Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247863 kertaa)

Tigru

• Vieras
Silmänrajauskynä/ eyeliner
« : 02.02.06 - klo:14:45 »
Kertokaapas, miltä merkiltä löytyisi oikeesti kestävä silmänrajauskynä? Tai mikä tahansa laineri tai muukin (huom. en ole nimityksistä ihan perillä ;D) käy, kunhan pysyy koko päivän. Olen tuskaillut silmänrajauskynien kanssa koko pienen ikäni, mikään ei tunnu pysyvän aamusta iltaan, vaan aina väri vähän leviää silmien ulkonurkasta >:( Ja kuitenkin rajaan silmät melkein joka päivä (ainakin yläluomet). Eli neuvoja kaivataan kipeästi :)

Poissa Dash

• Tukkaguru
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #1 : 02.02.06 - klo:15:09 »
Näitä kolmea en ole saanut leviämään millään:

MAC Fluidline (geeli)
MAC Powerpoint Eyeliner (vedenkestävä)
Bourjois Liner Pinceau (nestemäinen)

Saatavuus Suomessa on tietty vähän heikohko :-\
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #2 : 02.02.06 - klo:15:30 »
TBS:n silmänrajaustussi, joka hylkii vettä eikä tahraa. Lähtee vedellä kyllä pois, mutta ei leviä hankauksesta.
Toinen, mistä tykkään, on Lumenen tussikynä. Tulee tarkka ja tasainen jälki.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 02.02.06 - klo:15:52 »
Lorealin SuperLiner - Minulla ainakin pysyy hyvin paikallaan, kestää hikoilut ja pienet tihkusateet. Tosin sellaista kommenttia olen jostain lukenut, että rajaus olisi lohkeillut. Eli ei varmaan sovi oikein kuivaihoiselle. Minulla lohkeiluilmiötä ei ole tapahtunut koskaan ja ainakin vuoden olen tätä käytellyt. Tykkään ja suosittelen siis!
Olisiko mitään kalliimpaa? :)

Tigru

• Vieras
« Vastaus #4 : 02.02.06 - klo:16:05 »
Äh, nyt tuntuu, että on pakko saada kaikki mainitut kynät (ja heti) ;D Nyt mulla on ollu käytössä Lancomen silmänrajauskynä, ja se kyllä kestää yläluomella, mutta ei kunnolla alaluomella ??? EBaystä voisin ostaa ainakin jonkun MAC:n linerin, tuo merkki kun kiinnostaa muutenkin. Ja laivareissu on tulossa parin viikon päästä, niin jos sieltä ostaisi jonkun toisen. Muutama uusi on ainakin saatava :) Kiitos kovasti suosituksista! Kokeilen varmasti kaikkia jossain vaiheessa, sen verran usein pitää päästä kokeilemaan jotain uutta..

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 02.02.06 - klo:16:11 »
Clarinsin vedenkestävä silmänrajauskynä ei leviä millään, ja kestää koko päivän. Koostumus on hieman vahamainen, joten päätä saa hieman lämmitellä, jotta saa helpommin piirrettyä rajauksen. Hinta on n. 15 euroa ja kynän päässä on kätevä häivytin. Lähtee normaalilla silmämeikinpoistoaineella. Ostin tänään cliniquen cream shaper for eyes- rajauskynän, jonka pitäisi levittyä kuin unelma (silikonien johdosta) mutta pysyä kuin tauti. Täytyy testata. :)

Kummatkin ovat siis kynämäisiä, ei tussimaisia. Ihan vertauksena voin sanoa, että piirsin käteeni viivan tuolla clarinsilla, cliniquella ja Lancomen le crayon kholilla. Sitten hankasin niitä ja pesin vielä saippualla käteni. Lancomen viiva häipyi ensimmäisenä, joten nuo muut ovat selvästi kestävämpiä. ;)

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 02.02.06 - klo:16:26 »
Minni, onko nuo siis kajaleita, joita käytetään ripsien sisäpuolelle, vai ihan tavallisia? Mulla on vähän sekaisin nuo käsitteet, mutta sellainen ripsien sisäpuolelle käyvä olisi minullakin hakusessa. Bilemeikkiin, saisi kunnon dramaattisen katseen  :D Olikohan näistä kajal/silmänrajauskynä -käsitteistä täällä foorumille jo jossain keskustelua, vai oliko se siellä edellisellä..? Menen etsimään.

Nove

• Vieras
« Vastaus #7 : 02.02.06 - klo:16:32 »
Ben Nyen kakkuliner kestää hyvin koko päivän. Onhan sitä tietysti vähän vaivalloisempi käyttää, mutta jos pysyvyyden kanssa on ongelmia kannattaa tuohon kyllä satsata.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 02.02.06 - klo:16:50 »
Minni, onko nuo siis kajaleita, joita käytetään ripsien sisäpuolelle, vai ihan tavallisia? Mulla on vähän sekaisin nuo käsitteet, mutta sellainen ripsien sisäpuolelle käyvä olisi minullakin hakusessa. Bilemeikkiin, saisi kunnon dramaattisen katseen  :D Olikohan näistä kajal/silmänrajauskynä -käsitteistä täällä foorumille jo jossain keskustelua, vai oliko se siellä edellisellä..? Menen etsimään.

Tuo clarinsin vedenkestävä ei mielestäni käy sisäpuolelle käytettäväksi, koska on niin "kovaa", etten usko että sitä saisi levitettyä sinne. Tuo Cliniquen cream shaper voisi käydäkin, koska on tosi pehmeää, mutta itse aion  käyttää vain silmän ulkopuolelle. En ole varma muun nimisistä kynistä, mutta ainakin ne kajal-nimiset (kuten toi lancomen crayon khol) on tarkoitettu myös silmän sisäpuolelle käytettäväksi.  ??? Edellisellä foorumilla oli tosiaankin puhetta kynien eri käyttötarkoituksista. :)

Poissa Rosey

• Hiushörhö
« Vastaus #9 : 02.02.06 - klo:17:04 »
Kanebon 38 Kaunis ohut rajaus, mutta sain sitä aina sotkettua ripsiin. Kesti todella hyvin jumpassakin.

Lumenen silmämeikkikynä tai jotain sinnepäin, ihan kiva. Menee arkikäytössä.

Anytimen rajaustussi oli yllättävän hyvä, helppo laittaa ja kesti hyvin.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #10 : 02.02.06 - klo:17:14 »
Olikohan näistä kajal/silmänrajauskynä -käsitteistä täällä foorumille jo jossain keskustelua, vai oliko se siellä edellisellä..? Menen etsimään.

Hei jos löydät, niin voisitko copy pastettaa tänne? :) Tai jos joku osaa yksinkertaisesti selittää, niin tietty olis kiva, jos kertois. Mulla menee nuo nimitykset ihan sekasin. Tai muistan ne kyllä aina luettuani muutaman tunnin, mutta sitten taas sekottuu ;D Täältä vois käydä aina lunttaamassa...

EDIT: Minni paljonko tuo Cliniquen Cream shaper maksoi? Kävin lukemassa MUA:n arvosteluja ja sitä oli kehuttu niin paljon, että se taitaa olla pakko saada :)
« Viimeksi muokattu: 02.02.06 - klo:17:31 kirjoittanut Tigru »

Poissa Spritz

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 02.02.06 - klo:21:31 »
Tässä tulee copy-pastena selitykset Stationeryn sanoin (toivottavasti ei haittaa tällaiset omatoimiset lainailut.. :))

Otsikko: Re:sisärajaukset
Lähettänyt käyttäjä: Stationery ajankohtana marraskuu 26, 2005, 17:00

Kannattaa tosissaan kiinnittää huomiota siihen, että mitä siinä kynässä lukee, jonka sinne silmän sisäluomelle laittaa. Kajal -kynä on nimenomaan juuri limakalvoille tarkoitettu, joten jos kynässä lukee vain että silmämeikkikynä ei se pysy ollenkaan niin hyvin.
Eyelineria ei periaatteessa saisi laittaa, mutta mitään haittaa siitä ei ainakaan minulle ole koskaan ollut eikä opettajammekaan mukaan pitäisi olla, mutta piilareiden käyttäjille ei tietenkään suositella. (http://www.hairstore.fi/bbs/index.php?board=22;action=display;threadid=7787;start=0)

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #12 : 02.02.06 - klo:21:34 »
Oih, olin juuri tulossa kommentoimaan ja sitten löysinkin itseni siteerattuna.  ;D
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 28.02.06 - klo:16:45 »
Laitanpa nyt tänne ketjuun. Eli ongelmani on seuraavanlainen: mulla ei ole juurikaan alaripsiä ja se hieman vaikeuttaa alaluomen meikkaamista. Ripsaria en siis voi alhaalla käyttää ja tumma rajaus näyttää helposti kököltä ja leviää helposti. Olisiko vinkkejä alaluomen rajaukseen, jotta saisin katsetta hieman terävöitettyä rajauksella? Voisiko luomivärirajaus pysyä ja näyttää luonnollisemmalta kuin kynällä tehty?  Niin, ja kannattaako rajaus vetää alas koko matkalle vai kuinka?
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Tigru

• Vieras
« Vastaus #14 : 28.02.06 - klo:18:27 »
Mä en käytä oikeastaan koskaan alaripsissä ripsiväriä, mutta päinvastaisesta syystä: mun alaripset on ihan liian pitkät ja ne näyttää tökeröiltä meikattuina (suhteessa yläripsiin liian pitkät) ;D Teen rajauksen aina silmän ulkonurkasta silmän puoleen väliin, ylhäälle ja alhaalle. Tuo rajauksen tekeminen on käsittääkseni silmien muodostakin kiinni (siis mikä sopii parhaiten). Itse oon aika huono näissä jutuissa, mutta rajaus sopii hyvin mun muutenkin aika vahvaan silmämeikkiin. Yleensä vielä häivytän sitä alaluomen rajausta tummalla luomivärillä (samalla, mitä käytän silmien ulkonurkissa muutenkin). Mutta luonnollisempaan lookiin sopii varmaan paremmin sellainen kevyempi luomivärillä tehty rajaus :)

Nyt on muuten ollu käytössä tuo Cliniquen Cream Shaper ja tykkään :-*

EDIT. Eipä nuo mun rajaukset sittenkään ole silmän puoleen väliin, vaan noin 1/3 silmän pituudesta.
« Viimeksi muokattu: 28.02.06 - klo:18:45 kirjoittanut Tigru »