Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247557 kertaa)

Poissa Allegra

• Tukkaguru
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #555 : 26.02.08 - klo:22:20 »
Mulle tulee tuosta Lancomen Crayon Kholista (musta) sellainen kalvo silmään jos tota laitan sisärajauksiin. Ei tosiaan pysy ollenkaan ja sumentaa ihan näön kun menee silmään  :(  Muuten on tavallisessa rajauksessa ihan mun lempikyniä, pehmeä, levittyy hyvin ja tekee muutenkin kaunista, tarkkaa jälkeä  :)

.mansikka.

• Vieras
« Vastaus #556 : 27.02.08 - klo:01:38 »
Onko teidän mielestänne eyelinereissa eroja? Siis näiden halpismerkkien ja kalliimpien merkkien välillä. Jotenkin tuntuu että eyeliner nyt on sama onko se lorealia vai jotain lancomea, mutta mitä mieltä olette?

Copper

• Vieras
« Vastaus #557 : 27.02.08 - klo:08:20 »
Mun täytyy kans kommentoida tuota Lancomen Crayon Kholia. Oon useamman kerran yrittänyt käyttää sitä sisärajauksissa, mutta silmät alkavat välittömästi vuotaa ja minullakin silmiin tuntuu muodostuvan jonkin sortin kalvo. Ei siinä sitten auta kuin pestä kaikki pois ja aloittaa uudelleen ilman sisärajausta. Ei tuo kalliimpi kynä ainakaan kovin hyvä tuohon tarkoitukseen ollut.  :( Muuten käytän sitä yläluomen rajauksiin - tosin hyvin harvoin.

Luulin hankkineeni hyvä kajalin, mutta toisin kävi. Tuon kynän takia kartan sisärajauksia enkä käytä niitä ikinä. Pikkuhiljaa olen alkanut tehdä myös yläluomen tavalliset rajaukset ihan vain luomiväreillä. Saan siten mielestäni luonnollisempaa jälkeä. Yksi eyeliner mulla on ollut (Lumene joskus useampi vuosi sitten), enkä kyllä pitänyt siitäkään.

Vaikka luonnollisesta lookista silmissä pidänkin, joskus olisi kiva tehdä hienot rajaukset. Olisi siis näissä silmärajaustaidoissa kehitettävää... ::)

Pitäisi varmaan hankkia kunnon kajal/silmärajauskynä/liner. Oon tän ketjun kyllä lukenut kokonaan, mutten ole osannut ostaa toistaiseksi mitään. Täytyisi löytää jokin tuote herkille silmille.
« Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo:11:30 kirjoittanut Copper »

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #558 : 27.02.08 - klo:08:33 »
^Aika hyvä sattuma kun kirjoitit asiasta, olen nimittäin tässä samalla  tekemässä tilausta Mansikkalaan ja lisäsin koriin vaalean Lancomen Crayon Kohlin juuri sisärajaustarkoitukseen. Mulla on siis etsinnässä vaalea kynä alaluomen sisäpuolelle, joka olisi kylmäsävyinen ja tietty mahdollisimman pysyvä.

Tilasitko sävyn Silver Lining? En ainakaan muita vaaleita huomannut. Raportoihan tänne sitten kun saat tuon! Mua kiinnostaisi, millainen tuo sävy on luonnossa.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #559 : 27.02.08 - klo:09:25 »
Onko teidän mielestänne eyelinereissa eroja? Siis näiden halpismerkkien ja kalliimpien merkkien välillä. Jotenkin tuntuu että eyeliner nyt on sama onko se lorealia vai jotain lancomea, mutta mitä mieltä olette?

Lorealin ja Lancomen kanssa en paljoa eroa huomaa, melko samaa tavaraa kun samasta tehtäästäkin tulevat. Eyelinereissa en ole kovin suurta eroa huomannut (jos ei Wet 'n Wildin kamalia tuotteita lasketa...) ja rajauskynissäkin tuo on melko sarjakohtaista. Eli en vetäisi mitään suoraa johtopäätöstä tuotteen laadusta ihan vaan hinnan perusteella (esim. Diorin eyeliner on toimivuudeltaan täysi nolla minulla).
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #560 : 27.02.08 - klo:13:30 »
Mansikka, musta kajaleissa on paljonkin eroa. Markettiversioita en ole kokeillut kun muutamia kauan kauan aikaa sitten, niistä ei löytynyt silloin sopivaa. Nestemäisissä eyelinereissa erot tulee esille mun mielestä selkeimmin. Musta nestemäisessä eyelinerissa ratkaisee paljon se, miten hyvin sutiosa on suunniteltu. Jotkut merkit tuntuu panostavan enemmän muotoilullisiin seikkoihin kuin toiset. Lumenen muotoilu oli katastrofi, Shiseidon tussimainen liner on taas aivan loistava sekä muotoilultaan että muilta ominaisuuksiltaan.  :-*

Ja Copper, mulla on yksi kaveri jolla on kanssa hirmusen herkät silmät. Tähän päivään mennessä kaikki sisärajaukset ovat ärsyttäneet hänen silmiään eikä sopivaa ole vielä etsinnöistä huolimatta löytynyt. Joskus jos olen meikkaillut hänet, tuntuu että silmät on alkaneet ärsyyntyä jo ennen kun olen edes koskenutkaan koko kajaalilla hänen silmiään :D Mutta toivotaan että sulla simmut olisivat hieman vähemmän herkät, muuten sisärajauksen käyttäminen saattaa olla mahdottomuus.
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Copper

• Vieras
« Vastaus #561 : 27.02.08 - klo:14:39 »
^ Kiitos tiedosta.  :) Oli valaisevaa kuulla, että on muitakin, joilla silmät reagoivat vahvasti sisärajaukseen. Olen tähän asti ajatellut, että vika oli vain tuossa Lancomen kajalissa. Tilanteeni saattaa kuitenkin olla sellainen kuin ystävälläsikin, että mikään kajal ei sovi. Täytynee jokin kerta rohkeasti kokeilla toista kajalia. Kokeilut taidan jättää kyllä ihan kotioloihin, jos silmäni saavat reaktion.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #562 : 27.02.08 - klo:14:42 »
Jossain pienemmissä kosmetiikkaliikeissä saattaa olla minikokoisia kajaleita kaapeissa, voit kokeilla kysyä jos jollakin olisi antaa samplea esim. jonkun kosmetiikkaostoksen kylkiäisenä. Mutta kanttaa kokeilla rohkeasti, muuten siuta jää vaan ainaiseksi mietityttämään oisko sittenkin joku tuote ollut sulle sopiva... Kokeilemallahan se vain selviää :)
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Copper

• Vieras
« Vastaus #563 : 27.02.08 - klo:14:47 »
Todella hyvä ajatus pyytää samplea kajalista. Olen nimittäin miettinyt juuri tuota, että niitä ei viitsisi kokeilun vuoksi ostaa meikkipussin täydeltä, jos sopivaa merkkiä ei vain tunnu löytyvän. Kiitos kannustuksesta!  :)

Edit. Kiitos Hunajapupullekin hyvästä vinkistä. En ole juurikaan selektiivisiä ripsarivärejä käytellyt, kun kerran hankin Lancomen jonkin ripsivärin, joka oli aika onnetonta. Sitten löysin Max Factorin Masterpiecen. Tuollaisen lahjapakkauksen voisin kuitenkin joka tapauksessa ostaa, kun sellainen tulee vastaan. Saisin sitten itselleni sekä kajalin että ripsivärin kokeiluun.
« Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo:15:03 kirjoittanut Copper »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #564 : 27.02.08 - klo:14:51 »
^Jos käyttää selektiivisiä ripsivärejä, niin toinen hyvä keino saada kajaleita kokeiltavaksi on ostaa niitä lahjapakkauksia, joita selektiivisillä merkeillä on usein tarjolla etenkin joulun aikaan. Niissä on usein ripsarin lisäksi tarjolla kajalkynä. Itse olen ostanut sekä Diorilta että Lancomelta tuollaiset, molemmissa oli ripsari+silmämeikinpoistoaine (minikokoinen)+samplekokoinen kajalkynä. Hintaa lahjapaketilla oli vähemmän kuin ripsarilla yksinään ostettuna.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #565 : 27.02.08 - klo:15:00 »
Kiitti CB IsaDora-vinkistä! Mulla on se Inliner joka pysyy hyvin, mutta kun ei ole kuin mustana ja haluaisin muitakin värejä sisärajauksessa käyttää. Kai nuita Colormaticeja on muissa väreissä?

