Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247574 kertaa)

Euphoria

• Vieras
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #180 : 27.01.07 - klo:22:13 »
Minä en käytä sisärajauksia. Pelkään, että ne ärsyttäisivät silmiäni.

Mitä eroa on kajalilla ja meikkikynällä?  ???

Trouper

• Vieras
« Vastaus #181 : 27.01.07 - klo:22:23 »
Nyt käytössä Lancomen Artliner ruskeana. Todella kiva sävy, ihanasti kimaltelee! Sivellinosan kanssa on vieläkin kuukauden käytön jälkeen totutteluongelmia, välillä onnistun vinksauttamaan sen ihan vinoon ja saan korjailla seeprakuviota silmäluomilta... ;) En kuitenkaan näillä näkymin ole tuosta vaihtamassa pois.
Make Up For Everin tummanruskeaa rajausväriä käytin aikaisemmin, hiukan sillä on tapana karista varsinkin jos laitan vahvan kerroksen. Plussaa kuitenkin siitä, että se laitetaan erillisellä meikkisiveltimellä, tällä tyylillä saan aina tasaisimman rajauksen. Äärettömän riittoisa nappi, vasta näkyy pieni pala napin pohjaa vaikka tuokin on mulla ollut monta vuotta!

Mustia rajauksia en tykkää käyttää, varsinkaan päivämeikissä. Ilta- ja juhlakäyttöön voisin kyllä hankkia.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #182 : 27.01.07 - klo:23:23 »
Minä en käytä sisärajauksia. Pelkään, että ne ärsyttäisivät silmiäni.

Mitä eroa on kajalilla ja meikkikynällä?  ???
Kajal on koostumukseltaan pehmeämpää ja rasvaisempaa ja sopii siksi sisärajauksiin eli luomen sisäpinnan herkälle aluelle. Silmänrajaus/meikkikynät voivat olla joskus aika kovia koostumukseltaan eikä niitä suositella siksi sisärajauksiin kun hankaisivat liikaa herkkää sisäluomea laitettaessa eikä koostumus ehkä myöskään ole paras mahdollinen jotta kestäisivät kostealla sisäluomella. Kajalkyniä olen itse onnistuneesti käyttänyt myös ulkorajauksiin, riippuen vähän kynästä ja siitä kuinka luomet rasvoittuvat jne (rasvoittuvalla luomella leviää helpommin), joten kajalit ovat itselläni monikäyttöisempiä kun käyvät itselläni sekä sisä- että ulkorajauksiin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #183 : 27.01.07 - klo:23:27 »
Eli minun ei sitten kannata ostaa mitään rasvaista kajalia, jos en käytä sisärajauksia, kun luomeni rasvoittuvat?

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #184 : 27.01.07 - klo:23:35 »
^Periaatteessa ei, mutta kokeilemallahan sen parhaiten oppii että mikä itselle sopii. Joku vähän kuivempi koostumus voisi kyllä olla hyvä jos luomet rasvoittuvat paljon, sellainen ei ehkä lähtisi luomella liukumaan ja leviämään. En osaa suositella mitään erityistä kynää kun itselläni luomet ei nykyään rasvoitu niinkään ja kunnon pohjustukset auttavat tosi paljon, mutta esim. Tigin silmänrajauskyniin olen ollut tosi tyytyväinen itse koska ne ovat koostumukseltaan pehmeitä ja liukuvat hyvin luomelle, ei siis tarvi hinkata kynällä luomea kuten liian kovien silmänrajauskynien kanssa joskus käy, mutta ovat kuitenkin pysyneet aina aivan loistavasti eivätkä ole levinneet luomella ollenkaan pehmeydestään huolimatta. Suihkussakaan väri ei lähde itsestään leviämään ennen kuin alkaa poistamaan meikkiä kunnolla.
Sulle voisi tietty olla hyvä vaihtoehto myös kakkurajausväri tai sitten eyelinertussi/nestemäinen eyeliner, mutta tietty nuo nestemäiset eyelinerit ja tussieyelinerit on vähän jyrkkiä siinä tapauksessa jos haluaa luonnollista arkirajausta. Myös vedenkestävä rajauskynä voisi toimia jos löytyy sellainen, itselläni ei ole ollut tarvetta niin ei ole tullut katseltua noita waterproof-versioita. Tosin jos luomi rasvoittuu kovasti niin silloin wp-rajausvärit ja ripsarit ei välttämättä toimi koska ne ovat vain vedenkestäviä ja jos luomelle kertyy paljon rasvaa päivänaikana niin se voi liuottaa väriä jolloin luomet sotkeentuvat ikävästi.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #185 : 27.01.07 - klo:23:42 »
Millä valmistajilla on vedenkestäviä kajaleita? Voisi olla hyvä minun vuotaville silmille. Tuo Lumenen Intelligent kun levittyy huonosti ja tuntuu häviävän saman tien luomelta. En usko nestemäisen rajauksen pysyvän, jos silmät vuotavat herkästi. En ole kokeillut silmämeikkiä nyt, kun olen käyttänyt niitä silmätippoja, että ärtyvätkö silmäni vieläkin yhtä herkästi.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #186 : 27.01.07 - klo:23:55 »
^Vedenkestävä eyeliner yläluomella voisi toimia hyvin jos ongelmanasi on ollut että rajaus leviää siksi kun silmät vuotavat. Mulla on hämärä muistikuva että Lorealilla ois ehkä ollut vedenkestävä nestemäinen eyeliner jossain vaiheessa mutta en mene vannomaan. Haluaisitko siis nimenomaan vedenkestävän kajalin vai vedenkestävän rajauskynän? Ei-sisäluomille käy siis rajauskynäkin, en tiedä kovin montaa merkkiä näin ulkomuistista kun ei ole tullut noita itse käytettyä, mutta esimerkiksi Strawberrynetistä saa suht edullisesti  (20 dollaria) mm. Clarinsin vedenkestävää rajauskynää mustana, ruskeana ja violettina:

