Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841869 kertaa)

Poissa Miho

• HAIRahtanut
Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« : 02.02.06 - klo:20:02 »
Eli siis ongelma on tämä.

Värjäsin tuossa vuoden vaihteessa hiukseni vision 3.58 (mokka) kestovärillä. Olen värjänny ko. värillä ennenkin, mutta jotenkin nyt on tuntunut että väri haalistui nopeampaa eikä ollut edes samanlaista kiiltoa kuin edellisellä kerralla. Tapanani on ollut piristää hiusvärien kirkautta sävytteillä ja näin oli tarkoitus nytkin. Ongelma nyt onkin, että kaupassa pyörittelin useampaa purkkia ja lopulta kauppakassista löytyi Liven V87 Mystic Violet. Jostain syystä kaupassa kuvittelin että hiukset ois ollut vielä tummemmat  ::) ja ettei ero ois ollut niin suuri, mutta kotona aloin pelkäämään mikä soppa tästä syntyy. Osaisko kukaan arvailla mimmonen lopputulos tuosta syntyisi? :(

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1 : 03.02.06 - klo:03:12 »
noo, ei siitä muuta tulee kuin tummempi ruskea joka kiiltää violettina, luultavasti aika nättikin tulos :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 03.02.06 - klo:16:39 »
Eli mitään katastrofia ei pitäis syntyä. Oon niin lahjakas möhläilijä, ettei tiiä jos hiuksetki tippuu päästä  ;) Jospa sitä illalla rohkenis ja testatais mitä tapahtuu.

Kiitos avusta!

Poissa Jadele

• Hiushörhö
« Vastaus #3 : 07.02.06 - klo:19:56 »
Pörröpää kerroppa millainen tuli jos olet jo koittanut? Olen myöskin värjännyt visioinin sävyllä mokka ja nyt kiinnostaisi kokeilla sekoitteluja :)

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 07.02.06 - klo:22:27 »
No oikeastaan ainut vaikutus oli hieman tummempi ruskea ja punainen päänahka :) Eli sitä violettia ei oikeastaan ollut muuten nähtävissä, kuin vanhoissa raitakohdissa mihin oli heikosti tarttunut. En tiedä oisko sitten tarttunut paremmin jos ois pitänyt ihan kunnon ylivaikutus ajat, mutta sillä normi 30min (?) ajalla ei kerennyt vielä ottaa. Mutta tosiaan hieman tummempi ruskea oli pääasiallisesti lopputulos. Aikasemmin olen laittanut sitä Liven Jackie Brown sävytettä kun on alkanut väri haalistua ja siitä olen kyllä tykännyt. Siinäkään ero ei ole mikään mullistavin, hieman vain tummenee, mutta lähinnä olenkin hakenut vaan sitä "vastavärjättyjen" hiusten tunnetta ;)

Yllättävän kauan nuo sävytteetkin on kyllä pysynyt, ainakin mun päässä. Saa vähän hiuksetkin levähtää verrattuna siihen, että aina laittais uuden kestovärin.

Poissa Jadele

• Hiushörhö
« Vastaus #5 : 08.02.06 - klo:00:54 »
Sain taas ajatuksen että jos sekoittaisinkin visionin tummanruskeaan Liven suoravärin jonkun oikein punaisen (muistelisin että väreissä olisi kirkas punainen). Jos antaisi sen punaisen vivahteen mitä nyt haluan ja visionin värit pysyvät melkeinpä parhaiten hiuksissani kuin mitkään. Ensin ajattelin tuolla toisessa ketjussa että sekoitan Igoran punaista suoraväriä mutta halvemmaksi tietenkin tulisi jos saman tuloksen saisin Liven suoravärillä.
Kertokaa muuten jos tiedätte ettei toimisi...
Kuinka paljon laitoit Liveä siihen visionin värin sekaan?

Poissa Miho

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 10.02.06 - klo:13:00 »
Eijeijeij.. oon taas tainnut olla oma sekava itseni selittelyissäni. Itse laitoin sen sävytteen yksistään, ei siis sekaan mitään kesto- tai muitakaan värejä. Tavoitteni oli juuri, ettei tarvitse joka kuukausi alkaa sen kestovärin kanssa sotkemaan ja saa hiuksiin piristystä halvemmalla (pitkä tukka) ja hiuksia niin rasittamatta.

En ole itse mikään värjäysten ex-pertti, niin en uskalla mennä sanomaan juuta enkä jaata tuohon kestoväri+suoraväri yhdistelmään. Jospa joku ammattilaisempi osaisi kertoa oletko oikeilla jäljillä. Kestovärejähän kyllä pystyi ihan huoletta sekoittelemaan keskenään, jos ei sopivaa yhdistelmää löytynyt hyllystä - ainakin saman sarjan. En kyllä tiedä kuin se kestoväri sitten jyrää sen suoravärin  ???

