^^Mä olen suurimmaksi osaksi värjäillyt itse tukkani, mutta kapeat kokopään raidat ja moniväriraidat on kaveri tehnyt erottelemalla piikkikammalla raitaosiot, levittämällä värin sudilla ja sulkemalla foliolappuihin (tosin viimeisimmät teki siskoni samalla tekniikalla ohjeistukseni mukaan), itse olen tehnyt esim. etuhiusten raitoja samalla tekniikalla itselleni ja uskoisin kykeneväni tekemään kokopään raidoituksenkin itse, tosin olisi aika nyhertämistä - raitojen erotteluun uutta värjäystä varten sen sijaan tarvitsee kyllä kaverin, koska kapeitten raitojen erotteleminen itse olisi sivuhiuksistakin äärimmäisen hankalaa, takahiuksista käytännössä mahdotonta.
Koko päähän olen yleensä levittänyt värin ronskisti sormin, juurikasvuun sudilla tai sormin vähän väristä riippuen, nyt vaaleana tosin mielellään pyydän kaveria värjäämään juurikasvun, jotta väriä leviäisi mahdollisimman vähän jo vaalennettuun hiukseen.
Suoravärin päälle laitan yleensä suihkumyssyn, hapetteellisten värien kohdalla kiinnitän tukan muovisella haisoljella.
Muiden hiuksia värjätessä käytän yleensä sutia (ja foliolappuja mahdollisiin raitoihin), pitkiin hiuksiin levitän värin ensin sudilla juureen ja latvoihin sormin.
Värjäyshupuilla heitän vesilintua, niille on käyttöä korkeintaan hassujen hattujen bileissä.