Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841320 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1170 : 16.07.13 - klo:17:16 »
Tuota Castingin kyseistä sävyä saa ihan marketeistakin. Crestolin suoravärejä myy ainakin Helsingissä kampaamokauppa Hairlekiini Kampissa.

Muuten, punaisuuden poistamisesta on ihan oma ketjukin: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=786.0

Tuhto

• Vieras
« Vastaus #1171 : 16.07.13 - klo:17:27 »
Mitäköhän mun pitäisi tälle tukalleni tehdä kun se on nyt liian hopea/harmaa omaan keltaiseen makuuni. Värjäytin sen aluksi kampaajalla ja hän laittoi sinne tuhkaista sävyä raidoittamalla kun pyysin jotain millä saisi pissankeltaisen värin piiloon. Nyt värjäsin sitten tyvikasvuni Garnier natural moussella sävyllä 9. Jostain syystä tukastani tuli sitten maantienharmaa. Nätin luonnollinenhan tämä on, mutta haluaisin jotain keltaisempaa.. Pitäisikö tehdä värinpoisto ja kokeilla uudestaan tuota sävyä 9 vai pestä tukkaa kuin hullu ja kokeilla tippuisiko tuo hopea pois?

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1172 : 17.07.13 - klo:07:17 »
Kiitos vielä ainokainen! Ihanaa, jos väri on tosiaan markettikamaa. Helpottaa taas kummasti elämää. ;D Lähden pläräämään ketjua.

Tuhtolle vastaisin, että varmasti lähtee tuo hopeisuus pesussa. Kylmät väripigmentit pysyy huonosti hiuksissa -- tietysti laadusta riippuen, mutta varmasti tulet jonkin näköistä tulosta saamaan jo noin kymmenen pesun jälkeen. Jos sitten vielä tuntuu, ettei hopeisuus ota katoakseen, niin voihan sitä hellästi yrittää miedolla värinpoistolla lähteä liikuttelemaan. Turha kuitenkin lätkiä samaa väriä uudestaan jos niin tuumailit tekeväsi, lopputulos tuskin on kovinkaan erilainen kuin nykytilanne.
Cogito ergo doleo.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1173 : 18.07.13 - klo:22:33 »
^ Itse olen saanut viileän tummanvaalean Schwartzkopfin PolyColor sävyllä 22. Tummanvaalea. Värjäsin hiuksiani siis tummemaksi tuolla sävyllä ja niistä tuli aivan kuvan tyvikasvun mukaiset. Sitä aiemmin olin esipigmentoinnut/ viilentänyt vaaleampaa pohjaa käyttämällä säännöllisesti Fudgen hopeashampoota sekä taittamalla PolyColorin 15. Keskivaalealla, joka sekin hyvin neutraali/viileä sävy ja optimaali vaalennusten jälkeiseen oranssitaittoon.

Poissa Vivianna

• Tukkaguru
« Vastaus #1174 : 19.07.13 - klo:07:34 »
Nyt on yksi vaalennus takana ja latvusto näyttää nykyään tältä:

Vaaleus on ihan jees, mutta onko nyt suosituksia jatkolle? En välttämättä kaipaa tästä vaaleampaa latvaa, mutta riittääkö tähän joku tuhkansävyinen kestoväri, esimerkiksi joku ysitasoinen vai onko liian vaalea?

Nyt siis haluaisin värjätä tuon osan jollain kestovärillä (jos onnistuu?), joka ei juurikaan tummentaisi mutta taittaisi tuota oranssisuutta pois. Vinkkejä? Vai onko vielä toinen vaalennus edessä?

Ihanat hiukset sulla :).
Suoraväreilläkin voisit kokeilla ensi alkuun, on hellävaraista hiuksille, KC:n colormaskeista löytyy vaaleita ihania sävyjä ja Crestolilla on myös ihania sävyjä; helmenvaalea tai vaalea beige.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1175 : 24.07.13 - klo:20:31 »
Olen nyt vaalentanut tukkaani ihan tarpeeksi, ja se ei tästä enää vaalene: http://lifewithjennq.blogspot.fi/2013/07/17-metallikertymien-poistoa-ja.html (en osaa laittaa tänne kuvaa...)

Mitähän tässä kannattais tehdä? En tiedä uskaltaako enää värinpoistoa tehdä... Tarttuiskohan tuohon punainen? Vai pitäisikö suosiolla vetää vaaleanruskeaksi/latvan väriseksi?
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #1176 : 24.07.13 - klo:22:59 »
^ Kyllä tuohon punainen menee oikein hyvin! Mä olen tummempaankin saanut ihan onnistuneesti, ei sitä tukkaa tarvitse miksikään valkoiseksi vetää. :)
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1177 : 25.07.13 - klo:09:10 »
^^Vaalentaminen voi kestää kauan. Ja jos oikein muistan niin et ole kauaa hiuksia vaalentanut. Itse suosittelen, että annat hiusten nyt olla ja sitten yrität uudestaan. Kampaajakin saattaisi auttaa.

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1178 : 25.07.13 - klo:13:12 »
^Olen sellaiset viitisen kuukautta vaalennellut, enimmäkseen vaalennuspesuilla mutta myöskin yhdellä värinpoistolla. Aikaisemmin vaalennupesuja tehdessä värimuutoksen pystyi huomaamaan selvästi, mutta viimeisimmässä ei siis tapahtunut mitään. En uskaltaisi turhaan kuluttaa tukkaa, kun tuo väri saattaa olla kerrostunut :)
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!

lovelyblond

• Vieras
« Vastaus #1179 : 25.07.13 - klo:14:34 »
osaako joku sanoa miten saisin itselleni tämän väriset hiukset,millä värillä?: http://images2.fanpop.com/images/photos/4200000/To-Die-For-nicole-kidman-4209475-768-576.jpg

omani ovat nyt melkein platinat päästä, ja latvoista oranssi vaaleat :D pitääkö minun ensin värjätä ihan vaaleiksi juuresta latvoihin ja sitten laittaa päälle joku keskivaalea vai mitä?? :s ei tuo väri kyllä keskivaalealtakaan ihan näytä?

kiitos paljon sille joka osais auttaa!! Kysyin jo toisessa paikassa apua mutta kukaan ei edes vastannut : /

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1180 : 28.07.13 - klo:22:34 »
Tarttuuko hiusväri hiuksiin vaikka ne olisivat likaiset/rasvaiset?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1181 : 29.07.13 - klo:09:00 »
^Tarttuu ja käsittääkseni on parempi, että ovat likaiset. Useimmissa hiusväriohjeissahan lukee, että "ei vastapestyihin hiuksiin".

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1182 : 29.07.13 - klo:16:00 »
osaako joku sanoa miten saisin itselleni tämän väriset hiukset,millä värillä?: http://images2.fanpop.com/images/photos/4200000/To-Die-For-nicole-kidman-4209475-768-576.jpg

omani ovat nyt melkein platinat päästä, ja latvoista oranssi vaaleat :D pitääkö minun ensin värjätä ihan vaaleiksi juuresta latvoihin ja sitten laittaa päälle joku keskivaalea vai mitä?? :s ei tuo väri kyllä keskivaalealtakaan ihan näytä?

kiitos paljon sille joka osais auttaa!! Kysyin jo toisessa paikassa apua mutta kukaan ei edes vastannut : /

Tuo kuvan väri on mielestäni ihan klassinen "strawberry blonde" eli hieman punaiseen vivahtava vaalea. Sun pitää kyllä blondata ne oranssit latvat, ennen kuin pääset tuohon. Eli lähtisin ensin irrottamaan sen oranssin pigmentin latvoista värinpoistolla (varaudu siihen, että latvat räjähtää) ja sitten koko tukkaan kullanvaalea sävyte/kestoväri.
Jos haluat pelata varman päälle, suosittelen kampaajaa...
« Viimeksi muokattu: 29.07.13 - klo:16:02 kirjoittanut ainokainen »

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1183 : 03.08.13 - klo:17:02 »
Hei, osaisiko joku neuvoa, miten kannattaisi edetä kun haluaisin värjätä hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriä? Mulla on nyt blondatut hiukset, jotka meni liian vaaleaksi, kun piti saada elumen niistä pois. Nyt se on poissa, mutta hiukset ovat makuuni liian vaaleat, noin 10 asteiset ja tuhkaiset. Haluaisin näistä siis noin 8 asteiset ja tuhkaiset. En ole vaan koskaan värjännyt blondatun hiukset päälle tummemmalla, joten en oikein varma, mitä pitäisi ottaa huomioon. Neuvoja  ???

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1184 : 03.08.13 - klo:19:04 »
^Mulla oli sama projekti noin vuosi sitten. Lorealilla on Excellence-sarjassa todella kiva tuhkainen vaalea, 8.1, jolla silloin värjäsin ja pidin kovasti lopputuloksesta. Itse laimensin hapetetta puolella ja värin ollessa päässä seurailin kaiken aikaa, ettei vetäisi liian tummaksi. Se nyt oikeastaan on aina suurin riksi, että turhan kovilla hapetteilla laittaa kärsineeseen hiukseen liian pitkäksi aikaa, ja tulos onkin sitten toivottua tummempi. Jos hiusten kunnossa on paljon eroavaisuutta latvan ja juuren välillä saattaa jotkin -- tosin omasta kokemuksesta vain huomattavasti tummemmat -- värit tarttua epätasaisesti. Jos kuitenkin suurin osa värinpoistoista on tehty koko hiukseen, niin veikkaisin, että epätasaisuus ei pahemmin uhkaa.

Itse kiittelen vielä ainokaista hyvästä suosituksesta! Värjäsin CCG:n 6.13 värillä kirkuvan oranssit hiukset ja taittelen vielä Wellan Color Fresh Silverillä (5/19). Juurikasvu vaatii kyllä blondauksen alleen jotta suoravärit tarttuisivat, sen verran hellä väri kuitenkin. Nyt onkin ihanan tummanharmaat hiukset! :)
Cogito ergo doleo.