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 10.04.06 - klo:15:29 »
Tarvisin nyt jelppiä, miten saisin koko päähäni tasaisen, vaalean värin. Latvat ovat todella vaaleat, semmoiset 9 tai 10-asteiset (vaaleammat kuin tuossa avatar-kuvassa). Yhdessä vaiheessa menivät vahingossa liian vaaleiksi.
Juurikasvua olen vaalentanut vähemmän radikaalisti, koska tarkoitus siirtyä luonnollisempaan vaaleaan ja tuo superblondi oli vahinko.

Mulla on paketti Natean 8.3 -väriä, jolla tarkoitus olis seuraavaksii häivyttää oma maantienvärinen tyvikasvu. Kannattaako mun lätkiä siis tämä sävy myös latvoihin asti vaikuttamaan esim. 10 minuutiksi värjäyksen loppuvaiheessa? Jos latvojen sävy on siinä 9-10 kieppeillä, niin kuinkas reagoi tähän 8.3 -väriin, reagoiko lainkaan? Vai kannattaisiko ostaa jokin vaahtoväri ja iskeä se lopuksi koko päähän?

Joskus yritin eräällä Goldwellin vaahtosävyllä vähän tummennella blondia, ja tulos oli oranssi...

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #8 : 10.04.06 - klo:21:26 »
Pitäisi onnistua kaiken järjen mukaan ihan normaalisti. Veikkaisin että tuo kestoväri on kuitenkin turvallisempi vaihtoeht kuin vaahdot, jotka voivat käyttäytyä vaalennetussa pohjassa toisinaan arvaamattomasti ja lopputulos voi olla mitä vain.. :-\
Kun lähtee tummentamaan 9 ja 10 tasoa, ja kestolla tuonne 8 paikkeille, pitäisi sen onnistua ihan hyvin.
Ja varsinkin kun on kultaan taitettu sävy, on siinä myös sitä lämpöä mikä on vaalennuksessa usein hävinnyt, joten ei ala vihertääkkään. Tuo 10min vaikutusajan lopussa on aika turvallinen aika pitää sitä värimassaa niissä pituuksissa, ja sen pitäisi kyllä riittää tasoittamaan hiusten väriä.
Kyllähän 8.3 on tummempi kuin 9 ja 10 pohjaiset kohdat, joten ne tummenevat lähemmäksi tuota 8, vaikka saattavat jäädäkkin vielä hivenen vaaleammiksi tyveä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 11.04.06 - klo:11:14 »
Kiitos kovasti, Ishamael! Voin siis turvallisin mielin lätkiä tämän Natean värin päähäni ja lopuksi myös pituuksiin ja latvoihin :). Varmaan sitten myöhemmin täytyy tehdä käsittely koko päähän vielä uusiksi, jos pituudet ja latvat jää siltikin vielä huomattavan paljon vaaleammiksi.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 11.04.06 - klo:16:34 »
... toisaalta paranoidin pitää muistaa että nutrissen väreistä on aina tullut selvästi mallia tummemmat, eli kannattaa ajatella sitäkin worst case scenariota että tulee vähän turhan tumma sävy. Vihreää tuskin tulee kun laittaa lämpimään pohjaan lämmintaittoisen värin. Mutta sitä tummuusastetta pelkäisin ihan tosissani.
this too shall pass.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 12.04.06 - klo:21:04 »
Mulla oli sama prosessi puolisen vuotta sitten, värjäsin just tuolla Nutrissen sävyllä ja ihan samoilla vaikutusajoilla mitä säkin ajattelit, lähtökohtana oli ysin asteiset vaalennetut hiukset, ja toimi hyvin eli ei mennyt liian tummaksi eikä vihreäksi :) Toivottavasti ei sullakaan :)
1b M ii

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #12 : 14.04.06 - klo:14:32 »
Mischa, onpa kiva kuulla käytännön kokemuksia tästä samasta väristä :). Ensi viikolla sitten värjäilen hyvillä mielin hiuksistoa synttäribilekuntoon  :D.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 15.04.06 - klo:20:06 »
Kerro sitten millaiset tuli :)
Kukahan se oli jolla oli tullut tuolla värillä liian tummaksi hiukset? ...no, mulla ainakin haalistuu se väri jonkin verran noin kolmen pesun jälkeen ja silloin se on just hyvä. Tosi lähellä omaa väriäni, mutta ei ihan niin harmaa.
1b M ii

korppu

• Vieras
« Vastaus #14 : 17.04.06 - klo:14:38 »
Kysyn nyt täältäkin, kun muualta en ole vastausta saanut... :D Elikkästä, minulla on tummanruskeat hiukset, jotka haluaisin värjätä kullanruskeiksi (värin nro. 5/6). Tarvitsen siis värinpoiston ensin. Värinpoiston jälkeen olettaisin, että hiukseni ovat oranssit. Minua kuitenkin arveluttaa, että värinpoiston jälkeen laitettu ruskea väri muuttuu vaikutusaikana vihertäväksi. Onko näin? Tarvitsenko siis esipigmentointia?  ::)

Auttakaa, jos osaatte... Alkaa olla jo kiire näitten hiusten kanssa; juurikasvua jo melkoisesti, enkä tummaksikaan voi enää allergian vuoksi värjätä.  :-\