Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841237 kertaa)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #120 : 19.10.09 - klo:16:55 »
Mitähän voi olla odotettavissa, jos laittaa 7 asteiseen kertaalleen hennattuun (eli oranssihkoon) tukkaan kirkkaanpinkkiä suoraväriä?
Yritin muistella värioppia tässä itekseni, jotain punasävyistähän siitä pitäis tulla.. Ehkä kokeilen vaan, nuo Crazy colorit kun lähtee ihan parissa pesussa pois. Ja mulla on jo pipokausi alkanut. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #121 : 19.10.09 - klo:17:52 »
Mitähän voi olla odotettavissa, jos laittaa 7 asteiseen kertaalleen hennattuun (eli oranssihkoon) tukkaan kirkkaanpinkkiä suoraväriä?
Yritin muistella värioppia tässä itekseni, jotain punasävyistähän siitä pitäis tulla.. Ehkä kokeilen vaan, nuo Crazy colorit kun lähtee ihan parissa pesussa pois. Ja mulla on jo pipokausi alkanut. ;D
No oranssihan on keltaiseen menevä vaalea punasävy ja pinkki puolestaan siniseen eli värin peittävyydestä riippuen tuloksen pitäis olla joko lämpimämpi pinkki tai korallinpunainen eli ei mitään ihmeellisiä katastroofeja pitäisi sävyjen puolesta olla odotettavissa, sitä en sitten osaa sanoa, miten hennattu tukka reagoi kun en ole koskaan itse hennaillut ja siitä hennastahan aina varoitellaan kaikissa väripurkeissa...
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 19.10.09 - klo:18:36 »
^^ Voi tulla pinkkiä, pinkinpunaista, jäädä ennalleen tai kuranväristä sen kylmän ja lämpimän sekoittuessa. Testiraita on varmaan ihan näppärä apu. ;D
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa marrriik

• Hiushörhö
« Vastaus #123 : 23.10.09 - klo:00:47 »
kertokaas gurut mikä on oikein pastellihapete?

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #124 : 23.10.09 - klo:10:13 »
Lainaus
Onko sulla Terde oma väri sitten kovinkin paljon eri tummuusastetta kuin tuo nykyinen värisi? Levititkö värin ensin värjäämättömään tyveen ja vasta sitten huokoisempiin latvoihin?

Mun oma väri on ehkä joku 8-asteinen, koska 7-asteisella värjätessä tulee kans tyvikasvu näkyviin. Ja ohjeen mukaan tein eli pituuksiin vasta lopuks. Mulla on ennenki ollu sama ongelma, ehkä mun hiuksille on tarkotettu vaan laatuvärit :D Nyt ku toi tyvi on vähä haalee ni tekis mieli laittaa siihen joku väri, mut en tiedä tarttuuko mikään sen paremmin.. mietin esim. Garnierin 7.3..

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #125 : 23.10.09 - klo:16:45 »
^Aika hassua, että noin pienillä tummuuseroilla jää noin kirjavaa jälkeä :o
Mä en oikein keksi muuta kuin, että sun tyven neitsythius taitaa vaatia paljon tujumman hapetteen kuin latvat ja kampaaja on ehkä osannut ottaa sen huomioon?

Sitten itse kyselisin, onko kellään kokemuksia lorkun 10min pikavärisarjan sävyistä 8.13 tai 7.13? Vaikuttaisivat tosi kauniilta sävyiltä ja ajattelin, että voisin jompaakumpaa kokeilla sitten kun strawberry alkaa kyllstyttää ja vaihtelunhalu iskee...
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 23.10.09 - klo:17:26 »
^Mul on oma väri kans joku 7-8-asteinen, ja vaatii yleensä ehdottomasti tujumman hapetteet kun pituudet ja latvat, ei toivoakaan että onnistuisi samalla aineella, väri suorastaan liukuu pois ihan silmissä. Ei ole tavatonta munkaan kohdalla että juuri on jouduttu värjäämään kahteen otteesee ihan lyhyellä aikavälillä kun jäänyt tosi kirjavaksi ja tyven värjäys ollut lähestulkoon turhaa kun se tyvikasvu näkyy silti. Eli suosittelisinpa minäkin jotain kevyttä hapetetta pituuksiin ja kovempaa juureen, kyllä pitäisi tulla tasainen sävy.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 23.10.09 - klo:17:58 »
Sitten itse kyselisin, onko kellään kokemuksia lorkun 10min pikavärisarjan sävyistä 8.13 tai 7.13? Vaikuttaisivat tosi kauniilta sävyiltä ja ajattelin, että voisin jompaakumpaa kokeilla sitten kun strawberry alkaa kyllstyttää ja vaihtelunhalu iskee...

Muistaakseni laitoin itse tuon 8.13, kun halusin tasoittaa keltaisuutta. Tosi paha virhe. Se vetäs ihan ihmeellisen hiirenharmaaksi, ja asteina varmaan oltiin jo kutosen kohdalla. Vaikka mä oon vielä nopea levittämään, että tuo 10min ei kyllä varmasti ylittynyt. Suosittelen harkitsemaan...
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #128 : 23.10.09 - klo:20:29 »
^No höh  :(
Mutta kiitos kommentista, enpä siis ainakaan sitä 7.13 väriä ota jos kasikin vetää tummaksi, pitää sitten katsella jotain muuta! Kayeschemistiltä näytti ainakin saavan saman sävyistä preferenceä (vai excellenceä?) kuin nuo, eli voisi tietenkin harkita sellaista jos vika on värissä eikä itse sävyssä, joku muistaakseni ainakin oli kehunut casting creme glossin iced lattea, joka on muistaakseni sävyä 7.13, mutta tietenkin makuja on monia ja tuloshan aina riippuu niin paljon pohjasta.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #129 : 06.11.09 - klo:01:07 »
Ihan sellainen tekninen kysymys, että MITEN värjäätte? Yks kampaamoalaa opiskellut kaveri joskus laitteli mulle vaalennusaineet päähän sellaisella sudilla, oli huomattavasti hellävaraisempaa päänahalle. Nyt kun talvi on ja iho rutikuiva, pelottaa värjätä - ärtyneeseen päänahkaan väriä sutimalla ainakin varmaan saan kaikki mahdolliset ärsytysreaktiot ja kemikaaliallergiat alulle jos mulla ei niitä vielä ole.

Tasainen värjäystulos tietenkin olisi kiva, saatteko itse vai värväättekö kaverin? Foorumeilta kuikuilemalla löytää mainintaa siitä sun tästä, niin uteliaisuus herää.

Eli käyttääkö porukka huppuja, viittoja, suihkumyssyjä, suteja, kampoja vai mitä, ja miten?

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 06.11.09 - klo:01:39 »
Mä olen värjännyt vuosia itse, tekniikka riippuu pitkälti siitä minkälaista lopputulosta haetaan. Juurikasvuu käytän sutia, raitoihin joko sutia, sormia, kampaa (tai teen foliolappuraitoja sudin kanssa), koko pään värjäykseen yleenä vain käsiä, monivärivärjäyksiin tiukat ositukset ja näpit tai suti. Toiselle jos teen teen yleensä siveltimen kanssa, oli sitten yksivärinen tai monivärinen haussa.

Ihan hyvin on tasaista jälkeä tullut, joskus saattanut värinpoistojen jälkeen olla epätasaisuuksia vaikka niitä olisi hälvennellytkin mutta se on aika normaalia.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 06.11.09 - klo:07:48 »
^^Mä olen suurimmaksi osaksi värjäillyt itse tukkani, mutta kapeat kokopään raidat ja moniväriraidat on kaveri tehnyt erottelemalla piikkikammalla raitaosiot, levittämällä värin sudilla ja sulkemalla foliolappuihin (tosin viimeisimmät teki siskoni samalla tekniikalla ohjeistukseni mukaan), itse olen tehnyt esim. etuhiusten raitoja samalla tekniikalla itselleni ja uskoisin kykeneväni tekemään kokopään raidoituksenkin itse, tosin olisi aika nyhertämistä - raitojen erotteluun uutta värjäystä varten sen sijaan tarvitsee kyllä kaverin, koska kapeitten raitojen erotteleminen itse olisi sivuhiuksistakin äärimmäisen hankalaa, takahiuksista käytännössä mahdotonta.

Koko päähän olen yleensä levittänyt värin ronskisti sormin, juurikasvuun sudilla tai sormin vähän väristä riippuen, nyt vaaleana tosin mielellään pyydän kaveria värjäämään juurikasvun, jotta väriä leviäisi mahdollisimman vähän jo vaalennettuun hiukseen.
Suoravärin päälle laitan yleensä suihkumyssyn, hapetteellisten värien kohdalla kiinnitän tukan muovisella haisoljella.

Muiden hiuksia värjätessä käytän yleensä sutia (ja foliolappuja mahdollisiin raitoihin), pitkiin hiuksiin levitän värin ensin sudilla juureen ja latvoihin sormin.
Värjäyshupuilla heitän vesilintua, niille on käyttöä korkeintaan hassujen hattujen bileissä.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #132 : 09.11.09 - klo:20:52 »
Itselläni olisi tälläinen ongelma:

Hiukseni nyt:
http://irc-galleria.net/user/KLEETA

Nyt kuitenkin ehkä vähän "harmaantuneet" kun tuo kuva on otettu kesällä. On siis tietenkin vaalentunut kesällä ja olen vaalentanut noin vajaa vuosi sitten.

Tämän väriset olisi tavoitteena:

Kysymyksenä onkin siis millä markettiväreillä saisin tuollaisen värin aikaan plus nuo raidat?
« Viimeksi muokattu: 09.11.09 - klo:20:56 kirjoittanut kerrrmit »

akuna

• Vieras
« Vastaus #133 : 12.11.09 - klo:02:43 »
^Aika hassua, että noin pienillä tummuuseroilla jää noin kirjavaa jälkeä :o
Mä en oikein keksi muuta kuin, että sun tyven neitsythius taitaa vaatia paljon tujumman hapetteen kuin latvat ja kampaaja on ehkä osannut ottaa sen huomioon?

Lorealin 8.13 sävyllä sain 9-asteiset hiukseni oranssihtaviksi, n 7-asteisiksi. Tarkoitus oli tasoittaa väriä ja poistaa kellertävyyttä.

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #134 : 16.11.09 - klo:12:52 »
tarvitsisin kipeästi apua tuon kysymykseni kanssa mikä on tuossa muutama viestiä aikaisemin! ???