Kävin jokin aika sitten kampaajalla. Itse jo heti käynnin aluksi kerroin tukkani huonohkosta jamasta. Latvoista käskin leikata niin runsaasti, että huonot latvat lähtee. Ja pituutta hiuksista lähtikin ihan reippaasti ja tukka tuntui heti paremmalta (edellisestä leikkauskerrasta aivan liian pitkä tovi!).
Kasvattelen hiuksiani lyhyistä pitkiksi ja nyt hiukset ovat jo ihan mukavan pituiset.
Kampaamokäynnillä tarkoitukseni oli raidoittaa vaaleat raidat piiloon. Kampaaja kuitenkin ehdotti, että jos tehtäisiin muutama lisäraita vain päälliosan hiuksiin. (ongelma vanhojen raitojen kanssa se, että ne olivat jo niin pitkälle kasvaneet, että mielestäni näyttivät tyhmille, kun alkoivat jostain puolesta päästä, eivätkä tyvestä)
No nyt huomaankin vaalennettujen kohtien olevan ihan haperoa! Kaduttaa hirveästi, että miksi piti mennä vaalentamaan lisää.. Vaaleiden hiusten latvat ovat ihan hamppua ja muutenkin tuntuu että tukka ei tottele ollenkaan, vaan on kuiva!
Nyt olen netistä lukenut eri latvasuojista ja tehohoidoista jne. Mutta itse tuumin, että voisiko tilannetta parantaa yhtään jos NYT raidoittaisin vaaleat raidat pois? Auttaisiko tummempi väri, vai pahennanko vain tilannetta, jos sellaisen päähäni länttään?