Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 247204 kertaa)

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #705 : 01.10.08 - klo:22:57 »
Nyt tulee sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.. ::)

Siis ymmärsinkö oikein, silmän sisäreunalle (vesirajaan) käytetään vain kajalia, ei silmänrajauskynää tai eyelineria? Onko kajal englanniksi kohl/khol? Kumpaakin nimitystä näytettiin käytettävän eri meikkifirmoissa, kun googletin. Piilareiden käyttäjillehän ei ilmeisestikään sisärajausta suositella, vai voiko käyttää vedenkestävää tai tavallista? Itse en ole ollut käyttämättä mitään meikkejä piilareiden takia, mutta tuon sisärajauksen käyttö kyllä hieman arveluttaa, kun kuitenkin on limakalvolla :/

Ja nämä kysymykset vain sen takia, että tänään innostuin ja onnistuin laittamaan nätin sisärajauksen ja jopa huomasin, että sehän sopii minulle  ;D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #706 : 01.10.08 - klo:23:07 »
^ Virallisesti kajal- kynä on se pehmeämpi, sisärajauksiin tarkoitettu kynä, eyeliner(/nestemäinen rajaus) sitten se nestemäinen ulkorajauksiin ja silmämeikkikynä se perus kynä ulkorajauksiin. Firmat kuitenkin merkkaavat noita hieman hämärästi ja englanniksihan eyeliner pencil on siis silmämeikkikynä ja liquid eyeliner sitten tuo nestemäinen rajaus. Mm. IsaDora taas kutsuu kaikkia silmämeikkikyniään kajaleiksi ja sisärajauksiin tarkoitettuja inliner kajaleiksil. Eli hämärää on, mutta virallisesti siis eri nimitykset eri asiaa tarkoittaville. :)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #707 : 02.10.08 - klo:00:57 »
Hups, en  muistanut että tännekin tuosta Natural Coden Peach´ista kommentoin. Mieleni tuotteesta on muuttunut radikaalisti; se kauhukokemus oli jokin ikävä kombinaatio varmaan jonkin muun aineen aiheuttamasta ärsytyksestä. En kirjaa mielipidettäni tänne uudelleen, mutta tässä linkki siihen mikäli asia kiinnostaa. Piti kuitenkin oikaista asia ettei jää väärää kuvaa tänne ketjuun.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #708 : 03.10.08 - klo:23:03 »
Etsiskelen ruskeaa tai khakin väristä kajalia sisärajausten tekoon, miltähän merkiltä voisi löytyä?

Mulla on IsaDoran ruskea kajalkynä, jonka myyjä mulle etsi kun pyysin sisärajaukseen sopivaa kynää. Se ei kuitenkaan ilmeisesti ole siihen tarkoitukseen tarkoitettu (huomasin että täällä oli juttua että IsaDoralta Inliner on se sisärajauksiin tarkoitettu), toimii kyllä ja pysyykin ihan ok, mutta todella hankala laittaa, saan ihan järkyttävät sotkut tuolla silmän alle, mitä ei oo aikaisemmin tapahtunut 10 vuoteen.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #709 : 03.10.08 - klo:23:12 »
^ Onko sulla se Perfect Contour? Mulla ei sisärajassa pysy yhtään, mutta onneksi viime käynnillä Kicksissä heillä oli sitä Inliner kajalia ruskeana. Ja onneksi se pysyy yhtä hyvin kuin musta.
MACsta en tiedä, juuri huusin kaksi Starflash kynää, niiden pitäisi pysyä sisärajauksissa, jonkinlainen ruskea pitäisi niissäkin olla jos et tuota IsaDoraa löydä.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #710 : 03.10.08 - klo:23:48 »
^Joo just tuo Perfect Contour. Hyvä tietää, että tota Inliner kajalia on ruskeanakin ja että Kicksistä voisi löytyä. Anttilasta ja Sokokselta en löytänyt. Kiitti  MerGirl! :)
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Anniza

• Vieras
« Vastaus #711 : 04.10.08 - klo:14:39 »
Tarvisin jonkun valkoisen/vaalean helmiäisen kajalin silmien sisänurkkiin ja sisärajaukseen. Mitä kynää voisitte suositella, joku mahdollisimman kestävä mieluiten tottakai, koska silmätkin saattavat välillä vuotaa niin pirusti. Samalla ihan yläluomen rajaukseen haen jotain kivaa harmaata tai siniharmaata kynää, että saa suositella !

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #712 : 04.10.08 - klo:15:54 »
Miten olisi Lumenen Natural Code sarjan Peach-sävyinen kajal? Tulos on luonnollinen ja kirkastava. Ei tarvitse pelätä mattaa valkoista rajaa, koska sävy on vaalea helmiäinen persikka.

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4065.msg519346#msg519346
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Anniza

• Vieras
« Vastaus #713 : 04.10.08 - klo:17:17 »
^ Sen hankinkin juuri tänään. :) Harmaaseen/siniharmaaseen siis enää vain vinkkejä.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 04.10.08 - klo:21:44 »
Ostin juuri tuon Lumenen Natural Code Peach rajarin. Levittyy melko lailla pehmeästi, ajattelin käyttää alarajauksiin katsetta kirkastamaan ja yläluomelle nopeaksi luomivärin korvikkeeksi suttuisen rajauksen muodossa.Ensikokeilun jälkeen ihan hyvä tuote, sävy aika lailla nappi olematta liian ihonvärinen taikka vaalea.
Tähän liittyen kysymys: onko vastaavaa tuotetta ns. jumbokynänä missään myytävänä?
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Ulriikka83

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #715 : 26.10.08 - klo:20:55 »
Artdecon tussimainen eyeliner on kuivahtanut.  :(Osaisikohan joku neuvoa, että miten melkein uuden tuotteet saisin taas heräteltyä henkiin?

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #716 : 26.10.08 - klo:21:21 »
Tekeekö muilla sisärajaus silmiin sellaista kalvoa, joka sumentaa näkemistä? Löysin etsintöjen jälkeen itselleni sopivan sävyn sisärajaukseen (Lancome Le crayon khol black karat 022 Bronze) ja miinuksena on kyllä tuo näkökentän sumentuminen. Kun väri hieman kuluu, sumeus häviää.

Mulla on vihreän ruskeat silmät ja ruskea sisärajaus teki silmät sen näköiseksi kuin olisi itkenyt koko päivän ja musta on liian kova väri mulle. Toi pronssi, hieman vihertävä ruskea, sopii parhaiten sävyltään. Löytyisikö miltään muulta sarjalta vastaavaa, kuin Lancomelta?

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #717 : 27.10.08 - klo:09:41 »
^Mulla ei ole tuota sumenemista tapahtunut vielä millään muulla kuin samaisella Lancômen kynällä. Sävy on kyllä mieletön ja pysyvyyskin aika mainio, mutta harvakseltaan tulee käytettyä sumentumisvaikutuksen vuoksi. MACillä on Technakholeissa melkolailla vastaava sävy nimeltä Uniform, minkä kanssa en ole huomannut varsinaista sumenemista, mutta mun silmiä se sisärajauksissa kutittaa ja vetistää (mun simmut tosin reagoi melkein mihin vaan).
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #718 : 27.10.08 - klo:11:13 »
Olen aivan milettömän tyytyväinen IsaDoran syksyn lookin nudeen Inliner kajal-kynään. Pysyy toooodella pitkään hyvänä. Jos laitan tuota ennen työpäivää enkä lisäile päivän aikana niin edelleen on töistä lähtiessä selkeästi pehmeät vaaleat rajaukset sisäluomella. Onko tuo musta sävy myös yhtä kestävä?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #719 : 27.10.08 - klo:17:19 »
^Mulla on tuo musta kajalina ja on parasta mitä olen kokeillut. Levittyy helposti ja nätisti, ja pysyy mun mielestä hyvin.