Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247558 kertaa)

Poissa Lorena

• HAIRahtanut
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #645 : 20.05.08 - klo:21:17 »
Täytyy hehkuttaa tänne, Loreal Eye designer-silmänrajauskynää! Aloin tylsistyä eyelinerin terävään pikimustaan jälkeen ja ajattelin kynän olevan luonnollisempi vaihtoehto. En ole kuitenkaan koskaan osannut käyttää kynää, sillä saan kaikilla aina suttuiset silmät. Tämä Lorealin kynä on paras käyttämäni kynä. Kynästä lähtee helposti väriä ja sillä saa tehtyä sekä ohutta että paksu rajausta.

Otin sävyn 401 Black Grey ja tämä käy itselleni todella hyvin. Tämä ei nimittäin ole pikimusta vaan nimensämukaisesti mustanharmaa. Riittävän tumma sävy kuitenkin, mutta paljon luonnollisempi lopputulos. Lisäksi kynän päässä on vaahtopää, jolla saa tehtyä rajauksesta utuisemman. Soveltui hyvin myös alaluomille. Ja vaikka omaan varsinaiset riippaluomet, tämä ei lähtenyt luomille päivän mittaan. Ihana kynä kerrassaan :)

EDIT: kirjoitin kynän merkin alussa väärin :D
« Viimeksi muokattu: 20.05.08 - klo:21:19 kirjoittanut Maiden »

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 21.05.08 - klo:10:05 »
Taidanpa luovuttaa… Olen metsästänyt sitä täydellistä, sisärajauksissa pysyvää kajalia jo vuosia.

Oletko Täti kokeillut Lumenen Super Visual Kohl Kajalia? On mielestäni suhteellisen hyvä kajalkynä, muutaman kerran olen jollain ihme tuurilla saanut tuon pysymään lähes koko päivän ihan minimaalisilla korjailuilla. Väri on hyvin tumma musta, ei siis sellainen haalea toisin useimmat muut kynät sisärajauksissa käytettynä.

Voin olla väärässäkin, mutta mun mielestä niitä "pehmeitä" kyniä (tyyliin GOSH, MAC Powerpoint, MUS ym.) ei sais käyttää sisärajauksissa, koska ovat (ainakin osa on) vedenkestäviä. MUS:in kynässä jopa lukee isolla, että ei saa käyttää sisärajauksissa. 
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #647 : 21.05.08 - klo:10:50 »
Täytyy hehkuttaa tänne, Loreal Eye designer-silmänrajauskynää! Aloin tylsistyä eyelinerin terävään pikimustaan jälkeen ja ajattelin kynän olevan luonnollisempi vaihtoehto. En ole kuitenkaan koskaan osannut käyttää kynää, sillä saan kaikilla aina suttuiset silmät. Tämä Lorealin kynä on paras käyttämäni kynä. Kynästä lähtee helposti väriä ja sillä saa tehtyä sekä ohutta että paksu rajausta.

Minulla on näitä kaksi, vihreä ja ruskea, ja tykkään myös kovasti. Kynä on sopivan pehmeä, väriä irtoaa hyvin kevyelläkin otteella, mutta ei suttaa, ja jälkeä saa sillä toisen pään applikaattorilla pehmennettyä utuisemmaksi. Tykkään erityisesti alaluomella käyttää, koska ylhäällä käytän lähinnä geeli/nestemäisiä rajauksia, mutta yläluomellekin sopii ja kestää tosiaan hyvin.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #648 : 21.05.08 - klo:11:14 »
Itse rakastan Isadora Glossy-eyelineria vedenkestävänä versiona! Aivan ihana! Pensseli voisi olla vielä aavistuksen ohuempi, mutta muuten tulee yllättävän tasainen jälki ja pysyy. En ole koskaan korjaillut päivän aikana. Tulos on täydellinen. Kynistä ehdottomasti paras on Yves Saint Laurent Long-lasting-rajauskynä, joka on tosin jo aika vanha. Varmaan tullut paljon uudempia versioita, mutta mulla tuo kynä on ollut aika vähän käytössä, kun tykkään yksinkertaisesti nestemäisestä rajauksesta enemmän. YSL pysyy todella hyvin, ja kynä on laadukas.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #649 : 22.05.08 - klo:20:30 »
Taidanpa luovuttaa… Olen metsästänyt sitä täydellistä, sisärajauksissa pysyvää kajalia jo vuosia.
Oletko Täti kokeillut Lumenen Super Visual Kohl Kajalia? On mielestäni suhteellisen hyvä kajalkynä, muutaman kerran olen jollain ihme tuurilla saanut tuon pysymään lähes koko päivän ihan minimaalisilla korjailuilla. Väri on hyvin tumma musta, ei siis sellainen haalea toisin useimmat muut kynät sisärajauksissa käytettynä.

