Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247716 kertaa)

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #1140 : 22.01.16 - klo:22:43 »
^ Mulla on ollut yksi Benecosin eyeliner käytössä ja sivellin hajosi juuri noin. Ei lyhyessä ajassa, mutta käyttökertoja ja siten avaamisia oli korkeintaan 4, kun nestemäistä tosi harvoin käytän, eli aika heppoisesti taisi olla kiinnitetty.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #1141 : 23.01.16 - klo:10:40 »
^
Tää taitaa olla sitten ihan tyyppivika, kuulin että kaverillanikin samoin hajosi ko tuote. Minäkin käytän eyelineriä ehkä 5 kertaa vuodessa ja omani ovat hajonneet ihan muutaman käytön jälkeen. Harmillista, mutta onneksi putkilosta saa tuotetta hajonneellakin tikulla ja voi käyttää toista sivellintä itse rajaamiseen.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 07.03.16 - klo:11:09 »
Onko Laura Mercier Tightline Cake Eye Liner in Black Ebony hyvä tuote tightliningiin? Ajattelin jos tilaisin E.L.F. Studio Lock & Sealin sen kanssa käytettäväksi tai sitten Inglotin vastaavan (kumpi olisi parempi)?

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1143 : 07.03.16 - klo:13:39 »
Mä en enää tiedä miten ja millä rajaisin silmäni. Ryppyjä ei kauheasti ole, mutta sen verran että yläluomi on hieman muhkurainen ja eye lineria tai kajalia on miltei mahdotonta saada suorana, kapeana linjana. Jos koitan käyttää kajalia, ei ihoon tartu mitään, nahka vain väistyy alta. Jos käytän eye lineria, niin ihopoimut estää tasaisen jäljen. Erilaisia tusseja olen kokeillut (viimeksi Lumenen true mystic), niin en saa sillä mitään jälkeä luomeen. Tussi toimii n. 2 sekuntia, sen jälkeen siitä ei tule  yhtään mitään mun luomelle. Ihan kuin mun ihoni hylkisi sitä väriä.

Hankalammaksi kaiken tekee se, että olen puolisokea, eli ei puhettakaan että voisin jotenkin kallistaa päätä tai pitää silmiä puoliksi kiinni, silmikä rajatessa. Silmät on pakko olla kokonaan auki ja suurentava käsipeili 2 sentin päässä.

Onko kellään ideoita? :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1144 : 07.03.16 - klo:14:07 »
^ Joku hyväpigmenttinen luomiväri rajaussiveltimellä laitettuna? Sellaisella litteällä siveltimellä voisi ihan vaan painaa väriä ihoon, ei tarvitse vetää viivaa jolloin iho venyy. Essencen eyeliner-sivellin on huippu, sillä saa tosi ohutta ja intensiivistäkin jälkeä myös luomivärillä. ;)
3a F ii

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1145 : 07.03.16 - klo:14:21 »
Joo, tuontapaista olinkin jo vähän kokeillut, eli litteällä siveltimellä olen tuputtanut ripsien kohdalle, jolloin on tullut tosi luonnollinen tulos ja tykkään :) Mutta kaipaisin myös siihen ripsien yläpuolelle paksumpaa, selkeälinjaista rajausta, ainakin joskus. Ehkä pitää satsata oikein hyvään siveltimeen, sellaiseen jossa on kulma.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1146 : 07.03.16 - klo:14:36 »
^ Mä saan tuolla Essencen siveltimellä ja Makeup Revolutionin mustalla luomivärillä (tosi pigmenttistä, ei ollenkaan jauhoista) ihan sellaisen jotain kajalia vastaavan lopputuloksen.
3a F ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1147 : 07.03.16 - klo:15:24 »
Oletko Kalevalatar kokeillut geelilinereitä? Mä käytin ennen rajauksiin luomiväriä kostutetun siveltimen kanssa, mutta löydettyäni geelilinerit en ole enää muihin palannut. Pysyvyys on paljon luomivärioptiota parempi ja lopputulos intensiivisempi.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1148 : 07.03.16 - klo:15:28 »
Oletko Kalevalatar kokeillut geelilinereitä? Mä käytin ennen rajauksiin luomiväriä kostutetun siveltimen kanssa, mutta löydettyäni geelilinerit en ole enää muihin palannut. Pysyvyys on paljon luomivärioptiota parempi ja lopputulos intensiivisempi.

Bubbs, olisiko antaa esimerkkiä jostakin geelilineristä? Olisi kiva joskus saada kunnon cat eye -tyylinen rajaus mun silmiin :) Välillä tuntuu että mun silmät on jotenkin epämuodostuneet tai oudot, koska kun koitan vetää rajaa silmäkulmasta ylös, se ei vain onnistu. Ehkä mun silmät on vain niin syvällä päässä, että jos vetää rajan silmäkulmasta kohti kulmakarvan loppua, niin se on miltei mission impossible.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 07.03.16 - klo:16:00 »
^Mä teen hännälliset rajaukset geelillä joka päivä, geeli tuntuu siihen ihan optimaaliselta (vaatii tietysti sopivan, tarkan siveltimen). Mun ehdoton suosikki on Estee Lauderin Double Wear geelilineri, se pysyy hievahtamatta mun öljyisillä luomilla varustetuilla alati vuotavilla silmillä, kestää pari vuotta päivittäistä käyttöä ja maksaa n. 25e.

