Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841310 kertaa)

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1095 : 05.11.12 - klo:15:38 »
Hei nyt tarvisin apua ja nopeasti, toivottavasti joku voisi auttaa! Tein toissapäivänä värinpoiston b4:llä kupariin tukkaan ja nyt tukka on tällainen kellertävä ja latvoista vähän punertava, kokonaisvaikutelma on sellainen joku oljenvaalea. Oma väri on perus maantienharmaa ja hieman jopa tummempi kuin tämä keltainen. Tähän pitäisi saada nyt nopeasti kestoväri päälle ja mahd lähelle juurikasvua, hopeashampoo ja colormaskin vanilla eivät tehneet juuri mitään. Mutta, minkä kestovärin nyt laittaisin?? Mietin esim sublime mousse 700, tai sitten jopa jotain 8.1 jos se vaikka tummuisi liikaa, mitään kutosta en ainakaan uskalla. Mitään tuhkaisia seiskasävyjähän ei oikeastaan ole.. Hirveä värjäyskriisi ja tukka pitäisi saada inhimillisen näköiseksi että kehtaa mennä keskiviikkona kouluun  :'(

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1096 : 05.11.12 - klo:17:02 »
^ Sen verran sanoisin että älä ainakaan tuhkasävyä laita, Jewely, itselläni nimittäin Colour B4:n jälkeen laitettu tuhkasävy veti joistakin kohdin vihreäksi...! Ja muuten aika kuranväriseksi, tosin sen olen saanut jo korjattua, mutta vihertävyyttä on parissa paikassa vieläkin. Eli joku neutraalisävy olisi varmaan paras, kuten vaikkapa Sublime mousse 800 (kun ko. merkin mainitsit). Siis kun hapeteväristä kyse (hopeashampoita ja -suoravärejä voi varmaankin kyllä käyttää, mutta sanoit ettei niistä ollut sinulle apua).
« Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:17:06 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1097 : 06.11.12 - klo:13:28 »
^Kiitos Suvivilja avusta! Ostin sen sublime mousse 700 kun haluan tästä hieman tummemmaksi, toivottavasti ei vaan vedä överitummaksi. Oli muuten yllättävän paljon pelkkiä seiskasävyjä citymarketissa, päädyin sublime mousseen helpon levityksen takia ja sorruin myös vertailemaan paketin kuvia ja siinä kuva oli kaikista neutraalein, heh. Tänään väri päähän ja toivotaan parasta!

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #1098 : 06.11.12 - klo:17:10 »
^ Toivotaan, ja kerrohan sitten mikä oli lopputulos! :)
* 1b F ii *

adaliina

• Vieras
« Vastaus #1099 : 08.11.12 - klo:08:58 »
Nyt on hyvät neuvot kalliit. Olen aloittamassa oman värin kasvatusprosessia ja eilen tein värinpoistin n. 5-6 asteiseen ruskeaan ja laitoin päälle L'Orealin 7.3.1:sen, jonka pitäisi olla edes suhkoht lähellä omaa väriäni. Väristä tuli muuten todella hyvä, mutta... Jo värinpoiston aikana näin, että hiusten päälliosassa on "raitoja", jotka vihertävät ja se vihersinertävyys paistaa nyt vielä tämän päälle laitetunkin värin läpi  >:(. En tiedä mikä tuohon on syynä, metallikertymät (asutaan vanhassa kerrostalossa ja putket on huonossa kunnossa), joitakin kuukausia vanha kasvivärikokeilu? Mutta ennen kaikkea, mitä mä nyt teen?? Nyt nuo osiot on tosiaankin ehkä enemmän sinertäviä kuin vihertäviä, sellaisia hailakan siniharmaita.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1100 : 08.11.12 - klo:10:10 »
^Ei kannata varmaan vielä panikoida, koska voi olla, että parin pesun jälkeen tuo sinertävyys lähtee tai ainakin haalistuu.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

adaliina

• Vieras
« Vastaus #1101 : 12.11.12 - klo:11:55 »
Luulen, että tämä sinertävyys/vihertävyys johtuu kasviväristä, jossa oli hieman indigoa mukana. Outoa kyllä on, että näitä vihreitä osioita on tosiaan vain hiusten päällisosassa. LHC:llä olisi ilmeisesti hyviä vinkkejä tämän indigon pois saamiseen, mutta koko foorumi taitaa taas olla alhaalla. Jos joku osaa jelppiä niin olisi ihanaa!

Edit: Indigo ei inahda ei millään. Lopulta laitoin 4- asteisen lämpimän ruskean, mutta väri haalistui pesussa ja nyt päässä on taas vihreät raidat... Tummemaksi en enää tahtoisi värjätä kun tarkoituksena on kasvattaa oma väri (n. 7- asteinen) takaisin (siihen nähden tämä nykyinen läikikäs 4- asteinen vihertävän ruskeakin on tosi huono lähtötilanne). En usko, että kampaajakaan saa näitä peittoon muulla kuin tummemmaksi värjäämällä. Nyt olen ihan tosissaan alkanut pohtia lyhyeksi pätkäisemistä. Mittaa mulla ei onneksi ole kertynyt kuin n. olkapäille, mutta tästä esim. pixieksi on kyllä iso muutos silti.
« Viimeksi muokattu: 14.11.12 - klo:17:27 kirjoittanut adaliina »

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #1102 : 16.11.12 - klo:19:37 »
Nyt tarvitsisin neuvoa uskallanko laittaa kestovärin päähän. Tilasin uudet pidennykset, jotka on hieman kultaisemman sävyiset kuin mun tukka nyt, mutta lähempänä omaa väriä kuin vaaleammat pidennykset.

Nyt pitäisi siis saada tämä oma, olkapäille asti ulottuva tukka samansävyiseksi. Ostin Schwarzkopfin Perfect Mousse-kestovärin, jossa ei ole ammoniakkia. Uskallanko laittaa tämän tähän mun tukkaan?

Ongelmana siis se että mun tukkaa on blondattu aikanaan reilusti, nyt huhtikuun alusta asti oon ollut värjäämättä eli jonkin verran on jo värjäämätöntä tukkaa päässä. Hiukset on hyväkuntoiset nyt, ei kuivantuntuiset ollenkaan.

Pelkään siis että se kestoväri tarttuu laikukkaasti/ei ollenkaan, joten onko mun parempi käydä hakemassa joku sävyte? Mulla on omat hiukset noin 9-asteiset, ja väri jonka niihin aioin laittaa on tämä

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/merkkivaatteita/schwarzkopf-2315/#brands=2315&page=3&hits=36&sort=&imgs=4

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 16.11.12 - klo:21:05 »
Entä jos pesisit pidennykset hopeashampoolla? Se taittaisi niiden kultaisuutta / keltaisuutta tasaisempaan suuntaan. Pidennyksissä voi joutua luopumaan värin ihan tarkasta matsaavuudesta ja tyytymään enemmmän sinne päin olevaan   sävyyn. Millä värillä olet sävyttänyt oman tukkasi?

Jos laitat vaalentavaa kestoväriä oman hiukseen niin käsitelty latva voi imaista sen taittosävyn todella vahvasti. Tai sitten käsittelemätön tyvi vaalenee liikaa ja sulla on sellainen valkoinen rinkula pään ympärillä. Tuosta linkissä ei näy kuin Nellyn tuotteet Schwarzkopfille.

Kultainen sävyte voisi sinällään olla todella käypä ratkaisu omien hiustesi hellävaraiseen sävyttämiseen, jos haluat niistä vain enemmän kultaiset vaalennusasteen muuttamisen sijaan.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 16.11.12 - klo:21:16 »
Voisin kyllä yrittää tuota pidennysten pesemistä ensin, en yhtään haluaisi omaa tukkaa värjätä.

Viimeksi olen värjännyt jollain 9-10 sävyisellä, en muista yhtään, ja tuo väri johon yritin linkittää on 8-sävyinen, eli vähän kultaisempi kuin omani. Hiukseni on nyt kuitenkin aavistuksen keltasävyiset, tai ainakin enemmän kultaiset kuin platinat, mutta ei siis kuitenkaan kullansävyiset. Harvinaisen epäselvä selitys mutta toivottavati selviää jotenkin.  :)

Ehkä kuitenkin haen huomenna ennemmin sen kultaisen sävytteen tai sitten yritän taittaa tuota pidennysten sävyä, koska pelkään että tyvi imaisee sen värin eikä latvaan tartu mitään.  :-X

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1105 : 18.11.12 - klo:16:42 »
Minkälaisia kokemuksia tästä sävystä?

http://www.loreal-paris.co.uk/hair-colour/all-over-color/recital-preference/8-31-chicago-natural-golden-blonde.aspx

Uskaltaisin pistää "noinkin tummaa", koska kuitenkin haalistuu pesussa ja mietin, että kun on kultaista joukossa niin ei ala vihertää. Ja aion esipigmentoida, koska nyt on niin valkea. Äh, kun on niin hankala päättää millä värjä seuraavaksi :D Onneksi ei ole kiire ja mulle ois tulossa Fudgen hopeashampoo, niin ei haittais siksikään sävyn lämpöisyys. En viitsi siksi liian tuhkaista sävyä laittaa, koska ettei tulee harmaa tai vihertävä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1106 : 18.11.12 - klo:17:28 »
Chaos, olisiko mahdollista saada kuvaa sun hiustesi nykytilanteesta? Tavoite on ilmeisesti mahdollisimman lähelle omaa väriä?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1107 : 18.11.12 - klo:19:21 »
En varmana laita, kun muuten on lähes vitivalkoinen tai siis platinablondi, ei vitivalkoinen ja sinivihreää näkyy indigon takia, siksi en kehtaa vielä laittaa :-\ Tavoite on joo lähelle sitä omaa väriä, mutta ei haittane, jos tulee aluksi vähän tummempi jopa.

Edit. Jos esipigmentoinniin jälkeen näyttää hyvältä, niin ehkä jossain välissä laitan tai laitan sitten, kun hiukset näyttävät ihan hyviltä omaan silmään, pahoittelen :D
« Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo:19:46 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

adaliina

• Vieras
« Vastaus #1108 : 19.11.12 - klo:13:23 »
Sain kuin ihmeen kaupalla jotakuinkin sinivihreät indigoraidat peittoon ja nyt ajattelin värjätä hiusnauhaa oman pehkon väriseksi, jotta voin pitää välillä clip oneja tässä kasvattelun lomassa. Hiusnauha on kuitenkin vaaleampaa (Additional lenghtsin 10- sävyä) eikä niin lämpimän sävyistä kuin oma tukka ja mietinkin, että millä sävyllä se kannattaisi värjätä, jotta sulautuisi parhaiten omien hiusten sekaan.

Tässä omat, aavistuksen kosteat hiukset:

Taitaa näköjään tuo vihertävyys vieläkin aavistuksen paistaa läpi  >:(.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1109 : 28.11.12 - klo:13:24 »
Olikos täällä kukaan onnistunut suoraväri+hapete kokeilun kanssa ? Mulla olisi kaapissa ihana kupari suoraväri, ja tuota biozellin 2% hapetetta....onkohan liene tuhoon tuomittu ajatus... :O