Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 246646 kertaa)

Poissa Piu

• HAIRahtanut
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #300 : 17.03.07 - klo:19:45 »
^Anytimen sivuilla on tosiaan aivan vanhat jutut, ei niitä uusia luomiväritriojakaan, niissä uusissa on paljon enemmän värivaihtoehtoja kuin mitä sivuilla vanhassa versiossa tarjotaan. Onko nuo rajauskynät nyt semmosia mitä voi laittaa kajalrajaukseenkin? Tuo beige voisi olla sopiva semmoseksi "läski"sävyksi kun valkoinen on aivan liian luonnoton. Stilalla olisi kajal sävyssä Topaz mutta se on paljon kalliimpi ja tosiaan vaikeammin saatavissa.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 17.03.07 - klo:20:02 »
Ostin muutama päivä sitten Cliniquen Brush on Cream Linerin ja olen tosi tykästynyt siihen. Se on siis pieni purkki josta väriä levitetään siveltimellä. Siveltimen käyttö oli aluksi hieman hankalaa, mutta kun sen oppi niin jälki on todella siistiä ja hyvännäköistä. Sillä saa pehmeämpää jälkeä kuin eyelinerilla, mutta kuitenkin intensiivisempää kuin kynällä.

Minulla on sävy Deep Brown mikä näyttää silmissä melkein mustalta, mutta on kuitenkin pehmeämpi ja luonnollisempi. Tästä taitaa tulla uusi suosikki! :-*

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #302 : 17.03.07 - klo:20:47 »
^ Tuo purkki on suunnilleen samankokoinen kuin silmänympärysvoidepurkki, ehkä hieman pienempi. Sivellin sellaista luomivärien mukana tulevan siveltimen kokoa, eli aika pieni ja vaatii totuttelua, mutta on kuitenkin ihan toimiva kunhan sitä oppii käyttämään. Ja voihan tuohon käyttää jotain toistakin sivellintä... :) Hintaa en muista, omani ostin henkilökunta-alennuksella joten oli aika halpa...

Trouper

• Vieras
« Vastaus #303 : 17.03.07 - klo:22:27 »
Make Up for Everille oli tullut uusia silmänrajauskyniä. Upeita värejä, pronssi, pari erilaista hohtavaa turkoosia, omenanvihreä ja vähän pelkistetympiäkin värejä. Kynä on paljon "liukkaampi" kuin muut kokeilemani kynät, levittyy todella hienosti eikä tarvitse painaa silmäluomea ollenkaan. Tällainen on haettava omaksi, väri vielä harkinnassa. Hintaa en valitettavasti nyt muista.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 17.03.07 - klo:23:32 »
Missä tuota Make up for everiä myydään? Tai siis myykö joku ketju Suomessa?
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #305 : 17.03.07 - klo:23:39 »
^Turussa Maikkistudio Nana myy ja Helsingissä taitaa olla ihan oma myymälä...?

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 17.03.07 - klo:23:42 »
Kiitos Lyx! Täytyypä sitten olla silmätarkkana jos Turkuun tai Helsinkiin eksyy.  :)
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #307 : 20.03.07 - klo:16:55 »
Eilen tuli sitten hankittua turkoosi (13) Anytime Stay On Line  :D. Testasin kädelle myös beigeä (14) ja se olisi itse asiassa ollut vielä houkuttelevampi mutta tuolle turkoosille oli nyt enemmän tilausta. Aion kyllä myöhemmin ostaa tuon beigenkin ja olisin saattanut sen eilenkin ostaa mutta lehtiosastolle jättämäni mies harhautui jostakin selän taakse kytikselle ja kun olin ostamassa myös Anytime luomivärisettiä niin en hänen nähdensä viiitsinyt alkaa sitä, mä otan vielä tämän ja tämän ja..
Ilmeisesti täälläkin on joku käyttänyt Anytimen tussirajausta, muistelisin lukeneeni? Eilen sitä ei kuitenkaan ollut cittarissa paikalla, hyllyssä kyllä oli sen hintalappu mutta ei tilaa ollenkaan eli uudet luomivärit olivat sillä paikalla.
Onkohan se tussilineri lopetettu?
Kiinnostaisi edullinen tussirajaus koska mulla on silmän pystysuunnassa ripsirajassa paikkapaikoin jopa viidessä kerroksessa ripsiä. Jos haluaa oikein intensiivisen katseen täytyy se ripsitila "täyttää" värillä ja tussilla se käy vähiten silmää venyttäen. Tosin välillä sitä väriä vähän lirahtaa silmäänkin ja se onkin laittanut ajattelemaan että se tussi ei saa olla semmonen mistä ei muista koska se on avattu.  Heitin just vähän aikaa sitten edellisen tussin menemään mutta himottaisi niin kovasti kokeilla tuota turkoosia kynää kaksoisrajaukseen  ;D.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #308 : 20.03.07 - klo:17:33 »
^mäkin ajattelin just kaksoisrajausta :)

Ootko piu testannut Lorealin Superlineria? Siitä saa musta hyvän otteen, samoin melkein yhtä hyvä on maybellinen liner.
Myös - yllättävää kyllä hm liner saa multa kiitosta :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #309 : 20.03.07 - klo:18:03 »
Kiitos norah  :) mutta nyt pistit kyllä pahan, Loreal edustaa mulle liian kovaa pahista kun haluaisin pysytellä suht eläinkokeettomalla linjalla.

redswan

• Vieras
« Vastaus #310 : 20.03.07 - klo:19:02 »
Itselläni on ongelmana auringonpaisteessa/ tuulessa vuotavat silmät, joten linerinkin pitää olla suht kestävää.
Tähän mennessä Kanebo 38 on toiminut hyvin, joskin pieni purkki kuivuu TODELLA nopeasti. En tiedä monettako jo käytän  yhden vuoden sisällä.

