Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845020 kertaa)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1215 : 25.11.13 - klo:16:59 »
^ Hiekanvaalea kuulostaisi minun korvaan kyllä enemmän lämpimältä sävyltä. Biozell vaaleat sävytteet on tehottomia ollut mun vaalennetulle hiukselle, kun aikoinaan sävytin vaalealla.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1216 : 26.11.13 - klo:11:47 »
Joissain "hiekanvaaleissa" tai "saharanvaaleissa" se taitto on ollut (valkoiseen rinnastettuna) sellainen ns. murrettu vaaleanpunainen. Hiusvärimääritelmässä itse lukisin sävyn neutraaliksi, vaikka muussa yhteydessä olisikin toki enemmän lämmin kuin kylmä. Sillä saa mielestäni aika kivasti sellaista harmonista vaikutelmaa (onnistuneella lopputuloksella!) jos on vaaleapiirteinen. Oman kokemuksen mukaan sävy ei oikein sovi taittamaan mitään ei-toivottuja vivahteita, vaan on parhaimmillaan jo valmiiksi siedettävän pohjan päällä.

Mainituista merkeistä en osaa ottaa kantaa sen enempää. Nopean googlailun perusteella tuo Biozellin sävyte näyttää kuitenkin aika tummalta? Voisiko se liata väriä liikaa? Kannattaa ehkä kokeilla ensin huomaamattomaan paikkaan. Toisaalta, jos pohja on liian keltainen, ja päälle laittaa rusehtavaa vaaleanpunaista, väri taittuu vain oranssisempaan suuntaan, eikä varsinaisesti viileämmäksi.

Kasiasteiseen pitäisi kyllä tehota myös Fudgen hopeashampoo. Oletko kokeillut?

Poissa Mirkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #1217 : 27.11.13 - klo:15:30 »
Taidan jättää sit sen Biozellin laittamatta, koska en halua liikaa oranssiseksikaan. Tosin 'porkkanapään' vivahdetta mulla on kyllä luonnostaan et se jos joku ei ainakaan riitele ihonvärin kanssa..  ;D
Ostin  juuri Paul Mitchelin hopeashampoon ja ajattelin sillä kokeilla seuraavaksi, sitä ainakin tuolla Emotionissa kehuivat. Oli tarjouksessa ni raaskin just ja just ostaa...  :P
Oi kasvakaa hiukset kasvakaa!<br />Olkamittainen polkka 8.34

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1218 : 27.11.13 - klo:19:47 »
^ Suosittelen selaamaan hopeashampoo-ketjua; tuo mainitsemani Fudgen versio on useiden käyttäjäkokemusten perusteella kaikista voimakastaittoisin (ja lisäksi se tuntuu ihanan hoitavalta, kun vertaan muihin käyttämiini hopeashampoisiin, jotka lähinnä koppuroittavat ilman mainittavaa taittotehoa).
Toivotaan, että hankkimastasi tuotteesta on apua.  :)

Poissa Evakkosiili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1219 : 27.11.13 - klo:20:48 »
Onko joku juureksista onnistunut menestyksekkäästi ylläpitämään monivärivärjäystä?

Haluaisin tasaisen punaruskean sijaan jotain balayage-raidoilla toteutetun liukuvärjäyksen tapaista, ja kirsikaksi kakkuun houkuttaisi laittaa niskan seutuville muutama raita jollain pastellilla/shokkivärillä.

Mietin vaan että onko tällaisen ylläpito kotona ihan mahdotonta? Saako Elumenia ostettua muualta kuin ulkomailta? Alkuperäinen värjäys tapahtuu siis kampaajalla (en ole ikinä uskaltanut tehdä värinpoistoa kotona).
Hiusmäärittelyn mukaan 1b, M, iii. Tällä hetkellä värinä 7.43 ja pituutta hartiamitan verran.

Heidijii

• Vieras
« Vastaus #1220 : 25.12.13 - klo:11:56 »
Uusi foorumilainen ilmoittautuu ja heti olisi avulle tarvetta. :) Joulukuun alussa hiuksiini tehtiin värinpoisto ja päälle laitoin lorealin color gloss (?) tuhkanvaalean sävyn. Mielestäni hiukset ovat nyt liian vaaleat, haluaisin n. 8-asteista luonnollisemman vaaleaa. Kaupassa värejä tutkiessa törmäsin Garnier Olian sävyyn 8.31, keskivaalea kultatuhka. Kysymys kuuluukin, mikä on todennäköisin tulos jos nyt laitan tuon värin päähän? Voiko tapahtua kamalia, esim. vihreät hiukset?  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1221 : 25.12.13 - klo:12:22 »
^ Tuolla 8.31 saattaa tulla jopa vaaleanruskea tulos, ainakin tällaisia kokemuksia on, kun lukee ketjua taaksepäin :)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1222 : 27.12.13 - klo:13:41 »
Osaisikohan joku neuvoa, kuinka huonosti voi käydä jos lätkäisen hiuksiini Garnier Olia sävyn 8.13? Omat hiukset on blondatut, jotain 9-10 asteista ja vähän kellertävää. Omaa tyveä on näkyvissä reilut 5 senttiä ja se on melko tuhkaista 8 asteista. En ole näitä nyt värjännyt 5 kuukauteen, niin mietin kuinka pieleen tuo 8.13 voi mennä  ???

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1223 : 27.12.13 - klo:13:48 »
^Ei ole tuosta kyseisestä väristä mitään kokemusta, mutta sen verran on noihin .13 väreihin tullut tutustuttua, että mun mielestä yksikään niistä ei ole sitä tuhkakullan nimeä ansainnut! Pelkkää ja rajua kultaa olen niillä saanut, yhdestä 7.13 sain sellaisen murretun punaruskean, yök. Testiraita voisi siis olla toteuttamisen arvoinen, jos viileää sävyä kaipaat.
Cogito ergo doleo.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1224 : 27.12.13 - klo:14:55 »
^ Samoja kokemuksia noista vaaleista .13 tuhkakulta-väreistä. Käytännössä väri on pelkkä kultaan vivahtava.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1225 : 02.01.14 - klo:10:16 »
Värjäsin Olian 4.0 sunnuntaina. Huuhteluvaiheessa huuhtelin mielestäni hyvin ja oikein hankasin päänahkaa, jotta saisin kaiken värin pois. Nyt kuitenkin jos rapsutan päänahkaa kynnellä niin kynnen alle jää tummaa kuivunutta hiusväriä, ainakin oletan näin. Hiukset olen pessyt kerran tuon värjäyksen jälkeen ja silloinkin yritin kunnolla rapsuttaa päänahkaa jotta saisin nuo mahdolliset hiusvärin jäänteet pois. Näin on käynyt vissiin joka kerta kun oon värjännyt, muistaakseni silloinkin kun kävin kampaajalla värjäämässä. Onko muilla samaa ongelmaa? Vai lähteekö sitä väriä hiuksista kynnen alle?

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 02.01.14 - klo:23:02 »
^ Olettaisin, että hiusväri on värjännyt päänahkaasi, ja kynnen alle jää rapsuttaessa värjääntynyttä ihoa. Päänahan ei tietystikään tarvitse näyttää yhtä tummalta / värjäytyneeltä, kuin se kynnen alle jäävä, tiiivis möhnä.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 03.01.14 - klo:08:47 »
Mulla tarttuu aina myös. Varmaan hiuspohjassa on vähän jotain kuollutta ihosolukkoa johon se tarttuu ja lähtee sitten kevyesti rapsuttamalla tai ajan kanssa pois.  :)
3a F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 04.01.14 - klo:15:09 »
Okei. Mulla on sellaista päänahan hoitonaamiota, jonka pitäisi kuoria kuollutta solukkoa pois. Voisin sillä kokeilla saada sen ylimääräisen värin pois, jos se ei nyt muuten muutaman pesun aikana lähde pois.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1229 : 11.01.14 - klo:18:17 »
Mulla ainakin jää joka värjäyskerralla väriä päänahkaan, ja se kuluu pois vasta muutaman pesun jälkeen. Mä veikkaan, että tuolla on jotain tekemistä rasvaisen päänahan kanssa. Toisin sanoen mun päänahassani on aina sellaista rasvaista töhnää, joka sitten tietysti myös värjääntyy hiuksia värjätessä. Onneksi tuo on lähinnä kosmeettinen haitta. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397