Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841246 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #105 : 27.09.09 - klo:00:48 »
^^ Mä oon saanut saumastakin lähtemään kun lutraa kynsilakanpoistoainetta ja harjaa tiskiharjalla. Tuota kynsilakanpoistoainetta ei kyllä kannata käyttää millekään huokoisille/maalatuille pinnoille, lähtee värit sun muut päälliset mukana.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

akuna

• Vieras
« Vastaus #106 : 28.09.09 - klo:02:58 »
Onko kukaan kokeillut lorkun ferian metallic blonde -sarjan värejä n. 6-asteiseen tyvikasvuun? Meneekö ihan superblondiksi tai jääkö epämääräinen tummanoranssi?

Mua on nyt alkanut hieman kutkuttaa sellainen hieman strawberry blonde-tyylinen väri, mutta tosi huonosti sen tyylisiä värejä on saatavilla ja ajattelin, että 02, metallic blonde copper voisi viedä oikeaan suuntaan... ferian paketin kuva on kyllä reippaasti vaaleampi kuin havittelemani sävy (haaveilemani väri olisi ehkä n.8-asteinen), mutta ajattelin jos sillä saisi hyvän, normivärinpoistoa punertavamman ja vähemmän keltaisen, pohjan, josta sävyä olisi helppo fiksailla suoraväreillä oikeaan suuntaan?
Luonnostaan mulla on melko paljon punapigmenttiä tukassa niin, että se punertava taitto kyllä tulee värjätessä melko helpolla esiin mun päässä.

Eli vaalennustehosta lähinnä haluaisin käyttökokemuksia ja tietysti jos olisi joku sattunut juuri sitä copper-sävyä käyttämään niin siitä taiton voimakkuudesta kuulisin mieluusti myös.
Tai jos jollain on suositella jotain suoraväriä, jolla saisi n.8-asteiseksi vaalennettuun tukkaan kivan strawberry-taiton niin nekin ehdotukset otetaan toki ilolla vastaan.

Mulla on noin 7 tyvikasvu ja metallic blonde silverillä tulee sellainen 10 asteinen vaalea, hieman keltainen tosin. Väri on löysintä mitä olen koskaan käyttänyt. Levitys lähes täysin mahdotonta ja 45min vaikutusaika yhtä helvettiä, kun aine ei yksinkertaisesti pysy päässä, lisäksi kirvelee. Tällä en enää värjää. Ajattelin kokeilla seuraavaksi garnierin luonnolliset sävyt 111 jos pysyisi päässä ja lähtisi keltaisuus paremmin.

elisa81

• Vieras
« Vastaus #107 : 28.09.09 - klo:10:43 »
Onko mitään toivoa saada hunajanvaaleat hiuksen kotikonstein?
Tyyliin tämä

Omat hiukset tämän väriset

Eli juuressa punertavampaa. Aiemmin hiukset olivat tuhkanvaaleat ja tuo tuhkaisuus tulee vielä osiittain läpi, laitoin vaaleampiin osuuksiin Lorealin Castin Creme Glossin Vaalea hunajakulta ja se veti hiukset aika harmaiksi..sitä olen nyt haalistellut. Eivät ole ehkä aivan yhtä lämpöiset kuin kuvassa mutta lähellä tuota.

Onnistuisiko ilman kovin radikaaleja värinpoistoja yms. vai onko vain parempi käydä kampaajalla..?
Kiitos :)

Kaipailen siis lähinnä jotain suoravärin/kevytvärin sävyä jonka uskaltaisin laittaa ilman että hiukset kovasti tummenevat ja väri muuttuisi lämpimämmäksi. Seuraava kampaaja-aika on vasta marraskuussa niin jos sinne asti selviäisi :)
« Viimeksi muokattu: 30.09.09 - klo:21:46 kirjoittanut elisa81 »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #108 : 09.10.09 - klo:16:53 »
Ajattelin ensi viikonloppuna tehdä sellaisen hiusprojektin, että värjään nykyisistä tummanruskeista (lähes mustat) kirkkaan punaisiksi. Eli ensin värinpoisto ja sitten punainen väri päälle.

Mietein vaan tuossa että millaisella vaikutusajalla teen tuon värinpoiston, että saan hiukset tarpeeksi vaaleiksi? Ei varmaan tarvitse ihan sitä 30-40 min pitää. Järkeilin asian niin että olisi varmaan ihan hyvä jos pohja jäisi aika oranssiksi, mutta kauanko annan vaalennusaineen vaikuttaa?

Onko muuten mitään kikkoja että miten saisi punaisesta väristä oikein intensiivisen? Kannattaisiko esim. laittaa suihkumyssy värjäyksen ajaksi tai jotain muuta?