Voin olla väärässäkin, mutta mun mielestä niitä "pehmeitä" kyniä (tyyliin GOSH, MAC Powerpoint, MUS ym.) ei sais käyttää sisärajauksissa, koska ovat (ainakin osa on) vedenkestäviä. MUS:in kynässä jopa lukee isolla, että ei saa käyttää sisärajauksissa. 

Olenkin monesta meikkikuvasta bongannut Dashilla tuon Lumenen kajalin. :) Ennen Juurikasvuun tuloa ja totaalista meikkifriikkeyden räjähdystä minulla oli Lumenen kajalit joka värissä. Tykkäsin niistä kyllä, vaikka eiväthän nekään kestäneet sisärajauksissa kuin hetken. Sitten luin täältä, miten joillakin kestää sisärajaukset päikkäreillä, koko päivän korjailematta jne. ja tulin tyytymättömäksi. :P Tokihan minäkin haluan sellaisen taikakynän! Sitä on nyt sitten etsitty, tuloksetta. Lumenen tummansinisen kajalin meinaan kyllä ostaa seuraavaksi. Eiköhän se ole ihan riittävä, kun sopeutuu ajatukseen, että muutamankin tunnin kesto on ihan hyvä suoritus.

MUS:n rajauskynissä lukee osassa, että ei saa käyttää sisärajauksiin. Nämä ovat vielä pehmeämpiä kuin ne, joissa ei ole kieltoa. Olisivatko sitten myös vedenkestäviä? GOSH:n kynissä ei lue mitään, mutta enpä kokeilujen jälkeen tykkäisi sisärajauksiin laittaa, vaikka ne siellä kestäisivätkin; kynän laatu on niin pehmeä ja rasvainen, että se liukenee silmän pinnalle ja kerääntyy ällöksi mälliksi sisäkulmaan. :-X

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #650 : 22.05.08 - klo:21:09 »
Me ei nyt puhuta samasta kynästä ollenkaan! ;) Tätä mun tarkoittamaa Super Visual Kohl Kajalia on vain ja ainoastaan mustana eikä se ole ollenkaan samanlainen kuin muut Lumenen kynät (ne Intelligent-kynät on suht OK, mutta ne toiset, useammassa sävyssä löytyvät kivikovat kynät ovat jotain aivan järkyttävän huonoa).
87 shines again.

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #651 : 22.05.08 - klo:21:58 »
^ Ahaa! Kiitos oikaisusta! Enpä sitten hassaa rahojani turhuuteen. Meillä oli Lumenen hyllyssä kahdenlaisia silmämeikkikyniä, toinen taisi olla Eye Graphics tms. ja se tuntui kädelle jo huonolta. Toinen oli jotain muuta, muistaakseni kohlia, ja se taas oli aika hyvä. Käynkin huomenna etsimässä tuon Super Visual Kohl Kajalin ja tarkistan samalla, mikä se toinen minun muistelemani kynä oli.

-----

lis. Katsastin tänään Lumenen silmänrajauskynät. Niitä löytyi Eye Graphic, Intelligent Eyeliner ja Super Visual Khol Kajal. Viimeisintä on tosiaankin vain mustana, minä katselin värillisinä noita keskimmäisiä, ensimmäiset olivat tosi huonontuntuisia. Onneksi en ehtinyt ostamaan!
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:13:19 kirjoittanut Täti Kukkahattu »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #652 : 27.05.08 - klo:06:45 »
Ei ne MUSin kynät oo vedenkestäviä ainakaan mun mielestä, mulla on niitä aika monta. Niissä on hileitä, jotka sitten ärsyttäisivät silmiä. Mun täytyy varmaan kans hankkia toi Super visuaali.  :)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #653 : 29.05.08 - klo:19:15 »
Kävinpä minäkin ostamassa alkuviikosta tuon Lumenen Super Visual Kohl Kajalin, kun sitä on täällä kehuttu. Hintaa tuolla oli alle 6 euroa Anttilassa, joten ei ollut kallis. Tänään kynä oli testissä ensimmäistä kertaa, tein sisärajaukset ala- ja yläluomelle. Otin huvin vuoksi kuvan siitä, missä kunnossa kajal on tällä hetkellä, jos jotakuta kiinnostaa.

Mulla on ollut kajalit tässä kuvassa silmissä 9 tuntia, eikä niitä ole korjattu kertaakaan. Olen nukkunut 3 h päiväunet, itkenyt muutaman kyyneleen ja hieronut silmiä useaan otteeseen koska niitä kutittaa allergian takia. Älkää välittäkö muuten levinneestä alaluomen meikistä, en viitsinyt korjata tuhriintunutta meikkiä tätä kuvaa varten kun tärkeintä oli saada tuosta Lumenen kajalista kuva. Kuten näkyy, niin alaluomen sisäpinnalla on vielä kajalia ja yläluomen sisärajaus on suorastaan erinomaisessa kunnossa. Olen siis tyytyväinen tämän kajalin kestävyyteen, kiitos suosittelijoille! :)

iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #654 : 29.05.08 - klo:22:01 »
^Jes, yksi tyytyväinen käyttäjä siis lisää! :)
87 shines again.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #655 : 30.05.08 - klo:10:26 »
OT, mutta minusta on aina hassua kun puhutaan kajaleista ja silmämeikkikynistä ihan sekaisin. Esim. Lumenella on vain yksi kajal kynä ja loput laadut ovat silmämeikkikyniä. Kajalia siis sisäpuolelle ja silmämeikkikynää ulkopuolelle, näin virallisesti. Poikkeuksena IsaDora, joka on keksinyt nimittää lähes kaikkia kyniään kajaleiksi.  ::)

