Kirjoittaja Aihe: Avon calling  (Luettu 205339 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Avon calling
« Vastaus #930 : 10.12.11 - klo:10:56 »
Mäkin innostuin tilaamaan taas. ;D

Keräilin pakettiin testaukseen erilaisia dödöjä ja miehelle suihkugeelejä, että sain sen 80€ rajan rikki. Mitään käyttämättä jäävää tavaraa en viitsi turhaan haalia, mutta tuollaiset hygieniatuotteet tulee loppupeleissä aina käytettyä. Millaisia nuo Avonin dödöt muuten on, onko jollain kokemusta?

Mites muuten käy sen konsulttialen kanssa, jos palauttaa tuotteita niin, ettei tilauksen loppusumma ylitäkään enää vaadittua 80 euroa? Muuttuuko niiden muiden tuotteiden hinta sitten normaaliksi?
Mä oon käytellyt niitä tuoksudödöjä, menee talvisin ihan ok mutta ei ne hikeä pidä. Mun lemppari niistä on Pur Blanca. Se vanha Naturalsin kurkkumelonidödö oli mun mielestä tosi hyvä, piti hikeäkin jo vähän, mutta sitten se tietysti lopetettiin. :-\ Noi tuoksudödöt on kyllä käteviä pitää laukussa mukana jos esim baarissa tulee jorailtua niin paljon että hikoilee, niin peittää kivasti lemun. ;D

Konsulttialesta; eihän se sun vika oo että tulee palautus ja jää alle 80e lopulta se tilaus. Eli voit palauttaa, sulle hyvitetään sinne Avonin tilille sitten myöhemmin se summa (alennettu summa, eli se jonka sä itse olet maksanut alennuksen jälkeen siitä). Maksat sen laskun ihan normaalisti ja saat käyttää myöhemmin sen hyvityksen, tai sitten jos se näkyy siellä saldona ennen kuin on eräpäivä laskussa niin voit tietysti vähentää hyvityksen laskun loppusummasta. :) Olikohan tarpeeksi selkeästi selitetty... Eli alennukset ei häviä mihinkään eikä ne kajoa siihen laskuun palautuksesta huolimatta. Niillä on 3kk palautusaika eli voit tehdä palautuksen vasta laskun maksamisen jälkeen, jolloin ei ainakaan voi tulla sanomista. Mulla yleensä on palautukset tullu mulle (ja mä pistän ne siitä postiin) vasta tyyliin parin viikon päästä jolloin oon jo maksanut laskun ja näkyy sitten hyvityksenä saldossa vaan. Huomaathan, että noi Avonin laskut näkyy vain siellä netissä, kannattaa merkata kalenteriin eräpäivä jos et maksa samantien, ettei unohdu. Mulla meinas viimeks unohtua.. ::) En tiedä mitä sanktiota siitä tulee, mahdollisesti lähettävät laskun kotiin muistutusmaksun kera?

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #931 : 10.12.11 - klo:13:35 »
^ Kiitokset selvennyksestä. :)

Tuollainen systeemihän sitten periaatteessa mahdollistaisi sellaisen kikkailun, että tilaa aina enemmän jolloin saa tuon alennuksen ja palauttaa sitten osan tuotteista. Mä nyt olen niin laiska, etten jaksaisi alkaa säätää noiden palautuksien kanssa, vaan tilaan sitten mieluummin harvemmin. Olen siis ainakin tähän mennessä tilannut vain omaan käyttöön.

Hah, kiva kuulla ettei nuo dödöt pahemmin toimi. Eihän mulle olekaan niitä tulossa kuin jotain viisi erilaista. :P Voipi olla, että ekaa kertaa lähtee Avonille palautusta.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #932 : 10.12.11 - klo:15:04 »
^Jaa,  eipäilenpä etteivät hoksaa kikkailua. Ei tuo sentään mikään hyväntekeväisyysfirma ole ::)
En voinut vastustaa kiusausta ja tein pienen tilauksen heti ison perään. Koklaan vielä yhtä meikkivoidetta: rasiassa olevaa puuterimeikkivoidetta, jonka luvataan Avonin brosyyrin mukaan olevan peittävin. Extralasting-värivoide on ainoa joka kestää pidemmän aikaa, ja sekin pitää pohjustaa todella hyvin. Tulipa tässä mieleen, onko kukaan nähnyt Avonilla sellaista ihmettä kuin irtopuuteria? Kiinteitä puutereita on, mutta onko irto?

