Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844835 kertaa)

Poissa Nala

• Hiushörhö
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1005 : 28.06.12 - klo:11:20 »
Löysin kaapistani värinpoiston jonka ostin vuonna 2007... Uskaltaakohan tuota enää kenenkään päähän lykätä vai pitäiskö heivata suosiolla menemään? Mitään päiväysmerkintöjä en pikaisella katselmuksella paketista löytänyt.
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1006 : 28.06.12 - klo:18:40 »
Mun oma väri on ehkä joku 4-asteinen ruskea, ja sen päällä on N kerrosta hennaa. Tukka on toisin sanottuna mahonginvärinen, omasta mielestäni aika kauniskin väri ja viihdyn tässä kyllä.

Mutta: pitkään olen himoinnut myös violetteja hiuksia. Kuvittelen, että sellaisen toteuttaminen saattaisi olla nyt mahdollista, koska väri ei ole hirveän kaukana tästä. Tummuus on tällä hetkellä hyvä, haluaisin vain violettia taittoa tähän. Olisiko paras vaihtoehtoni sininen suoraväri?

Violetin toteuttaminen kasviväreillä taitaa olla mahdottomuus? Kestovärit voi unohtaa ihan suosiolla, vaihtoehtoja ovat vain kasvi- ja suoravärit. Tähän mennessä henna on ollut ainoa väri, joka pysyy lasimaisissa hiuksissani. En ole ikinä kokeillut miten väri tarttuu hennan päälle. Pysyisikö suoraväri ollenkaan? Minua jotenkin viehättää ajatus, että suoraväriä voisi ylläpitää muhittelemalla väriä ja hoitista, mutta kokemusta suoraväreistä ei kuitenkaan toistaiseksi ole.

Hennailua jatkan joka tapauksessa, mutta saako siis hennatusta mahongista violettia?

// Ja niin joo, allekirjoituksen linkistä löytyy tukkakuva, jos joku värin haluaa nähdä.
« Viimeksi muokattu: 28.06.12 - klo:18:44 kirjoittanut Gekko »
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 29.06.12 - klo:10:07 »
^ Sinisellä suoravärillä ainakin mä lähtisin taittamaan. Punainen tunkee läpi ihan kaikesta mahdollisesta, mä olen yrittänyt saada punaista henna+suoravärjättyä pohjaa violetiksi, ja violetilla suoravärillä ja colormaskilla saa vain vähän violettia vivahdetta. Sininen suoraväri on ostoslistalla heti kun on varaa sellainen hankkia!
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1008 : 29.06.12 - klo:11:19 »
^ Mä ajattelin myös, että jos violetilla yrittäisi, niin tulos ei varmaan olisi niin violetti kuin jos kokeilisi sinisellä.

Kiitos, taidan mennä palloilemaan suoraväriketjuun tarkemman infon toivossa.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #1009 : 29.06.12 - klo:20:49 »
^ poly color 15 keskivaalea.

Perus-maantienvärinen. Jos joku osa hiuksista on todella kulunutta niin sillä tulee tosi tumma... Mutta peruskuntoisella hiuksella ihan nätti 8.0 tasaväri. Mainio pohja jos seiskaan pyritään.

Tällä minä palasin omaan normi-maantienväriseen lettiin joskus silloin jonkun värinpoiston jälkeen ilman mitään esipigmentointeja (tunnen tämän värin). Supervailkoiseen tällä saa sinivihreät.
this too shall pass.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #1010 : 30.06.12 - klo:17:24 »
Tutkailin tässä tukkaani tarkemmin ja totesin että musta kestoväri (Garnier Nutrisse 1 musta) ei olekaan joko pysynyt tukassa tai sitten punainen puskee takaisin. Ihme punaruskeita raitoja hiukset täynnä.

Oon koko ajan olettanut että kestoväri nyt ainakin peittää minkä vaan värin (mustana), onko kellään muulla käynyt näin ettei musta kesto pysykään? Hemmetti. Eikä värjäyksestäkään kovin kauaa ole, olisko kolmisen viikkoa.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #1011 : 05.07.12 - klo:14:27 »
Olen värjännyt elluilla ja shokkiväreillä päätäni, mutta kumpikaan noista ei oikein tahdo tarttua käsittelemättömään juureen, ja shokkiväreissähän suositellaan jotain käsittelyä laitettavaksi neitsythiukseen että väri tarttuisi. Mikä olisi mahdollisimman lempeä (marketti)käsittely hiuksille laitettavaksi juureen?
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 05.07.12 - klo:14:29 »
^ Toimisiko Casting tai Polycolor kevytväri?

