Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840899 kertaa)

Hatsumomo

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1125 : 17.02.13 - klo:13:16 »
Mä olen kuullut tällaisesta asiasta kun vaalennuspesu ja haluaisinkin nyt kysyä teiltä, että miten tällainen tehdään? Mun pitäisi saada omaa hiustani vaalennettua pari astetta. Kyseessä keskiruskea, paljon värjätty hiuksisto, josta haluaisin siis pari astetta vaaleamman. Ihan kunnon värinpoistoa en haluaisi kun se vetää tukan vaan oranssiksi/keltaiseksi. Eli mitä mun kannattaisi tehdä?
Kiitollinen olen vinkeistä!

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1126 : 17.02.13 - klo:13:26 »
^ Vaalennuspesu toteutetaan käytännössä sekoittamalla vaalennusjauhetta, hapetetta ja vettä. Eroaa vaalennuksesta sen verran, että tuohon vaalennuspesuun sekoitetaan juurikin vettä (ja tarvittaessa shampoota). Hellävaraisempi se on, jos käyttää 3%-6% hapetetta, kun normaalissa vaalennuksessa on monesti käytössä jopa 9%-12% + lämpö.

"Virallinen vaalennustopic" saattaisi löytyä lisää apuja tuohon vaalentamiseen: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=316.msg899757#msg899757
« Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:13:32 kirjoittanut |Piija »

Hatsumomo

• Vieras
« Vastaus #1127 : 17.02.13 - klo:13:42 »
Hei kiitos, alanpa lukea tuota ketjua. Huh, onpa pitkä...

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 03.03.13 - klo:21:34 »
Tästä on varmaan keskusteltu jo täällä, mutta monen sivun plärääminen on kovin uuvuttavaa, joten kyselen siksi. :)

Olen siis itse alkanut liukuvärjäämään hiuksiani ja latvat ovat jo reippaasti vaaleat. Nyt olisi kuitenkin tyven värjäys edessä ruskealla ja mietinkin miten suojata huokoiset latvat niin ettei ruskea väri pääse valumaan/pois huuhdeltaessa imaise itseään vaalean värin kanssa? Sopisiko ihan perus hoitoaine pituuksiin vaikuttamaan värjäyksen aikana vai mitä suosittelisitte?
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #1129 : 03.03.13 - klo:21:44 »
^ Luulisin että vaseliini voisi estää värin imeytymistä, sitähän voi käyttää myös suojaamassa ihoa tai silmälasien sankoja ettei hiusväri tartu. Poispeseminen on vain vähän haastavampi homma ::)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1130 : 06.03.13 - klo:16:19 »
Kuinkas moni on täällä värjännyt sävyllä 4.4 tai 4.6? Eli taitaa olla kuparinruskea (Copper Brown). Ja millaisia kokemuksia tummuudesta? Ajattelin alkaa jossain välissä värjätä tyveä tällä sävyllä, koska miellyttää kovasti silmää, siinä ois tummuutta ja punaisuutta myös mitä nyt haen. Haluaisin siis tietää tuleeko enemmän punainen vai ruskea, koska sitä tummuutta tuossa haen, mutta punainenkin saa näkyä. En siis ala punapääksi tosiaankaan, mutta tumma jossa näkyy punainen on se mitä haen. Tumma kastanja kuulostais vielä paremmalta, mutten tiedä sen sävykoodia, enkä ole nähnyt Dark Chestnut nimellä väriä. Äiti värjäs aikoinaan kuparin/kastanjanruskealla ja oli tosi kaunis sävy, tumma, mutta näkyi punertavuuta.
Luulisin, että mun vaaleaan hiukseen tulis vielä tummempana ja se ois just se mitä haen. Violettiin ei sais taittua.
Saa siis ehdotella hyviä tummia punaruskeita!

Esim siis:

http://www.lorealparis.co.nz/img/l10n/products/305x262/HCo3_19.jpg

http://www.lorealparis.co.nz/img/l10n/products/305x262/HCo6_20.jpg

Tosi nättejä sävyjä on! Ajattelin kokeilla Camelolta 4.4. Copper Brownia, koska ei tulis kallis tyvivärikokeilu.

Edit. Nämä kiinnostaa kuulla myös, jos joku on kokeillut:

http://www.livecolor.schwarzkopf.de/uploads/tx_templavoila/visuals_ci_19_new.png

http://sokos.s-verkkokauppa.fi/wcsstore/SOK_StorefrontAssetStore/images/product/iso/3600540158383_2.jpg

Edit. Tosin en tiedä pitäiskö mun tosiaan värjätä tuolla 4.6 sävyllä, kun se on kylmään taittava, kun oon kylmäsävyinen. Pitää mietiskellä ja tietty kokeilla.

http://images.mysupermarket.co.uk/Products_1000/48/258448.jpg
Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 06.03.13 - klo:16:54 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1131 : 06.03.13 - klo:20:33 »
^ Mie värjäsin joulun jälkeen tuolla lorealin 4.6 sävyllä hiukset ja tykkäsin kyllä kovasti, pohja oli sellanen haalistunu vitosasteinen ja tukasta tuli just samanvärinen ku paketin kyljessä/näytetupsussa :) ainut miinus tulee siitä jäätävästä hajusta, silmät vuosi enemmän ku sipulia pilkkoessa :D mutta ihanan tumma punanen siitä tuli, pysyvyys oli myös aika hyvä, en montaa kertaa joutunut color maskia käyttämään vaikka hiukset pesen lähes joka päivä :)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1132 : 06.03.13 - klo:22:14 »
^ Okei, kiitos vastauksesta :)

Tulin silti siihen tulokseen, että kokeilen pari kertaa tuota L'Orel Castingin punamustaa, mutta sitten todennäkösesti jatkan ihan vaan siinä tutussa rakkaassa mustassa. Koska mitäs siitä luopumaan mikä sopii ja mistä tykkää eniten. Mä tästä lumikkilookistani luovu :D Kun aloin miettiä tarkkaan mun ihonväriä jne. Ja parhaiten sopii mustien hiusten kanssa punainen ja pinkki huulimeikkikin!

Mutta tosiaan tuota punamustaa meinaan testailla ja jos on tarpeeksi mustaa, niin voin sillä välillä värjätä tyven, mutta kattoo nyt mikä on tulos.

Edit. Ja oon huomannut, että alan aina miettiä jotain hiustenväri muutosta, kun kriiseilen hiusten pituuden kanssa. Eli kun kaipaan niitä pitkiä hiuksiani, niin sitä haluais jotain muutosta. Nyt en siis luovuta vaan kasvatan sen pitkän mustan letin! Mustan kanssa muutenkin helppoa, kun voi pestä ihan normishampoilla eikä haalistu mihinkään vaan pysyy niin, että riittää tyvikasvun värjäys vain eikä tartte suoravärien kans mitään kikkailla. Punaisten värien (myös tummanpunaisten) kanssa on aina se suoravärien kans kikkailu ja sitä en jaksa ikinä paria kuukautta pidempään, se on tullut todettua jo monesti. Eli jos tämä tyttö vaan pysyy kiltisti siinä mustassaan ja kokeilee vaan punamustaa niin ei tartte mitään radikaaleja muutoksia tehdä, vaikken toki oiskaan lähtenyt yhtään vaalentamaan, kun en tahdo, että hiusten kunto yhtään kärsii enempää. Enkä tahdo, että tyvi ois värjätty hirveän paljon eri värillä, siksi se tosiaan pitää olla ihan punamusta (tarpeeksi tumma).
Kun oon seuraavaksi värjännyt sillä Castingin Blackcurrantilla kertoilen siitä kokemukseni kyllä!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1133 : 07.03.13 - klo:20:24 »
Onko kukaan sekoittanut Lóreal Recital värejä? Haussa olisi suurinpiirtein sävy 9.3, alle on color B4 joten en halua että vetää lian tummaksi. Mietin minkä värin saan aikaan jos sekoitan puolet 8.3 Cannesin vaaleaa ja puolet 10 eli Scandinavia erittäin kirkas vaalea. Näillä olisi sävy 9.13 kirkkaan vaalea beige mutta pelkään että imaisee liian tummaksi ja tuhkaiseksi.

ArrGH! Helpointa olisi vetää tämä karmea pissankeltaisen kullantumma juuri vaalennuksella pois.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1134 : 10.03.13 - klo:15:23 »
^ Pissanväriseen hiukseen en menisi laittamaan lisää keltaista, eli kultaista. Vaan silloin keltaista tasaamaan nimenomaan taittosävyt .1, .2 ja 0, eli tuhka (sininen), helmiäinen (liila) ja neutraali.

Enkä ihan ymmärrä mitä haet sekoittamalla kasia joukkoon jos pelkäät pelkän ysin vetävän liian tummaksi. Ei ole loogista. Jos pelkäät ysin olevan liian tumma, niin ainoa looginen olisi sekoittaa ysiä vaaleammaksi, eli sitten ysiä ja kymppiä. Tai sitten pelkkää 10.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #1135 : 10.03.13 - klo:19:41 »
^Kyllä, tässä hiustuskassani ajattelin epäloogisesti asioita, kiitos huomautuksesta. Ja kyllä, tiedän että tuhkansävyt poistavat keltaista. Itselläni on vain jo kovin harmaa muu hiusosa tuota tyveä lukuunottamatta, joten silloin se latva voi vetää vihreäksi. Tällaisessa sekaväritilanteessa joutuu miettimään sopivinta kompromissia.