Tuota käytänkin vain silmän ulkonurkkaan, kynällä piirretyn rajauksen päälle, ikään kuin vahvistajana.
Muuten vallan erinomainen lineri on myös Rimmelin Exaggerate - etenkin jos ei pidä aivan ohuenohuesta siveltimestä ja kaipaa jotain edullisempaa vaihtoehtoa.

Sisärajauskynissäkin tyydyn nykyään edullisiin, kuten anytime:en , sillä en parhaista yrityksistä huolimatta ole onnistunut saamaan kestävää jälkeä minkään merkin tuotteilla. Maksan siis mielummin 3 euroa kuin 30 euroa samasta tuloksesta.

Rajauksen saa nätisti häivytettyä silmän ulkonurkassa mustalla/tummanruskella luomivärilläkin, ellei selvistä rajoista pidä. Tällä hetkellä tähän tarkoitukseen on passeli Chanelin yksittäispakkauksessa myytävä Tatou sävy. Luulen myös esim Make up Storen yms. muiden vahvapigmenttisten luomivärien olevan hyviä :)

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #311 : 20.03.07 - klo:19:12 »
^hyvä periaate Piu :)

En tiedä näistä eläinkokeista, mutta entäs juuri tuo reswanin suosittelema Rimmelin Exaggerate? On muuten hyvä ja tarkka :)
Lisäksi hyviä ovat Yves Rocherin colours nature liner, kuva tässä:

toinen, mikä tulee mieleen, on body shop-rajaustussi, joka on ihan hyvä. Nämä kaksi kestävät hyvin, mutten ikävä kyllä tiedä, ovatko testaamattomia eläimillä :)

Hunajapupu, The meikkiguru ainaskin taatusti tieää, hunis tietää kaiken :D
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #312 : 20.03.07 - klo:19:56 »
Hunajapupu, The meikkiguru ainaskin taatusti tieää, hunis tietää kaiken :D
Tässähän alkaa tulla paineita kun näin ylistetään.  :D Hyvä jos multa joskus saa jotain hyödyllistä tietoa. :)

The Body Shopin rajaustussi ei ehkä sovi Piun tarkoituksiin, koska TBS kuuluu nykyään L'Orealin omistukseen ja sitä kautta TBS:stä ostamalla tuo tuloja L'Orealille. Muutenhan TBS kuitenkin on ilmeisesti vahvistanut ainakin PETAn mukaan ettei tuotteita tai raaka-aineita testata eläimillä. Yves Rocherin eläinkokeettomuudesta mulla ei ole tietoa, mutta ainakin täältä ketjusta löytää vinkkejä eläinkokeettomista sarjoista, kannattaa tsekata jos sattumoisin on jäänyt väliin niin Piulta kuin joltain muultakin eläinkokeettomuudesta kiinnostuneelta:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2503.0

Noiden merkkien valikoimista voisi sitten koettaa jotain rajaustussia/eyelineria haeskella, esimerkiksi mainitsemani ketjun sivun 2 ensimmäisessä viestissä on lueteltu että PETAn listan mukaan eläinkokeettomia merkkejä ovat jopa sellaiset merkit kuin Nivea ja Revlon, joten jos tuohon listaan luottaa niin Piu voisi tsekata Nivean valikoimista Liquid Eye Linerin joka on samanlainen kynänmallinen rajaustussi kuin Anytimenkin rajaustussi. Tuo Nivean on itselläni on ollut Anytimea parempi koska Anytime kuivui tosi nopeasti ja väriä tuli alusta asti vähän nihkeästi, Nivean suhteen ei ole ollut valittamista. Hintaakin on tietty sitten hieman enemmän kuin Anytimessa, noin 10 euroa.

Edit. Tässä muuten vielä linkki Demin sivuille keskusteluun eläinkokeettomista merkeistä, jossa mm. tietoa siitä että Loreal ei ole testannut vuoden 1989 jälkeen mitään tuotteitaan eläimillä, mutta että lain mukaan kaikki raaka-aineet tulee testata lainsäädännön määräämillä turvallisuustesteillä ja kaikki yritykset joutuvat niitä noudattamaan. Loreal kuitenkin mainitsee kehittävänsä yhtenä edelläkävijänä vaihtoehtoisia testaustapoja eläinkokeille.
http://demi.fi/forum/lue/Elaimilla_testaamattomat_kosmetiikkatuotteet/259979
« Viimeksi muokattu: 20.03.07 - klo:20:02 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #313 : 20.03.07 - klo:20:04 »
^Kiitos Hunajapupu  :-* Vertailua Anytimeenkin tuli samalla kertaa. Niveaa mä olen ostanut, mä en ole mikään äärilinjan eläinaktivisti mutta TBS:n ostamisen lopetin suoranaisesta v..sesta kun antoi (hyvästä rahasta) itsensä
Lorealille.. Ja itse asiassa se taannoin pois heittämäni eyeliner oli TBS:n, muistan käyttäneeni sitä kaksi vuotta sitten Kreikassa eli ei ollut kovin tuoretta enää.

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #314 : 20.03.07 - klo:20:05 »
^voi kuule, susta on ollut ihan mielettömästi apua :) aina kun jotakin tuotetta mietin, selaan sun kirjoittamia viestejä josko olis apua :D Kauhee mikä stalkkeri mä kyllä oon :D