Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 842019 kertaa)

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1245 : 24.02.14 - klo:10:52 »
Onks kenelläkään kokemusta siitä että jos värjää hiukset antibioottikuurin aikana, niin onks sillä mitään merkitystä ? Siinä mielessä että antib. vaikuttais jotenki hiusten kuntoon tai värin tarttuvuuteen, tai herkistäis kutinalle tai ärsytykselle.
Käytän Elumen-värejä.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1246 : 06.03.14 - klo:12:48 »
Tänään tai huomenna muuttuu oranssi ruskeaksi  ;D Toivottavasti en kadu.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1247 : 06.03.14 - klo:17:56 »
Hiusten kasvatus on ollut pitkä ja välillä myös puuduttava projekti.. Välillä ajautuu siihen tilaan, että on pakko keksiä jotain muutosta ja tossa viimesen kuukauden aikana tuli se hetki, etenkin kun puolivuosittainen latvojen lyhennys lähestyi. Aikani googlailtua päädyin yhteen blogiin josta löyty vaikka mitä vaihtoehtoja ja lopulta päädyin kyselemään bloggarin mielipidettä, että mitä kannattais lähtee kokeilemaan. Päädyttiin sitten hiusten ponkkarivärjäykseen ja tyvivärjäykseen, jonka malttamattomana suoritin kotona yksin. Aika kiva tuli, kuvat ei kyllä anna ihan oikeutta, mutta ensin on ennen väriä ja latvojen tasausta, toisena latvat leikattuna ja värjäys tehtynä. Kun tukkaa muotoilee erilailla, niin raidat tulee eri tavoin esille, kuvissa on vaan ihan suora tukka.

M4rtsu

• Vieras
« Vastaus #1248 : 12.03.14 - klo:12:10 »
Onko hiukset pakko värjätä kerroksittain, vai voiko ne värjätä niinkuin shampoota laittaa päähän? Ja mulla on ristiselkään yltävät hiukset, tarviiko sellaiseen jo useamman paketin väriä?

T: ekakertalainen pitkien hiuksien kanssa.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1249 : 12.03.14 - klo:18:31 »
Onko hiukset pakko värjätä kerroksittain, vai voiko ne värjätä niinkuin shampoota laittaa päähän? Ja mulla on ristiselkään yltävät hiukset, tarviiko sellaiseen jo useamman paketin väriä?

T: ekakertalainen pitkien hiuksien kanssa.

Vähän hiuslaadusta riippuen, ainakin kaks pakettia varaisin, mahdollisesti kolme.. Paksujen hiusten kanssa vois mennä kolme, jopa neljä? Yksi paketti ei kuitenkaan varmasti riitä.

Mä oon värjännyt aina jakaus jakaukselta edeten tyvestä pituuksiin ja lopuksi vielä käynyt hiusrajat läpi.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #1250 : 16.04.14 - klo:19:15 »
Onko hiukset pakko värjätä kerroksittain, vai voiko ne värjätä niinkuin shampoota laittaa päähän?

Itse olen värjännyt hiukset aina samalla tyylillä kuin olisin shampoota laittamassa, mutta tässä pitää ottaa huomioon, että jos värjää aina samalla värillä, väri kerrostuu ja latvoista ja juurikasvusta saattaa näkyä selvä tummuusero. Siitäkin ongelmasta pääsee valitsemalla aina edellistä väriä vaaleamman hiusvärin jolloin juurikasvu ottaa itseensä kaiken värin, mutta latvat eivät tummene merkittävästi.

Kaikessa voi tietenkin mennä jotain pieleen, joten jakaus jakaukselta värjääminen on erittäin suositeltavaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1251 : 17.04.14 - klo:10:09 »
Lainaus
Itse olen värjännyt hiukset aina samalla tyylillä kuin olisin shampoota laittamassa, mutta tässä pitää ottaa huomioon, että jos värjää aina samalla värillä, väri kerrostuu ja latvoista ja juurikasvusta saattaa näkyä selvä tummuusero. Siitäkin ongelmasta pääsee valitsemalla aina edellistä väriä vaaleamman hiusvärin jolloin juurikasvu ottaa itseensä kaiken värin, mutta latvat eivät tummene merkittävästi.

Tuo latvojen tummuminen on tosiaan ongelma, jos käyttää värjäystapana kuin shampoota levittäisi päähän. Tietysti se on kaikista helpoin ja nopein tapa.
En olekaan ennen kuullut tuosta, että valitsisi vaaleamman sävyn, jotta välttyisi  latvojen tummumiselta. Jääkö juurikasvusta sitten vaaleampi, tai pidetäänkö väriä kauemmin tyvessä?

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #1252 : 06.05.14 - klo:18:07 »
Mitenköhän mahdoin ajatella tuon ::). Noin olen kuitenkin aina ruskealla värjätessä tehnyt, mutta saattaa olla että omien hiusten (kuivat) pituudet eivät ime sitä väriä niin hyvin että jäisi selkeä ero juurikasvun ja aikaisemmin värjätyn hiuksen välille. Loogisestihan siinä pitäisi tulla värieroa. Jokin ajatus minulla tästä oli, mutta taisin kadottaa sen ihan kokonaan, palailen jos saan sen mieleeni.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #1253 : 07.05.14 - klo:15:24 »
Minulla on hiuksissa oma keskiruskea väri ja eilen kävin kampaajalla raidoittamassa hiuksia. Raidat eivät olleet ihan niin aseteltu, kuin olisin halunnut, ja kokonaiskuvasta tuli liian vaalea. Olen muutenkin jo miettinyt pidemmän aikaa, että haluaisin oman keskiruskean värini sävytettyä astetta/paria tummemmaksi/syvemmäksi, mutta millä lie onnistuisi? Ja nyt ehkä haluaisin samalla noita raitoja vähän peittoon/häivytettyä, saavat siis jäädä, mutta en halua niiden olevan noin kirkkaat.

Onnistuisikohan operaatio jommalla kummalla: KC Color Maskin Coffee-sävyllä tai Goldwellin Soft Color -vaahtosävytteellä? Plussaa olisi, jos väri haalistuisi hiljalleen pois, siksi en ihan kestövärillä kuitenkaan haluaisi lähteä leikkimään, kerrankin kun on oma väri kasvatettu. Mutta tosiaan, vähän tummemmaksi, lisää kiiltoa ja syvyyttä toivoisin tähän väriin.

Muoks. Meh, nyt onkin sit jo Casting Creme Glodd väri päässä :). Menkööt.
« Viimeksi muokattu: 08.05.14 - klo:19:48 kirjoittanut caessa »

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1254 : 14.05.14 - klo:15:20 »
Onko kellään mitään hyvää vinkkiä raitojen tekemiseen itse kotona?  ;D Minulla on jo vaaleanruskean sekalaisen väriset hiukset missä vanhoja raitoja, mutta haluaisin hiukan kirkastuttaa ilmettä ja tehdä muutaman uuden raidan.. Rahaa ei juuri ole joten kampaamo ei oikein houkuta.

Tein kaverille jollain swartzkopf live color xxl blonde värillä raitoja ja käytin apuna foliota, raidoista tuli kyllä tosi kivan puhtaan vaaleat, mutta kohdehenkilöllä on muutenkin vaaleammat hiukset kuin minulla itselläni joten vähän epäilyttää saisinko itselleni muuta lopputulosta kuin keltainen/oranssi.

Olisiko kellään suositella jotain vaaleaa kaupan väriä raitojen tekemiseen?

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1255 : 14.05.14 - klo:22:33 »
Tiedättekö onko jollain merkillä 9 asteista helmiäiseen taittavaa suoraväriä? Nimenomaan tuollaista 9-tasoista värjäävää eikä pelkkää silveriä.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1256 : 08.06.14 - klo:18:32 »
 Huomasin SYOSS hiusväreistä, että sarjassa on 5.1 sävy.. onko kukaan kokeillut?

rubberbandgirl

• Vieras
« Vastaus #1257 : 09.06.14 - klo:15:54 »
Värjäsin 7-asteisia maantienvärisiä hiuksiani L'Oréalin Vaaleista vaalein tuhka -värillä, mutta niille ei tapahtunut yhtään mitään. Ainoa muutos oli, että sävy muuttui hieman kellertävämmäksi (ei kuitenkaan keltaiseksi), mikä tod.näk. johtui vain ja ainoastaan hapettumisesta. Halusin 9- tai 10-asteiset hiukset, ja tyhmänä tietysti uskoin sitä väripakettia joka väitti värin vaalentavan 2-3-astetta.  :(

Seuraavaksi vissiin sitten vaalennusaine. Toimisikohan Schwarzkopfin L101 Silver mikälie? Vai luovuttaisinko vaan samantien.. jotenkin on vaan sellanen tunne että jos alan vaalentamaan niin päädyn lopulta ajelemaan itselleni siilin.  ;D

Poissa Heiku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1258 : 09.06.14 - klo:17:39 »
^Oon raidottanut tuolla värillä (värjättyjä) kutostason hiuksia pariin kertaan ja mulla ainaki toimii. Plus mukana tuleva hopeahoitis on ihan huippua! :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1259 : 23.06.14 - klo:02:30 »
Saako millään markettivärillä tätä väriä? http://www.hairpediaclub.com/wp-content/uploads/Karen-Gillan.jpg

Edit: huomasin ettei kännykällä laitettu linkki mennyt mihinkään, tässä uusi: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/21/87/5a/21875a87f0a009692b98cea8813fa212.jpg

« Viimeksi muokattu: 23.06.14 - klo:11:31 kirjoittanut Tintu »