Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841242 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1050 : 27.08.12 - klo:10:53 »
Mites ois tää Elumen jota mäkin nyt tilasin ? Jos sillä sais siloteltua sitä karheutta ja pörröisyyttä....

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1051 : 08.09.12 - klo:14:27 »
Millä värillä saisin Rosie Huntington Whiteley-väriset hiukset jos pohja on henna-oranssi, joku 7.4? Pitäiskö sävyn taittaa kultaiseen vai olla neutraali tai jopa helmiäinen silloin kun pohja on jo hyvin lämmin?

http://www.zeibiz.com/wp-content/uploads/2011/06/Rosie_Huntington-Whiteley.jpg

Jokin vaalennuspesu lienee tarpeen, vaikka toivomani sävy onkin suht samantasoinen kuin omani?
« Viimeksi muokattu: 08.09.12 - klo:14:33 kirjoittanut miolla »

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #1052 : 08.09.12 - klo:19:50 »
Kokeneemmilta värjääjiltä kaipailisin nyt neuvoja. Haalensin liki pikimustan tukan punertavan tummanruskeaksi B4:sen turvin, mutta millä tätä uskaltaisi lähteä värjäämään, jos tavoitteena olisi saada kuontalo vaaleanruskeaksi? Jos ostan vaaleanruskean (tai minkä tahansa huomattavasti nykyistä väriä vaaleamman väriputelin) niin mikä mahtaa olla lopputulos? ???

Nykyinen värikin on ihan jees, mutta vähän vaaleammaksi olisi tavoite vielä päästä. Mikä on seuraava askel pienoisessa vaalennusprosessissa?

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1053 : 08.09.12 - klo:19:53 »
^ Väri ei vaalenna väriä, eli vaaleanruskea väri tuohon päälle olisi ihan yhtä tyhjän kanssa :) Korkeintaan taittaisi vähän sitä punaista. Sanoisin, että ihan raakaa värinpoistoa vaan, ei kai tuohon oikein muuta keinoa ole?
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #1054 : 08.09.12 - klo:19:59 »
^Mutta eikö lopputulos ole vihreä (tai oranssi...) jos tähän lätkäisee päälle nyt varsinaisen vaalennusaineen?

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1055 : 08.09.12 - klo:20:20 »
Vaalennusaineen jälkeistä vihreyttä/oranssisuutta voi sitten taittaa värillä, mutta pelkkä väri ei tosiaan vaalenna väriä.

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #1056 : 08.09.12 - klo:20:45 »
^ Hmm, täytynee harkita vielä onko parin sävyn vaalennus kaiken vaivan arvoista. Olen toki useampaan otteeseen vuosien saatossa värjännyt tukan vuoroin blondiksi ja taas tummemmaksi värinpoiston avulla, mutta jotenkin hirvittää taas lähteä samaan rumbaan mukaan :P.

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1057 : 09.09.12 - klo:10:42 »
Kotivärjäilijä tässä hei, hiuskatastrofin kera!

Reilun vuoden verran olen värjäillyt hennalla/hennaglossilla, jonka lopputuloksena väri onnistui kertymään hyvin tummaksi mahongiksi. Kaunis väri kaikin puolin, mutta koska olen enemmän tällaista wash-and-go -tyyppiä, niin se jatkuva juurikasvun kaksivaiheinen värjääminen ei ole ihan mua varten. Eli edessä on kasvatus takaisin omaan väriin.

Kärsimättömyyksissäni (...) lähdin kokeilemaan vaalennuspesuja, kun yritin haalistaa sävyä asteen tai pari ja päästä samalla pahimmasta punaisuudesta eroon. No, kahdella pesulla sävy kyllä haalistui, aika hyvinkin itse asiassa, MUTTA juurikasvu pamahti keltaoranssiksi ja latvat on edelleen punaiset   ::)   Laitoin päälle 7-tasoisen kestovärin (oma väri on kampaajan arvion mukaan 6-7), joka vähän tasoitti punaisuutta, mutta juurikasvu on edelleen ihan kamala, kun yllätyksekseni väri ei tavalliseen tapaan vetänytkään astetta tai paria tummemmaksi tai edes juuri taittanut tuota keltaisuutta pois, vaan tulos oli suunnilleen +-0.

Tiesin kyllä jo tähän lähtiessäni, että hennasta eroonpääseminen on aika lailla arpapeliä eikä muuta keinoa varmaan ole kuin leikkaaminen, mutta olisko kellään mitään neuvoja, millä tätä tilannetta voisi edes vähän parantaa kotikonstein? Sinistä/violettia suoraväriä taittamaan punaisuutta kenties, mutta entä tuo tyvi? Tummempaa tuhkaista vaan päälle, vai voinko olettaa ettei sekään tartu tähän keltahirviöön? Vai pitääkö vain alistua, mennä kampaajalle ja toivoa parasta?

Ai että, hienoa mennä taas p*rse edellä puuhun, onneks hius on uusiutuvaa materiaalia   ;D

EDIT: Siis mukana myös indigoa vajaan vuoden ajan, ei pelkkää hennaa. Termit vähän hakusassa taas!
« Viimeksi muokattu: 09.09.12 - klo:22:38 kirjoittanut Alva »

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1058 : 09.09.12 - klo:13:16 »
Hmm..Mulla onnistui hennan poissaaminen kohtuullisen hyvin tuossa muutam vuosi sitten, joten mulla ei ole kokemusta vastaavastta.
MUTTA: Mulla ei aikoinaan tarttunut hennan päälle tummakaan kaupan kestoväri (Casting), vaan Herbatint, joka on kasviväripohjainen mutta ihan selkästi kemiallinen väri kuitenkin. Herbatintillä (tai Naturtintillä) on laaja värivalikoima ja löytyy mm Ruohonjuuresta. On hintava, mutta kyllähän se maksaa itsensä takaisin jos on ainoa joka meinaa tyvikasvuun tarttua :)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1059 : 09.09.12 - klo:21:22 »
Kotivärjäilijä tässä hei, hiuskatastrofin kera!

Reilun vuoden verran olen värjäillyt hennalla/hennaglossilla, jonka lopputuloksena väri onnistui kertymään hyvin tummaksi mahongiksi.

Hennalla ja hennaglossilla - oliko sekotuksessa mukana myös indigoa, vai mitä toi hennagloss on ?

Oliko lopputulos kuinka monen kerrostuksen jälkeen hyvin tumma mahonki - ja mitä se tässä tapauksessa tarkottaa, hyvin tummanpunaista vai tummaa punertavaa kastanjaa ?

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1060 : 09.09.12 - klo:22:36 »
beachbunny, en tiedä kumpaa termiä käyttäisin, hennausta vai hennaglossaamista, kun en ole koskaan lykännyt päähän pelkkää hennamössöä vaan aina laimentanut sitä hoitiksella. Ymmärtääkseni kuitenkin glossaus on sellaista "kevyttä" värjäystä, tyyliin 1-2rkl hennaa noin desiin hoitista, joten kumpaan kategoriaan tuo mun värjäily sitten lasketaan... sekoitukset kun on vaihdelleet välillä 20/80 ja 80/20 väriä ja hoitista. Ensin hennalla muutama kuukausi, sen jälkeen Rainbow Researchin mahongilla (tai burgundilla, en muista varmaksi) ja tummanruskealla eli siis henna-indigosekoituksilla. Noita valmiita sekoituksia aloin käyttää varmaan lähemmäs vuosi sitten, ja värjäilin noin viiden viikon välein, mutta mun mielestä vasta tuo tummanruskea räjäytti potin ja sai tukan tummumaan kunnolla. Haalistuuhan se tietty pesussa ja punaisuus alkaa paistaa enemmän läpi kun väri kuluu, mutta selvä muutos silti mun mielestä. Tummimmillaan väri oli suunnilleen tällaista tai tällaista, auringossa sitten tietty leiskuvan punainen. Eli noin vuoden verran värjäilin henna/henna-indigo+hoitissekoituksilla ja mun mielestä aika tumma lopputulos  :)

miolla, kiitos vinkistä! Aika hurjia kokemuksia ollut kyllä joillakin mitä lueskelin, hiukset ihan hamppua sen jälkeen jne., mutta ainahan värjäilyssä on omat riskinsä eikä nää hiukset niin hirveän hyviltä tunnu vaalennuspesujen ja kestovärin jälkeen nytkään  ::)  Pidän mielessä, tuota olis helposti saatavillakin!

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1061 : 10.09.12 - klo:20:05 »
Joo, indigo ei sitten lähdekään niinkään helposti kuin henna..Onnea vaan yrityksiin.

beachbunny; Hennagloss on lyhyempi ja laimeampi hennakäsittely, löytyy vissiin arkistoidusta hennaketjusta enempi. Olen itse sekoittanut tavalliseen tapaan hennaa veteen ja hoitoaineeseen, tai suoraan hoitoaineeseen joku reilun ruokalusikallisen verran ja sitten annan vaikuttaa vain  30min. Helppo tapa kirkastaa hennaa ja tuo kiiltoa. Hennaglossasin viime lauantaina sentin mittaisen juurikasvun piiloon. Okei tyvi on tarkastelussa paljon oranssimpi kuin latvusto, koska vaikutusaika oli niin lyhyt, mutta tasas eroa kuitenkin hyvin.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1062 : 11.09.12 - klo:12:16 »
Tummimmillaan väri oli suunnilleen tällaista tai tällaista, auringossa sitten tietty leiskuvan punainen. Eli noin vuoden verran värjäilin henna/henna-indigo+hoitissekoituksilla ja mun mielestä aika tumma lopputulos  :)

Kiitos hennagloss-infoista !

Noissa Alvan lähettämissä linkkien kuvissa mielestäni ensimmäisessä on just sellanen väri jonka haluaisin, siis hyvin tumma punertava mahonkiin vivahtava kastanja; itseasiassa just tollasen värin sain kesällä 2011 Farouk Systemsin Silktherapy-kestoväristä, Rich Merlot 6RV - eli yllättävän tummaksi tuli, mutta se oli hyvä väri, hiukset hyvän tuntuset ja siinä oli vielä mukana reiluhko pullo niitä silkkitippoja. Vaan kun en enää viitti noita ppd-värejä käyttää eikä tota taida enää Suomesta saadakaan.
Kakkoskuvassa väri on omaan makuuni liian punanen.

Eli mikä se nyt tarkkaan ottaen olikaan se sekotus jolla sait ykköslinkissä olevan väriset hiukset ?

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1063 : 11.09.12 - klo:15:46 »
^ Käytin Rainbow Researchin sävyä Persian Dark Brown, mutta pohjalla tosiaan oli monen monta kerrosta hennaa ja indigoa ennestään enkä laittanut pelkkää väriä päähän vaan ehkä noin 50/50 väriä ja hoitista. (En ole myöskään ihan varma, kuinka nopeasti väristä tuli tuollainen, ei varmaan ihan ekalla kerralla kuitenkaan.) Tämä ihan vaan disclaimerina, koska mulle joka ikinen kerta värjäyksen lopputulos on ollut täysi yllätys, joten tuosta voi sunkin hiuksissa tulla ihan mitä vaan  :)

Sitä hennapunaisuutta tuo tosiaan vähän taittoi, kuten indigo nyt yleensä kai tekee, ja värjäämättömästä juurikasvusta tuli alkuun sinivihertävä. Auringossa tukka oli kuitenkin ihanan viininpunainen ja joskus myös oranssinpunainen, mutta kaiketi kaikki hennalla värjätyt hiukset on punaiset auringossa, riippumatta siitä kuinka tumma sävy on?

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #1064 : 11.09.12 - klo:23:33 »
Onks tuolta Rainbow Researchista tilaaminen miten helppoa, täytyykö luottokorttinumeroja niille antaa vai onks niillä suoraan tililtä veloitus mahdollisuutta ?

Itse kävin nyt tänään kuitenkin ostamassa taas Lushin Caca brunia - se on ihan jees mulle toistaseks vaikka turhan nopeesti haalistuu, nytkin edellisestä värjäyksestä 9 päivää ja on jo noin 6-7 asteinen punertavan ruskee - lähtökohta oli siis 4-5 asteinen suklaanruskee. Nyt laitan seuraavaan värjäykseen mukaan Noiria -

mulla on myös intialaisesta kaupasta ostamani puketti pelkkää indigo-jauhetta jonka myyjä väitti olevan puhdasta sitä ihteään mutta kun siinä ei ole mitään "virallisen" incin näköstä päällä ni en oikeen tiedä.