Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 842021 kertaa)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1185 : 04.08.13 - klo:17:37 »
zeprah, kiitos vinkistä  :) Täytyykin kokeilla tuota sävyä. Miten tuo hapetteen laimentaminen muuten tapahtuu? En ole aiemmin moista kokeillut.

Tässä muuten vielä kuvaa tuosta tyvestä, luonnossa sävy on tuhkaisempi:

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1186 : 05.08.13 - klo:08:58 »
^Näyttäisi olevan hyvin, hyvin lähellä sitä, mitä tuolla värillä sain aikaiseksi. :) Itse kaadoin siis kehite-emulsiosta pois puolet ja korvasin vedellä puuttuvan määrän -- jos haluaa vähemmän vetisen koostumuksen, niin jollain yksinkertaisella hoitoaineella (esim. EHS perushoitis) voi myös laimentaa.
Cogito ergo doleo.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1187 : 05.08.13 - klo:12:24 »
^Näyttäisi olevan hyvin, hyvin lähellä sitä, mitä tuolla värillä sain aikaiseksi. :) Itse kaadoin siis kehite-emulsiosta pois puolet ja korvasin vedellä puuttuvan määrän -- jos haluaa vähemmän vetisen koostumuksen, niin jollain yksinkertaisella hoitoaineella (esim. EHS perushoitis) voi myös laimentaa.

Kiitos tästä, minäpä kokeilen tuota  :)

dents

• Vieras
« Vastaus #1188 : 05.08.13 - klo:15:10 »
1. http://is12.snstatic.fi/img/978/1288587310225.jpg
Mitä värejä suosittelette, jos haluan tommoset hiukset? Ois kiva, jos joku osais ehdottaa ihan jotain tiettyä merkkiä ja sävyä!  :)
(Tällä hetkellä mulla on punaiset hiukset ja aion tässä lähiaikoina aloittaa värinpoisto-operaation, varmaan Lorealin Super Blonde Cremellä.)

2. Tai entä tämmöisen väriset, milläs purnukalla?
https://lh3.googleusercontent.com/-jV0M-gYtj0Y/TWiwPm-cRtI/AAAAAAAAAHM/ZgOkeheTYEo/s1600/IMG_1885.JPG

3. Voikohan niillä vaalennussuihkeilla, esim. got2be Beach Babe Lightening Spray:lla tehdä vain raidat vai pitääkö ihan raita-aineella?  ::) miten tehokkaita ne on?
« Viimeksi muokattu: 05.08.13 - klo:15:25 kirjoittanut dents »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1189 : 13.08.13 - klo:16:46 »
Mulla ei tartu kestovärit latvoihin juuri ollenkaan, tai sävy tulee latvoihin haaleampana/ luonnollisempana/ kulahtaneempana. Johtuuko se vain siitä että latvat on kuivat ja väri valuu niistä "läpi" ja ainoa keino saada väriä latvoihin on suoraväri? Suoraväri kyllä tarttuu ihan hyvin mutta en jaksaisi sitäkään käyttää joka pesussa. Näyttää vähän tyhmältä pitää esim. nutturaa kun nuttura on erivärinen kuin muu pää  :P

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1190 : 08.09.13 - klo:18:24 »
Mun hiukset on kai 4-asteiset tumman ruskeat. Haluaisin latvat punaisiksi, mutta tapahtuuko niille mitään jos laittaisin niihin punaista hiusväriä ilman mitään vaalennusta? Kannattaisiko ostaa mielummin 6- vai 4-asteista punaista?

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #1191 : 08.10.13 - klo:08:38 »
Mun pitäisi värjäyttää raitoja appiukon pitkiin harmaisiin luonnonkihariin hiuksiin. Värinä keskiruskea.

Miten täysin harmaat käsittelemättömät hiukset käyttäytyy niitä värjäessä? Onko värin tarttumis- / taittumisongelmia?
En haluaisi hänelle mitään vihreitä hiuksia, vaan pelata varman päälle ja valita ruskea neutraali väri jossa on beigeä.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1192 : 15.10.13 - klo:11:23 »
Miten värjään hiukset joissa on edellisen värjäyksen jäljiltä epätasaisia kohtia? Hiusten päälliosassa on nyt muutama vaaleampi "raita" ja muuten hiukset ovat tummat. Kannattaako väri laittaa vaikuttamaan raitoihin pidemmäksi aikaa, eli laitanko värin ensin vaaleisiin osioihin, sitten tyvikasvuun ja lopuksi muualle hiuksiin? Kokonaan en varmaan saa noita vaaleita kohtia piiloon, mutta haluaisin edes vähän saada väriä tasaisemmaksi.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #1193 : 15.10.13 - klo:12:30 »
Osaisiko kukaan sanoa, minkä väriset mun hiukset on asteissa? Itsellä on vähän hakusessa, onkohan ehkä 7? Värjäsin hiuksia pitkään 10-11 asteisiksi, kunnes vasta päätin että haluan hiukset lähemmäs omaa väriä. Se ei mennyt ihan niin kuin piti, koska arvioin oman värin liian tummaksi. Viimeisimmäksi tähän on laitettu pari viikkoa sitten Casting Iced Moccachino 613, ja tällaiseksi on nyt haalistunut.. Ehkä sellainen 8-asteinen kylmänsävyinen olisi haussa. Kannattaisikohan tähän tehdä vaalennuspesua, että saisin vielä hitusen vaaleammaksi?

