Eyelinereitä (tussi tai putkilo, jossa sivellin mukana) en aikoinaan oppinut millään käyttämään (ehkäpä niistäkin olisi täydellinen löytynyt mutta en jaksanut etsiä

). Geelimäiseen kuitenkin tykästyin, kun mies toi viime syksynä reissusta tuliaisena Bobbi Brownin gel eyeliner-purkin. Levittelen eyeliner-siveltimellä, pysyy erittäin hyvin ja on helppo laittaa. Pitäisikin testata eri sävyisiä vaikka MAD mineralsilta

Värikkäämpiä rajauksia halutessani olen käyttänyt joko PureLuxen geeliä tai Meowin eyeliner sealantia sekä mineraalivärejä. Tulos riippuu paljon käyttämästäni mineraalista, toisilla tulos on todella kaunis, osassa ei pigmentti riitä.
Alaluomelle laitan mielelläni silmänrajauskynällä rajauksen. Jos oikeaa väriä ei löydy, laittelen mineraaliluomiväriä siveltimellä, kiireessä ei vain aina aika riitä

Ja jos oikein pysyvän tuloksen haluan, laitan rajauskynää ja päälle samansävyistä mineraaliluomiväriä siveltimellä.
Kynistä parhaat minulle ovat olleet Shu Uemuran sekä MUSin kynät (en käytä rajausta sisäluomella). Tosin ainakin MUSissa on eroja eri värien kohdalla... Itse pidän helposti levittyvistä eli hieman pehmeämmistä. Ostinkin juuri ihanan sävyn, turkoosin Copacabanan

Ihan kivalaatuisena olen pitänyt Diorin, Lumenen ja Chanelin kyniä, YSL (ainakaan vaaleammat sävyt->eivät pysy ollenkaan) ja Gosh (ihanat sävyt, sopiva hinta mutta ei pysy minulle ollenkaan

) taas eivät innosta ostamaan uudelleen.