Avonin kunniaksi on muuten sanottava se, että se nopeasti reagoi kuluttajapalautteeseen. Noin vuosi-puolitoista sitten oli paljon keskustelua Avonin luomivärien pigmenttiköyhyydestä ja hetimmiten alkoi tulla tarjolle runsaspigmenttistä tarjontaa. Vaikka edelleen murmutan tuosta tavaramäärän syytämisestä ja kuluttajajuhlasta >:( joka on tälle firmalle tyypillistä.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #933 : 10.12.11 - klo:15:10 »
^Jaa,  eipäilenpä etteivät hoksaa kikkailua. Ei tuo sentään mikään hyväntekeväisyysfirma ole ::)
Mitenkäs ne voisivat Avonilla tietää, onko tuotteet palautettu tyytymättömyyden vuoksi, vai ihan tarkoituksella tilattu liikaa. ??? Mutta enhän mä toki kannusta ketään niin toimimaan. ;D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 10.12.11 - klo:15:14 »
Jaa-a, eivät voi tietää mutta varmasti alkavat epäillä.  ;)

Kokeiluun tilaan itselleni yleensä tuotteet näytteinä, kuten nyt huulipunia ja värivoiteita. Ei voi muuten tietää oikeita sävyjä ellei kokeile ensiksi. Eivät nuo kovin hintaviakaan ole.- Edelleen kiinnostaa onko Avonilla irtopuuteria...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #935 : 10.12.11 - klo:15:18 »
^ No varmasti alkavat epäillä, jos joka tilauksesta palauttaa ison osan. Hyvä oli kuitenkin tietää tuo, että epäsopivat tuotteet voi huoletta palauttaa, eikä tarvi pelätä alennuksen menettämistä. :)

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #936 : 12.12.11 - klo:09:10 »
Kellään kokemusta Color Trendin puuterista? :) Nyt käytössä Elfin puuteri ja ei tuokaan olisi paha hinnaltaan.

Irtopuuteria on mun muistikuvan mukaan joskus ollut, mutta en kyllä nyt mene takuuseen oliko kyse sittenkin vaan tosta Smooth Mineral puuterimeikkivoiteesta joka on irtopuuterimainen (ja jonka vaalein sävy oli mulle ihan liian tumma enkä saanut sitä levitettyä mitenkään ilman että karkasi klönteiksi juonteisiin, joten palautin sen).

juuret

• Vieras
« Vastaus #937 : 15.12.11 - klo:18:56 »
Sain siis eilen käsiini tuon joulukuvaston paperisena, näköjään nykyään ne lähettävät Liettuasta mulle kuvaston vaikken ole tehnyt tilauksia enää muutamaan kampanjaan.

Niillä on kampanja että lähettävät ei-tilanneille kuvaston automaattisesti tietyn ajan kuluttua.

En tiedä mitä sanktiota siitä tulee, mahdollisesti lähettävät laskun kotiin muistutusmaksun kera?

Muistelisin että jos laskua ei ole maksettu kuukauden päästä se menee perintään.
« Viimeksi muokattu: 15.12.11 - klo:19:01 kirjoittanut juuret »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #938 : 25.12.11 - klo:16:01 »
Mä testasin tänään ensimmäistä kertaa Planet Spa sheavoita & inkivääriä sisältävää kasvonaamiota. Ihana tuoksu ja jestas, iho on todella sileä ja pehmeä naamion jälkeen. :-* Tää taisi olla afrikka-sarjaa jos oikein muistan.

Outspoken Intense
on just niin ihanan tuoksuinen kuin näytteessäkin. Tämä ja Jet Femme Holiday on mun lempparit tällä hetkellä.