Ei siis ole ihme jos silmämeikkikynä ei pysy sisärajauksissa kun koostumusta ei ole tehty täysin  limakalvolla pysyväksi.  :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #656 : 31.05.08 - klo:12:24 »
En ole koskaan tykännyt "tussimaisista" eyelinereistä mutta Paris Berlin Black Liner vetää kyllä pohjat! Sillä saa hädin tuskin yhteen silmään ylärajauksen, toiseen silmään saa vain hailakan harmaata jälkeä ja sitäkin vain kynää heiluttelemalla. Kämmenselkään tuolla saa kyllä viivaa, jos painaa ja kynä on lappeellaan mutta silloin jälkikin on paksumpaa. Muuten pidän kyllä jäljestä, sävy on mustan ruskea ja on vedenkestävä.

OT, mutta minusta on aina hassua kun puhutaan kajaleista ja silmämeikkikynistä ihan sekaisin. Esim. Lumenella on vain yksi kajal kynä ja loput laadut ovat silmämeikkikyniä. Kajalia siis sisäpuolelle ja silmämeikkikynää ulkopuolelle, näin virallisesti. Poikkeuksena IsaDora, joka on keksinyt nimittää lähes kaikkia kyniään kajaleiksi.  ::)

Ei siis ole ihme jos silmämeikkikynä ei pysy sisärajauksissa kun koostumusta ei ole tehty täysin  limakalvolla pysyväksi.  :)

Minä käytän yleensä kajaleita myös ulkorajauksiin, ihan sen takia että vihaan kovia silmämeikkikyniä (parhaimpana tais siis pahimpana esimerkkinä Lumenen kynät). En yhtään tykkää kynistä joita pitää painaa ja hangata lujaa että saa minkäänlaista jälkeä aikaan. Kajaleissa on yleensä sopivan pehmeä koostumus ja ne myös pysyvät paremmin, myös ulkorajauksissa  :)

muoks: Kolmas kerta toden sanoo. Nyt tuolla Paris Berlin Black Linerilla ei saanut kumpaankaan silmään muuta kuin epätasaista ja hailakkaa harmaata jälkeä. Piti sitten vetää päälle kajalia..  ::)
En kyllä voi suositella tuota tussi eyelineria kenellekään, ensimmäisellä käyttökerralla sillä sai yhteen silmään intensiivisen tuloksen, ja nyt kolmannella kerralla ei meinannut irrota kumpaankaan silmään oikein mitään.
« Viimeksi muokattu: 31.05.08 - klo:14:44 kirjoittanut calypso »
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Tiinaliina

• Hiushörhö
« Vastaus #657 : 31.05.08 - klo:14:19 »
Tein Oriflame-tilauksen pitkästä aikaa lähinnä tarjoustuotteista ja yksi niistä oli Oriflame Beauty Eyey intensity-silmämeikkikynä sävyssä Charocal Grey. Kokeilin sitä eilen hätäisesti tehtyyn meikkiin ja ei se ainakaan kamalan huono ole. Levittyy pehmeästi ja suttaamatta. Ainakin aavistuksen verran parempi kuin Lumenen harmaa silmämeikkikynä. Hintaa oli 3.95€ eli hintansa veroinen :).

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #658 : 01.06.08 - klo:19:07 »
Mikä on teidän mielestä parhaiten kestävä rajauskynä sisärajauksiin? (Kai ne on sisärajauksia mitä laitetaan esim. alaluomelle sinne lähimmäs silmää vai onko ne jotain waterline-rajauksia??)

No kuitenkin, nyt palaa jo hermot kun tehtyäni rajauksen se on alhaalta hävinnyt jo puolessa tunnissa. Jatkuvasti saa olla lisäämässä kun on niin vetistävät silmät. Kun niitä kohtia ei voi kovin hyvin pohjustaakaan.

Kertokaas sairaan hyvin kestävät vedenpitävät kynät ja muut kikat. Tällä hetkellä käytän Diorin Waterproof Eyeliner Penciliä eikä vaan kestä millään. :/

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #659 : 01.06.08 - klo:19:11 »
^ Sisärajauksiksi niitä tosiaan kutsutaan. Edellisellä sivulla on juuri ollut puhetta noista pidempään sisäluomella kestävistä kynistä, joten kannattaa lukea sieltä. :) Lumenea on ainakin kehuttu, mutta harvat kuitenkaan koko päivää kestävät.