Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 209161 kertaa)

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
Vs: Avon calling?
« Vastaus #495 : 16.09.08 - klo:10:07 »
Mä oon jonkun verran kokeillut näitä Avonin tuotteita ja mun mielestä näiden laatu on hyvinkin samoilla linjoilla kuin Yves Rocherilla. Ja vaikka näissä ei ihan yhtä ilmiselvästi ole sitä ilmaa lisättynä alkuperäishintoihin kuten YR:llä (aina kaikki puoleen hintaan tai kaks yhden hinnalla), niin kyllä näissäkin on ihan samalla tavalla vain näennäisiä ne "oikeat" hinnat, koska niistä on aina joku alennus kuitenkin.

Mä tykkään lähinnä Naturals-sarjan vartalonhoitotuotteista. Näitä tekee mieli hamstrata aina jokaista uutta tuoksua parin tuotteen verran. Sen sijaan tässä aiemmin kehuttu Planet Spa -sarjan Välimeren oliiviöljy -kasvonaamio oli mun mielestä aivan yhdentekevä tuote. Siinä on mukava tuoksu, mutta ei se mun kasvoissa aiheuttanut minkäänlaista efektiä.  >:(

Meikkejä en ole kokeillut. Varmasti niitä Marimekko-meikkejä tulee sitten kyllä ihan periaatteestakin hommattua, mutta muuten noi ei juurikaan säväytä. Kynsilakkavalikoima on niukka ja ne lakat on ihan ylihintaisia omaan makuuni.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #496 : 16.09.08 - klo:10:43 »
^Mun mielestä Avonin tuotteet on pääasiassa paljon laadukkampia kuin Yves rocherin. Esim. Anew- voiteet, tuoksut, meikit.. ihan eri tasoa kuin Yves vaikkei Avon ehkä Lancomea tai Dioria päihitä, mut ei näin halvoilla hinnoilla vois olettaakaan.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa SpicyApple

• HAIRahtanut
« Vastaus #497 : 16.09.08 - klo:10:58 »
^ Mä taas uskon, että kummastakin sarjasta jokainen voi löytää jotain mikä toimii ja jotain mikä ei. Mutta ihan keskimääräisesti mun on vaikea ajatella Avonia mitenkään merkittävästi Yves Rocheria laadukkaampana. Enkä nyt tarkoita, että kumpikaan ois mitenkään poikkeuksellisen huonolaatuista, mutta ne tuntuu omien kokemusten perusteella samantasoisilta. Tosin Avonin Naturals-sarjan vartalovoiteet on mun mielestä parempia kuin YR:n sen "hedelmäisen" sarjan vartalovoiteet, koska ne on ihan hirveetä litkua. Sen sijaan sitten taas siinä YR:n sarjassa suihkugeelien tuoksut on herkullisempia kuin Avonin vastaavat.

Vartalotuotteita ostan varmasti jatkossakin kummaltakin firmalta silloin tällöin fiiliksen ja uutuuksien mukaan. Kasvojenhoitotuotteet ja meikit sen sijaan hommaan jostain ihan muualta.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 16.09.08 - klo:11:16 »
Kysehän nyt ei ole siitä onko jompikumpi parempi, vaan mikä itsekullekin käy. Jollekin käy Rocher, toiselle Avon, kolmannelle joku muu.

Ei tällaisilla listoilla objektiivista totuutta kukaan sano, ainoastaan oman KOKEMUKSENSA ao. tuotteista.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 28.09.08 - klo:15:52 »
Mä olen nyt muutaman viikon käytellyt satunnaisesti Avonin Fire Me Up-tuoksua ja oon huomannut olevani sille allerginen. Iho alkaa kutisemaan aivan raivokkaasti niistä kohdista, mihin sitä on suihkaistu ja iholle nousee sellaista pientä punaista laikkua.