Poissa Mai

• HAIRahtanut
« Vastaus #1013 : 07.07.12 - klo:17:28 »
^ Kiitos, kokeilen näitä.  :) Josko toimisivat vai ajaako asian vain joku hapetteellinen käsittely? Jos joku osaa valaista asiaa niin kiitän!
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1014 : 07.07.12 - klo:18:35 »
^Onhan noissakin hapete, jotain peruskestistä miedompi vain. Itse lähtisin ehdottamaan PolyColorin vaaleimpia sävyjä. Ne vaalentavat kevyesti, mutta eivät posauta tukkaa samalla tavalla kuin varsinaiset vaalentajat tyyliin PolyBlonde yms.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Mai

• HAIRahtanut
« Vastaus #1015 : 07.07.12 - klo:19:05 »
^ Okei, kiitos tästä. Siispä kokeilemaan. Ei tosiaan huvittaisi nykiäkään mitään hiusmyrkkyjä, jäi niin huonot kokemukset värinpoisoista.
Stay punk, stay free!

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1016 : 17.07.12 - klo:09:37 »
Juurikasvuuni kyllästyneenä blondasin itseni toukokuun alussa ihan vaaleaksi (vaalennustopicista löytyy juttua tuosta). Olen nyt värjännyt juuret pariin otteeseen tuon jälkeen, koska oma pari astetta tummempi juurikasvu näyttää heti puolisenttisenäkin tosi törkeältä. Yhden kerran vielä olen ajatellut värjätä juuret, koska heinäkuun lopussa cosplayaan vaaleahiuksista hahmoa, mutta sitten ajattelin siirtyä pikkuhiljaa oman sävyn suuntaan, koska tämä vaalentaminen on selvästi kuluttanut mun hiuksia, plus olen ihan liian laiska ylläpitämään tätä helmiäisvaaleaa sävyä ;D

Houkuttelisi kokeilla liukuvärjäystä kotona, niin että juuresta laittaisin omanväristä sävyä joka sitten pikkuhiljaa "liukuu" noihin vaaleisiin latvoihin. Ei siis tulisi juurikasvua eikä tarvisi kauheasti värjäillä. Olen katsellut videoita ja lukenut ohjeita noista kotitekoisista liukuvärjäyksistä, eikä vaikuta vaikealta.

Epäröin kuitenkin että mitenköhän tuo mahtaa onnistua ja etenkin miltä lopputulos näyttäisi, ja ajattelin että voisi ensin kokeilla jollain värinaamiolla tai muulla poispeseytyvällä / haalisteltavissa olevalla värillä. Suoraväri mulla jämähtää vaalennettuun hiukseen kuin tauti (kokemusta on), eli suoravärillä ei voi koittaa, mutta onko jotain viileähkön vaaleanruskeaa, ehkä noin 8-tasoista hiusnaamiota jota voisi kokeilla tuohon liukuvärjäykseen ennen kuin menen laittamaan siihen mitään väriä joka mahdollisesti ei lähdekään pois jos lopputulos on kaamea?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1017 : 17.07.12 - klo:09:42 »
^Nuo värinaamiothan ovat myös suoraväriä, joten varmasti nekin jämähtävät.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1018 : 17.07.12 - klo:09:56 »
Damn. No mites joku vaahtoväri/sävyte? Jotain helposti poispeseytyvää haluaisin tosiaan kokeilla jos lopputulos onkin ihan kaamea :3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1019 : 18.07.12 - klo:17:56 »
^Kaikki sävytteet/suoravärit/värinaamiot ja millä nimillä ne nyt kulkeekaan on samaa pigmenttiä (värjää hiukset samalla tavalla). :P Jos on aiempaa kokemusta siitä, että jämähtää, niin kannattaa suosiolla jättää väliin. Jos kuitenkin päädyt kokeilemaan, niin suosittelen kylmänsävyisiä värejä, ja tee ensin testiraita.

Mullakin tarttuu suoravärit hyvin hanakkaasti vaalennettuun hiukseen, ja ainakin itselle paljon varmempi vaihtoehto on hapetevärit, ne lähtee sentään värinpoistolla, toisin kuin esim. keltaiseksi haalistunut suoraväri.