Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841315 kertaa)

Poissa Alva

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1065 : 12.09.12 - klo:10:50 »
^ Mä oon tilannut värit iHerbiltä, maksu luottokortilla. Rainbow Researchin omilta sivuilta en ole koskaan ostanut. iHerb on ainakin helppo ja luotettava!

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1066 : 16.09.12 - klo:11:54 »
Nyt ois taas tukkakriisiä. Halusin tossa joku aika sitten alkaa tummentaa itse puhtaan platinanvaaleaksi värjäämääni tukkaa, kun halusin luonnollisemman, omaa hiustenväriäni lähempänä olevan sävyn. Halusin lopettaa vaalentamisen, kun yritän kasvattaa tukkaa, ja olin saanut vaalennettua hiukset ihan hampuksi. Menin sitten ihan kampaajalle asiani kanssa, ja kampaajatäti oli sitä mieltä, että laittaa tummempaa raitaa koko päähän ja värjää sen lisäksi juuret samalla värillä. Hänen mielestään ei haittaisi, vaikka juuret olisivat asteen verran tummemmat kuin oma, 8-asteinen  tyvikasvuni. Tässä on tilanne reilu kuukausi kampaajakäynnin jälkeen:

Eli mun mielestä ton juuren värjäämisen ois voinu jättää väliin, koska oma juurikasvu sopis aika hyvin muun tukan väriin. Ne raidat ei myöskään erotu latvasta, mutta ei sen niin väliä ku mun mielestä sävy on aika hyvä, ehkä ihan aavistuksen vois olla jotain tummempaa seassa.

Mitäs mä tälle voisin nyt tehdä? Jos laitan vaaleeta raitaa, oon kohta taas ihan platinainen. Haluaisin siis häivyttää ton tumman siivun mun oman värin ja värjätyn latvan välistä. Apua.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #1067 : 16.09.12 - klo:14:15 »
^Itse varmaan koittaisin haalistella tota tummempaa tosta jollain. Esimerkiksi öljyillä ja syväpuhdistavalla, voisi toimiakin vielä jos ero ei ole kovin suuri.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1068 : 16.09.12 - klo:15:48 »
^ Haa, totta. Kiitoksia, kokeilen siis sitä ennen ku lähen mitään värjäilemään.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #1069 : 17.09.12 - klo:22:13 »
Onko kukaan kokeillut niitä Biozellin värejä? Näin Tokmannilla myytävänä tänään. Lähinnä kiinnostaa se, miten voimakkaan hajuisia ne ovat.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1070 : 24.09.12 - klo:18:15 »
Haluaisin värjätä hennaoranssit 7.43 hiukset (tumma)suklaanruskeiksi. Tarttuukohan Poly Color hennan päälle, entä kannattaako ottaa yksi vaaleampi, keskiruskea, jotta ei mene liian tummaksi?  Tai jos päädyn CCG-väriin, jossa hiukan tuijumpi hapate, niin otanko värin viileällä/ neutraalilla taitolla esim. 5.1 tasaamaan hiukan nykyistä lämpöä? Haluaisin selkeästi ruskeat hiukset, en punaruskea/kastanjaa.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 01.10.12 - klo:14:07 »
Laitoin vähän vaaleita raitoja eteen ja juurikasvuun ja Garnierin 6.3 Golden nougattia hiusten alaosaan. Tummensi vähän omaa väriäni, joka on lähellä 7.3.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1072 : 02.10.12 - klo:21:26 »
Tavoitteena olisi siis saada aikaiseksi liukuvärjäys (n. 5- asteisesta tyvestä 8- asteisiin latvoihin) hennaindigotukkaan, enkä oikein tiedä mitä tässä pitäisi nyt tehdä. Takana on yksi B4- käsittely, mutta se ei vaalentanut latvoja melkeinpä yhtään, muutti ne vain vihertäviksi. Kannattaisiko mun ostaa uusi paketti B4:sta vai ostaa tavallista värinpoistoa, jotta saisin latvoja edes vähän vaalennettua?

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #1073 : 03.10.12 - klo:17:18 »
^ Kääk! Jos B4 sai hiuksiisi vihertävän sävyn, en missään tapauksessa suosittele mitään värinpoistoyrityksiä. Indigon poistaminen on hankalaa, vihreän värin ilmestyessä miltei mahdotonta. Omassa tukassa (n. 3 kertaa kokovärjätty (henna-indigoseos) + muutamia kertoja glossattu) lähti osittain väri vaaleaksi, osa jäi vihreäksi. Vihreä ei lopulta vaalentunut tietyn pisteen jälkeen lainkaan, eikä edes enää peity tava-väreillä. Tukka on aikamoisessa kunnossa, lähtökunto oli kohtalaisen hyvä!