Tässä on ilmeisesti joku vähän harvinisempi ainesosa, mikä tuon aiheuttaa, koska mistään kosmetiikasta mulle ei ole tullut allergisia reaktioita, ei tuoksuista, eikä mistään muustakaan. Harmi sinänsä, sillä tykkään tuoksusta todella paljon, mutta enköhän saa tämän käytettyä niin, että suihkii sitä vaan vaatteisiin.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #500 : 28.09.08 - klo:18:23 »
^No voi harmi  :-\ Mun mielestä toi on kans ihan älyttömän ihana tuoksu. Itse suihkutan aina tuoksut vaatteisiin (alusvaatteisiin yleensä) Mielestäni tuoksu kestää näin kauemmin kuin iholla...
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 01.10.08 - klo:23:37 »
Minua houkuttaisi kovasti tilata vartalojogurtteja ja joku päivävoide Avonilta... Ilmeisesti kuitenkaan alle 18-vuotiaat eivät voi tilata.  :-\ Myös nuo Avonin suihkugeelit ovat olleet ihanan tuoksuisia. Kokeilemani meikit ovat vähän kämäisen oloisia kaikki. Kuolleenmeren mutanaamio on kyllä tosi kiristävä ja aika kuivattava, en ole saanut sitä vieläkään kulutettua loppuun. Äidilläni oli nettitunnukset, mutta nyt hän on unohtanut ne, joten ei onnaa tilaaminen netinkään kautta.  ::)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

juuret

• Vieras
« Vastaus #502 : 02.10.08 - klo:23:19 »
Minua houkuttaisi kovasti tilata vartalojogurtteja ja joku päivävoide Avonilta... Ilmeisesti kuitenkaan alle 18-vuotiaat eivät voi tilata.  :-\ Myös nuo Avonin suihkugeelit ovat olleet ihanan tuoksuisia. Kokeilemani meikit ovat vähän kämäisen oloisia kaikki. Kuolleenmeren mutanaamio on kyllä tosi kiristävä ja aika kuivattava, en ole saanut sitä vieläkään kulutettua loppuun. Äidilläni oli nettitunnukset, mutta nyt hän on unohtanut ne, joten ei onnaa tilaaminen netinkään kautta.  ::)

alle 18-vuotiaat eivät saa tunnuksia itselleen mutta äitisihän voi ottaa Avoniin yhteyttä asiakaspalveluun ja pyytää sieltä tunnukset uudelleen kun ilmoittaa omat tietonsa. Jos sinulla on kuiva iho niin kuolleenmeren mutanaamiota ei silloin suositella, ainoastaan tuo oliiviöljy on hyvä kosteuttamaan ihoa.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #503 : 03.10.08 - klo:13:43 »

Soitto asiakaspalveluun varmaan auttaa saamaan tunnukset taas toimimaan. 09-68509494
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 04.10.08 - klo:21:40 »
Kokeilemani meikit ovat vähän kämäisen oloisia kaikki.

Mmmm... mitä tarkoitat?

Edit. Kokeilussa uuden paketin tuotteet. Päivitän myös aiemmin tekemäni arvioit Avonin tuotteista kohtapuoliin, tässä uusimmat kokeiluni.

Solutions-sarjan Hydrofirming  sininen geelivoide loistava yökosteuttaja pintakuivalle rasvaiselle iholleni. Todellinen löytö!

Solutions-sarjan vitamiininaamio Vahvasti kosteuttava, miedon hajuinen voidenaamio. Hyvän oloinen, jää käyttöön.

Solutions hydrofirming päivävoide SPF15 Parin päivän käytön jälkeen OK tuote, tarpeeksi kosteuttava, mutta ei erotu massasta. Jatkan käyttöä.

Naturals-sarjan vihreä-tee, persikka&manteli ja kiivi-putsarit kaikki kivoja aamuputsareita, paitsi persikka&mantelissa on minusta hiukan eltaantunut tuoksu. Persikka-manteli kuorinta on kuten muutkin Avonin kuorinnat, isot rakeet ja samankaltainen haju kuin putsarissa.

Silmämeikin putsari, pullollinen valkeaa ainetta, oli juuri kaupankylkiäisenä Hellävaraisen oloinen putsari, ei kirvele tippaakaan silmiä. Perfectwear-ripsivärin putsaamisessa piti puhdistaa useamman kerran ennenkuin väri lähti pois.

Anew-valokynä Fair, SPF15 Liian tumma väri silmänalusille, vastaa keskiruskeaa mielestäni eikä vaaleaa (kuten esim. Avonin meikkipaletissa joko Ivory tai Nude). Menee palautukseen.

Big Color-luomivärikynä Hyvä, helposti levittyvä väri, joka pysyy. Olen käyttänyt alla yhdistelmää Lumenen silmämeikinpohjustaja+Anew Bare nestemäinen luomiväri, jonka päälle Big Color. Helppokäyttöinen, helposti liukuva kynä, jossa miedot värit - pigmenttiä ei ole paljon, mutta tämä kynäjälki näyttää pysyvän.

Wrapped in Cashmere-luomivärikynä Ei ole niin hyvä mulle kuin Big Color. Lähtee leviämään jo muutamassa tunnissa, vaikka pohjat on tehty em. kaavalla. Sopii ilmeisesti hyvin kuivaihoisille luomille.

SSS vaaleanpunainen käsivoide Tosi tuju haju eka haistamalta, ei paha mutta voimakas. Tykästyin tähän tuoksuun kun sitä sitten illan kuluessa haistelin käsissäni ja seuraavaksi testaan ao. vartalovoiteen :)

SSS vaaleavioletti käsivoide Tavanomaisesti ja hennompi haju kuin yllä. Tätä on helppo käyttää, mutta ehkä hiukan pliisu.

SSS vaaleanvihreä vartaloemulsio Hiukan rasvaisen oloinen vartalovoide, mutta imeytyi jonkin ajan kuluttua. Haju ei ole voimakas, lähinnä tavanomainen.

Naturals vanilja/soijamaito vartaloemulsio Kevyempi vartalovoide kuin SSS. Tykkään tosi paljon mehukkaasta hajusta.
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:20:16 kirjoittanut Hunajapupu »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 08.10.08 - klo:14:44 »

Mmmm... mitä tarkoitat?

Vatsan nyt vaikka en Sanguine olekkaan.

Voisin kuvitella että ihan sitä että ei ne kaikkein laadukkaimmasta päästä ole. Mun mielestä ripsarit on todella hyviä, mutta muuten olen lopettanut noiden ostamisen oikeastaan kokonaan, koska tiedän saavani parempia muilta sarjoilta. Ainakin kaikki kokeilamani luomivärit ovat olleet aika kamalia. Heikko pigmenttisiä lähinnä ja huonosti pysyviä. Samoin jotkin rajausvärit (ne pyöritettävät kynät..) on jotenkin kummallisia, väriä tulee paksusti ja kokkareisesti. Joku meikkivoide oli joskus ihan ok, mutta mineraalien jälkeen nuokin ovat jääneet. Eli ei nyt mitään ihan kamalaa kuraa, mutta eivät oikeastaan vakuuttaneetkaan.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 08.10.08 - klo:14:52 »

Mmmm... mitä tarkoitat?

Norppa kiteyttikin aika hyvin, mutta vastaan silti.  :) Kämäisellä tarkoitan sitä, että esimerkiksi luomiväreissä on aika heikosti pigmenttiä ja ne rapisevat helposti pieninä muruina poskille. Huulipunat taas ovat ihan erisävyisiä kuin kuvastoissa, ja levittyvät vähän kummallisesti.  Kokeilemani meikkivoide (nimi ei muistu mieleen, taisi olla perfect wear?) taas oli todella tukkiva ja muovisen tuntuinen, eikä silti peittänyt oikeastaan mitään. Voihan Avonilla olla ihan hyviäkin meikkejä, nuo kokeilemani vaan olivat aika huonolaatuisia. Mitenkään halvempia meikkisarjoja kritisoimatta minusta nuo Avonin meikit olivat aika halpis-sarjan tasoisia kaikki, vaikka onhan niillä jonkun verran hintaakin, eli ei ihan sieltä halvimmasta päästä kuitenkaan.  :P

Kokeilin tuota Kuolleenmeren-naamiota kasvojeni T-alueelle, joka on siis aika rasvainen.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 08.10.08 - klo:15:46 »

Norppa kiteyttikin aika hyvin, mutta vastaan silti.  :) Kämäisellä tarkoitan sitä, että esimerkiksi luomiväreissä on aika heikosti pigmenttiä ja ne rapisevat helposti pieninä muruina poskille. Huulipunat taas ovat ihan erisävyisiä kuin kuvastoissa, ja levittyvät vähän kummallisesti.  Kokeilemani meikkivoide (nimi ei muistu mieleen, taisi olla perfect wear?) taas oli todella tukkiva ja muovisen tuntuinen, eikä silti peittänyt oikeastaan mitään. Voihan Avonilla olla ihan hyviäkin meikkejä, nuo kokeilemani vaan olivat aika huonolaatuisia. Mitenkään halvempia meikkisarjoja kritisoimatta minusta nuo Avonin meikit olivat aika halpis-sarjan tasoisia kaikki, vaikka onhan niillä jonkun verran hintaakin, eli ei ihan sieltä halvimmasta päästä kuitenkaan.  :P

Jännä. Suosikkimerkkejäni ovat Grimas, Kryolan, Stargazer sekä Guerlain-kokeilut (loistava) olen meikkien suhteen tehnyt vuosia sitten;  ihonhoidossa paras minulle on  Colose. Outoa kyllä, suuri osa Avonin meikeistä on sopinut minulle kuin nenä päähän.  Luomivärit eivät ole Grimas-tyyppisiä ja niitäkin on niin jumalattoman monta alamerkkiä, samoin huulipunia, että melkein täytyy aina eritellä MISTÄ huulipunasta ja luomiväristä on kysymys. En pidä Avonia huonolaatuisena (pääosin), kiherrän tyytyväisenä että löysin sen uudestaan kahden pieleen menneen kokeilun jälkeen :)

TÄRKEÄ EDIT. ja pitää muistaa että kaikessa kosmetiikassa käytetään samoja raaka-aineita, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta (jos on uskominen aitoon luomukosmetiikkaan: siinä tulee taas sitten allergiatekijät ongelmaksi)

EDIT2. Samoin Blasco ja Dior, Estee Lauder ja Ella Bache ovat olleet kokeilussa. Niistä olen kirjoittanut muualla tällä palstalla.
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:19:39 kirjoittanut mingtang »

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 08.10.08 - klo:17:34 »
Joo, eli ei ole tarkoitus mitenkään hyökätä Avonia vastaan ja kysehän on ihan vain minun kokemuksistani.  :) En osaa eritellä sen tarkemmin noita huulipunia tai luomivärejä, koska en muista niiden nimiä, minulla ei ole enää sitä vanhaa kuvastoa ja olen jo antanut nuo meikit eteenpäin. Kaikissa meikkisarjoissahan on floppeja, ja se mikä pelaa loistavasti jollakin toisella, ei toimi toisella ollenkaan. ;) Omia suosikkisarjojani ovat ihan vain marketin Lumene ja Maybelline, eli en minäkään mitään sen kalliimpia tuotemerkkejä käytä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Avonin suihkutuotteista pidän kyllä kovasti.  :)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #509 : 08.10.08 - klo:19:14 »
Mun mielestä Avonin meikit on ihan laadukkaita. Käytän myös kalliimpia merkkejä (Dior, Guerlain, MAC, Joe blasco) mutta silti olen tyytyväien ollut myös Avonin meikkeihin. Pääsääntöisesti kaikissa kokeilemissani luomiväreissä on ollut runsaasti pigmenttiä eikä yksikään luomiväri ole varissut päivän aikana.
Huulipunien sävyt voi erota hieman kuvastin/netin sävyistä mutta koostumuksissa ei ole mitään valittamista mulla. Käytän tosi vaaleita nude sävyjä joten ne on vastanneet odotuksia.

Meikkivoiteita en ole kokeillut.

NIIN ja tää ei oo mitään myyntipuhetta sitten.  :D

Mua kiinnostaisi nuo Avonin silmänympärysvoiteet (muiden tuotteiden muassa... ::)). Tuleeko mieleen mitään suositusta, tai ehdotona kuraa jota kannattaa välttää? Mulla hakusessa lähinnä tarvetta aamukäyttöön, koska iltaisin  käyttelen öljyjä (jojobaa tai luumunsiementä yleensä). Aamukäyttöön mielellään jokin turvotusta vähentävä ja "valoa" tuova tms..

Hydrofirming silmänympärysvoide on mun lemppari. Kevyt, mutta runsaan voidemainen ja kosteuttaa & imeytyy tosi hyvin. Sopii siis päiväkäyttöön. Hajustamaton. Mun mielestä tää on hintaansa nähden suorastaan huippuhyvä. Ostin näitä viimeks jemmaan kun oli 6,90e tarjouksessa
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:20:15 kirjoittanut Hunajapupu »