Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247582 kertaa)

Poissa Magia

• Tukkaguru
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #630 : 26.04.08 - klo:23:15 »
^ MACin Fluidline voisi käydäkin, niissä on niin pehmeä koostumus, ettei vettä tai muuta nestettä tarvita. :) Tiedät, mistä löytyy lisää jos kiinnostaa. Noista ollaan kuitenkin tykätty kovasti, vaikka en itse kovin suuri fani olekaan. Jos voit tilata netistä, niin Mad mineralsin rajaukset voisivat olla toinen vaihtoehto.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #631 : 27.04.08 - klo:10:01 »
^^ Lancomen Liner Design on minun suosikkini tussimaisista rajauskynistä. Miinuksena ainoastaan hinta: n. 30 e.

Poissa Mitlu

• Hiushörhö
« Vastaus #632 : 04.05.08 - klo:10:47 »
Palaan taas näihin kajal-juttuihin.  ;D Eli olen ollut tosi tyytyväinen niin Guerlainin jauhemaisiin kuin Guerlainin valkoiseen kajal-silmänrajauskynään (on sellainen kolmionmuotoinen kynä, ilm. joku uusi?).

Nyt haluaisin sinisen, joka ei olisi turkoosi, vaan sellainen tummansininen, joka kirkastaisi myös silmänvalkuaisen valkoista. Ei siis varmaan mikään kovin vaalea, mutta kuitenkin sininen, ei musta.

Kävin eilen vähän katselemassa muutamilla tiskeillä, mutta täällä missä asun ei ole saatavilla tuota Guerlainin versiota, joka minulla on valkoisena (vaan sellainen vanha kynä, jossa on koristeellinen kullanvärinen, hieman pyöreämuotoinen korkki ja kynä on myös pyöreä) eli tuli mieleen kysellä, että osaisitteko suositella muilta sarjoilta jotain kajal-kynää (siis sellaista rajauskynää, jota voisi laittaa myös luomen sisäpuolelle) hyvässä sinisessä värissä, vai odottelenko seuraavaa Suomen-matkaa ja ostan taas kentältä, koska muistaakseni tuosta Guerlainista oli joku sininen versio, joskaan en testannut, että millainen? :)
Punertavan ruskeaksi värjätyt, olkapäille ulottuvat hyväkuntoiset hiukset, iho vaalea ja kylmän sävyinen, pintakuiva ja herkästi ärsyyntyvä. Silmät perinteisen harmaat, väri vaihtelee hieman valaistuksen mukaan. Suosikkituotteet vaihtelevat, HQt aina etsinnässä...

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #633 : 11.05.08 - klo:21:44 »
Pitää kysellä jos juureksilla ois tietoa. Haluaisin siis eyelinerin, jossa olisi samantyyppinen pää kuin Lumenen Eye Glamouriserissä. Eli se on sellainen superohut ikäänkuin sivellinmäinen, vaikea nyt selittää... Ainut liner millä olen saanut hyvää jälkeä aikaan, mutta itse rajausaine ei kestävyydellä loista saatika se "turhan" ripsarin ostaminen linerin takia. Onko tietoa millä merkillä ois samantyyppistä lineriä?

Sellaisella perinteisenmallisella en saa kuin sotkua aikaan... :-\

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #634 : 11.05.08 - klo:22:21 »
^ Lorealin Superlinerissa ei ole sellainen pää kuin näissä perinteisenmallisissa, eli tarkoitat luultavasti niitä aika kovia ikään kuin kolmiomaisia. Maybellinen Express linerissa on ohkaisempi pää. Mutta kaupassahan niitä saa tutkiskella vielä lisää, testerit niistä yleensä löytyy. :)

edit. Juu, tajusinkin että Tiinaliina tarkoittaa varmaan sellaista ihan ohutta ja tosi taipuvaa, mutta nuo nyt ovat kuitenkin sinne päin. En ainakaan marketissa muista nähneeni muuta tuollaista ihan ohutpäistä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.08 - klo:22:28 kirjoittanut Magia »