Edit. Oikeastaan tämän linkin kuvassa olisi aika täydellinen väri. Tuo lienee 8-asteinen? Mitenkähän saisin tästä nykytukasta tuollaisen, mulla kyllä vetää hius helposti tosi tummaksi värit kun blondailin niin monta vuotta.. http://www.justjared.com/2013/09/09/scarlett-johansson-under-the-skin-tiff-premiere/
« Viimeksi muokattu: 15.10.13 - klo:14:59 kirjoittanut tnn »
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1194 : 16.10.13 - klo:11:08 »
Osaisiko kukaan sanoa, minkä väriset mun hiukset on asteissa? Itsellä on vähän hakusessa, onkohan ehkä 7? Värjäsin hiuksia pitkään 10-11 asteisiksi, kunnes vasta päätin että haluan hiukset lähemmäs omaa väriä. Se ei mennyt ihan niin kuin piti, koska arvioin oman värin liian tummaksi. Viimeisimmäksi tähän on laitettu pari viikkoa sitten Casting Iced Moccachino 613, ja tällaiseksi on nyt haalistunut.. Ehkä sellainen 8-asteinen kylmänsävyinen olisi haussa. Kannattaisikohan tähän tehdä vaalennuspesua, että saisin vielä hitusen vaaleammaksi?

Edit. Oikeastaan tämän linkin kuvassa olisi aika täydellinen väri. Tuo lienee 8-asteinen? Mitenkähän saisin tästä nykytukasta tuollaisen, mulla kyllä vetää hius helposti tosi tummaksi värit kun blondailin niin monta vuotta.. http://www.justjared.com/2013/09/09/scarlett-johansson-under-the-skin-tiff-premiere/

Minun mielestäni tuo näyttää n.7 asteiselta, 6 on vähän siinä rajalla.. on tuo liian vaalea 6 asteiseksi omaan silmääni..
Jos haluat 8 asteisen, niin tee pari vaalennuspesua. Sitten kevytväri, esim. Poly Blonde keskivaalea. Suoravärit ja Fudgen hopeashampoo sen jälkeen.

Scarletin hiusväri on mielestäni lämmin kullanvaalea, mutta 8 asteinen tuo kyllä on. Kaupoista ei oikein löydä hyviä kylmiä kevytvärejä vaaleissa sävyissä, mutta mun mielestä nuo Poly Colorit ajaa asiansa peittävyytensä vuoksi. Sitten vaan värintaittoa. Ja hapetetta voit laimentaa tuossa värissä.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #1195 : 16.10.13 - klo:16:44 »
Kiitos kovasti Angelie :) Taisin lukea ajatuksesi, nimittäin juuri noin tein, heh. Laitoin tänään pari vaalennuspesua ilman hapetetta ja hain kaupasta Loreal Casting creme gloss -kevytväriä sävyssä 801. Saatan illan päälle laittaa vielä tuon värin, on semmoinen nyt tukka ettei oikein kehtaa ulkona liikkua. Hyvin kyllä vaalenvat hiukset, jospa tuo 801 nyt peittää tämän:
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1196 : 16.10.13 - klo:18:06 »
Kiitos kovasti Angelie :) Taisin lukea ajatuksesi, nimittäin juuri noin tein, heh. Laitoin tänään pari vaalennuspesua ilman hapetetta ja hain kaupasta Loreal Casting creme gloss -kevytväriä sävyssä 801. Saatan illan päälle laittaa vielä tuon värin, on semmoinen nyt tukka ettei oikein kehtaa ulkona liikkua. Hyvin kyllä vaalenvat hiukset, jospa tuo 801 nyt peittää tämän:

Olehyvä vain :) Toivotaan että peittyy tuolla, jos jää liikaa oranssia niin ei peitä. Mut katsele tilannetta. Voihan siihen tehdä sitten viel yhden vaalennuspesun, jos oranssia liikaa.

lumimansikka

• Vieras
« Vastaus #1197 : 19.10.13 - klo:09:32 »
Kysymys liukuvärjäyksen uusimisesta...

Mulle on laitettu kampaajalla puolisen vuotta sitten liukuväri n. korvien korkeudelta alaspäin hartiamittaisiin hiuksiin. Nyt hiukset ovat kasvaneet APL-mittaan ja liukuvärin raja on minusta aika alhaalla. Haluaisin kotona päivittää liukuväriä itse. Miten tämä kannattaisi tehdä? En halua rasittaa latvaa enempää kuin tarpeen, koska haluan pitää hiukset pitkänä. Tyven sävy on n. 7-8 tason karamelli ja latvat 9. Tyviosan väriin ei ole tarvis koskea nyt eli haluaisin vain nostaa tuota vaaleamman hiuksen osuutta ylemmäs.

Kokemuksia/vinkkejä? Miten arvon juurekset lähtisitte hommaa hoitamaan?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1198 : 25.10.13 - klo:05:50 »
Kestääkö mahonki hiuksissa haalistumatta? Vai pitääkö läträtä suoravärellä niin kuin muissa punaisissa?

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1199 : 25.10.13 - klo:07:54 »
Riippuu tyvikasvusi väristä. Jos näin oikein kuvastasi, niin sun tyvikasvu ei ole kovin tumma. Itse laittaisin ensin vaikuttamaan tyveen värin, sen jälkeen noihin vaaleampiin ns. raitakohtiin(seuraa tässä vaiheessa tarkasti, miten väri lähtee kehittymään noissa vaaleammissa kohdissa, ettei ota liikaa väriä itseensä). Viimeisimpänä väri kaikkialle hiuksiin, ei tarvitse kauaa antaa vaikuttaa, 5-10 min.

Kiitos avusta! Väristä tuli yllättävän tasainen, ja vaikka vaaleat kohdat alkavat tietenkin ajan kanssa kuultaa alta, niin olen nyt tosi tyytyväinen värin tasaisuuteen :)