Kirjoittaja Aihe: Silmänrajauskynä/ eyeliner  (Luettu 246903 kertaa)

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
Vs: Silmänrajauskynä/ eyeliner
« Vastaus #750 : 01.01.09 - klo:18:26 »
^^ MUS kakkumainen rajausväri on tainnut olla aika monen juureksen suosikki. Toinen täällä kehuttu geelirajaus löytyy MAD Mineralsin mustasta purkista. Samoin L´orealin tussi on kehuttu. Mitä itse kaipaat eniten rajausväriltä: pysyvyyttä, intensiivistä sävyä, jämäkkää piirustusosaa tms.?

Itse teen rajaukseni Mixing liquid + jokin sopiva Pure Luxen jauheluomari- yhdistelmällä. Tässä systeemissä täytyy tietysti olla lisäksi myös sopiva sivellin enkä näitä harrastelekaan arkiaamuisin. Lisäksi tykkään Isadoran tussityyppisestä rajauksesta, sitä kun sai myös harmaanmustana. Ja tussiosa on sopivan jäykkä ja sillä saa sekä ohutta että paksumpaa viivaa.

Ostin joulupaniikissa kotiin meikkejäni jättäneenä kaksi Lorkun kohl-kynää, toinen siniharmaassa sävyssä ja toisen harmaana. Yllätyin miten hyvä tuote se on. Sisärajaukset saa tehtyä sujuvasti, kynä on  sopivan pehmeä mutta jälki pysyy. Tein näillä yläluomellekin rajaukset ja toimii siihenkin. Uusi suosikkini.

2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #751 : 01.01.09 - klo:18:32 »
Isadoran Glossy Eyeliner on maailman ihanin! Ensinnäkin tuote on todella riittoisa ja pysyvyys on ykkösluokkaa.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Charleen

• HAIRahtanut
« Vastaus #752 : 02.01.09 - klo:12:01 »
Mulla on käytössä Cliniquen tussi-eyeliner. Tykkään tosi kovaa, pysyvyys on vallan mainio :)
mutta tuo tekee turhan paksua jälkeä  :-\
Eli nyt olisi hakusessa joku hyvin pysyvä tussimainen eyeliner jolla saa ohuttakin jälkeä.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #753 : 02.01.09 - klo:12:29 »
Mikä nestemäinen eyeliner on juuresten suosiossa? Tai tussimainen? Yritin ketjua selailla läpi, mutta vastauksia on niin paljon, että en oikein saanut selville enemmistön suosikkia.
Mun suosikki on Wet N' Wildin nestemäinen eyeliner. Myös Nivean on buenoa, käytän tota W&W:tä nyt hinnan takia. Molemmissa sivellinpää.  :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 02.01.09 - klo:19:21 »
Mitä itse kaipaat eniten rajausväriltä: pysyvyyttä, intensiivistä sävyä, jämäkkää piirustusosaa tms.?

En ole ennen käyttänyt, niin en osaa kovin tarkkaan sanoa mitä haen. Pysyvyys on tietysti tärkeä ominaisuus, ei saa lohkeilla tai muutenkaan lähteä pois.

Kiitos vastauksista, täytyy varmaan ostella eri vaihtoehtoja, ja katsoa mistä sitten tykkää eniten...

Poissa slala

• HAIRahtanut
« Vastaus #755 : 09.02.09 - klo:13:57 »
Oon hukassa silmien rajaamisen kanssa. Tykkään rajata silmiä kevyesti, koska se "terävöittää" katsetta, tekee katseen intensiivisemmäksi. En kuitenkaan halua arkena käyttää kovin näkyvää meikkiä, enemmänkin huomaamattomasti korjailen. Tightliningia olen jonkun verran kokeillut, ja se on ehdottomasti mun juttu. Ripsien yläpuoliset rajaukset näyttävät mulla helposti vähän hassuilta ja irrallisilta, vaikka ne kuinka tekisi ihan kiinni ripsien tyveen. Tässä voisi auttaa tietysti kunnon välineet. Mun ripsien linja on myös tosi epätasainen, siellä täällä on hajaripsiä, jotka lähtevät muita ylempää. Tähän asti mulla on ollut joitain rajauskyniä, sekä tussi- että sivellinkärjellä varustettuja eyelinereita ja sitten tietty rajaukseen sopivia luomivärejä.

Noista ei kuitenkaan oo oikein mihinkään. Ensisijaisesti etsiskelisin nyt ehkä erillistä väriä ja sivellintä. Mun siveltimistä suurin osa on ihan resuja halpiksia (joiden tilalle hankin parempia tässä joskus, kunhan keksin, että minkälaisia) - poikkeuksena mineraalipohjan levittämiseen tarkoitetut siveltimet. Meikkaan siis yleensä EDM:n mineraaleilla. Silmät on herkät ja vuotaa milloin mistäkin syystä, joten kosteutta rajauksen pitäisi kestää sotkeutumatta. Ripsarina on tällä hetkellä käytössä Kanebon 38, ja vedellä ja Avenen hellävaraisella silmämeikinpoistoaineella pitäis saada rajaukset pestyä pois - varsinainen vedenkestävä ei siis tule kysymykseen. :)

Osaisko joku suositella näillä erityistoiveilla ensisijaisesti tuohon tightliningiin, mutta mielellään myös tavallisiin rajauksiin sopivaa väriä ja sivellintä/siveltimiä?  Netistä tilaaminen onnistuu (liiankin hyvinkin joskus...). Esim. MACin Fluidlinella näkyy olevan paljon kannattajia, voisko se olla sopiva mun vaatimuksiini? Onkohan musta väri mulle liian musta ja intensiivinen?

Poissa Hali

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #756 : 16.02.09 - klo:02:43 »
Marketin kynämäisistä eyelinereistä paras on kyllä ehdottomasti maybellinen khol - rajauskynä. Pysyy hyvin, jos silmiä ei hinkkaa ja saa tarkan rajauksen aikaiseksi. Helppo myöskin käyttää ja sopii myös aloittelijalle joka ei vielä oikein silmien rajaamista osaa. Tällä saa myös huomaamattomat rajaukset, jos haluaa vain terävyyttä katseeseen. Itse rajaan suhteellisen vahvasti silmät, koska pidän voimakkaista meikeistä.
Wtf?

Poissa Neulanen

• HAIRahtanut
« Vastaus #757 : 23.02.09 - klo:19:00 »
Osaisko joku suositella hyvää viileää ruskeaa, esim. harmaanruskeaa geelimäistä rajausta? Tykkään MACin Fluidlinesta mut niissä ei sopivaa sävyä ole.

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 27.02.09 - klo:17:13 »
Suosituksia kestävästä silmänrajauskynästä, joka lähtee myös hankaamatta pois? Olen muutaman päivän käyttänyt Lancomen silmänrajauskynää ja voin vain hämmästellä sen huonoa laatua. Meikkasin klo 6 aamulla ja tein ylärajaukset pohjustetun luomivätin päälle + taivutin ripset. Lounasaikaan kynän jälki oli jotenkin levinnyt ja sutannut myös silmän alapuolelta (en ymmärrä miten mahdollista  :D).
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo:14:04 kirjoittanut MinnieMouse »

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #759 : 27.02.09 - klo:17:32 »
Mun mielestä Lorealin kynät (se missä on se vaahtomuovilevitin toisessa päässä) ja MACin "peruskynät" (onkohan ne Eye kohleja) on tosi hyviä! Levittyvät hyvin, koska ovat pehmeitä, mutta eivät levähdä ainakaan mulla liian helposti ja lähtevät jotakuinkin ilman väkivaltaa.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #760 : 27.02.09 - klo:17:35 »
^^
Omat suosikkini ovat GOSHin velvet touch-kynät ,maailmalta tilattavista Urban decayn ja Shu uemuran versiot.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #761 : 27.02.09 - klo:20:54 »
Mun mielestä myöskin IsaDoran erilaiset meikkikynät ovat hyviä ja kestää! Perfect Contour Kajalit ja Colormatic Eyepen.
Edit. Piti myöskin lisätä, että tykkään lisäksi GOSHin kynistä ja BeYu:n kynistä :) BeYu:ta saa sieltä KICKS:stä. GOSH:lla ja BeYu:lla ihanan laaja väriskaala, jos värejä kaipaa.
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo:21:06 kirjoittanut ChaosBlack »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #762 : 27.02.09 - klo:20:57 »
Mä tykkäilen kanssa GOSHissta, IsaDorasta ja MACistä :)

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #763 : 27.02.09 - klo:21:30 »
Kiitos vinkeistä! Huomenna pitää lähteä kaupungille tsekkaamaan nuo yllä mainitut :)

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #764 : 01.03.09 - klo:14:27 »
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että tightlining-rajaus on eri asia kuin sisäluomenrajaus (vesirajaan)? Kaipailisin luonnollista rajausta vain silmän yläosaan, mutta kajal-rajaus limakalvolla ei pysy vain siellä ylhäällä vaan tuppaa tosi pian tarttumaan myös alapuolen sisäreunaan. Eli tuleeko tuo tightlining enemmänkin siihen ripsen tyveen silmän puolelle, mutta ei siihen limakalvolle? Ja pitäisikä sen pysyä paremmin vain siellä ylhäällä, jos en alas halua rajausta laisinkaan?  ???