Ja sitä myös mietein että miten tuon prosessin saisi hoidettua mahdollisimman hiuksia säästävästi. Tiedän että ne varsinkin tuon värinpoiston aikana kärsii, mutta jos edes jotenkin voisi sitä vähentää niin olisi hyvä. Voiko jomman kumman tai kummankin värjäyksen ajaksi laittaa vaikka jotain hoitojutskaa hiuksiin?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 13.10.09 - klo:11:45 »
Lainaus
Mietein vaan tuossa että millaisella vaikutusajalla teen tuon värinpoiston, että saan hiukset tarpeeksi vaaleiksi? Ei varmaan tarvitse ihan sitä 30-40 min pitää. Järkeilin asian niin että olisi varmaan ihan hyvä jos pohja jäisi aika oranssiksi, mutta kauanko annan vaalennusaineen vaikuttaa?

Minusta oikein kellonaikoja ei voi antaa, vaan täytyy seurata sitä hiusta värinpoiston aineen vaikuttaessa ja ihan katsoa milloin on riittävän vaaleaksi vaalentunut. Se riippuu niin monesta tekijästä miten hius alkaa värinpoistolla vaaleta: siitä vanhasta väristä jolla on ennen värjätty; onko kerrostunut väri vai kerran-pari laitettu; yksilöllisestä hiuslaadusta.

Kun tosiaan olet laittamassa punaista väriä, ei tarvi sentään ihan vaaleankeltaiseksi asti värinpoistaa vaan hius saa jäädä oranssinsävyiseksi, mikä tosiaan vähentää tarvetta vaikutusajalle (tai toiselle värinpoistolle - toisinaan ei nuo mustanruskeat edes yhdellä lähde). Silti kannattaa varautua siihen että on mahdollista että kestää kauankin että väri vaalenee riittävästi että mitään kirkasta väriä siihen saa päälle.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #110 : 13.10.09 - klo:19:18 »
Onko muuten mitään kikkoja että miten saisi punaisesta väristä oikein intensiivisen? Kannattaisiko esim. laittaa suihkumyssy värjäyksen ajaksi tai jotain muuta?

Ja sitä myös mietein että miten tuon prosessin saisi hoidettua mahdollisimman hiuksia säästävästi. Tiedän että ne varsinkin tuon värinpoiston aikana kärsii, mutta jos edes jotenkin voisi sitä vähentää niin olisi hyvä. Voiko jomman kumman tai kummankin värjäyksen ajaksi laittaa vaikka jotain hoitojutskaa hiuksiin?
Suoravärillä. Intensiivisimmät ja parhaiten pysyvät punasävyt löytyy suoravärisarjoista, kestovärillä värjätty markettipunainen ei kauaa vaalennuksen päällä pysy ja jatkuva hapetteella läträily vaan kuluttaa tukkaa ihan turhaan.

Itse punapääaikoinani havaitsin yrityksen ja erehdyksen kautta toimivimmaksi kotikonstiksi siirtyä mustasta intensiiviseen punaiseen seuraavan: värinpoisto -> 7-asteinen punasävyinen kevytväri (tasaamaan pohjaväriä ja esipigmentoimaan+väri haalistuu tasaisemmin ja huomaamattomammin kuin suoraan blondauksen päältä) -> intensiivinen sävy shokkipunaisella suoravärillä.

Elumenia on myös kovasti kehuttu, mutta siitä ei itselläni ole omakohtaisia kokemuksia eikä taida olla mikään helpoin väri kotona läträiltäväksi.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #111 : 14.10.09 - klo:13:05 »
Mä oon tässä miettiny, et uskaltaisinko pitkästä aikaa laittaa värin ite. Oon viime aikoina käyny kampaajalla ku piti saada vaaleemmaks tätä ruskeeta ja nyt se sit on aikalailla kauttaaltaan jotain kultasta seiskaa ja vähän raitaa. Mietin väreinä CCG 734 tai Excellencen 731.. Mul on kyl sitä vaaleeta pikkusen ni en tiedä miltä toi 731 näyttäis raidoissa. Oisko jotain suosituksia väristä?? Lämpimät sävyt näyttää sopivan parhaiten (kulta ja kupari)..

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 14.10.09 - klo:14:20 »
Lainaus
Mietin väreinä CCG 734 tai Excellencen 731.. Mul on kyl sitä vaaleeta pikkusen ni en tiedä miltä toi 731 näyttäis raidoissa. Oisko jotain suosituksia väristä??

