Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 246666 kertaa)

Poissa pipsu

• Hiushörhö
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #495 : 28.10.07 - klo:14:28 »
Kiitos neuvoista  :) Haeskelin lähinnä kuivaa rajausväriä. Noiden kakkueyelinereiden kanssa pitää siis kuitenkin käyttää mixing liquidia. Hölmö minä, en tajunnu heti  ::)

Taidan etsiä käsiini vain hyvän silmänrajauskynän. Täällä ketjussa onkin mainittu jo muutamia mielenkiintoisia tapauksia. Ongelmani on, että en ole osannut käyttää kyniä oikein. Ei vain näytä luonnolliselta tai sitten ei sovi minulle. Kaipaan kuitenkin ainoastaan  rajausta yläluomiin ripsien rajaan. Jospa se vielä onnistuu...
Feel the burn.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #496 : 28.10.07 - klo:14:47 »
Ihan vaan tumma luomiväri kostealla siveltimellä laitettuna pysyy kylä minulla ainakin ihan hyvin. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 28.10.07 - klo:15:09 »
Toi Ben Nyen kakkueyeliner on kyllä hyvää kamaa, olen itse käyttänyt ihan veden kanssa ja pysyy hyvin. Toi MUSin mixing liquid on kyllä mullakin ostoslistalla, pakko kokeilla kun siitä on niin tykätty.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa FairyTale

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 29.10.07 - klo:16:35 »
^^^pipsu, Joe Blascolla on kiinteä geelimäinen (?) rajausväri, mikä on helppo kuivalla  siveltimellä levittää siististi, kestää ja on älyttömän riitoisaa.
1b M ii

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #499 : 29.10.07 - klo:19:41 »
Noiden kakkueyelinereiden kanssa pitää siis kuitenkin käyttää mixing liquidia.

Ei se Mixing Liquid mikään välttämättömyys ole.Minä ainakin käytän pelkästään vettä MUS:in kakkulinerin kanssa.Hyvällä siveltimellä tuon kanssa on mahdoton epäonnistua.Kaiken lisäksi se on älyttömän riittoisaa,olen yli kaksi vuotta käyttänyt tuota päivittäin ja vain vähän pintaa on kulunut.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 29.10.07 - klo:21:07 »
^^Tuo Blascon Ultamatte on muuten kanssa tosi hyvä rajaus. Vähän luonnollisempi/pehmeämpi lopputulos. Saa kyllä näyttävämmänkin jos jaksaa väkertää, itse pidän näyttävämpiin rajauksiin enemmän nestemäisestä tai kakkulinerista.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 30.10.07 - klo:08:41 »
Suosittelisin myös kokeilemaan luomivärin taputtelua kynärajauksen päälle. Joissain rajauskynissä on semmoinen sienimäinen pehmennyssivellin toisessa päässä. Vanupuikko, luomiväriaplikaattori tai sormi ajaa kyllä saman asian, mutta yleensä itse teen rajauksen kynällä, pehmennän sitä hieman (samalla saa rajausta kavennettua, muotoiltua ja siistittyä) ja taputtelen luomiväriä päälle, mikä pehmentää lopputulosta entisestään. Tällä systeemillä rajaus myös pysyy kuin tauti. Paljon paremmin mun mielestä kuin kynärajaus yksinään, nestemäinen rajausväri, kakkurajaus tai kosteana levitetty luomiväri, ja lopputulos on siistimpi, pehmeämpi ja kaikin puolin nätimpi.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa adrian79

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #502 : 30.10.07 - klo:09:06 »
Oon huomannut kans toimivaksi ton eyeliner/luomivärirajaus -yhdistelmän. Ite teen niin, että ekax vedän ihan rajauskynällä rajauksen alle, sitä en tee kovin tarkaksi vaan ainoastaan niin, että saan sinne alle sen ns. pohjan. Sitten eyelinerilla (Make Up For Ever:n kakku on huippuhyvä ja kestävä) tarkka rajaus aivan ripsen tyveen, osittain siis kynärajauksen päälle, mut niin, että se kynärajaus jää kuitenkin vielä reunimmaiseksi. Näin lopputuloksesta saa pehmeämmän  ;) Ja ite oon sit vielä mustalla/ruskealla luomivärillä korjaillut ja siistinyt rajausta.

Poissa pipsu

• Hiushörhö
« Vastaus #503 : 03.11.07 - klo:13:15 »
Kävinpäs sitten Anttilassa ja haksahdin ostamaan kaksi Rimmelin Extreme Definition kaksipäistä silmänrajauskynää, kun maksoivat alessa 3e per kynä. Toinen kynä on tummanvihreä - vaaleanvihreä helmiäinen ja toinen violetti - vaaleanpunainen helmiäinen. Helmiäiset toimivät aika mukavasti, pigmenttejä ei ole paljoa, mutta levittyvät ja pysyvät ok. Tummanvihreä piirsi yllättävän tarkan rajauksen ilman painamista. Violetista päästä sen sijaan ei lähde väriä millään, jälkikin todella rumaa. Hassua, miten voi noinkin paljon poiketa saman kynän eri värit. En suosittele kynää kaikista nirsoimmille, mutta itseä ei ostaminen kaduta kuitenkaan. Varmaan aika perus silmänrajauskynä.
Feel the burn.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #504 : 08.11.07 - klo:19:15 »
Miten kuuluu tehdä sellainen rajaus, joka jatkuu silmän ulkonurkasta hieman yli? Mihin se rajaus kannattaa kohdistaa kun sitä vetää luomen yli, kohti kulmakarvojen päätekohtaa kenties?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 08.11.07 - klo:19:22 »
^ En minä ole sitä mihinkään kohdistanut, joskus teen vaan vähän alemmas ja joskus ylemmäs. Kunhan vaan tulee samanlaiset molemmille puolille.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #506 : 09.11.07 - klo:12:59 »
Miten kuuluu tehdä sellainen rajaus, joka jatkuu silmän ulkonurkasta hieman yli? Mihin se rajaus kannattaa kohdistaa kun sitä vetää luomen yli, kohti kulmakarvojen päätekohtaa kenties?

