Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 228326 kertaa)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
Vs: Avon calling?
« Vastaus #390 : 19.06.08 - klo:16:53 »
^En minäkään myy noita kellekään, itselleni tilaan kun ovat ihan kivoja/edullisia tuotteita
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 19.06.08 - klo:18:00 »
jeps, tein pitkän tilauslistan, mutta tilasin ainoastaan meikkejä, käsi- ja jalkaravoja ja huulirasvoja.
ihoni ei siedä avonin voiteita joten niitä on ihan turha kokeilla, paitsi hajusteettomina kuten niitä joskus saa.
noista meikeistä luin MUA:n arvostelut ja tein sen perusteella tilauksen. ans kattoo onnistuiko...
luetteloin täällä sitten kokemuksiani miten meikkien kanssa käy, kun voiteet on ihan susia mun iholle.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

tiina1982

• Vieras
« Vastaus #392 : 23.06.08 - klo:11:39 »
Jee, sain avonin tuotteet eilen, oi sitä ilon päivää (huomatkaa meikäläinen on oikeesti vähään tyytyväinen ;)). Tropial zing suihkusaippua on ihana :-* Mutta onko tuo muuttanut muotoa, kun pullo oli aivan vieraan näköinen? Siinä luki Tropics (tuoksu sama)

Entä, miten kauan menee kun liityin avonin myyjäksi, että tuolta tulee joku virallinen vahvistus, että saan tehdä tilauksen? Ja miten se vahvistetaan :) Olen kyllä nyt niin intoa täys ton avon jutskan kanssa ;)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #393 : 23.06.08 - klo:12:03 »
^Mulla tais mennä pari päivää että sain sähköpostiin asiakastunnukset, niillä pääsee sitten kirjautumaan netin kautta omille sivuille ja tekemään tilaukset ym. Kandee soittaa asiakaspalveluun jossei viikon sisällä ala tunnuksia näkyä.

Kiva et joku muukin on innoissaan Avonin tuotteista, mä olen itse ihan intoa piukassa ja aattelin jatkossa kaikki ihonhoitotuotteet ja suihkujutut ym. tilata Avonilta. Myös osan meikeistä.. Vaikka olenkin pääasiassa Dior-fani  ;)
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #394 : 24.06.08 - klo:22:27 »
Tropial zing suihkusaippua on ihana :-* Mutta onko tuo muuttanut muotoa, kun pullo oli aivan vieraan näköinen? Siinä luki Tropics (tuoksu sama)

Jee, kiitos tästä tiedonmurusta! Kampanjaesitteessä 10 / 2008 esitellään uudet Senses-sarjan tuotteet. Kaikki pullot ovat siis uudennäköisiä, mutta osa on uusia ja osa uudistettuja. Missään ei kuitenkaan lue, mikä tuote vastaa mitäkin, grr... Uudessa sarjassa on mukana tuoksut Lagoon (uusi, merellinen tuoksu, tästä näyte lehdessä), Tropics  (uudistettu, eli tää on sit se vanha Tropical Zing). Sunset (uudistettu, "zesty & energising", toivon että tää on sama kuin Re-Charge), Amazon (miesten tuoksu, tästä näyte myös lehdessä) ja Mystique (uudistettu, tästä myös näyte lehdessä).

Osaisikohan joku sanoa, onko uusi Sunset vanha Re-Charge? Mä olen aivan rrrakastunut tuohon suihkugeeliin, harmi jos sitä ei enää saa.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

tiina1982

• Vieras
« Vastaus #395 : 24.06.08 - klo:23:37 »
Joo, hyvä tietää, että uudistuksesta on kyse, ettei tarvitse feikeiksi alkaa epäilemään ;) :D

Mäkin sain sitten tunnukset, ja olo on kuin lapsena jouluna, tuskin maltan odottaa! Otan huvin kannalta, en pingota, jollei myyntiä tuu, niin ei tuu, jos tippuu niin tippuu ::)
Mulla lähtee ainakin noita suihkugeelejä testiin, meikkejä en tiiä, uskallanko tilailla... Millasia nuo luomivärit ja muut on?
Entä nuo voidemaiset luomivärit, toimiiko miten?