Äipälle ostin Chanelin kynämäisen eyelinerin ja Mavalan "pullomaisen". Itselle en osaa Mavalaa laittaa, sivellin antaa liikaa periksi. Toi Chanel olisi muuten hyvä ellei väriä tulisi vain yhdestä kulmasta ja paljon. Hirmu juoksevaa ja sottaa helposti, pysyy kyllä hyvin, ei murene.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 02.03.08 - klo:20:54 »
Ostin nyt IsaDoran Inlinerin mustana ja voi että mikä kynä! Pysyy koko baari-illan siistinä sisärajauksessa! Tarttuu tosi hyvin ja todellakin pysyy. Todellinen löytö sisärajauksiin  :-*

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #567 : 02.03.08 - klo:21:43 »
Mulla on nyt jonkun aikaa ollut anytimen kynä sisärajauksia varten, se beigen sävyinen, mutta minustakin se on alkanut tuntua vähän kovalta ja sitä saa painaa ja hinkata usemman kerran samasta kohti että saa jälkeä aikaiseksi, pysyvyys tosin on ollut kyllä ihan hyvä.
Nyt siis kuitenkin hakusessa joku muu valkoinen tai joku tuon beigen tyyppinen kynä sisäluomelle katsetta kirkastamaan. Mieluiten mahdollisimman edullinen. Onko esimerkiksi Rimmelin tai Goshin kynistä mihinkään? Testasin molempia kädelle silloin kun tuon anytimen ostin, ja ne ainakin tuntui aika pehmeiltä, eikä ainakaan Rimmel maksa kuin noin 5 euroa.
3a F ii

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 03.03.08 - klo:11:47 »
Oon tainnut joskus aiemminkin tästä vinkata, mutta herkkäsilmäisiä suosittelisin kokeilemaan Chanelin kajaleita. Ovat pehmeitä ja levittyvät kuin unelma. Pysyvyys tuskin yltää lähellekään vedenkestäviä (tai Fluidlinea), mutta tyydyn mielelläni parin tunnin välein korjailuun, kun sentään jotain pystyn sisäluomella käyttämään.

Elisaveta kyseli siitä Lancômen Silver Liningista? Oikein kiva metallinhohtoinen nude vaaleanpuna-valkoinen, ei varsinaisesti näy värillisenä sisäluomella, mutta kirkastaa. Sanoisin, että tuossa on aika vähän pigmenttiä, lähinnä luokittelisin hohdetuotteeksi/valoväriksi. Ei ole ärsyttänyt silmiäkään. Tästä en luopuisi.  :-*
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #569 : 03.03.08 - klo:18:39 »
MerGirl, mä en tiedä mitä eri värejä Colormatic Eypenissä on, mutta anakin ruskea toki mustan lisäksi! Kerro sitten mitä muita sävyjä oli. Siitä on aikaa, kun omani ostin ja silloin pelkkää mustaa metsästin, niin en lainkaan muista, mitä kaikkia sävyjä oli siitä.

En ainakaan itse tuota ID:n Inlineria vielä tartte, koska Colormatic Eyepen kestää sittenkin tuntikausia, mulla kesti 10 tuntia putkeen (varmasti ois kestänyt pidempäänkin, mutta pesin meikit) ja siinä välissä kunnon itkemisetkin, kun oli tosi rankka koulutuspäivä ja muutenkin oli kauhea päivä. Eli todellakin mun silmissä kestää :D Mieskin nauroi, että kestävät meikit mulla on, kun näytän joltakin dramaattiselta näyttelijältä, jolta ei meikit lähde mihinkään ;D Eikä aiheuttanut allergioita, kutinaa tai kirvelyitä. Oon iloinen siitä, kun ID:n kynät ei aiheuta mitään. Siksi ihmetyttää, kun MACin Fluidline sisärajauksessa aiheuttaa kauheat kutinat ja kirelyt, mutta yläluomella ei mitään. Tosin hyvä niin, koska se on paras eyeliner yläluomella, jonka tiedän!

Ajattelin GOSHilta katsella semmoista tummanlilaa eyelinerkynää, joka hohtaa sinisenä, aivan upea, Purple jotain. Ne on kanssa pysyneet hyvin alarajauksena, ainakin värilliset. Mustalta rajauskynältä vaadin eniten, varsinkin, jos puhutaan ihan sisärajauksesta.

Pitää kai joskus hommata se Benefitin kirkastuskynä, jos haluaa krikastaa ilmettä, kun se Anytimen Viesti oli mun silmille ihan liian kova ja sai silmäluomet ihan aukeamaan verille (!) joten pehmeää kynää täällä kaivataan todella. Valkoistakin käytän sisärajauksessa välillä, mutten läheskään aina, silloin jos haluan dramaattisen näkyvän siitä, mutta muuten tahdon beigen/nuden sävyisen kajalin alaluomelle.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos