Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 214002 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Avon calling?
« Vastaus #375 : 13.06.08 - klo:16:46 »
^Mua kans ärsyttää suunnattomasti just nää viestit joita esim Soneraplazalla ennen oli (en oo käyny siel enää vuosiin), just sellasia että olen myyjä se ja se,soita ja mailaa jos haluat tilata. Mun mielestä tollaset pilaa sekä Avonin että Oriflamen maineen. Ja kun ihmisiä ärsyttää niin sit helposti haukutaan koko sarja paskaksi kun itselle ei yksi tuote sopinutkaan.  Mä olen molemmista sarjoista(Avon+ Oriflame) löytänyt monta tosi hyvää tuotetta itselleni. En lähtis myyjäksi, musta ei vaan olis siihen.. Suoraan sanottuna en jaksais nähdä sitä vaivaa muutaman euron tai kympin takia että jaksaisin kaikille jauhaa kakkia ja jaella esitteitä. Kerran olen pitänyt Oriflame kutsut ja siihen jäi mun "suoramyyjä-ura"  ;D HIrvee homma oli viedä tuotteet tilaajilleen ja odotella rahoja..
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:16:50 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #376 : 13.06.08 - klo:19:36 »
Vähän OT, mutta muhun ei mitenkään pure sellainen tyrkyttämismeininki. Nykyisessä työpaikassa mun yksi työkaveri myy Avonia ja asia tuli oikeestaan esiin, kun kysyin siltä jostain meikkituotteesta, mikä sillä oli työpöydällä, että mikä tuo on. Se sitten selosti ja sanoi, että myy niitä, ja kysyi, että haluanko mä katsoa kuvastoa. Nykyään me suunnilleen riistetään siltä kuvasto käsistä, kun uusi tulee. ;D

Sen sijaan yhdessä työpaikassa mulla oli Oriflame myyjä, joka pommitti kaikkia firman naisia ja painosti tilaamaan ja lähetti vielä sähköpostia joka kuukausi perään, että etkö tilaa. Tilasin joitain suihkugeelejä lähinnä sosiaalisen painostuksen takia, mutta koska Oriflamesta jäi myyjän takia niin paska fiilis, niin tuskin tulen sieltä enään mitään tilaamaan. Eli kyllä mun mielestä se myyjä vaikuttaa tosi paljon siihen imagoon, mitä siitä brändistä tulee.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #377 : 13.06.08 - klo:21:35 »
Minä olin jonkin aikaa Oriflamen "myyjä", mutta käytännössä tilasin vain itselleni. Joskus tilasin myös äitille ja siskolle jos he jotain halusivat  :)  Jos joku tuttu myisi Avonia, Oriflamea tai vastaavia niin saattaisin hyvinkin ostaa jotain, jos sattuu olemaan mielenkiintoisia tuotteita kuvastossa, hyviä tarjouksia tai tarvetta johonkin. Mutta jos joku tulee minulle tyrkyttämään jotain, niin tulee automaattisesti tosi kielteinen kuva aiheesta eikä tee mieli ostaa mitään.

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #378 : 14.06.08 - klo:09:42 »
Minulla on kokemusta molempien ( Avon, Oriflame) myynnistä. Myyn ihan työkavereille niin, että jätän kuvaston taukopaikalle ja siitä sitten jokainen saa sitä selata ja tilata tai olla tilaamatta. Nyt kun oli Oriflamella ale päivä rummutin sitä sillä eihän sitä muuten asiakkaat tietäisi. Moni tilasikin sitten kalliimpia tuotteita ale myynnistä, mikä tietenkin on heille kannattavampaa.

En minäkään tykkää tuputtajaista. Kerran olen vaihtanut vakikampaajani toiseen tuputuksen vuoksi. Kävin siellä säännöllisesti ja sitten yksi kerta siellä ei sitten muuta tehtykään kuin tupututettiin shampiota ja muita hoitoja. En suostunut ostamaan yli 100 mk shampoopulloa ja jäi jotenkin sellainen olo, että he ottivat siitä nokkiinsa. Kerran siellä jopa kehoitettiin minua meikkamaan, koska olin niin kalponen. ::) No, tein omat päätökseni siinäkin asiassa.

Kyllä minuakin ottaa päähän Avonilaisten "mainostus" melkeinpä palstalla kuin palstalla.

Apollonia

• Vieras
« Vastaus #379 : 15.06.08 - klo:18:10 »
^Mua kans ärsyttää suunnattomasti just nää viestit joita esim Soneraplazalla ennen oli (en oo käyny siel enää vuosiin), just sellasia että olen myyjä se ja se,soita ja mailaa jos haluat tilata. Mun mielestä tollaset pilaa sekä Avonin että Oriflamen maineen.
Joo, olen samaa mieltä, että netissä tuo tyrkyttäminen on mennyt jo mauttomuuden rajan yli. Elävässä elämässä en ole koskaan törmännyt tyrkyttämiseen ( jos ei puhelinmyyjiä oteta huomioon...  :D ), mutta netissä siihen törmää jatkuvasti.  >:(

Ja eihän se kyllä helppoa rahaa ole tuo konsulttina oleminen. Kyllä siinä rahojensa eteen joutuu töitäkin tekemään.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 15.06.08 - klo:18:20 »
Yhä OT, mutta yksi tuttuni on tällainen Oriflame-myyjä. Olen jo vuosia sitten ilmoittanut, etten ole kiinnostunut (ei niinkään, etten voisi tilta O:n tuotteita, mutta ajattelin, että jos pikkusormen antaa niin ... ), mutta aina jaksaa hän todella aktiivisesti muistutella tuotteista, lähetellä tekstiviestejä etc. Rasittavaa! Eikö se riitä, että kerran olen suoraan sanonut, etten halua tilata? Ymmärtäisin, että joskus harvoin viittaisi välittämiinsä tuotteisiin, mutta että näin usein! Nyt jos tilaisin O:n tuotteita, niin en ainakaan hänen kauttansa, vaikka muuten onkin symppis tyyppi. Tuntuisi, että siitähän vasta villiintyminen seuraisi! Rauhaa ei varmaan olisi koskaan... Ei tuo myyjien tyrkyttäminen vetoa normikaupoissakaan, miksi sitten tällaisissa toimisi?

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #381 : 16.06.08 - klo:09:03 »
^Mä oon sivuuttanut kaiken tykyttämisen tilaamalla itse itselleni haluamani tuotteet sekä Avonilta että Oriflamelta. Kun on itse kauneuskonsultti, saa kivat alennukset kaikesta (-25%) ja ei tarvitse olla kontaktissa kaikenmaailman myyjiin. Eikä tosiaan ole pakko itse myydä noita kenellekään jos ei halua, vaikka se kai noilla molemmilla firmoilla olis liikeideana että kaikki myis tutuilleen ja tulis isot myyntiverkostot.. Plaahplaah.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 16.06.08 - klo:23:48 »
Kuinka pitkä teidän tilausten toimitusaika on ollut? Olen itse ihmetellyt tätä, kun toimitusaika (omalta konsultilta) tuntuu välillä kohtuuttoman pitkältä. Viimeisimmässä tilauksessa aika tilauspäivästä tuotteiden toimittamiseen oli 14 vrk, yleensä se on ollut pari päivää lyhyempi. Tuntuu jotenkin älyttömältä, että uusi kuvasto tulee kolmen viikon välein ja tuotteita saa odottaa kaksi viikkoa. Viikko tilauksen saapumisesta on taas aika tehdä uusi tilaus.  ::)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #383 : 17.06.08 - klo:08:28 »
^Mä tilaan itselleni suoraan Avonilta, toimitus noin viikko tilauksesta.

Toi sun konsultti ilmeisesti kerää tilaukset tosi ajoissa ja tekee tilauksen vasta myöhemmin..

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #384 : 17.06.08 - klo:09:52 »
^^ Ja musta toi uudistus että kuvastot ilmestyy kolmen viikon välein oli tosi huono. Monesti on jäänyt tilaamatta juuri tuon takia että tilausaikaa on niin vähän. Ei mitenkään ehdi kierrättää kuvastoja ja ottaa tilauksia peräkkäisissä jaksoissa. Pitäis varmaan suoraan tilata aina sen seuraavan jakson kuvastoja. Muutenkin se, että on vain yksi tilauspäivä viikossa konsulteille hidastaa sitä koko tilausprosessia aika paljon. Mutta kai ne sitten toimittaa ne paketit jotenkin kootusti lähemmäs määränpäätä. Toivottavasti ainakin.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 17.06.08 - klo:13:16 »
^^OK, kiitos vastauksesta! On vain jotenkin ärrrsyttävää odotella kaksi viikkoa suoramyyntituotteita, kun esim. työkaverin kanssa tehty Pharmazonin tilaus tuli Kreikasta asti kolmessa työpäivässä. Tuossa olisi Avonilla selkeä parantamisen paikka.

^Minusta taas on sinällään kiva, että uusi kuvasto tulee kolmen viikon välein. Enemmän ja useammin uutta kivaa. :) Uusia kuvastoja konsulttini tuntuu hieman pihtailevan, sillä uusi kuvasto tulee aina vain tilauksen mukana. Harva varmaankaan tilaa ihan joka kolmas viikko. Useimpien meistä täytyy sitten pitää lainata *mainoskuvastoa* viime kampanjasta tilanneelta työkaverilta. Seuraava tilauspäivä on ensi tiistaina eli kesälomamme alussa, joten seuraava tilaus jää meiltä kaikilta väliin. Saa nähdä, vieläkö meille syksyllä tulee kuvasto ihan tilaamatta vai vierotummeko Avonin tuotteista ihan konsultin toimesta. Tykkäisin kyllä tilailla mieluisia tuotteita, mutta jotenkin Avonin asiakaspalvelu on alkanut tympäisemään. Jokaisen kuvaston toimittaminen jokaiselle asiakkaalle olisi mielestäni vähintä, mitä konsultti voisi tehdä.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #386 : 17.06.08 - klo:17:17 »
^Ton kuvaston voi lukaista myös netissä avonin sivuilta  :)

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #387 : 17.06.08 - klo:17:40 »
 :D hih, kokeilen uudelleen käykö avonin tuotteet minulle, viskasin tietoni firmalle. tilaan varovasti vain  hajusteettomia tuotteita ja suihkuvaahdot käytän käsien pesuun, aiemmasta viisastuneena.ja niin, olen tutkinut kv-keskustelulistoja missä on arvioita avonin tuotteista  ja yritän tilata sen perusteella...

tää on siis ilmeisesti jo kolmas kokeilukerta...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 17.06.08 - klo:17:44 »
^^Juu voi, mutta esim. seuraava kuvasto tulee voimaan ensi lauantaina ja tilauspäivä siitä on jo tiistaina. Kuvasto on siis esillä kolme viikkoa, mutta tilaus täytyy tehdä konsultille viimeistään neljäntenä päivänä siitä kun kuvasto ilmestyy nettiin. Joo, mulla on tosi suuret murheet...  ::) Mutta huonoa asiakaspalvelua tuo minusta on, hirmuinen vaivannäkö muutaman suihkugeelipullon eteen.   ;)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #389 : 19.06.08 - klo:11:58 »
Huoh.. ::) Mun piti tilata vasta heinäkuussa jaksolta 10, mutta tänään kävin netissä katsomassa kuvastoa nro 9 (jota mulla ei oo paperisena versiona )ja sieltä löytyi vaikka mitä ihanaa. Tilasin mm. Planet Spa valkoinen tee naamiota ja kuorintaa, oliiviiviöljynaamiota (4,90e) ja banaani&kookoshiusvoidetta kun se oli vain 2 euroa!!  :o Tota on nyt mainostettu kaikissa naistenlehdissä että olis ihana tuoksu ja suojaa hiuksia lämpölaitteilta jne. Ostin kokeiluun ku noin älyttömän halvalla sai. Ei haittaakaan tuolla hinnalla vaikkei olis Lanzan tasoista. Sit moisturesarjan 24h voidetta (7,90e) Kauheen läjän tuotteita sain 70 eurolla, ku noista hinnoista lähti viel se alennus. Eikä tuu postareita. Mä oon ihan myyty Avoniin  :-*