Jokainen testatkoon omalla tukalla mielensä mukaan, mutta varoituksen sanainen täältä suunnasta!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1074 : 07.10.12 - klo:23:30 »
muori Pippuri kyseli siellä noista Biozellin väreistä. Oon käyttäny tähän mennessä vaan sitä vaalennusainetta, mikä toimii ihan hyvin ja on tosi riittoisaa, eli hinta-laatu -suhde on kohdillaan. Sen innostamana tilasin nyt itelleni niistä väriaineista sävyä 10.13 lämmin tuhkanvaalea. Sillä ois tarkotus saada tällä hetkellä kymppitason tukkaan parempaa sävyä, voin kommentoida sitä hajuasiaakin sitten kun oon kokeillu. :) Eniten kiinnostaa, millanen toi sävy on, onko kuin tuhkanen.

Itellä olis nyt pulmana, että millasen sekotuksen teen niistä aineista. Hiusta ei periaatteessa tarttis vaalentaa, vähän on päälaella keltasempaa kohtaa vielä mitä en saanu ihan samansävykseks muun tukan kanssa. Olettaisin, että se tasottuu, kun lyö värin päälle. Eli 2% olis varmaan riittävä hapete? Mulla on nyt ennestään kutosta, tilauksessa on kakkosta ja ysiä. Mahtaako se 2-prosenttinen vaalentaa myös mun ehkä 8-asteisen tyven, jos annan sen olla siellä vähän kauemmin? Vaalenee yleensä aika hyvin.

En nyt taas tiedä, pitäiskö tän olla ennemmin vaalennustopicissa, mut laitanpa sen nyt tänne kun täällä viimekskin valittelin..
« Viimeksi muokattu: 07.10.12 - klo:23:34 kirjoittanut balleroona »

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #1075 : 09.10.12 - klo:22:21 »
Miten saisin kotikonstein vaalean kuparin väriset latvat persikan värisiksi? :P

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1076 : 12.10.12 - klo:06:57 »
värjäsin hiukset mahonginruskeasta tummempaan ruskeaan. noh, juurihan ei ottanut väriä itseensä juuri ollenkaan. vinkkejä? vai astetta tummempaa väri juureen?

Poissa fantsuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1077 : 13.10.12 - klo:14:19 »
hmm, mun logiikalla ei voi tulla vihreetä kun kullanruskee on punertavaa :o
Tavoite: vyötärö/lantiomittaiset hieman kerrostetut
tilanne nyt: melkein rintsikkamittaiset polycolor pähkinällä värjätty.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1078 : 14.10.12 - klo:22:22 »
hmm, mun logiikalla ei voi tulla vihreetä kun kullanruskee on punertavaa :o

Voi tulla, ja aika usein tuleekin jos on esim. vaalennusta alla...se riippuu niin millainen pohja on mihin sen kullanruskean laittaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1079 : 15.10.12 - klo:21:42 »
^ Kääk! Jos B4 sai hiuksiisi vihertävän sävyn, en missään tapauksessa suosittele mitään värinpoistoyrityksiä. Indigon poistaminen on hankalaa, vihreän värin ilmestyessä miltei mahdotonta. Omassa tukassa (n. 3 kertaa kokovärjätty (henna-indigoseos) + muutamia kertoja glossattu) lähti osittain väri vaaleaksi, osa jäi vihreäksi. Vihreä ei lopulta vaalentunut tietyn pisteen jälkeen lainkaan, eikä edes enää peity tava-väreillä. Tukka on aikamoisessa kunnossa, lähtökunto oli kohtalaisen hyvä!

Jokainen testatkoon omalla tukalla mielensä mukaan, mutta varoituksen sanainen täältä suunnasta!

Kiitos muuten tästä! Kokeilin Biozellin vaalennusjauhetta yhteen suortuvaan, eikä sekään oikein saanut mitään hienoa aikaiseksi, joten jätin tummasta-vaaleaan-liukuvärjäyshaaveeni. Vihertäviin latvoihin heitin lilaa suoraväriä, joten nyt on vähän erilainen liukuvärjäys tukassa :)