Diorilla on myös vedenkestävä rajauskynä:

Varmasti muiltakin selektiivisiltä merkeiltä löytyy vaihtoehtoja ja todennäköisesti myös markettisarjoista löytyy joitain vaihtoehtoja.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #187 : 27.01.07 - klo:23:59 »
^Haluaisin jonkun, joka pysyisi jotenkin, sekä ylä että alaluomella. Rajaus lähtee silmän ulkonurkista juuri tuon vuotamisen takia. En yleensä jasa vaivaantua edes meikkaamaan tuon takia. Silmäni kun eivät näy minnekään ilman silmämeikkiä näiden lasien takaa, koska on vielä miinuslasit.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #188 : 28.01.07 - klo:00:05 »
^Ainakin Lancomen Crayon Khôl kynää valmistetaan sekä vedenkestävänä että tavallisena, molempia versioita saa varmaan Suomestakin. Mulla on tuosta ei-vedenkestävä versio ja olen käyttänyt sekä sisä- että ulkorajauksiin ja on toiminut hyvin, levittyy mukavasti sisäluomelle eikä ole liian kova. Muistaakseni jossain ketjussa täällä muutama muukin kehui tuota Lancomen kynää, joten jos siitä löytyy sitä vedenkestävää versiota niin se voisi olla kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #189 : 28.01.07 - klo:11:40 »
^Tuosta kynästä olenkin lukenut. Olen tähän asti käyttänyt halpiksia, mutta rahalle ei ole saanut vastinetta. Pitääkin käydä huomenna työpäivän jälkeen katselemassa Sokoksella. ;)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #190 : 28.01.07 - klo:14:03 »
Eihän se Intelligent ole edes kajali? Vaan ihan tavallinen meikkikynä ??? Lumenen Super Visual Kohl Kajal pysyy mulla monta tuntia sisärajauksissa hyvänä, tykkään.

Tulipas sekoiltua. Eli siis kajalini on tuo yllämainittu  ;D

Euphoria, ainut rajaus, mikä mulla pysyy täysin siistinä aamusta aina meikin pesuun asti on eyeliner. Ei haittaa vaikka silmät vuotaisivat. Eyeliner, jota olen tähän mennessä kokeillut on Nivea beaute eyeliner intense. Tuskin tulen edes muita kokeilemaan kun tuolla saa niin pysyvät rajaukset.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #191 : 28.01.07 - klo:15:10 »
^Ihan totta?! Sitä täytyy kokeilla sitten. Eikö eyelinerillä tule hieman karski (engl. harsh) tulos?

En osaa enää suomea  :-[.
« Viimeksi muokattu: 28.01.07 - klo:15:35 kirjoittanut Euphoria »

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 28.01.07 - klo:15:16 »
Jos tuntuu liian rajulta/näkyvältä tuo musta väri niin kannattaa kokeilla harmaata eyelineria. Sillähän saa tietysti vähän "pehmeämpää" jälkeä.

Tietääkseni eyelinerin jälkeä voi pehmentää laittamalla meikkikynää päälle. En ole tosin itse kokeillut, miten toimii/vaikuttaa pysyvyyteen.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #193 : 28.01.07 - klo:15:23 »
^Voi pehmentää laittamalla silmänrajauskynää tai vaikkapa luomivärirajauksen siihen eyelinerin päälle. Itsekin teen tuollaisia sekoituksia aina välillä. Jotkuthan tekee eyelinerrajauksen todella ohueksi jotta se ei näyttäisi niin jyrkältä, laittavat siis niin lähelle ripsen tyveä rajauksen kuin mahdollista ja sitten pyyhkivät sen vaikka (kostutetun) pumpulipuikon avulla vielä kapeammaksi. Tosin en ole koskaan tajunnut miten tuo onnistuu, sillä jos luomella on luomiväriä tai jokin pohjustus niin lähteehän sekin siinä samalla kun pyyhkii siitä eyelinerrajauksesta osan pois.  ???
Harmaa eyeliner on muuten kivan näköinen, itselläni on Loreal Super Liner sävyssä Silver Black joka on sellainen oikein tumma harmaa ja antaa hieman pehmeämmän lopputuloksen kuin ihan musta eyeliner, josta kyllä myös tykkään. Myös sininen eyeliner löytyy, sitä tulee käytettyä enimmäkseen kesäisin kun se sopii jotenkin mukavasti kevyeen meikkiin jossa on sitten tuollainen pieni "juju". Ruskea eyeliner on myös mustaa pehmeämpi vaihtoehto jota kannattaa myös harkita jos ei halua kovin jyrkkää rajausta.

Euphoria

• Vieras
« Vastaus #194 : 28.01.07 - klo:15:26 »
^Kestääkö eyelineriltä kauan kuivua? Viimeksi olen käytellyt eyelineriä teininä.