1/2012 kuvasto oli vähän pettymys. Huulipunia on reilusti alennuksessa, mutta mä en käytä muita huulijuttuja kuin huulirasvaa. Tuo uusi Avon Care family-suihkusaippua tekisi mieli testata, mutta en tiedä milloin mä olen seuraavan kerran tilaamassa kun nyt on kaapit täynnä kaikkea mahdollista. Tästä 17/2011 kuvastosta tuli sitten lopulta tilattua Planet Spa tuotteita yhteensä 5kpl (yksi tuli kaupanpäällisenä kun tilaussumma oli yli 120e).. Hups. ;D Tuo 1/2012 kuvastohan näkyy jo nyt netissä: http://www.avon.fi/PRSuite/eBrochure.page?index=1&cmpgnYrNr=201201

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #939 : 25.12.11 - klo:20:02 »
^Mulla on Planet Spa-tuotteet vasta menossa tiiviiseen kokeiluun, kun Anew ei käy ja Solutions on ihan OK mut ei mikään huippu. Joitakin jalkarasvoja olen PS:sta jo kokeillut, ja ne ovat olleet kivoja, muttei mitenkään superb.

Uusin 1/12 kuvasto on miusta kiinnostava. Huulipunvalikoima on runsas, ja metsästän heleän  kirkkaita punia (vaikka ei pitäisi). Ja tuoksuista mä tykkään Avonin premium-tuoksuista, siis noista julkkisten nimiin liitetyistä kalliimmista, vaikka on muitakin tosi ihquja, kuten Perceive (viileä, vetinen, kukkainen), Slip Into ja Eternal Magic.
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo:21:11 kirjoittanut mingtang »

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #940 : 29.12.11 - klo:21:03 »
Mun pitää kyllä sanoa, että en enää osta Avonilta yhtään ripsaria. Nyt lähtee palautukseen SuperShock Max mascara. Aivan kamalaa, kirvelee silmiä ja tekee ripsistä takkuiset ja varisee. Mulla on tainnut jokaisesta Avonin ripsarista tulla oireita, ei vaan voi mitään, joku allergisoi.

Mutta True Color luomivärinelikko Glitz & Glamour yllätti tosi positiivisesti :) Nyt saan yhdistettyä kultaa ja violettia, sopii mielettömän hyvin yhteen. Ainoa miinus tuossa paletissa on sen sininen sävy, ois ollut kiva, jos sekin olis ollut joku lilan sävy. En nimittäin mielelläni yhdistä keltaista ja sinistä. Mutta onneksi voin laittaa tuon sinisen päälle paletin violettia, niin ei se ole mikään ongelma. Paletin valkoinen sävy on ihana, koska se hohtaa luomella kultaisena, tykkään tuosta paletista hurjan paljon!

Winter Delight-suihkugeeli tuoksuu glögiltä, vaahto huonosti ja värjää ihoa pinkiksi, tosin onneksi vain suihkun aikana :D Tuoksu alkoi jo tokalla pesukerralla kyllästyttää eli menee käsisaippuaksi.

Edit. Ai juu ja pettymys oli myös tuo purkissa oleva gel eyeliner, sävy Blackened Metal. Mä tyhmä luulin, että se on ihan kunnon musta, mutta onkin tummanharmaa, jossa hileitä. No ei se maailmaa kaada, voi käyttää iltameikissä luomivärin pohjustuksena.
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo:21:11 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #941 : 31.12.11 - klo:21:05 »
SuperShock on ollut ainoa ripsari so far joka toimii Avonilla, minun ripsissäni...

Tämä nelikko on myös hyvin kaunis luomiväreistä: http://www.avon.fi/PRSuite/productdetails.page?49890
paletti Hollywood. Pigmenttinen.

Olen aika varma, että Avonin melkein kaikkien luomivärien kanssa ei pelitä mikään muu kuin superlon-applikaattori. Ei tavallisilla siveltimillä...

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 12.03.12 - klo:21:02 »
Joku on varmaan jo törmännytkin tähän, tämä linkki on ollut monessa paikassa jaossa
Avon, Mary Kay, and Estee Lauder Are Paying for Tests on Animals
Kysyin asiasta Avonin Suomen asiakaspalvelusta ja sain tällaisen vastauksen
Lainaus
Kiitos yhteydenotostasi.

Avon on edelleen yhtä sitoutunut välttämään eläinkokeita kuin viimeisten yli 20 vuoden ajankin. Mikään ei ole sen suhteen muuttunut, ja Avon käy asiasta keskusteluja eläinsuojelujärjestö PETA:n kanssa. Kantamme on aina ollut hyvin selkeä: Avon ei käytä eläinkokeita paitsi jos laki niin vaatii. Avonilla on liiketoimintaa yli 100 maassa, ja joissakin maissa on lakeja, jotka vaativat eläinkokeita. Avon on vain yksi monista kosmetiikka-alan toimijoista, jotka joutuvat kamppailemaan tämän kysymyksen kanssa. Ainoat yritykset, jotka välttyvät ongelmalta, ovat ne jotka toimivat ainoastaan sellaisissa maissa, joissa lainsäädäntö ei edellytä eläinkokeita. Kuitenkin Avon pyrkii aina ennen lain tahtoon taipumista vetoamaan viranomaisiin, jotta nämä hyväksyisivät eläinkokeiden sivuuttamisen.

Asia ei ole yksinkertainen, sillä Avonin valikoimassa on noin 9 000 tuotetta yli 100 maassa. Vuonna 2011 alle
0,3 % näistä tuhansista Avon-tuotteista on testattu eläimillä lain vaatimuksesta. Tavoitteemme on laskea määrä nollaan. On tärkeää huomata, että Avon testaa itsenäisesti tuotteidensa turvallisuuden ilman eläinkokeita, ja yhtiön kansainvälinen tuoteturvallisuusohjelma perustuu periaatteeseemme vastustaa tarpeettomia eläinkokeita ja kunnioittaa eläinten hyvinvointia. Vuonna 1989 Avon oli maailman ensimmäinen suuri kosmetiikkayritys, joka teki päätöksen vetäytyä eläinkokeista. Ainoa syy, miksi Avon edelleen testaa jotkin tuotteet eläimillä, on tiettyjen maiden lainsäädäntö, jossa ei vielä ole hyväksytty tieteen tarjoamia vaihtoehtoisia tapoja testata tuotteiden turvallisuutta.

Vaikka emme voikaan puhua PETA-eläinsuojelujärjestön puolesta, niin uskomme että järjestö on ottanut viime aikoina tiukemman kannan eläinkokeisiin ja ryhtynyt aggressiivisemmin kiinnittämään huomiota lakien muuttamiseen maissa, jotka edelleen vaativat kosmetiikkatuotteiden testaamista eläimillä. Avonilla ja PETA:lla on siis yhteinen tavoite pyrkiä taivuttelemaan hallituksia hyväksymään tieteen tarjoamat toimivat vaihtoehdot eläinkokeille. Avon tekee yhteistyötä muiden kansainvälisten kosmetiikkayritysten kanssa, jotta vaihtoehtoiset testaustavat hyväksyttäisiin joka puolella maailmaa.

Ystävällisin terveisin,
Avonin asiakaspalvelu
En nyt oikein tiedä mitä mieltä olen...

Ja sitten itse tuotteista löpinää:

Planet Spa välimeren oliiviöljyä sisältävä vartalovoide pyöreässä purkissa on osoittautunut varsin hyväksi. Epäilin ensin niitä pieniä palleroita, mutta kummasti ne tuntuvat sulavan joukkoon mukaan kun en niitä enää levityksen jälkeen näe. :D

Naturals mehiläisvahaa sisältävä monitoimibalsami 15ml pyöreässä purkissa ei oikein vakuuttanut. Vaikuttaa huulirasvalta ja siinä tarkoituksessa varmaan ihan ok. Laitoin tätä kynsinauhoihin ja en huomannut juurikaan tehoavan, Care-sarjan glyseriinikäsivoide toimii paljon paremmin. Se onkin maailman paras käsivoide, enkä ole ainoa tätä mieltä. ;)

Naturals Honey&Milk kasvovoide 100ml on tosi kevyttä ja imeytyy nopeasti. Olen laittanut tätä nyt iltaisin hyaluronihapposeerumin päälle ja sen kanssa toimii mainiosti. Aamulla laitan tätä Elfin Tinted Moisturiserin alle ja toimii myös ihan hyvin. Tulee varmaan käytettyä myös rintakehälle, en saa muuten ikinä tuota 100ml purkkia käytettyä loppuun. Tilasin myös saman sarjan voideputsarin, mutta otan sen käyttöön vasta kun edellinen putsarini on loppu.

Mun pitäisi myös ottaa testikäyttöön uusi Cellu-Defy selluliittivoide. En usko näiden tehoihin enkä ole ihan varma miksi mä tilasin tämän demona. ::) Mun into testata uusia tuotteita on jotenkin lopahtanut lähestulkoon kokonaan. Mulla on myös muutamat Planet Span tuotteet korkkaamattomina odottamassa vuoroaan, kun tilasin pari kampanjaa sitten hyvillä tarjoushinnoilla.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #943 : 20.05.12 - klo:12:51 »
Minua eivät Planet Spa-tuotteet oikein vakuuta. Jotenkin ei oiken mikään ole jäänyt vakikäyttöön. Edelleenkin läträän suihkutuotteilla ja hajuvesillä, samoin huulipunilla, jotka viimeksimainitut ovat edelleen mielestäni kokeilemisen arvoisia. Tosin Avon työntää koko ajan aivan hölmöjä tuotteita myyntiin, sen sijaan että sijoittaisivat entisiin, jo hyvin myyviin huulipuniinsa... valikoma punissa on aivan megalomaaninen. Värivoiteista olen kokeillut melkein kaikki lävitse, ja nyt ainoa joka jotensakin toimii ihollani on Ideal Flawless-värivoide http://reviews.avon.com/5588/42448/reviews.htm
jossa on peittoa ja valoisuutta. Luomiväreistä vahvimmat pigmentit ovat http://avonshop.co.uk/product/make-up/avon-make-up/avon-mega-impact-eyeshadow.html  ja jo poistumassa olevassa 3-osaisessa luomivärissä joka oli sesonkituote. Tavallinen luomivärinelikko http://avonshop.co.uk/product/make-up/eyes/avon-true-colour-eyeshadow-quad.html on vain arkikäyttöön sopiva, pigmentiltään ei niin loistava, mutta jotkut onnistuvat tälläkin luomivärillä taiteilemaan vahvan meikin. Kokonaisuutena ottaen sarja on minusta varsin epätasainen tasoltaan.

Kuulin äskettäin, että Avonin maailmanlaajuinen liikevaihto on laskussa. Saisivat tarkistaa hiukan sitä, millaisia tuotteita markkinoille päästävät ja etteivät poista hyviä tuotteitaan myynnistä. Kuka sitä lypsävää lehmää möisi?

Summa summarum, jotkut Avonin tuotteet ovat jääneet vakkarikäyttöön, ja tilailen itselleni tuotteita pari-kolme keraa vuodessa.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #944 : 24.05.12 - klo:20:15 »
mingtang, et ole sattunut kokeilemaan Solutions sävyttävää kasvovoidetta (SPF20)? Mua kiinnostaisi tietää miten tuo "sävyttää" ja onko siinä jotain heleää hilettä (yök) vai onko se enemmänkin meikkivoiteen ja kosteusvoiteen sekoitus? Tarvitsisin jonkun päivävoiteen jossa on suojakerroin ja tuo on harkinnassa suht kalliista hinnastaan huolimatta. ::)

Mun on pakko myöntää että tuo Cellu-Defy selluliittivoide vihreässä tuubissa toimii. :o Mun reidet on vähän tasoittuneet, vaikka olen käytellyt vasta pari viikkoa, ja siis lähinnä iltaisin suihkun jälkeen olen hieronut voidetta reisiin.

Mua myös vähän ihmetyttää tuo noiden markkinointilogiikka. Mun lemppariripsari CT Great Lenghts oli jossain välissä kellolla, eli olevinaan loppumassa. Nyt se on kuitenkin taas tässä nykyisessäkin kuvastossa ihan normaalisti myynnissä. Outoa. Samoin mä käytän Calming Effects Skin Revival meikkivoidetta ja sitä on satunnaisesti joissain kuvastoissa mutta ei ole näkynyt enää hetkeen. Tilasinkin tuota viimeksi Ebaysta, kun ei ollut muuta tilattavaa.

8/2012 kuvastosta löysin kyllä pitkästä aikaa kaikkea kivaa mitä haluaisin tilata. :D