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #635 : 11.05.08 - klo:22:25 »
^Maybellinessä ja Lorealissa ei kuitenkaan ole samanlainen pää kuin Eye Glamouriserissä, koska tuossa Eye Glamouriserissä pää on todella superohut eikä se ole tuollaista huopatussimaista materiaalia kuten Maybellinessä ja Lorealissa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #636 : 11.05.08 - klo:22:50 »
Eyelinereitä (tussi tai putkilo, jossa sivellin mukana) en aikoinaan oppinut millään käyttämään (ehkäpä niistäkin olisi täydellinen löytynyt mutta en jaksanut etsiä ;)). Geelimäiseen kuitenkin tykästyin, kun mies toi viime syksynä reissusta tuliaisena Bobbi Brownin gel eyeliner-purkin. Levittelen eyeliner-siveltimellä, pysyy erittäin hyvin ja on helppo laittaa. Pitäisikin testata eri sävyisiä vaikka MAD mineralsilta ;D Värikkäämpiä rajauksia halutessani olen käyttänyt joko PureLuxen geeliä tai Meowin eyeliner sealantia sekä mineraalivärejä. Tulos riippuu paljon käyttämästäni mineraalista, toisilla tulos on todella kaunis, osassa ei pigmentti riitä.

Alaluomelle laitan mielelläni silmänrajauskynällä rajauksen. Jos oikeaa väriä ei löydy, laittelen mineraaliluomiväriä siveltimellä, kiireessä ei vain aina aika riitä  :D Ja jos oikein pysyvän tuloksen haluan, laitan rajauskynää ja päälle samansävyistä mineraaliluomiväriä siveltimellä.

Kynistä parhaat minulle ovat olleet Shu Uemuran sekä MUSin kynät (en käytä rajausta sisäluomella). Tosin ainakin MUSissa on eroja eri värien kohdalla... Itse pidän helposti levittyvistä eli hieman pehmeämmistä. Ostinkin juuri ihanan sävyn, turkoosin Copacabanan  :-* Ihan kivalaatuisena olen pitänyt Diorin, Lumenen ja Chanelin kyniä, YSL (ainakaan  vaaleammat sävyt->eivät pysy ollenkaan) ja Gosh (ihanat sävyt, sopiva hinta mutta ei pysy minulle ollenkaan  ???) taas eivät innosta ostamaan uudelleen.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #637 : 11.05.08 - klo:22:53 »
Niin ja täytyy vielä sanoa, että jos kerran eyelineriinsa haluaa tuollaisen kapean ja ''oikean'' eyelinersiveltimen, niin miksipä ei sitten kastaisi eyelineria kädelle ja dippaisi oikealla siveltimellä siitä? En minäkään eyelineria valitse sen varsinaisen siveltimen mukaan, vaan laitan kaikki rajaukset aina oikealla siveltimellä, ja näin saan kaiken vapauden valita kestävyydeltään ja väriltään sopivia tuotteita, siveltimiä ei tarvitse edes miettiä. ;D

Poissa Minako

• HAIRahtanut
« Vastaus #638 : 11.05.08 - klo:22:58 »
Mä taas oon huomannut että oon niin laiska pesemään siveltimiä, että mielummin käytän tuota Maybellinen Liner Expressiä jossa on hyvä sivellin mukana kuin laitan erillisellä siveltimellä geeli/voidemaista rajausta :)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #639 : 12.05.08 - klo:08:13 »
Suosittelisin minäkin joko hommaamaan rajaussiveltimen tai pesemään Lumenen rajausvärin siveltimen. En oo tuota Lumenen rajaria nahnyt, mutta ohut, joustava sivellin on esim. Kanebo 38'C eyelinerissa ja muistaakseni Cliniquella löytyy myös. En oo ihan 100% varma, mutta MACin Liquidlasteissä taitaa myös olla ohut sivellin? Noissa ois ainakin sitä pysyvyyttä kerrakseen.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #640 : 12.05.08 - klo:11:29 »
Kiitoksia kovasti kaikille vastanneille! Kyllähän multa rajaussivellinkin löytyy, tosin olen laiska sotkupekka mitä meikkaamiseen tulee niin elin toivossa että vastaavanlainen tuote löytyisi. Ja se Lumenen EG:n sivellin on tosiaan koko matkaltaan saman paksuinen, tosi ohut ja joustava. Periaatteessa rajausta vedettäessä sivellin antaa koko pituudeltaan periksi.

Jostain kumman syystä kovemmat tussimaiset ja huopamaisen linerit ei toimi näillä luomilla, tulee tosi herkästi ryppyjä viivaa vedettäessä ---> kaunis sahalaitarajaus. Tai mistä sen tietää millon siitäkin tulee trendi :D.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #641 : 19.05.08 - klo:15:35 »
Taidanpa luovuttaa… Olen metsästänyt sitä täydellistä, sisärajauksissa pysyvää kajalia jo vuosia. Luulin hetken, että se löytyy GOSH:lta. Velvet Touch –kynät nimittäin pysyvät kämmenselässä kuin tauti eivätkä meinaa millään lähteä pois. No, sisärajauksissa eivät minulla kuitenkaan pysy. Ulkorajauksissa kuitenkin tykkään näistä kovasti, värejä löytyy joka lähtöön ja koostumus on ihanan pehmeä ja helposti levittyvä. Pysyvyys ylärajauksissa on huippuluokkaa, alaulkorajauksissa haalistuvat päivän mittaan lähes näkymättömiin.

Tänään löysin vihdoin IsaDoraran Inlinerin, jota ainakin MerGirl ja CB ovat kehuneet sisärajauksissa erittäin kestäväksi. Pah, kolmisen tuntia sitten laitetusta mustasta ei ole jäljellä enää mitään. Eli ei se ole tämäkään.

En ymmärrä, miksi minulla ei kajal kestä. Herkästi vuotavat silmät minulla kyllä on, mutta eivät ne sentään koko aikaa vuoda eivätkä ole mitenkään ylettömän kostean oloisetkaan. Ilmeisesti minua ei sitten vaan ole tarkoitettu kajalin käyttäjäksi. >:(

Enkä usko, että selektiivisten kynien pysyvyys olisi yhtään kummoisempi. Uskon, että rajauskynissä on pitkälti sama sisältö, pakkaus vain vaihtelee. Eikös se mennyt niin, että maailmassa on vain muutama tehdas, joka valmistaa silmämeikkikyniä.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #642 : 19.05.08 - klo:16:32 »
Eipä taida tosiaan selektiivistäkään apua löytyvän, ainakaan omat kokemukseni eivät ole häävit.

Ensimmäisen kerran kun GOSHin velvet-kynää kokeilin, pidin sitä ihan surkeana ja lahjoitin kaverille. Nyt kuitenkin taas värin takia ostin ja yllättäen tämä todellakin pysyy  :o Sisäluomilla en käytä mutta ulkoalaluomilla pysyi ihan koko päivän! Muut hyvin pysyneet ovat olleet MUS ja Shu Uemura, hinta-laatusuhteessa ja värivalikoimassa GOSH on voittaja  :D Dior ja Chanel taas eivät yhtään noin hyvät, puhumattakaan YSL:stä... Kiva, kun halvallakin saa hyvää ;)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #643 : 19.05.08 - klo:19:12 »
^^ Mulle tuo kolme tuntia on jo hyvän kynän merkki! :D Eihän se Isadorakaan kauaa kestä, mutta parhaiten edelleen. Tuntuu ettei ihmiselle ole tarkoitettu sisärajausta, koska yhtään täysin 100% pysyvää kynää ei ole kävellyt vastaan. 

Toinen aika hyvin pysynyt on Cliniquen brush on cream liner, mutta tätä on suht vaikeeta laittaa siveltimellä ja loppujen lopuksi ärsyttää silmiä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #644 : 19.05.08 - klo:22:18 »
^^ Mulle tuo kolme tuntia on jo hyvän kynän merkki! :D Eihän se Isadorakaan kauaa kestä, mutta parhaiten edelleen.

Okei! Kaikki kun on niin suhteellista, olen ehkä tulkinnut jonkun kertoman hyvän keston sellaiseksi, että koko päivän kestää muuttumattomana ja korjailematta. Mikä muiden mielestä on hyvän keston aikaraja?

En sitten ihan vielä lyttääkään Inlineria. Löysin siitä nimittäin hennon rannun aivan sisäluomen ulkopinnasta siinä vaiheessa, kun kävin pesemään meikkejä pois ja silloin sen laittamisesta oli jo viitisen tuntia. Ehkei sitten niin huono suoritus Inlinerilta kumminkaan. :)