihan tehokaskin joillekin, mutta mie pidän sitä kurana, koska siihen on lisätty mineraaliöljyä. Tähän kategoriaan kuuluu esim. tuo kaksiosainen sy-voide, jonka INCI:n kävin lukemassa, kun alkoi sen kehut kiinnostaa. Mie vaan oon nykyään todella tarkka siitä mitä iholleni pistän, joten mun mielipiteet useistakin tuotteista ja merkeistä on sen takia jyrkkiä, ja luokittelen ne kuraksi.

Jokaisella tosiaan on omat kriteerinsä siitä, mitä laadukkaaksi mieltää ja mitä iholleen laittaa. Itsekin olen ajatellut melko jyrkästi joskus silikonia tai mineraaliöljyä sisältävien tuotteiden olevan automaattisesti 'halpiskuraa'. mutta käytännössä olen huomannut, etä kappas kummaa, ne parhaat luottotuotteet sisältävät usein jompaa kumpaa. Varsinkin näin talvella atooppinen superkuiva ihoni käyttäytyy joskus siihen malliin, että mineraaliöljyä sisältävä apteekin Locobase Repair on todellinen pelastusrengas. Samoin kuiviin silmänympäryksiin tehoaa parhaiten paljon parjattu klassikko Cliniquen DDML, jossa niinikään on mineraaliöljyä heti alussa.
Vaikka luonnonkosmetiikasta (sangen venyvä käsite tämäkin) tykkään, olen huomannut, että käytännössä se pelkkä ideologia ja preferenssi ei aina takaa toimivaa ihonhoitoa.
Miltei kaikki muutkin iholleni tehokkaiksi osoittautuneet luottotuotteet, vaikkapa Avenen tai La Roche Posayn voiteet, ovat olleet silikonipohjaisia. Ei pelkkä silikonin läsnäolo tee tuotteesta 'kuraa', vaan usein silikoni on erinomainen sidosaine, jossa tehoaineet säilyvät stabiileina. (sitten taas, jos INCI on pelkkää silikonia, väriä ja hajustetta, niin... ::))
« Viimeksi muokattu: 27.12.07 - klo:14:15 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #280 : 27.12.07 - klo:14:41 »
^ Ihan vain huomiona, esim. siinä inci-ketjussa tämän Avonin sy-voiteen yläpuolella on listattuna Shiseidon Benefiance sy-voide, joka on monella palstalla rankattu parhaiden sy-voiteiden joukkoon ja tässä Shiseidossa mineraaliöljy on incissä aikaisemmassa vaiheessa kuin Avonin tuotteessa. On kyllä erittäin jyrkkä mielipide, jos on sitä mieltä, että Shiseidon Benefiance on kuraa. Mutta mielipiteensä kullakin tietysti :)

En tosiaankaan tee eroa kalliiden ja edullisten tuotteiden välillä, sillä jos tuotteet sisältävät mineraaliöljyä, silikoneja, paljon parabeenejä ja muita keinotekoisia säilytysaineita ja hajusteita en laita niitä iholleni oli kyseinen tuote sitten kallista Shiseidoa tai halpaa Pirkkaa. Jyrkkä mielipide tai ei, riippuu ihan näkökulmasta. Myönnän sen, että kuraksi kutsuminen on jyrkästi sanottu, mutta niin se vain on mun mielestä. "Hieno" merkki ja kallis brändi voi olla kuraa, ja halpa saattaa olla todella hyvää, ei se hinta aina sitä laatua määrää. Itsekin oon ihan höperönä esim. Erisanin halpaan puhdistusgeeliin.

Jokaisella tosiaan on omat kriteerinsä siitä, mitä laadukkaaksi mieltää ja mitä iholleen laittaa. Itsekin olen ajatellut melko jyrkästi joskus silikonia tai mineraaliöljyä sisältävien tuotteiden olevan automaattisesti 'halpiskuraa'. mutta käytännössä olen huomannut, että kappas kummaa, ne parhaat luottotuotteet sisältävät usein jompaa kumpaa. Ei pelkkä silikonin läsnäolo tee tuotteesta 'kuraa', vaan usein silikoni on erinomainen sidosaine, jossa tehoaineet säilyvät stabiileina. (sitten taas, jos INCI on pelkkää silikonia, väriä ja hajustetta, niin... ::))

Tästähän meillä on ollut ystävällismielistä vääntöä ennenkin ;), silikoneista ja mineraaliöljyistä, sekä niiden hyödyllisyydestä tai hyödyttömyydestä. Mun kriteerit kosmetiikan suhteen ovat tosiaan nykyään todella tiukat, mutta nehän ovat mun kriteereitäni ja mielipiteitä. Yritän metsästää mineraaliöljyttömiä ja silikonittomia tuotteita hinnasta veisaamatta, joten en puhuisi halpiskurasta, sillä mulla ei ole mitään todella halpoja markettituotteita vastaan, päinvastoin. Silikoni saattaa olla vain yhtenä sidosaineena todella laadukkaassa tuotteessa, eikä se tuote ole automaattisesti muille kuraa, mutta mulle se on ja mie en sellaista tuotetta silloin osta.

En ymmärrä miksi usein kosmetiikkakeskusteluista tulee sellaisia juupas-eipäs-silikonia-keskusteluita. Jos mie haluan välttää silikoneja ja mineraaliöljyä, suotakoon se mulle. Jos ihmiset haluavat ja pystyvät käyttämään silikoneja ja mineraaliöljyä sisältäviä tuotteita, suotakoon se heille. Sallittakoon kaikille myös oman mielipiteensä esille tuominen ilman, että aletaan päivitellä sitä mielipidettä.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 27.12.07 - klo:15:04 »
Kertokaapa mulle mitä tuossa aiheen otsikossa tuo "calling" oikeen meinaa? Itse en ole kuullut koskaan mistään "Avon calling" -jutusta vaikka olen kauneuskonsultti ja luen muutenkin netistä  Avonin tuotteista paljon juttuja.. Eli siis mitä häh ???

Eikös tämä johda siitä, että Avonia myydään ovelta ovelle (call = vierailu, vieraskäynti). Ainakin minulle tulee heti mieleen kauneuskonsultti näytelaukun kanssa kolkuttamassa ovelle.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #282 : 27.12.07 - klo:17:00 »
En ymmärrä miksi usein kosmetiikkakeskusteluista tulee sellaisia juupas-eipäs-silikonia-keskusteluita. Jos mie haluan välttää silikoneja ja mineraaliöljyä, suotakoon se mulle. Jos ihmiset haluavat ja pystyvät käyttämään silikoneja ja mineraaliöljyä sisältäviä tuotteita, suotakoon se heille. Sallittakoon kaikille myös oman mielipiteensä esille tuominen ilman, että aletaan päivitellä sitä mielipidettä.

Samaa mieltä. Jokaisella on omat mielipiteensä ja käsityksensä, ja hyvä niin. Tällaisella ihonhoitopalstalla on mielestäni hyvä niistä keskustella, ja myös käsitysten perusteista.  Olen tosi kiitollinen opittuani mm. täällä ja muutamalla muulla foorumilla runsaasti uusia asioita, ja siinä sivussa muutama tiukkaan juuttunut käsityskin on muuttunut  ;)

Edit. Näkemyksiä ja kriteerejä tuotteen laadukkuudesta on todella monenlaisia. Olen törmännyt netissä sellaiseenkin teoriaan, että monityydyttämättömiä kasviöljyjä (siis esim. auringonkukka-, seesam- ym.) sisältäviä juttuja ei pitäisi koskaan laittaa iholle. Tämä perustuu siihen, että 6-ketjun rasvahapot härskiintyvät helposti iholla, ja aiheuttavat siten enemmän hallaa kuin hyötyä muodostaessaan vapaita radikaaleja, jotka vanhentavat ihoa. Oliivi- ja kookosöljy puolestaan ovat niitä kestävämpiä öljyjä, joten niissä ei sitä ongelmaa ole.
« Viimeksi muokattu: 27.12.07 - klo:17:06 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Tigru

• Vieras
« Vastaus #283 : 27.12.07 - klo:18:21 »

En tosiaankaan tee eroa kalliiden ja edullisten tuotteiden välillä, sillä jos tuotteet sisältävät mineraaliöljyä, silikoneja, paljon parabeenejä ja muita keinotekoisia säilytysaineita ja hajusteita en laita niitä iholleni oli kyseinen tuote sitten kallista Shiseidoa tai halpaa Pirkkaa. Jyrkkä mielipide tai ei, riippuu ihan näkökulmasta. Myönnän sen, että kuraksi kutsuminen on jyrkästi sanottu, mutta niin se vain on mun mielestä. "Hieno" merkki ja kallis brändi voi olla kuraa, ja halpa saattaa olla todella hyvää, ei se hinta aina sitä laatua määrää. Itsekin oon ihan höperönä esim. Erisanin halpaan puhdistusgeeliin.

Niin en minä sitä väittänytkään, että tekisit eron kalliiden ja edullisten tuotteiden välille, en tee niin itsekään niin kuin esim. tämän ketjun aikaisemmista viesteistäni ilmenee. Tuo Shiseidon Benefiance nyt vaan osui silmiin siinä Avonin sy-voiteen yläpuolella ja tiedän tuon Benefiancen olevan erittäin tykätty ja kehuttu sy-voide monilla palstoilla. Ja se siis sisältää mineraaliöljyjä. Pointti taisi olla se, että omasta ja monien muiden mielestä ne mineraaliöljyt esim. juuri tuossa sy-voiteessa eivät haittaa, kun lopputulos on kuitenkin todella hyvä (omasta kosmishyllystänikin löytyy purkki tuota Benefiancea).

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 29.12.07 - klo:18:24 »
Kokeiltu on nyt myös Avonin huulipuna, en muista tarkempaa merkkiä- jokin niistä "tavallisista" mutta täytyy sanoa, että reilun vuoden verran enempi luonnonmukaisia kiiltoja/punia käyttäneenä tavan puna tuntuu erityisen kuivattavalta. Pysyyhän se paremmin, mutta huulirasvan käyttö lisääntyy huomattavasti.

Avonin Senses-suihkugeeli taasen on nappituote itselleni, ei tunnu kuivattavalta ja mandariininmausteisesta tuoksusta tykkään kovasti. Iso 500ml pullo, hinta-laatusuhde loistava ja tuntuu paremmalta kuin tavallinen markettisuihkugeeli. AT-sarjan tuuheuttava hiuksiin jätettävä hoitoaine on uusi suosikkini ja tyvikohotteesta tykkään myös. Värihiusten shampoota vaihtelen Nexxujen ja MOPin kanssa, yksistään saattaisi rasvoittaa liikaa, tosin en tarvitse hoitoainetta sen jälkeen.
Naturals-sarjan limetti-kärsimyskukkashampoo on niiin ihkun tuoksuista että toivoisin sitä tuoksua vartalotuotteisiin myös.

Naamarasvat eivät edelleenkään houkuttele ja ikävän paljon noihin vartalorasvoihin on mineraaliöljyjä laitettu. Jotenkin se tuntuu yhä enempi huonolta ja halvalta täyteaineelta kun noita jojoba-karitevoi-luonnonöljysekoituksia viime aikoina käytellyt.