Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845027 kertaa)

rubberbandgirl

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1260 : 23.06.14 - klo:18:11 »
Värjäsin 7-asteisia maantienvärisiä hiuksiani L'Oréalin Vaaleista vaalein tuhka -värillä, mutta niille ei tapahtunut yhtään mitään. Ainoa muutos oli, että sävy muuttui hieman kellertävämmäksi (ei kuitenkaan keltaiseksi), mikä tod.näk. johtui vain ja ainoastaan hapettumisesta.

Nyt kun juurikasvua on ehtinyt tulla vähän parin viikon aikana, niin näyttäisi sittenkin siltä että hiukseni vaalentuivat yhden asteen eli ne ovat nyt suunnilleen 8-asteiset. Tämä sävy ei oikeastaan ole hullumpi, joten pidän tätä syksyyn asti ja vaalennan vasta sitten. Pakko sanoa tuon hiusvärin puolesta, ettei ainakaan vahingoita hiuksia mitenkään näkyvästi. Hiukset tuntuu jopa paremmilta kuin ennen värjäystä.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1261 : 23.06.14 - klo:20:59 »
^^Mun tukassa Schwarzkopfin Million Color 7.77 oli aika lähellä tuota. Eli selvästi kupari väri mutta luonnollinen. Muut markettien kuparivärit haalistuvat myös suurinpiirtein tuon sävyiseksi, mutta ovat aluksi kirkkaampia/oranssimpia.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1262 : 23.06.14 - klo:21:45 »
^ ja ^^^ Eikö Castingit järjestään ole aika luonnollisen sävyisiä? Four Reasons Take Away Color löytyy myös sävystä 7.46, en tiedä vain kuinka kirkas vs luonnollinen se on.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1263 : 24.06.14 - klo:16:17 »
^Joo ja Castingithan on kevytvärejä, oon niistä muutamalla värjännyt ja osasta on tullut liian tumma mutta on haalistunut nopeaa. Tuolla Four Reasonsilla oon värjännyt myös mutta sillä tuli sellainen tumma punaruskea, valitinkin siitä kun ei tullut yhtään paketin mukainen väri vaikka oli vähän vaaleampi pohja :/ Vastasivat sieltä vähän siihen tyyliin että se olisi mun vika, etten olisi muka toiminut ohjeiden mukaan. OT :D

Poissa AnnIIlona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1264 : 26.06.14 - klo:16:39 »
Tiedän että tää kuuluisi ehkäpä kasvivärit-osioon, mutta siellä on aika hiljaista, saa siirtää jos ei sovi laittaa tänne.

Anyway, Mulla on siis viime talvella 2013 muutamaan kertaan hennattu hiukset, joita yritin sinä kevättalvena vaalentaa (juu tiedän henna on tiukassa, mutta on sitä jotkut saaneet irti, keinot on monet) no neonoranssin kautta siirryin vaaleanruskeaan ja ruskeassa olen siitä asti pysynyt. Nyt kun on ajankohtaista pätkäistä latvoja melko paljon muutenkin, herää houkutus taas yrittää palata vaaleaksi. Ruskean sävyn viileyttä ylläpidetty suoraväreillä eikä tukka enää kovinkaan punerra.

Onko vaalennusaineissa eroja tehokkuuden ja hellävaraisuuden (tai siis sen puutteen  ;D) suhteen, vai ovatko samaa tavaraa aika lailla?

Muuten en tätä edes pohtisi mutta muistan että värinpoisto sai hennan lähtemään juuresta, jossa sitä oli vähiten, ja mietin josko se kerrostuneempi osio olisi jo kasvanut jonkin verran pois tieltä. Onko KUKAAN päässyt palaamaan samantyylisessä tilanteessa vaaleampaan sävyyn, vai tyydynkö brunetin osaani vielä muutaman vuoden?  ???

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1265 : 26.06.14 - klo:22:15 »
^ Mä oon kaksi kertaa vaalentanut noin 4-6 kertaa kerrostetun hennan pois.

Ensimmäisellä kerralla vaaleni kyllä ihan hyvän sävyiseksi, mutta jouduin kyllä leikkauttamaan hiukset huonon kunnon vuoksi vähitellen pois ja kasvatin takaisin.

Toisella kerralla vaaleni kyllä ihan ookoosti, mutta en saanut koko hiuksistoa kirkkaanvaaleaksi edes kampaajalla. Tavoittelin tasaista vaaleaa beigeä, mutta en saanut pohjaa tarpeeksi vaaleaksi tätä projektia varten.Tietyt osiot olivat kaikkien kommervenkkien jälkeen yhä liian kellertävät, enkä saanut niitä millään voimakkaasti vaalentavilla väreillä tai värinpoistoilla taitettua. Vaalennuksia taisi olla joku 4-5 kpl yhteensä parin kuukauden aikavälillä. Tyydyin sitten hiukan tummempaan hiusväriin, 8-tasoiseen neutraaliin hiekansävyyn. Ei ollut hakemani vaalea, mutta kaukana brunetesta kuitenkin.

Nyt on taas kolmatta kertaa hennattu hius :P

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1266 : 26.06.14 - klo:23:43 »
Mitään kikkakolmosia turkoosinvihreän suoravärin poistamiseen? Kokeiltu on kaksi kertaa askorbiinihappo, kaksi kertaa öljymuhitus ja miljoona pesua ja hoitsikkamuhitusta, nämä kaikki parin viikon sisään. Väri vaaleni kyllä sinisestä vaalean vihertävään mutta pysyy kirkkaana kuin mikäkin. Tahdon tämän pois! Note to myself : EI ne värit valahda blondista pois edes huonokuntoisesta osasta.  Apua?

Poissa Lullah

• Haiven
  • *
« Vastaus #1267 : 27.06.14 - klo:00:23 »
^No voisko punasella taitto toimia? Neutralisoisi edes vähän.
Mid-back mittaiset, Elumen värjätyt noin 6-7 asteiset punaiset hiukset matkalla kohti luumuista pinkkiä tai pinkkiin taittavaa luumua. Toivottavasti.

Poissa Morphine

• Haiven
  • *
« Vastaus #1268 : 10.07.14 - klo:00:51 »
Auttakaas nyyppää! Haaveena olis liukuvärjätyt hiukset.
Oon vuosia värjäilly hiukset mustaks, enkä oo pahemmin värjäilly latvoja. Latvoihin olis tarkotus laittaa sävyä 4.89 Rich Mahogany (Schwarzkopf, Million Color)
Paketissahan tietenkin mainitaan, että värjää luonnollisesti mustat hiukset, mutta koska omani on värjätyt, pitänee varmaan tehdä värinpoisto? Riittääköhän kerta, vai pitääkö tehdä useamman kerran?
Ja onko kellään hyvää vinkkiä liukuvärjäykseen? Kovasti pelottaa, että tulee sellanen selvä raja...  ::)

PS. En ollu varma, kuuluuko tää tonne vaalennusketjuun vai mihin, sori jos meni väärin!

Edit: Ja mitä nyt kaupassa kattelin, niin ilmeisesti väri ei vastaa ollenkaan paketin kuvia?  ??? Ainakin kaupassa ne tupsut oli ruskeita... Voihan kökkö.
« Viimeksi muokattu: 12.07.14 - klo:00:22 kirjoittanut Morphine »

Keltanokka

• Vieras
« Vastaus #1269 : 11.07.14 - klo:13:34 »
Hei,

Vaalensin hiukseni ja tuloksena oli liian vaalea ( tummuusaste 8 ) ja kellertävä tukka. Haluaisin hiukseni luonnollisemman värisiksi, kuten esim. Taylor Swiftillä on tässä kuvassa: http://www.sosoactive.com/wp-content/uploads/2013/09/Taylor-Swift.jpg   :l

1) Kannattaako minun käydä kampaajalla? Mitä sanon, että saan oikean sävyisen?
2) Vai voinko värjätä hiukseni kotona? Ehdotuksia markettiväreistä?

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1270 : 11.07.14 - klo:22:19 »
Taylor Swiftin hiukset ovat aika klassinen esimerkki neutraalista 8-tason vaaleasta. Luultavasti sinulla on vain vääränsävyinen hius, eikä niinkään liian vaalea (välttämättä). Eli jos sinulla on tuota vaaleampi ja värjäät itse, niin älä missään nimessä valitse tummempia sävyjä kaupasta.

Ehdotan, että kokeilet edullista väriä Swartzkopf Poly Color sävyssä 15 keskivaalea. Sain sillä hyvin vaaleat, mutta osin kellertävät hiukset tämän sävyisiksi:

Kaupan väreissä en tiedä yhtäkään 8-tason neutraalia tai kylmää väriä joka olisi tuota tehokkaampi. Lähes kaikissa on jotain punertavaa.

Keltanokka

• Vieras
« Vastaus #1271 : 12.07.14 - klo:13:03 »
Kiitos nopeasta vastauksesta  :-*  jos Swiftin hiukset ovat 8 asteiset on minulla luultavasti sitten hieman vaaleammat.Tämä kuitenkin tuntuu liian vaalealta minulle, joten taidan suosiolla marssia kampaamoon  ::)

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1272 : 12.07.14 - klo:14:39 »
Voi olla helpointa juu käydä kampaajalla :) Swiftillä on tosiaan kylmän/ neutraalin väriset 8-tasoiset hiukset. Sinuna kokeilisin ensin tuota "värillistä" 8-tasoa kun käyt kampaajalla. Värinpoistolla ja vaalennusväreillä saatavat platinanvaaleat hämäävät paljon ja sitten tulee paniikissa vedettyä liian tummaksi takaisin. Kokeile ensin siis tuota 8-tasoa värillisenä, äläkä liikaa tuijota sitä vaaleustasoa.

Tämä on esim. 8-tasoa, osin varmaan jo 9:

Yhtälailla tämä on "värillinen" 8-tason kupari:

Poissa Lullah

• Haiven
  • *
« Vastaus #1273 : 15.07.14 - klo:11:35 »
Nyt tämmönen ihan alottelijakysymys kun olisin ekaa kertaa pistämässä kaupan väriä päähäni: kuinka paljon yhestä paketista riittää? Tai siis suunnitelma olis vaalentaa schwartzkopfin värinpoistolla siis ja omat hiukset on tosiaan midback ja keskipaksut. Tarvin varmaan 2pkt? Toisaalta tyvessä on ehk 8cm verran pituutta johon ei tarvitsisi.. Yritin etsiä ja lueskelin tuolta ketjuja kyllä, mutta nyt on väliaikaisesti netti pois käytöstä, joten olen mobiililaitteiden varassa ja niissä haku ei oikein toimi hyvin.
Mid-back mittaiset, Elumen värjätyt noin 6-7 asteiset punaiset hiukset matkalla kohti luumuista pinkkiä tai pinkkiin taittavaa luumua. Toivottavasti.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1274 : 15.07.14 - klo:16:04 »
^Varaisin 2 pakettia.