Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 843929 kertaa)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1155 : 24.05.13 - klo:10:39 »
^ Kyllähän niissä yleensä samat ainesosat ovat, eli lähinnä se on se hinta :-\

Jotkut sanovat kampaamovärejä hellävaraisemmiksi, mutta siinä taitaa vaikuttaa lähinnä käytetyn hapetteen voimakkuus, ei niinkään itse väri. (Ja jokainen voi kaupan väreistäkin halutessaan laimentaa hapetetta ;))
* 1b F ii *

Poissa fredrikaa

• Haiven
  • *
« Vastaus #1156 : 20.06.13 - klo:14:56 »
Foorumia vähän aikaa seuranneena ja hyviä vinkkejä saaneena ajattelin nyt ihan itse kysellä vähän apuja kotivärjäykseen :)
Eli lähtökohtana ovat kohtalaisen vaaleat hiukset, joissa seassa on luultavasti vielä vähän edellisten värjäysten jämiä sekä myös vaalentamalla tehtyjä raitoja, sillä joskus halusin hiukset takaisin tummanruskeasta vaaleaan. Kampaajalla laitatin hiuksiin n. 7 -asteisen värin kuukausi sitten, taittoi mielestäni kultaan (ja punersi myös mutta se hävisi parissa pesussa). Väri kuitenkin kesti sen pari viikkoa ja huuhtoutui pois (sinne meni viemäriin 80 e). Nyt kiinnostaisi värjätä L'oreal Récital Preférence -hiusvärin sävyllä 10.1 Helsinki. Nyt pohdin vaan että onko hiuksissani mahdollisesti jäljellä kultaa, jolloin tuhka reagoisi siihen ikävästi? Tein pienen kollaasin hiusväristäni eri valoissa, toivottavasti siitä olisi apua. Itse en osaa oikein arvioida, ja itse asiassa olin yllättynyt kuinka vaaleilta/tuhkaisilta hiukseni näyttävät tuossa ikkunan vieressä otetussa kuvassa... Hassua :) Nuo toiset kuvat vastaavat enemmän todellisuutta mielestäni.
edit// väärentää itse asiassa todella paljon, älkää uskoko tuota kuvaa! :D

http://tinypic.com/view.php?pic=iq94sh&s=5
« Viimeksi muokattu: 20.06.13 - klo:15:01 kirjoittanut fredrikaa »

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #1157 : 28.06.13 - klo:15:41 »
Taas täällä kyselemässä ja ihmettelemässä.. Päässä Elumenia (RR+RV), johon tehty värinpoistoa tuloksena kirkkaanpinkki tukka vaaleilla latvoilla. Juuresta pukkaa 7 -tasoista ruskeaa. Tämä ei tästä enempää lähde, ja haluaisin luonnollisen värisen hiuksiston vaihteeksi. Mikä mahtaisi peittää kirkkaanpinkin elumen jäänteisen tukan? Lähinnä sitä, että tarviiko olla ihan musta vai peittääkö ruskeakin..?

Tukka jotakuinkin tälläinen vaaleilla latvoilla http://us.123rf.com/400wm/400/400/pinkcandy/pinkcandy1207/pinkcandy120700049/14598921-young-and-pretty-woman-with-pink-hair-with-blue-background.jpg Ei ihan noin kylmä ja tumma, mutta intensiivinen pinkki kuitenkin.
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1158 : 04.07.13 - klo:16:03 »
Saako jostain ostettua niitä suojaavia kappoja(?, siis se "kaapu" mikä suojaa vaatteita ym)? Siis sellainen mikä ei päästäisi hiusvärejä läpi? Entä saako niitä värin levitykseen tarkoitettuja suteja ja kippoja jostain? Vai tuleeko väripaketeissa mukana jotain suteja?

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #1159 : 04.07.13 - klo:16:22 »
Suteja ainakin löytyy isoimmista kaupoista ja kippojakin on joskus näkynyt, harvemmin tosin. Mä olen tarvittaessa käyttänyt ihan vaan jotain vanhaa posliinikippoa tms. Väripaketin mukana ei suteja tule. Viittoja voisi olla ehkäpä ainakin Hairstoresta tai jostain muusta kampoomotuotekaupasta, kuten muitakin välineitä.

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1160 : 07.07.13 - klo:15:46 »
Miten värjäätte pitkät hiukset sotkematta itseänne aivan kokonaan?
Yleensä värjään vain tyven, mutta aina kun värjään latvoja myöten niin olen olkapäitä myöten ihan musta, kiva tällein kesällä ja toppiaikaan. 8)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1161 : 07.07.13 - klo:16:26 »
^ Vanha t-paita päälle vaan :)

Poissa vilmalotta

• HAIRahtanut
« Vastaus #1162 : 07.07.13 - klo:16:29 »
Erinäisitä syistä johtuen mulla on nyt kotona Olian värit 5.3 ja 8.31...pitäs vaan osata päättää, kumman laittais...

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1163 : 07.07.13 - klo:22:58 »
Juu kyllä mä oon vanhoja t-paitoja käyttänytkin, ja hiusrajoissa vaselinia mut silti saan sotkettua itseni ihan kokonaan :D
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1164 : 09.07.13 - klo:15:11 »
^ En osaa ottaa kantaa siihen, mihin väite perustuu, mutta itse olen käyttänyt vaalennussuihkeita ja värinpoistoja, vaalentavia värejä ja Rialia kaikkia sekaisin ja lomittain. Viimeisinpänä Rialia. Tukka on päässä, kiiltävä ja hyväkuntoinen, mitä nyt latvasta vähän haaroittunut.
Suihke ei kyllä ole yhtään niin tehokas kuin Rial, ainakaan, jos hius on käsitelty, joten ehkä lähestyisin asiaa siltä kantilta, kuinka paljon vaaleampaa tavoittelee.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1165 : 10.07.13 - klo:14:56 »
^ Jos esimerkkikuvan kaltaista kontrastia oikeasti olet hakemassa, ei se suihke sitä kyllä jaksa tarpeeksi vaalentaa, varsinkaan värjätystä hiuksesta. Itse laittaisin suosiolla sitä Rialia ja toivoisin, että siinä riittää potku. Jos aloitat suihkeesta, eikä se vaalenna tarpeeksi (oletettavaa), niin olet ihan turhaan kuivattanut latvoja. Ei sen teho ole tosiaan mikään ihmeellinen - puolisen astetta. Ajan kanssa ehkä aste. Tosi hienovaraisia muutoksia suihkeella tulee.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1166 : 14.07.13 - klo:14:58 »
Peittääkö Lorealin Casting Creme Gloss harmaita hiuksia?

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1167 : 15.07.13 - klo:12:18 »
Mua on pitkään ketuttanut hapetevärien 7-tasojen värien punertavuus -- tuntuu, että mitä "viileämmän" sävyn sitä valitsee, sen punaisempi on lopputulos. Vaikka pohja olisikin ennestään melkein vihertävän blondi, niin ei; väri punertaa luonnonvalossakin, eikä vain vähän. Nyt olen muutaman kerran värjännyt juurikasvua Garnierin luonnolliset sävyt 7.3, sillä on tullut ihan siedettävä väri (en karta kultaista vivahdetta, mutta punaista en suvaitse).

Kuitenkin mieli tekisi saada jotain viileähköä ruskeata, tätä luokkaa (juureen viittaan lähinnä):

Onko kukaan siis törmännyt 7- tai 6-tasoiseen hiusväriin, jossa olisi todella vähän punapigmenttiä? Vai kannattaako suosiolla käydä kampaajalla? En ole sinne tehnyt visiittiä vuosiin kun tuntuu, että haluavat aina pelata varman päälle ja pelkään, että lopputulos olisi yhtä onneton kuin rahatilanne jälkeenpäin. Pohjalla on sen verran värinpoistojakin, ettei huvittaisi lähteä uudestaan sitä punaista poistamaan jos meneekin mönkään.

Oma värini on suunnilleen 8.2 tai 8.3. Joskus mietiskelin, kannattaisiko minun havitella tuota tulosta ilman hapetevärejä kun tuntuu, että purkista ei tule kuin punaista. Mutta toisaalta mulla on sellainen hiuslaatu, ettei kyllä juureen mitään suoravärejä saa tarttumaan kun korkeintaan seuraavaan pesuun saakka, ja joudunkin pesemään hiukset päivittäin seborrean takia.

Edit. Lueskelinkin vähän noista poly coloreista, mutta jännittää värikoodien puuttuminen. Mitähän tummuustasoa 22 tai 23 mahtavat olla?
« Viimeksi muokattu: 15.07.13 - klo:12:25 kirjoittanut zeprah »
Cogito ergo doleo.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1168 : 16.07.13 - klo:13:55 »
Painin saman ongelman kanssa, kun oma hius on juurikin 7-tasoinen tuhkainen maantienharmaa, ja yritän nyt kasvatella omaa väriäni takaisin.

Parhaan tuloksen olen saanut Castingin sävyllä 6.13 Huurteinen tummanvaalea. Tuo on 6-tasoinen, mutta mun mielestä vaaleampi kuin esim. Poly Colorin 6-asteiset värit. Värjäystulos vastaa hyvin tuon laittamasi kuvan väriä.

Ongelma on sulla -ja mulla- todennäköisesti se, että hiuksen oma punapigmentti pyrkii esille. Eli ihan sama millä värillä värjää, se oma punainen murtautuu sieltä esille aina.

Suoravärit ovat yksi ratkaisu. Sekoitan usein Castingiin harmaata suoraväriä, tai käytän sekoitusta, jossa on Goldwellin vaahtosävytettä ja harmaata suoraväriä. Käytän Crestolin suoraväriä. Joudun kuitenkin värjäämään hiukset vähintään keran kuussa, sillä muuten se saatanallinen punainen alkaa loistaa läpi. Keltaisuudesta nyt puhumattakaan, värinpoistoja kun mullakin on valitettavasti taustalla.
« Viimeksi muokattu: 16.07.13 - klo:13:59 kirjoittanut ainokainen »

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1169 : 16.07.13 - klo:14:44 »
^Kiitos vinkistä! Tuon laitankin seuraavaksi kokeiluun, yhden tai kenties toisenkin värinpoiston jälkeen (juuren ja latvan välissä muinaiset ellut vielä kummittelee, huoh)! Saako tuota kyseistä sävyä suomesta?

Tulikin itse asiassa hankittua Wellan Color Freshiä sävyssä 5/19 -- näyttäisi olevan melko tummaa, mutta eiköhän siitä saa laimennettuna ihan hyvän tähän hätään. Crestoleihinkin voisin ottaa tutustuakseni.

Pukkaisipahan tätä punaista jollekin sellaiselle, jolle se sopii. :(
Cogito ergo doleo.