Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841996 kertaa)

Poissa fantsuu

• Haiven
  • *
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1080 : 17.10.12 - klo:16:24 »
http://www.lorealparis.fi/hiusvarit/vari/casting-creme-gloss/300-tummanruskea.aspx     <<< vetääkö ihan mustaksi kun etin sellasta väriä mikä ei punerra ja ois vaan semmonen tumma ruskee kun mun päässä meinaa kaikki mennä punaseks .. ?
Tavoite: vyötärö/lantiomittaiset hieman kerrostetut
tilanne nyt: melkein rintsikkamittaiset polycolor pähkinällä värjätty.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1081 : 18.10.12 - klo:17:02 »
^ CCG:n värit ovat aina numerointia tummempia. Monta kertaa tämä todettu sekä 5- että 6-asteisten kanssa, joten mä ottaisin yhtä astetta vaaleamman sävyn koska numerointi tuntuu heittävän.

Jos et missään nimessä halua mustanruskeaa ja punainenkin on nou-nou, niin kokeile vaikka sävyä 412. Mikään ei ole hirveämpää kuin "ohops, meni mustaksi" -katastrofi, nimimerkillä been there... :P Tummemmaksi voi sävyttää aina seuraavalla värjäyskerralla, mutta mustaksi menneen haalistelu on ihan tuskaa.

Poissa fantsuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1082 : 19.10.12 - klo:16:09 »
 ^^mulla on ollu se 415 ja se oli vähän vaalee ja liian punertava että en sitte tiiää mitä laittais  :-\
Tavoite: vyötärö/lantiomittaiset hieman kerrostetut
tilanne nyt: melkein rintsikkamittaiset polycolor pähkinällä värjätty.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1083 : 21.10.12 - klo:12:31 »
^ Tarkoitinkin sävyä 412 iced cocoa, sehän on neutraali. Tuo 415 sisältää mahonkia eli ei käy punertavuutensa takia. Yksi vaihtoehto voisi olla ihan neutraali 400. Kolmosasteisia en lähtisi ekana kokeilemaan, jos on pelko liian mustasta lopputuloksesta. 

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1084 : 22.10.12 - klo:23:32 »
Värjäsin eilen juurikasvun pois Schwartzkophin Poly Colorin Keskiruskealla. Hiukan jäi juurikasvu pidemmästä vaikutusajasta huolimatta vaaleammaksi, mutta pahin ero latvan ja tyven välillä tasoitettu. Latvaan sävy toi mukavaa kiiltoa ja "syvyyttä", saa nähdä pysyykö pitkään.

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1085 : 25.10.12 - klo:14:40 »
Ostin eilen lorealin sublime mousse -kestovärin ja ajatuksena oli tänään värjätä. Lueskelin sitten äsken paketin pikkuprinttejä ja siellä luki, että ei saa käyttää hennattuihin hiuksiin. Minulla on siis yksi haalistunut kerros hennaa hiuksissa ja olisin sen päälle halunnut värjätä suunnilleen samalla sävyllä kuin hiukseni nyt ovat. En siis mitään dramaattisia muutoksia ole hakemassa. Eikö yleensä hennan päälle voi värjätä tavallisella kestovärillä? ??? Onkohan tuo väri nyt jotenkin erilainen kuin muut ja siksi juuri sillä ei saa värjätä? Vai onko tuo varoitus vaan varmuuden vuoksi siinä? Uskallanko kuitenkin kokeilla värjäystä ja luottaa siihen että hiukset eivät tipu päästä?
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1086 : 25.10.12 - klo:16:41 »
^ Tuo sama varoitus on kaikissa hiusväreissä, ainakin on ollut kaikissa joita olen ikinä käyttänyt tai jonka ohjeet olen nähnyt ;) Eli tuskin eroaa muista väreistä niin paljon tai tekee vahinkoa hennan päälle värjätessä. Mutta jos varman päälle haluat pelata niin suortuvatestin voi toki tehdä.
* 1b F ii *

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1087 : 25.10.12 - klo:17:13 »
Kiitos, Suvivilja :) En jaksanut tehdä suortuvatestiä joten istun täällä nyt väri päässä, katsotaan mitä tästä tulee :D
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1088 : 26.10.12 - klo:22:48 »
^ Varoitusteksti lukee tosiaan kaikissa väreissä ja värinpoistoissa. Kaipa se on sitä, ettei hennasta aina tiedä - joko tumma väri ei tartu tai värinpoisto ei vaalenna - joten firmat halunnee poistaa oman vastuunsa. Eivät joudu korvaamaan epäonnistunutta värjäystä kun varoitus on purkissa. Mulla henk.kohtaisesti ei ole sattunut kampalampaa kuin se, ettei väri tahdo tarttua hennan päälle. Ja useamman värinpoiston vaatii kun haluaa sen pois.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1089 : 27.10.12 - klo:18:35 »
Minäkin olen värjäillyt 1,5v sekaisin hennalla ja kestoväreillä eikä ole mitään katastrofeja tapahtunut. Punaisen eri sävyissä on liikuttu, joten muutokset eivät ole olleet kummempia kuin oranssi - peruspunainen, mutta ainoa "ongelma" on ollut että normiväri on tarttunut huonosti tai liuennut nopeasti muutamassa pesussa hennan päältä pois.

Poissa elisa-katriina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1090 : 28.10.12 - klo:12:35 »
Juu, onnistui se värjääminen sitten ihan hyvin :) Hiukset on nyt 7 tai 8 asteiset kultakupariset. Otin 8-asteisen värin kun en halunnut että menee liian tummaksi ja kävi sitten niin kuin pelkäsin eli juuresta tuli vähän vaaleampi kuin hennatusta latvasta. Mutta eipä tuo hirveäsi haittaa, on aika huomaamaton ero.

Poissa AnnIIlona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1091 : 02.11.12 - klo:15:00 »
Menin eilen kampaajalle vaalentamaan viileän vaaleiden hiusteni tyveä ja tarvittaessa kirkastamaan pituuksia, no sävystä tuli sitten tosiaan aika "luonnollinen", tästä en kampaajaa voi syyttää kun itse selitin huonosti että en halua missään tapauksessa valkoista vaan vähän luonnollisemman kylmän vaalean.

No kuitenkin, päällimmäisiin hiuksiin tuli jostain syystä pari aluetta jotka ovat jännän punertavat tai vaaleanruskehtavat (ennestään ei siis ole ollut tummempia alueita.) Tyvessä oli siis eri ainetta, pituuksissa vain jotain sävytettä luullakseni kun kampaaja sanoi että siitä tulee lähinnä kiiltoa.

Kampaaja kyllä lupasi korjata tukkaa jos sävy ei tasoitu ja olen tyytymätön, mutta voinko tehdä itse jotain? Yritänkö vaan muhitella syväputsareilla ja öljyllä? Vai vaatiikohan nyt sitten vaalennusta. Harmittaa kun ennestään olivat niin vaaleat jaolen yleensä nimenomaan välttänyt pituuksien käsittelyä muuta kuin suoraväreillä. Tukka on tosi silkkinen ja kiiltävä nyt, ja haluaisin pitääkin sen terveenä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1092 : 03.11.12 - klo:14:46 »
^ Oletko pessyt hiuksia vielä kertaakaan kampaamoreissun jälkeen? Yleensä nuo sävytteet muuttavat melko paljon muotoaan parissa ekassa pesussa. Eli varmasti pesujen myötä tasoittuu itsestäänkin.

sinisimpukka

• Vieras
« Vastaus #1093 : 04.11.12 - klo:11:48 »
Kävin jokin aika sitten kampaajalla. Itse jo heti käynnin aluksi kerroin tukkani huonohkosta jamasta. Latvoista käskin leikata niin runsaasti, että huonot latvat lähtee. Ja pituutta hiuksista lähtikin ihan reippaasti ja tukka tuntui heti paremmalta (edellisestä leikkauskerrasta aivan liian pitkä tovi!).

Kasvattelen hiuksiani lyhyistä pitkiksi ja nyt hiukset ovat jo ihan mukavan pituiset.
Kampaamokäynnillä tarkoitukseni oli raidoittaa vaaleat raidat piiloon. Kampaaja kuitenkin ehdotti, että jos tehtäisiin muutama lisäraita vain päälliosan hiuksiin. (ongelma vanhojen raitojen kanssa se, että ne olivat jo niin pitkälle kasvaneet, että mielestäni näyttivät tyhmille, kun alkoivat jostain puolesta päästä, eivätkä tyvestä)

No nyt huomaankin vaalennettujen kohtien olevan ihan haperoa! Kaduttaa hirveästi, että miksi piti mennä vaalentamaan lisää.. Vaaleiden hiusten latvat ovat ihan hamppua ja muutenkin tuntuu että tukka ei tottele ollenkaan, vaan on kuiva!

Nyt olen netistä lukenut eri latvasuojista ja tehohoidoista jne. Mutta itse tuumin, että voisiko tilannetta parantaa yhtään jos NYT raidoittaisin vaaleat raidat pois? Auttaisiko tummempi väri, vai pahennanko vain tilannetta, jos sellaisen päähäni länttään?

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 04.11.12 - klo:13:01 »
^ No ei se tummalla päälle värjääminen kyllä yhtään mitään auta, se on vain yksi värikäsittely lisää ja siitä sun tukka ei varmasti diggaa :) Joko leikkaat tukasta lisää pituutta pois, tai läträät öljyä/silaria/kosteuttavaa hiustenhoitotuotetta niin paljon, että pysyvät siedettävän näköisinä.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape