Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 246649 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #1050 : 07.10.13 - klo:12:10 »
Wilma: Mä olen joskus terottanu paksuja kyniä pienellä kynänterotusveitsellä - sen pitää olla tosi terävä ja kynä kannattaa ehkä pistää kylmään.

Fii: Mulla noi - kuten kerroinki - eyelinerit nestemäiset pyrkii aina leviimään, mut sitä voi yrittää estää niin että puuteroi luomet transparent-puuterilla.
Omalta kohdaltani silmien valumista estää myös Tears naturale-silmätippojen käyttö.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1051 : 07.10.13 - klo:13:15 »
Käyttääkö joku harmaata lineriä? Musta näyttää itselläni melko kovalta etenkin kun meikkaan tosi vähän.. harkitsen siis harmaata.

Käytän harmaata aina silloin tällöin. Pidän enemmän mustasta, mutta harmaallakin saa sellaisen kivan pehmeän lopputuloksen.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 07.10.13 - klo:13:32 »
Käyttääkö joku harmaata lineriä? Musta näyttää itselläni melko kovalta etenkin kun meikkaan tosi vähän.. harkitsen siis harmaata.

Harmaa ja harmaanruskea (taupe) ovat molemmat hyviä vaihtoehtoja mustalle. Itse olen käyttänyt Cliniquen Smoky Brownia ja lempiharmaa on Stilan In the Know-paletin mukana tullut kynä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 07.10.13 - klo:16:42 »

Mä käytän välillä Goshin Hypnotic Grey-kynää, kun haluan pehmeämmän näköisen rajauksen. Ja pysyy hyvin, hinta-laatusuhde on oikein passeli ja ainakaan vielä kalliimmat merkit ei ole tuota mun monivuotista peitonneet.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa funkylala

• Hiushörhö
« Vastaus #1054 : 13.10.13 - klo:14:04 »
Kiitos kommenteista. Etsin siis nimenomaan nestemäistä lineriä. Marketista ei yllättäen löytynytkään yhtään harmaata lineriä, ja päädyin ostamaa MaxFactorin Colour Xpert-linerin värissä 02 Metallic Anthracite. Metallinkiiltävä musta ja ei niin voimakas väri. Pysyvyys on kyllä ihan huippua, kestää hikijumppatunnit tuosta vaan mutta kookosöljyllä kun hieraisee kerran niin kaikki on tiessään.  0_0 Mulle on uutta tällainen meikkien pysyvyys, mun rasvaluomissa ei yleensä pysy mikään.  ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #1055 : 23.10.13 - klo:21:25 »
Osaisiko joku suositella THE sivellintä geelirajauksen levittämiseen? Suosin 60-luvun tyylisiä kissarajauksia hieman maltillistettuna versiona ja oon tähän mennessä käyttänyt sigman viistopäistä sivellintä, duroyn todella pikkuriikkistä viistopäistä kulmakarvasivellintä sekä lorkun linerin mukana tulevaa tasapäistä sivellintä ja kaikki tuntuisivat kökkäröittävän jälkeä hiukan - vai onko vika vaan rajausvärissä? Oon käyttänyt E.L.F.:n geelirajausta, joka saamistaan kehuista huolimatta on mun mielestä selvästi liian kuivaa ja kökkööntyvää ja sivellintä joutuu tosissaan hinkkaamaan saadakseen värin tarttumaan sekä lorealin lineria, joka on selvästi vähemmän kuivaa, mutta siistiä jälkeä saadakseen täytyy kyllä olla todella tarkkana. MACin fluidlinen ajattelin hankkia kunhan tää lorealin pönttö joskus loppuu.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #1056 : 23.10.13 - klo:22:39 »
Veikkaan että kyse on enemmän lineristä kuin siveltimestä. Oletko kokeillut tehdä rajausta tummalla luomivärillä, se toimii tosi hyvin kostealla siveltimellä? Mulla on kausia jolloin teen paljon rajauksia luomivärillä ja sitten välillä taas tartun joka päivä Bobbi Brownin ja MACin geelirajauksiin enkä saa niistä tarpeekseni. Niiden kanssa ei todellakaan tarvitse hinkuttaa jotta siveltimeen saa väriä, kevyt dippaus riittää.

Mun HG siveltimeni kissarajaukseen on MACin lyhytvartinen limited edition viisto sivellinen, se toimii sekä geelirajausten että luomivärien kanssa, kuivana ja märkänä ja kaikkea siltä väliltä. Sellaisella perinteisellä ohutkärkisellä pensselillä on minusta paljon vaikeampaa saada tasaista linjaa, viistolla sen värin saa vedettyä juuri siihen mihin haluaa eikä se vaapu edes takaisin.
« Viimeksi muokattu: 23.10.13 - klo:22:45 kirjoittanut naapio »
Raitoja käpälään!

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1057 : 23.10.13 - klo:23:36 »
^Itsekin tykkään enemmän viistopäisistä siveltimistä, mutta nää geelit tuntuu olevan semmosta tervaa, että liimaavat siveltimen karvat kökköön jolloin hutien riski on isompi kuin tasapäisellä siveltimellä vaikka hyvällä säkällä kulmasta saa paljon kauniimman ja rajauksesta muutenkin tarkemman. Oon kyllä kokeillut luomiväriä kostealla siveltimellä levitettynä ja MUS:n kakkurajausväri oli jossain vaiheessa ehdoton suosikkini, mutta kuivarajauksissa ottaa kupoliin se, että matkoilla niitten kanssa säätäminen on hiukan rasittavaa kun aina täytyy olla hollilla vettä ja joku kuppi sille vedelle eikä esim.sohvannurkassa tms.meikkaaminen onnistu ja mulla on niin herkästi vuotavat silmät, että luomiväreillä tehdyt rajaukset yleensä haihtuvat silmän ulkonurkasta päivän mittaan, toi MUS:n cake pysyi ihan ok, etenkin sen sille tarkoitetun nesteen kanssa vaikkakaan ero pelkkään veteen ei ole kovin merkittävä. Kuitenkin tuo cake alkaa ainakin mun käytössä suunnilleen napin puolivälissä ollessa mennä pysyvyydeltään heikommaksi ja varista poskille pitkin päivää, ei kovin pahasti, mutta kuitenkin sen verran, että ärsyttää olla koko ajan tarkastelemassa ja korjailemassa meikkiä etenkin kun formaatti ei tosiaan ole kätevin mukana kannettavaksi niin olen nyt yrittänyt totutella noihin geelirajauksiin kun ovat kuitenkin pysyvyydeltään lyömättömiä.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #1058 : 24.10.13 - klo:17:28 »
^Minulla on kokemusta kolmesta Elfin geelirajauksesta. Kaksi rajausta oli heti avattaessa tuollaisia kuivia kökköjä, joita saa hinkata kunnolla, ennen kuin niistä irtoaa väriä. Kolmas oli tuoreempi tapaus, mutta väri on huono. Noista kuivista on iloa vain kulmakarvojen muotoilussa, koska väriä ei voi mitenkään ottaa liikaa. Kannattaa siis ostaa hyvä rajaus (MAC, Bobbi Brown tai joku muu vastaava) ja sen jälkeen kaikki siveltimet on enemmän tai vähemmän hyviä.

... kuivarajauksissa ottaa kupoliin se, että matkoilla niitten kanssa säätäminen on hiukan rasittavaa kun aina täytyy olla hollilla vettä ja joku kuppi sille vedelle eikä esim.sohvannurkassa tms.meikkaaminen onnistu ...

Tähän on vanha toimiva konsti: kastelee siveltimen syljellä. En kyllä itse tekisi niin, kun tuo ei ole millään mittapuulla mitenkään hygieenistä hommaa.  :P

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1059 : 24.10.13 - klo:18:30 »
^Ei se lorkunkaan geelin kanssa toimittaminen nyt sentään niiin hankalaa ole, että alkaisin mieluummin imeskelemään siveltimiä!  ;)

Täytyy tosiaan antaa vielä MACin geelille mahdollisuus, mutta kummastuttaa vain kun sekä lorkun että elfin geeleistä on kuitenkin nähnyt tosi paljon kehuja niin ihmetyttää, onko vika vain minussa vai ehkä siveltimessä  ??? Siis kyllä tällä lorkunkin geelillä ihan pärjää, jopa elfilläkin jotenkin, mutta ovat ihan selvästi hankalampia työstää kuin perinteiset eyelinerit tai kakkulinerit, mutta kestävyysominaisuuksiensa kannalta parempia.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa minna

• Hiushörhö
« Vastaus #1060 : 16.12.13 - klo:23:19 »
Täytyy kyllä kehua Lumenen uutta rajaustussia, todella hyvä! Ei sotke ja saa aika tarkkaa jälkeä.  :ts

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #1061 : 17.12.13 - klo:11:19 »
Täytyy minunkin kehua Lumenen uutta rajaustussia. Todella hyvää jälkeä, intensiivinen musta. Pikkasen kunnon kissarajaukset leviävät ulkonurkasta mutta pieni paha muuten laatuun nähden. Ja se pitkä kapea terä on aivan loistava!
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1062 : 17.12.13 - klo:14:05 »
Mikä tuon Lumenen rajaustussin virallinen koko nimi on? Mä en tullut koskaan oikein sinuiksi nestemäisten rajausten kanssa, harvakseltaan käytän kynää (Dermosilin, joka on liian pehmeä ja vie multa hermot).
Vaatiiko tuo kokenutta sivellinkättä vai saako sillä siististi vaikka käsi ei ihan kaikkein vakain ja varmin ole?

edit. Onko se tämä: "Lumene Raspberry Miracle Eye Liner"
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa minna

• Hiushörhö
« Vastaus #1063 : 17.12.13 - klo:21:44 »
On juuri tuon niminen, en muistanut virallista nimeä mutta jotain vadelmaa siinä oli ainesosana  :D Kyllä mä uskoisin että sopii hyvin sellaselle aloittelijallekin, en itsekään kovin pitkään ole nestemäistä rajausta käyttänyt. Kärki tosiaan on pitkä ja kapea ja verrattuna esim. Lumenen siihen normaaliin eyelinerin tuo tussi antaa sitä väriä kohtuudella ja sillä saa aika tarkkaa jälkeä.  :-*

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1064 : 17.12.13 - klo:21:50 »
^ Okei, kiitos tiedosta! Täytyy käydä joskus kun pystyn ja muistan, niin testaamassa jossain kaupassa. Must test -listalle menee ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.