^
TLHC Honey Lightening Thread on kätevä, mutta tässä pieni selitys myös suomeksi

.
Tarvitset
- Tislattua vettä (akkuvesi, mutta myös hanavesi käy ja on toiminut minulla yhtä hyvin)
- Hunajaa (mitä tummempaa, sen parempi)
- Kanelia/kardemummaa
1rkl hunajaa tarvitsee sekaansa 6rkl tislattua vettä, 2rkl hunajaa 12rkl tislattua vettä ja niin edelleen. Tämä on kuitenkin hyvin vaikea levittää hiuksiin joten olen itse laittanut 2rkl hunajaa ja 6rkl vettä. Kun vesi ja hunaja ovat sekaisin lisää joukkoon 1rkl kanelia tai kardemummaa (tai molempia), maksimissaan 2rkl. Kardemummalla saa monien mielestä paremman tuloksen, mutta se saattaa aiheuttaa ilkeää kutinaa (kuten kanelikin). Anna seoksen tekeytyä huoneenlämmössä tunnin ajan. Jos hiuksissa on paljon muotoilutuotejäämiä kannattaa se pestä ensin, mutta muuten sen voi levittää niin märkään kuin kuivaan, pestyyn kuin pesemättömäänkin päähän. Saunaan sen kanssa ei kannata mennä (lämpö laskee tehoa), eikä olla auringossa. Päähän kannattaa laittaa niin paljon seosta, että tukka pysyy kosteana koko vaikutusajan. Anna sen olla päässä suihkumyssyn tai hedelmäpussin alla tunnin verran ja pese pois. Yksi kerta ei välttämättä tee suurta muutosta, mutta jo viidellä hunajavaalennuksella luulisi näkevän selkeän eron.
Varoituksen sananen myös siitä, että hunajavesi erittäin todennäköisesti kutiaa päässä ensimmäiset kymmenen minuuttia ja se myös valuu ikävästi niskaan löysän koostumuksen takia. Siihen ei kuitenkaan kannata lisätä hoitoainetta, mutta kookos- tai neitsytkookosöljyä saa laittaa.