Mielestäni tämä riippuu niin silmän muodosta ja siitä millaista ilmettä hakee. Pääasia kuitenkin on että rajaukset ovat molemmissa silmissä samanlaiset, ja ettei ulkonurkasta yli tuleva viiva osoita alaviistoon (en tiedä muista mutta minun silmissä tämä saa aikaan surullisen ja väsyneen ilmeen).

Silläkin on merkitystä että kuinka pitkälle sitä viivaa vetää, kuinka tarkkaa se on mihin ja miten rajauksen kohdistaa. Lyhyemmällä viivalla ei ole niin väliä, kun taas jos vetää rajauksen pitkälle ulkonurkan ohi niin helposti näyttää hassulta jos viiva on vähänkään väärässä kulmassa.

Mitään tyhjentävää neuvoa en osaa antaa koska se tosiaan riippuu niin paljon omasta silmän mallista ja kaikesta muustakin. Kokeilemalla se parhaiten selviää  :)
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #507 : 09.11.07 - klo:22:33 »
^ Useimmiten kissamaista lookkia hakiessa kannattaa kohdistaa sinne kulmakarvojen (oikeoppiseen) lopetuskohtaan, piirtää siis merkki sille kohtaa minkä siveltimellä lopetuskohdaksi mittaa ja sitten kokeilla piirtää sinne suuntaan jatkettua rajaa.

Saattaa helpottaa se että vetää alaluomea ripsistä alemmas, jolloin luomesta saa enemmän U mallisen ja siitä kun tassaisesti jatkaa pidemmälle ylös, raja on yleensä hyvällä kohdalla.

Kokeilemalla se paras muoto omaan silmään löytyy.

**
Ediit.

Pitipä vielä kysellä, onko tiedossa kakkulineria, joka ei lähde irtoamaan nahasta kun päältä häivyttää siveltimellä/lisää turhan moniliikkeisesti luomiväriä päälle? Blasco ja Kryolan lähtevät kun vähänkin sivellintä näyttää, jos alla on pohjat puutereineen. Paljaalle iholle laitettuna kariseminen on pienempimääräistä, ikävää kumminkin. Samoin, jos tekee hyvin paksua rajaa, raja karisee itsestään osittain irti muutamassa tunnissa.
« Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo:22:36 kirjoittanut Realicer »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 10.11.07 - klo:14:56 »
Pitipä vielä kysellä, onko tiedossa kakkulineria, joka ei lähde irtoamaan nahasta kun päältä häivyttää siveltimellä/lisää turhan moniliikkeisesti luomiväriä päälle?
En ole muita kakkuja koklannut kuin MUS:a mutta se ei ole koskaan varissut. Käytän Mixing Liquidia sen kanssa niin kyllä jämähtää hyvin ihoon kiinni.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #509 : 16.12.07 - klo:20:36 »
Nyt mä pääsen kehumaan MAC:n geelimäistä rajausta, Fluidlinea. Ostin sävyssä Blactrack. Enkä kadu hetkeäkään! Tekee niin paljon parempaa jälkeä kuin normaali nestemäinen eyeliner. Tuota riittää tosi pieni määrä ja kun sitä laittaa niin sivellin liukuu luomella. Tosi nopea tapa tehdä silmänrajaus, vaikka luulin, että olis hankalaa ja leviäis helposti. Varsinkin, kun en ole tottunut sivellintä käyttämään eyelinerrajausta tehdessä. Mutta helppoa kuin mikä.

Lisäksi tuo pysyy aivan älyttömän hyvin, lähde yhtään mihinkään. Ei edes kissamaiset/kleopatramaiset viivat. Pysyy koko päivän ja poistuu vasta pestessä pois. Tätä tuun aina käyttämään se on varma. Tuolla saa myös tehtyä sekä hyvin ohutta jälkeä, mutta halutessaan myös paksumpaakin. Helppo toteuttaa semmoinen rajaus, jossa ihan alussa ohut ja paksunee loppua kohti.

Tuo ei niin kätevä ole reissuilla, mutta niitä ei mulla niin paljoa ole, etteikö voisi käyttää normaali eyelineria silloin ja siihen tarkoitukseen mulla on nyt L'Orealin Superliner, joka pian lopussa. Sitten otan käyttöön YSL:n Black Eyelinerin, joka myös on hyvä ja saa tarkkaa jälkeä aikaiseksi. Muttei kyllä voita MAC:n Fluidlinea mitenkään! I'm in love :-* HG eyeliner on löytynyt!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos