Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 842004 kertaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1110 : 30.11.12 - klo:18:10 »
^Jos oikein muistan lukeneeni niin ei tule onnistumaan (?). Joku voi kertoa tarkemmin miksi ei.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1111 : 30.11.12 - klo:21:19 »
Chaos, olen yrittänyt juuri tuolla sävyllä tummentaa liian blondatuksi mennyttä hiuksistoa ja lopputulos oli aluksi hyvin tunkkainen, harmahtava ja kuranvärinen, aika kauhea siis :o. Minulla oli pohjalla 9-10-asteinen vaalea. Ei tummentunut liikaa, mutta sävy oli alkuun ruma. Onneksi haalistui pesuissa ajan myötä ihan ok:ksi ja sain pidettyä 8-tasoa yllä sitten suoravärein ja tyvivärjäyksin.

Vaalennettu hius on mulla imaissut aina kaikki tuhkan ja helmiäisen värit hyvin rumasti (kokeiltu myös Nutrissen 8.32 aikoinaan ja sama kuranväri lopputuloksena siinäkin), mutta ollut pakollinen välivaihe luonnollisempaan vaaleaan siirtymisessä. Neutraalia en ole uskaltanut kokeilla viherryksen pelossa ja keltainenkaan ei ole ollut toivottu, joten puhtaita kullansävyjäkään en ole käyttänyt ettei tule pissankeltaista. Näkisin, että vähiten riskaabeli valinta just joku 8.31 tai 8.32 vaikka aluksi onkin rapakonvärinen.

Jos haluat liikkua ihmisten ilmoilla niin kannattaa vaan ajoitus miettiä tarkkaan, eli ei mitään tärkeitä edustusmenoja värjäyksen jälkeisille päiville ;).

« Viimeksi muokattu: 30.11.12 - klo:21:23 kirjoittanut Belle »

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #1112 : 30.11.12 - klo:21:24 »
Voiko Biozellin vaalennusjauhe ja hapete- sekoitusta laimentaa vedellä tai hoitoaineella?

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1113 : 30.11.12 - klo:22:59 »
^ Mä ainakin laimentaisin minkä merkin tahansa tuotetta, jos tahtoisin siitä hellävaraisempaa. Eli ei pitäs olla väliä.

Belle, kiitos varoituksesta, mutta ei hätiä ;) Mä värjäsin nimittäin tuolla värillä ajat sitten ja tuli tosi hyvä väri jo heti, ei onneksi tullut mitään kuravärejä :D Tosin aluksi tuli liian tumma kylläkin, mutta haalistui tosi nopeasti. Nyt on hyvä sävy ja varmasti haalistuu lisääkin. Varmasti vaikutti se, että tuli jo heti hyvä sävy, kun esipigmentoin hiekanvaalealla suoravärillä. En tuota väriä silti uskaltanut pitää kuin 10 minuuttia päässä, koska vaikutusaikana se näytti ihan punaruskealta ja se säikäytti. Onneksi on pysynyt siis näinkin hyvin! Kun tämä tästä haalistuu vielä kokonaan niin laitan parin kolmen kuukauden päästä saman sarjan 9.13 sävyn, niin ettei omaan tyveen osu väriä ja voi kasvattaa rauhassa. Tuo sävy mulla onkin kaapissa jo odottamassa, kun sen onnekkaana sain itselleni! Viimeksikin, kun omaa väriä kasvattelin niin oma tyvikasvu ei pahemmin tuosta väristä erottunut, niin kasvattelu on helppoa. Tämä 8.13 on liian tumma omaan väriin nähden.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #1114 : 01.12.12 - klo:00:35 »
Millä väreillä/sävyillä saisin aikaan tällaisen lopputuloksen?

Mun hiukset on nyt aika vaaleat/vaalean ruskeat, vaikea selittää.  Ehkä vähän niinkuin tuo tummin leveä raita tuossa kuvassa, mutta ei tuollainen kellertävä sävy vaan tällainen vaaleanruskea tylsä. Ehkä lähelle tätä, tyvestä tuollaiset ja latvat on sitten haaleammat kun on niin kärsineet  ettei oikein sävy tarttunut.  :-\

Uploaded with ImageShack.us

Yks vaihtoehto olisi ehkä tämä

vai onkohan liian punertava? Jos tämä olisi parempi

En tota sävyä ole kyllä löytänyt, pari viikkoa sitten yritin jo etsiä.

ja siihen sitten vaaleita raitoja? Oonko yhtään oikeilla jäljillä? Ja mites kun noi latvat on tosiaan haaleammat, niin kannattaisko mun värjätessä jotenkin huomioida se? Levittää ensin väri pelkästään latvoihin?

Ja voisinko mä vaalentaa/haalistaa tätä väriä mikä mulla nyt on vaikka vaalennuspesulla ennen kuin värjään? Jos Biozellin vaalennusjauhetta sekoittaisi shampooseen ja antaisi vaikuttaa jonkin aikaa? Mä oon ihan hukassa tän värjäämisen suhteen kun en oo vuosiin muuta kuin blondannut.  ::)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 01.12.12 - klo:07:29 »
^Minulla ainakin tuo Castingin 834 tekee ihan rehellisen oranssin tukasta. Tuo jälkimmäinenkään sävy ei hirveästi varmaankaan siitä eroa.

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #1116 : 01.12.12 - klo:09:22 »
Ahaa, no oranssia en kyllä halua. :-X Hyvä tietää.

Kävin just hakemassa tuon pidennyspaketin postista, joka on siis tuossa ekassa kuvassa ja se ei kyllä natsaa yhtään. Ainahan se näyttää erilaiselta paketissa kuin päässä mutta tuo sävy lähtee kyllä palautukseen ja katson uudestaan sitten tätä hiustenvärjäystä kun löydän sellaiset pidennykset jotka kelpuutan.

Mulla on vaan hirveä neuroosi saada oma tukka tasan samansävyiseksi kuin pidennykset, en halua että yhtään eroaa. Mulla kävi ensimmäisten pidennysten kanssa kesällä niin hyvä säkä että satuin valitsemaan just samansävyiset, ja totuin niin hyvään.  :D On tää hankalaa.

EDIT

En nyt olekaan niin varma lähetänkö noita takaisin. Haluan siis micro ring-pidennykset, ja nyt nettiä tutkittuani toi on varmaan paras vaihtoehto kuitenkin. Mistään ei löytynyt täsmälleen sellaista sävyä kun mä haluaisin, enkä aio eByasta tilata. Eli nyt sitten pitäisi saada oma tukka tuon ensimmäisen kuvan näköiseksi.

Sen takia olin lähettämässä takaisin kun paketissa ollessaan tuo tukka on yllättävän tumma aika vaaleilla raidoilla, mutta sitten taas tuossa mun linkittämässä kuvassa ne sekottuu kyllä toisiinsä ihan kivasti. En vaan haluaisi avata tuota hiuspakettia kun sitten en voi enää palauttaa sitä.

EDIT II

Tämä on nyt siis se sävy johon tähtään

http://www.rapunzelofsweden.fi/mikrorengaspidennykset/rapunzel-original-50-cm/p824-mikrorengas-hiustenpidennykset-50-cm?group=prod_prod_grp-s1%2F1223

Pitääkö mun nyt jotain 8-sävyistä etsiä? Kun tuo on 8/24 tuo pidennys.  Netistä yritin etsiä vähän värikarttoja, ja 8-sävyt on jotenkin tosi vaaleita tuohon verrattuna.  :-\
« Viimeksi muokattu: 01.12.12 - klo:11:46 kirjoittanut Lucine »

Naele

• Vieras
« Vastaus #1117 : 02.12.12 - klo:01:30 »
Minulla oli värjäämättömät hiukset ja oma väri oli tyypillinen tummanvaalea/maantienharmaa. Hiuslaatu vahva ja paksu.

Tein kevytvärillä värjäyksen tänään L'Orealin Casting Creme Gloss-värillä sävyssä Light Iced Blonde. Ei kyllä vaalentanut kuin korkeintaan yhden sävyn hiuksia, itse en muutosta oikein edes huomaa eikä miehenikään. :/ Harmittaa, kun meni rahat hukkaan. Olisin halunnut viileän vaaleat hiukset.

Seuraavaksi sitten kestoväriä kokeilemaan. Mikähän olisi hyvä? Haluaisin viileän sävyiset vaaleat hiukset, ei kuitenkaan ihan valkoiset tai varsinkaan harmahtavat. Hiuksissani on punapigmenttiä jonkin verran.

Täytyykö näihin kevytvärillä värjättyihinkin tehdä värinpoisto, jotta voisi saada oikeasti vaaleat hiukset? Kampaajalle en raskisi mennä/ei ole rahaakaan.

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1118 : 09.12.12 - klo:14:28 »
Naele, entäs jos koittaisit jotain (voimakkaasti) vaalentavaa hiusväriä? Varmaan alkuun vetää keltaiseen päin, mutta sehän on sitten taitettavissa pois, kun haluttu vaaleus on saatu...

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #1119 : 15.12.12 - klo:21:56 »
Jos 7/8-asteisen punertavan ja pahasti kellertävän päälle laittaa kylmää pinkkiä niin mitä voi olla luvassa? Persikkaa (toiveajattelua  ;)?

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1120 : 28.12.12 - klo:21:46 »
Kumpikohan mahtaa kuluttaa hiuksia enemmän:
Se, että vaalennan tyvikasvun ja laitan sen jälkeen shokkivärin. (Näin teen nykyään) Vai se, että peittäisin kestovärillä tyvikasvun, ja sävyttäisin sitä vielä kirkkaamman punaiseksi sitten shokkiväreillä.

Siksi mietin kun ajattelin nyt kokeilla tähän superkirkkaaseen punaiseen tukkaan tyvikasvun peittämistä kestovärillä, kun sen aika on. Muuta tukkaa tummemman punainen "tyvikasvu" kuulostaa ihan kivalta. Samalla voisin katsoa tuleeko tukasta sillon liian tumma...  ::)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1121 : 02.01.13 - klo:16:26 »
Minulla on tällä hetkellä erittäin vaaleat hiukset ja ongelmana on se, että seassa on vitivalkoisia raitoja, jotka menevät hopeashampoosta sinisiksi. Olen yrittänyt vaahtosävytteellä tasoittaa pohjavärin ja raitojen värieroa, mutta tulos ei pysy kuin pari pesua ja taas kuultaa valkoiset raidat. Pohjasävyni vaatii hopeashampoota, jotta se ei kellertäisi.

Kuinka siis saan valkoiset raidat pysyvästi samanvärisiksi kuin pohjavärin? Vaahtosävyte ei kestä kuin kaksi pesua, kestoväri tuskin tarttuu vaalennettuun pohjaan yhtään sen paremmin. Pohja on sävyltään ehkäpä 10.13 ja raidat tosissaan vitivalkoiset (tai hopeashampoon jälkeen pastellinsiniset). Jääkö vaihtoehdoksi vain koko reuhkan tummennus? Ideoita?

ddiudiu

• Vieras
« Vastaus #1122 : 20.01.13 - klo:20:49 »
Mitä mä tekisin näille mun hiuksille? Haluisin tummempaa, mutta mulla ei oo mitään hajua mitkä värit/sävyt mulle edes sopii..
Tuosta kuvasta näkyy ehkä parhaiten mun naaman 'väri' ja silmät + ehkä helpoin keksii mulle et mitä tekisin näille karvoille  Nykynen värikin on suurinpiirtein sama kun kuvassa
http://kuvake.net/user/%5Epikkuneiti%5E/image/10145813

Laitoin tämän kysymyksen tänne, koska värikriisistä ei oikein saa vastauksia ja kotonahan mä nämä värjäisin..

Jompaa kumpaa näistä haaveilisin, mutta olisko teillä ideoita?
http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20110916005060/haircolor/images/1/17/4sm.jpeg
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110914161613/haircolor/images/9/96/4.jpeg

Poissa Anscue

• Haiven
  • *
« Vastaus #1123 : 29.01.13 - klo:13:57 »
Onko kellään kokemusta Franck Provost- hiusväreistä? Miten pitkään kestää? Ja voiko niitä sekotella huoletta keskenään? Ja vielä jos joku tietäis minkä vahvuusta se kehite-emulsio on?

Löysin kaapista ruskeaa sävyttävää shampoota, jolla haluisin vähän syventää tämän hetkistäväriä, joka on jotain 7.34 suuntaista, niin että punaisuus taittuis hieman pois. Mutta jos lisäisin tohon shampooseen vähän 2% kehitettä, niin tekiskö se sävytyksestä kestävämmän? Vai pilaako koko idea mun hiukset?

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Aiempaa viestiään voi muokata Modify-namiskan avulla. - ellen
« Viimeksi muokattu: 04.02.13 - klo:10:37 kirjoittanut ellen »

Poissa Elna H

• Haiven
  • *
« Vastaus #1124 : 07.02.13 - klo:20:15 »
Nyt tarvitsen kipeästi apua! Ja heti näin alkuun pahoitteluni kun en jaksanut selata ihan koko juurikasvua läpi  ??? Hämmennyin liikaa, joten kysynpä sitten..

Eli siskolle pitäisi saada vanhoihin hiukset värjättyä, eli on vähän paineita onnistumiseen  ::) Hänen oma väri on ehkä n. 8 tasoinen kylmäkultainen. Väriä on blondattu monta vuotta lähes blatinaksi ja hiukset ovat aika heikossa kunnossa. Nyt väriksi haluttaisiinkin himppusen tummempaa n.9 tasoista neutraalia.

Saisinko siis suositteluja:
1) Juurikasvun vaalentamiseen
2) 9 tasoinen nautraali sävyte/kevytväri, joka ei vetäisi liian tummaksi haperoissa hiuksissa

Edittiä//
Päädyin lopulta ostamaan Naturigin kestovärin sävyssä 9.0.
Väri vaalensi juurta ihan hyvin, mutta se jäi hieman tummemmaksi kuin latvat. Juuri jäi lisäksi oranssiseksi, jonka tosin saa korjattua helposti hopeashampoolla. Väri oli helppo levittää, ei valunut ja tuoksu ei ollut liian paha. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä väri  :) Siskokin on tyytyväinen ja kertoi värin oleva sopivat tumma, viitsii mennä tanssimaankin tuolla päällä!  :D
« Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:17:07 kirjoittanut Elna H »