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 25.06.08 - klo:15:16 »
Jeps, mäkin jännitin tuotteiden tuloa  ;D

Ihan alkukokeilujen perusteella kosmetiikasta:
- huulirasvat puikoissa: hyviä kaikki; osasin odottaa tätä sillä kokeilen jo aiemmin Avonin huulirasvaa ja tykäistyn siihen. Tilasin niitä neljä  ::). Nimistä ei niin väliä, näyttää olevan sama voide eri makuisina eri puikoissa..
- Perfect Wear extralasting foundation Erittäin hyvä värivoide. Muistuttaa Revlonin Colorstayta, mutta ei kiristä vanhemmalla iholla. Peitto on hyvä, väri (Nude) on lähellä ihoni sävyä, tosin aion testata myös Ivoryn. Pysyy hyvänä kasvoilla noin puoli päivää yhdellä levityksellä (öljyisellä iholla). Aamulla tulos on mattainen ja ihana mutta päivän menossa pikkaisen häipyy. Plussaa SPF-kertoimesta.
- Kynsilakka ERITTÄIN hyvä, ostan toistekin. peittää hyvin kahdella kerroksella. Kauniita värejä! PYSYVÄ
- Huulipunat ja -kiillot Näitä ostin useamman eri merkkisen, ja kolmeen olen tosi tyytyväinen. Kirjoitan lisää - kunhan kerkiän, mutta noin yleisesti ottaen huulipunat ovat tosi rasvaisia ja kiilteleviä ja pitävyys sen takia ei huippuluokkaa.Glazewear extreme tavanomainen voidemainen huulikiilto. Rasvainen, kiiltelevä, ihan OK, en osta toiste. Glazewear Lip lacquer paksua tököttiä, tahmeaa, kiiltelevää. kumpikaan näistä punista ei kestä kauaa.ultra rich moisture rasvainen, kiiltelevä hyvä puna, ostan toiste. ultra color rich mousse myös hyvä puna, rasvaisempi kuin edellinen, tekee syntisen kiiltäväksi.glazewear diamonds ihanan kuultava, rasvainen puna. kolme viimeistä on parasta, tosin eivät kovin kestäviä.
- lahjana tuli auringonoton jälkeinen vartalovoi, jonka haju tympii, joten käytän sen jalkavoiteeksi yöksi- ja jalkavoiteena pysyykin, on rasvaista ja erikoinen haju. hajussa on kookosta tai jotain... yäk.
- suihkugeeli aion käyttää käsienpesuun, muutoin allergisoi
- intimate feminine hygiene wash HAJUSTEETON tää on hyvä, tilasin kerralla neljä pulloa :)
- puikossa oleva voidemainen luomiväri Diamond muistaakseni Perfect Wear-sarjaa, kimalteinen ja ei sovi minulle, mutta on todella pysyvää kamaa! Utelen piiriedustajalta onko tuollaista mattana, sillä mattaiset värit voisi sopiakin vanhemmalle silmälle jossa luomi alkaa jo pudota... tän tilasin MUA:n arvioinnin perusteella. Jännä kun laitoin tätä silmäluomelle ja sen päälle Rimmelin jotain luomiväriä: Rimmel liukui luomella helposti, väristä tuli kaunis helmiäinen. Kuulema kaikki sävyt ovat helmiäisiä ao. luomiväreissä. Joille se käy, tämä on hyvä tuote.
- jalkavoiteet Foot Works tilasin kaksi, ihan OK. Käytän näitä joka ilta. Toinen sisältää ihan kuin kuorivia hiukkasia, mutta ei pestä pois, ja toinen voide on kovettumiin. Jalkani ovat selvästi pehmenneet. Ostan uudestaan.
- 2 in 1-shampoo Advanced Solutions sarjaa: hyvä ja helppo shampoo, värjätyt hiukset eivät tarvitse hoitoainetta pesun jälkeen, mutta HUOM: ikänikuin aiheuttaa hilsettä, en ole tosin varma. Saman sarjan  AT shampoo värjätyille hiuksille on hyvä, ei aiheuta kutinaa eikä hilsettä. Muutaman viikon kokeilun jälkeen: KUMPIKIN shampoo aiheuttaa hilsettä ja kutinaa. Menevät pyykinpesuaineiksi  >:(
-little black dress ja pur blanca-dödöt onneksi on miedot hajut! ihan OK, ekassa on mehukas itämainen tuoksu. laitoin aamulla ja en ainakaan tänään huomannut dödön pettävän... seurannassa...
-puuterihelmet ovat hyviä, näitä ostan enkä muiden sarjojen kiskurihinnoilla...
-käsivoide jonka nimeä en muista. OK, pehmittää hyvin kynsinauhat ja imeytyy hyvin. haju hiukan liian voimakas, muttei haittaava.

Sen sijaan ihonhoitotuotteia en uskalla ostaa ja käyttää, koska aiemmin sain pahan allergian niistä. Kosmeettiset tuotteet näyttävät olevan yllättävän hyviä, ja aionkin silloin tällöin tilata niitä itselleni. Positiivinen yllätys. Värikosmetiikkaa ostan tämän jälkeen kyllä mielummin Avonilta kuin Oriflamelta.