Jos sulla ei ole erityisesti pysyvyysongelmia, voin lähettää sulle testiin Tonymolyn Easy Touch -geelilinerin, jota olen kokeillut kerran. Mulla se tuhruuntui vähän, mutta mulla tosiaan yleensä tuhraantuu kaikki. Avattu viime viikolla. Jos kiinnostaa, laita osoite yksärillä, niin voin postittaa.

Tuohon rajauksen muotoiluun en osaa sanoa kuin että tuli mieleen, oletko kokeillut aloittaa rajauksen nostamista aika varhaisesta vaiheesta? Mä aloitan rajauksen noston jo silmän keskikohdasta, josta vedän linjaa koko ajan lievästi kohottaen (ja siis rajausta paksuntaen) vähän silmän ulkonurkan yli, kunnes sitten sopivassa kohdassa teen vielä pienen häntäkohotuksen niin, että saan ulkonurkasta siron ja sievän näköisen. Mun silmät on kyllä rajauksellisesti aika helpot, kun naama on niin lättänä, niin en ehkä osaa neuvoa.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1150 : 07.03.16 - klo:16:06 »
Ei välttämättä niinkään pysyvyysongelmia, vaan että rajasta ei tule tasainen, vaan sellainen röpelöinen. Ja se ei siis johdu siitä että käsi tärisisi, vaan koska luomeni on tosi röpelöinen ripsien rajassa. Mietin voisiko johtua siitä, että olen laihtunut vuodessa aika paljon ja se näkyisi jopa luomien ihossa tuollaisena, vähän löysyytenä?

Ja olet oikeassa, minun pitäisi rohkeasti kokeilla rajauksen nostamista, eikä tunnollisesti seurata silmän omaa rajaa. Olen tätä aina välillä kokeillut, mutta olen varmaan liian kärsimätön :)

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1151 : 07.03.16 - klo:16:20 »
Jos haluaa kokeilla vähän edullisempaa geelirajausta niin L'Orealilla on varsin kelvollinen sellainen ja mukana tulee tosi hyvä sivellin. Suosittelen!

Itse tykkään geelirajailla niin, että otan ainetta aika vähän kerrallaan siveltimeen ja vedän sellaista tahallisen töhryistä paksua viivaa ripsirajaan, en siis edes yritä tehdä mitään millitarkkaa rajausta. Sitten vielä pehmennän ja häivytän pumpulipuikolla ylös- ja ulospäin. Sellaista liian näkyvää häntää ei silmän ulkonurkkaan kannata tehdä, se aika harvoin näyttää hyvältä. Häivytetty rajaus toimii paljon paremmin eikä erotu niin luonnottomana.

Eli osapuilleen tähän tyyliin:

Itse en käytä rajausta alaluomella lainkaan, vain yläluomella. Muuten teen silmämeikin aika jetsulleen kuvan osoittamalla tavalla. (Paitsi ei ehkä ihan noin hämähäkkimäisiä ripsiä.)
« Viimeksi muokattu: 07.03.16 - klo:16:26 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1152 : 09.03.16 - klo:17:04 »
^Mä teen hännälliset rajaukset geelillä joka päivä, geeli tuntuu siihen ihan optimaaliselta (vaatii tietysti sopivan, tarkan siveltimen). Mun ehdoton suosikki on Estee Lauderin Double Wear geelilineri, se pysyy hievahtamatta mun öljyisillä luomilla varustetuilla alati vuotavilla silmillä, kestää pari vuotta päivittäistä käyttöä ja maksaa n. 25e.

Teetkö rajaukset silmän sisänurkkaan asti? Mulla lähes kaikki rajaustuotteet muhjuuntuvat tuolla silmän sisänurkassa, ainoastaan Estee Lauderin nestemäinen Double Wear kestää, mutta en tykkää sen kiiltävästä lopputuloksesta. Olen aikaisemmin kokeillut Inglotin geelirajausta ja silläkään en saa sisänurkkaa pysymään siistinä, vaan väri siirtyy alaluomelle päivän mittaan. Ja mun silmänmuodolle ei sovi rajaus, joka alkaa keskemmältä luomea. :P
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1153 : 09.03.16 - klo:23:24 »
^En aloita ihan sisänurkasta, vasta muutamia millejä ylempää. Mä en ole kokeillut tuota Inglotia, mutta esim. Macin geelirajauksen mulla voittaa tämä Lauderin ihan 100-0. Pysyy jopa mulla tuolla yläluomen vesirajallakin ainakin kohtuullisesti, vaikka mun silmät tosiaan vuotaa ihan jatkuvana. Mä en itsekään tykkää kiiltävistä rajauksista, ja siksi aikoinaan päädyin tähän geeliversioon, enkä tuota nestemäistä ole sitten kokeillutkaan.

Mietin vielä tuota, kun tuossa viimeksi sanoin, että pysyy hievahtamatta, se oli aika paljon sanottu. Kyllä mä tälläkin saatan saada sotkua aikaiseksi joskus, mutta vähemmän kuitenkin kuin millään muulla.

Poissa jeppu

• HAIRahtanut
« Vastaus #1154 : 10.03.16 - klo:08:30 »
Mä teen myös hännälliset/kissa-/siipirajaukset, mitä näitä nyt on, päivittäin ja mun ehdoton suosikki on vuodesta toiseen Gosh Xtreme Liquid Gel Eye Liner. Pysyy ihan älyttömän hyvin ja lähtee pestessä sellaisina suiruina vähän niinkuin 38'C-ripsarit, eli ei leviä silloinkaan. Maksaakin vain vähän päälle kympin!
1c M ii BSL