Ainakin Excellence peittää raidat todennäköisesti täysin, CCG:n alta luultavasti kuultaa läpi jos on selvästi vaaleammat. Castingista pakko varoittaa kokemuksesta, että ne värit voi olla yllättävän tummia. Laitoin itse jossain vaiheessa 832-sävyn ja tulos oli (toisten merkkien hiustupsu-värimallien mukaan katsottuna) lähinnä 6-asteinen, ei tosiaan 8. Haalenihan se siitä suht pian pois mutta alkujärkytys oli paha kun kullanvaaleaa odotin.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 14.10.09 - klo:20:32 »
^^mun piti kanssa tulla varoittamaan noista cccg:n vaaleampienkin värien tummuudesta. Laitoin tässä taannoin 6-asteiseen tukkaani sävyn Nougat 724 kun en halunnut vaivalla mustasta ruskeaan vaalennettua tukkaani tummentaa enkä siksi uskaltanut ottaa 6-asteista excellenceä, jolla olin viimeksi värjännyt koska pelkäsin, että käsittelyjen jäljiltä huokoisempi tukka voisi tummua- olisi pitänyt, se 7-asteinen CCCG nimittäin vetäisi tukan 4-asteiseksi punaruskeaksi  :o Ja eikun uutta värinpoistoa kehiin...

Eli jos haluat värisi asteen seiskana pitää niin ota ehdottomasti CCCG:stä 8-asteinen tai jätä hyllyyn koko merkki!
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #114 : 15.10.09 - klo:09:25 »
Aattelin ku joku sano, et toi 734 ei vetäny niin kauheen tummaks, mut ehkä se silti ois liian tumma.. Joskus kun sekotin Excellencen 7.31+6.0, niin jopa kampaajakaveri sano, et "mitä tässä on, tosi hyvä väri".. ;)  Vois ehkä kokeilla tota seiskaa pelkästään, kuhan se ei vaan vetäis yhtään kuran väriseks raidoista.. Excellence on ainaki muuten toiminu mun hiuksissa. Ja kai sitä CCG 8304:kin on sitten harkittava. Hmm, vaikeeta on :D

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 15.10.09 - klo:09:36 »
Mä oon tossa n. vuosi sitten laittanut päähäni ton CCCG:n 724 Nougatin ja se on ollut varmaan ainoa noista, joka ei vetänyt tummemmaksi. Siis tuli just sellainen kuin pitikin ja oon tässä just pohdiskellut, että laittaisin sitä uudestaan.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #116 : 16.10.09 - klo:11:56 »
Mä nyt sit laitoin sen Excellencen 7.31. Tyvi jäi haaleeks niinku aina kotiväreillä, mä en TAJUU mikä mun tukkaa vaivaa!! :#  Sit kampaajalla tulee kuitenki ihan bueno. Alimmat hiukset tummu liikaa, pääliosa ihan ok, raidat kuultaa läpi. Tein ihan ohjeen mukaan ja väriä oli mielestäni riittävästi. En mä tiiä mitä mieltä oon tästä.. ehkä vähän kirjava.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 16.10.09 - klo:12:09 »
Lainaus käyttäjältä: terde
Mä nyt sit laitoin sen Excellencen 7.31. Tyvi jäi haaleeks niinku aina kotiväreillä, mä en TAJUU mikä mun tukkaa vaivaa!!   Sit kampaajalla tulee kuitenki ihan bueno. Alimmat hiukset tummu liikaa, pääliosa ihan ok, raidat kuultaa läpi.

Oho, onpa tosiaan yllättävä tulos, kun kyse on sentään 100% harmaanpeittävästä väristä ettei edes raidat peity. Minulla aina tuo Excellence on ollut luottotuote, jolla taatusti saa peittoon minkä tahansa monivärisyyden - ei siinä sarjassa mitään kovin ihmeellisen trendikkäitä sävyjä ole mutta toimii. Ei näköjään sitten sekään toimi kaikilla. Tuo että alimmat hiukset tummuu enemmän on kyllä aika yleistä jos ne alimmat hiukset on aika huonokuntoisia, mutta onneksi niistä osista myös väri lähtee helposti joten voi tasoittua ihan itsestään.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 16.10.09 - klo:17:13 »
^Mullakin excellence on ollut aina varmin luottoväri tasaiseen lopputulokseen, mutta ollaanhan me ihmiset ja tukat erilaisia...

Onko sulla Terde oma väri sitten kovinkin paljon eri tummuusastetta kuin tuo nykyinen värisi? Levititkö värin ensin värjäämättömään tyveen ja vasta sitten huokoisempiin latvoihin?
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 17.10.09 - klo:19:50 »
Tukanvärjäysongelma, neuvoa halutaan!  :) Haluaisin testiksi värjätä osan 3.0-sävyisestä kuontalostani 2.0-sävyllä. Kannattaako väriä pitää jo ennestään näin tummassa tukassa koko suositeltu 20 min vaikutusaika, vai tuleeko sävystä tuolloin vielä tavoiteltua tummempi? Väri on Lorkun Casting Creme Gloss ja hapete 4,5 %, jos niillä on tähän merkitystä. Normaalisti värjään 3.0:lla vain tyveä ja satunnaisesti annan värin vaikuttaa latvoissakin pari kolme minuuttia.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0