Varminta voisikin olla, että käsittelen vain tuon tyven juurikin mainitsemillasi tuhkasävyillä niin että tästä tulisi hyvä pohja alkaa kasvattamaan omaa, 8 tasoista maantienharmaata esiin. Ja suojaan latvan hoitoaineella värjyksen ajaksi. Tai annan vain olla, aika hoitaa.
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1136 : 10.03.13 - klo:22:01 »
Loogisuus on kieltämättä aika kaukana jos on paha värikriisi päällä. Itsehän siis tein sen virheen, että laitoin värinpoistettuun tukkaan sen tavoittelemani 9.3-värin, ajattelematta yhtään mitään muuta kuin haluamani lopputuloksen sävyä. Tuloksena neonkeltainen juurikasvu..enkä voi edes väittää, että tää tapahtui kauan aikaa sitten kun olin nuori ja tyhmä. Vaan olisko noin pari kuukautta sitten.

Hankaluutena kaupan väreissä on löytää tuhkaisia tai edes neutraaleja värejä. Olen itse kokeillut CCG 8.01 Satin blondea, mikä on ihan mukiinmenevä, mutta sinulle varmasti liian tumma. Muistaakseni vastaavaa löytyi myös 9-tasoisena. Omani löysin Hakaniemen Sokokselta, mutta yleeensäkin Sokoksilta löytyy aika laaja valikoima verrattuna muihin. Ja jos uskallat kokeilla hiusvärejä joista puuttuu tarkka värikoodi, niin suosittelen Schwarzkopfin Poly Color kevytvärejä. Kaikki kokeilemani (tummanvaalea, keskivaalea ja kirkkaanvaalea) ovat olleet hyvin neutraaleja, ei viileitä/lämpimiä, vaan just sen verran neutraaleja että suurin terä pissankeltaisuudesta taittuu.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 11.03.13 - klo:16:46 »
Jos länttää tummanpunaiseen kestovärillä värjättyyn ja suoravärillä ylläpidettyyn tukkaan hennaa päälle, tuleeko tuloksesta vain oranssihtavampi/rusehtavampi vai nappaako henna alla olevaa väriä pois? Haalistelin tummanpunaista parilla syväputsari- ja öljymuhituksella mutta vaikka veden mukana lähti hirmuisesti punaista ja mustaa, ei väri silti haalistunut.

Tahtoo vähän tässä kuvassa tuon otsatukan värisen tukan, ehkä inasen tummempana: https://www.google.fi/search?q=red+auburn+hair+colour&hl=fi&rlz=1C1ASUT_enFI486FI486&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Pe09UeqYI43dsgbamYDABQ&ved=0CCwQsAQ&biw=1600&bih=775#hl=fi&rlz=1C1ASUT_enFI486FI486&tbm=isch&sa=1&q=henna+auburn+hair&oq=henna+auburn+hair&gs_l=img.3...7587.13489.3.13651.20.11.5.4.4.2.515.2017.1j1j2j1j0j2.7.0...0.0...1c.1.5.img.K2nYmYYgvIc&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.43287494,d.Yms&fp=e4c235a800b28afa&biw=1600&bih=775&imgrc=w2csco1nv4rc-M%3A%3BKhLWbSJXfXSiXM%3Bhttp%253A%252F%252Fo.b5z.net%252Fi%252Fu%252F10025342%252Fi%252Fred_head_after_ezr.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hennahut.com%252Fhenna_testimonials%3B166%3B217

Onko mitään, mitään mahdollisuuksia saada auburn/tumma ketunpunainen/"oikeastipunapää"-tukka ilman värinpoistoa? En halua oranssia, vaan nimenomaan sellaisen syksyn värisen ruskeanoranssin. Jos joku tajuaa mitä ajan takaa :D Tuo linkittämänikin kuva on hieman liian oranssi.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #1138 : 11.03.13 - klo:18:09 »
^ Henna syö ainakin kestoväriä, suoraväristä en osaa sanoa kun en ole ikinä itse käyttänyt. Mutta multa liukeni ekaa kertaa hennatessa kestovärit hiuksesta oikeastaan täysin, pää oli melkein musta ja hennauksen jälkeen mahonginpunainen... Tietysti aina tapauskohtaista, en osaa varmasti sanoa että noin kävisi jokaiselle, mutta se on mahdollista.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1139 : 11.03.13 - klo:18:19 »
^uu, voisi siis olla mahdollista että kerran kokonaan mustaksi värjätty alaosa ja sen jälkeen vain juurikasvua värjätty voisi liueta pois ja punainen siellä alla sekä tukan päällä hieman himmetä ja sulautua hennaan....

Olisikohan tuhoontuomittu idea nukkua Karishmat tukassa?? ;D