Huomasin, että edellisen kerran olin tilannut vuonna 2006. Osa tuotteista oli jo tuolloin ihan samoja (mm. puuterihelmet, intiimipesuneste, suihkugeelit, shampoot), joten tavaroiden vaihtuvuus ei ehkä sittenkään ole niin suurta kuin luulin aikoinaan. Jotenkin vain tulee tunne jatkuvasta uusista tuotteista...

YHTEENVETO miinukset:
- liian voimakkaat hajusteet
- meikkien pakkausmateriaalista muovi ei ole kovin kestävää
- allergisoivia ainesosia erityisesti ihonhoitotuotteissa, joten on syytä kokeilla näytteiden kanssa pariinkin kertaan ennen kuin tekee virheostoksia
- oheistuotteet ovat mielestäni kalliita ollakseen rihkamatasoa
- vaatii kokeiluja jotta tietää mikä sopii itselle, näytteitä oltava, värikartat eivät aina pidä kutiaan...
- AT-tuotteet sopivat tai eivät sovi; hilse ja kutina ovat yleisimmät ongelman aiheuttajat
- tuotteiden uusiminen ja vaihtuminen on liian nopeaa.

plussat:
- oikea hinta/laatu -taso meikeissä verrattuna moneen muuhun suoramyyntifirmaan (halpoja)
- pk:t ovat hallinnassa
- jotkut tuotteet todella hyviä (kynsilakka, intimate wash, huulipunat, puuterihelmet, värivoiteet) muutoin taso on tavanomaista kemikaliotuotteiden markettitasoa, mutta halvalla
- hajuvedet ihania!!!

« Viimeksi muokattu: 26.07.08 - klo:11:33 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Lene

• HAIRahtanut
« Vastaus #397 : 25.06.08 - klo:15:37 »
Ostin joskus keväällä ne Planet Spa hedelmähappokuorintalaput mutta en oo niitä käyttänyt kun kerran, en oikein tiedä miten niitä "oikeesti" pitäis käyttää. Ensimmäisen (ja ainoan) kerran jälkeen kun ei mitään vaikutusta tuntunut tai näkynyt niin epäilin että käytinkö jotenkin väärin, sivelin niillä nimittäin kasvoja,annoin hetken vaikuttaa ja huuhtelin.
My make-up may be flaking!
But my smile, still, stays on!

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #398 : 02.07.08 - klo:11:56 »
Onko joku jo ehtinyt tuoksuttelemaan jaksolla 11 ilmestyvää uutuustuoksua Fire:a? Punainen pullo ja noita on kolmen erilaisen sarja..

Tuoksui jakson 11 esitteessä aivan ihanalta!!  :-* Toi oli siis sellainen näyte , et pitää hieroa sitä sivua ja sit nuuhkia.

Pointtini on se, että tuoksuuko toi sivun näyte ja pullon tuoksu ihan samalta?

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 09.07.08 - klo:21:45 »
Minut nakitettiin puolivahingossa Avonin konsultiksi. Olisin oikeastaan halunnut mielenkiinnosta vain kokeilla joitakin tuotteita, mutta kun otin yhteyttä aluejohtajaan tms. sain tietää ettei lähistöllä oikein ole ketään ja suositteli ryhtymään itse konsultiksi. Kun kerran Oriflamessa olen ollut jo pitkään mukana ja tämä vaikuttaa samantyyppiseltä, niin mikäs siinä.

En kylläkään aio ruveta tuputtamaan mitään kenellekään, koko Avonin tyrkyttämiskonsepti on rasittava ja vastenmielinen, niitä itsekritiikittömiä väkisinkauppaajia löytyy joka nurkalta. Minä haluan vain itsekseni kokeilla. Äidille ja siskolle ja töihin vein kyllä esitteen, mutta oikeastaan ihan sama tilaavatko jotain vai ei.

Edes se ei haittaa, että laatu voi olla mitä sattuu. Olen luonteeltani kokeilija ja saan suurimman ilon kosmetiikasta läträämällä aina uusien ja jänskien tuotteiden kanssa. Siihen Avon sopii edullisuutensa ansiosta kuin nakutettu ja ylijäämät tai epäsopivat saa aina kierrätettyä jollekin lähipiiristä.

Yksi asia jäi hiukan epäselväksi. Aluejohtajalta tulleessa viestissä luki, että tilauspäivä on aina maanantai klo 11.00 mennessä ja jaksossa on siis aina kolme tilauspäivää. Täytyykö tilaus siis tosiaan jättää juuri sinä päivänä vai jääkö vaikkapa perjantaina tehty odottamaan maanantain keräilyä?

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #400 : 09.07.08 - klo:21:49 »
^Tilauksen voi tehdä koska vaan ja se sitten toimitetaan seuraavana virallisena toimituspäivänä eli maanantaina. Sen tilauksen voi jättää myös "auki" ja sinne lisäillä tuotteita sitä mukaa (jos/kun) mahdollisia tilauksia tulee. Mä tilaan vain itselleni ja teen kerralla aina koko tilauksen.

Poissa tadetski

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #401 : 10.07.08 - klo:07:03 »
Lainaus
En kylläkään aio ruveta tuputtamaan mitään kenellekään, koko Avonin tyrkyttämiskonsepti on rasittava ja vastenmielinen, niitä itsekritiikittömiä väkisinkauppaajia löytyy joka nurkalta.

En mä ole mitään tyrkyttämisreseptiä edes tajunnut. Olen kyllä huomannut, että sitä tuputetaan vähän joka kosmetiikka keskustelussa, mutta olen vaan kuvitellut tuputtamisen olevan konsultin tapa toimia. Tuo tyrkyttäminen on kyllä todella raivostuttavaa.

Itse vien töihin kuvastoja 2 -4. Riippuu täysin siitä millä fiiliksellä olen. Parhaimman edun itselleni saan Avonista. Oriflamessa mukana olleena voin kertoa, etten sieltä saanut juurikaan mitään itselleni. Myynnit olivat kai sen verran pieniä.
Tänään on tulossa Avonin paketti ja siellä on kannustimena suihkugeeli sekä Planet Spa kalvonaamio. :)  Lisäksi Avonin edulliset postikulut ovat suurta plussaa heille.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #402 : 10.07.08 - klo:10:48 »
Lisäksi Avonin edulliset postikulut ovat suurta plussaa heille.

Niitä postikuluja ei edes tule, jos tilaus yli 80e (ja siitä tulee se -25% alennus) eli yli 80e tilaus tulee maksamaan vähän päälle 60e eikä postikuluja.

Just tän täkia tykkään tilata kun ovat niin halpoja kaikki.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 10.07.08 - klo:18:44 »

En mä ole mitään tyrkyttämisreseptiä edes tajunnut. Olen kyllä huomannut, että sitä tuputetaan vähän joka kosmetiikka keskustelussa, mutta olen vaan kuvitellut tuputtamisen olevan konsultin tapa toimia. Tuo tyrkyttäminen on kyllä todella raivostuttavaa.

Itse vien töihin kuvastoja 2 -4. Riippuu täysin siitä millä fiiliksellä olen. Parhaimman edun itselleni saan Avonista. Oriflamessa mukana olleena voin kertoa, etten sieltä saanut juurikaan mitään itselleni. Myynnit olivat kai sen verran pieniä.
Tänään on tulossa Avonin paketti ja siellä on kannustimena suihkugeeli sekä Planet Spa kalvonaamio. :)  Lisäksi Avonin edulliset postikulut ovat suurta plussaa heille.

Tarkoitin juurikin näitä turhan yleisiä tuputtaja-konsultteja, jotka sitten vähän leimaavat koko firmaa.

Tein kärsimättömänä jo tänään ensimmäisen tilaukseni, valkkasin summamutikassa vähän kaikkea mielenkiintoista kuvastosta. Tokyo-tuoksu vaikutti mukavalta esitteestä nuuhkaistuna, sen tilasin ja sitten lähinnä ihonhoitotuoteita, pari meikkiä ja yhden korun. Yhden mokankin jo tein, valitsin vahingossa rasvoittuvan ihon putsarin kuivaihoisen sijasta. Noo... kiertoon tai palautukseen. Miten noita kannustustuotteita saa?

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 10.07.08 - klo:20:17 »
Avonista käydään keskustelua näillä foorumeilla:
-http://www.jaxpe.com/foorumi/index.php, konsulttien ja ostajien oma foorumi jossa myös yllättävän kielteisiä palautteita - täältä saa bongattua hyvät ostokset
- Make Up Alley (MUA) http://www.makeupalley.com/haku sanalla Avon, löytyy valtavasti keskustelua ja arviointia
- http://shop.avon.com/shop/default.asp?col=2 USA:n Avonin sivut, jossa on eri tuotteiden kohdalla arviointeja hyvästä huonoon; kannattaa silmäillä lävitse ennenkuin tekee ostoksia

Suomalaisilta sivuilta tein mm. havaintoja että muillakin ollut allergisoitumista joihinkin tuotteisiin, ja että yleisesti ottaen sarjan  kokonaistaso on epätasainen - osa hyviä, osa huonoja tuotteita, kuten kait kaikessa...
« Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo:20:23 kirjoittanut mingtang »