Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845029 kertaa)

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1275 : 18.07.14 - klo:14:59 »
Pähkäilin pitkään, ootanko että kampaaja tulee lomalta ja leikkautan sekä värjään hiukset sitten siellä. Se oli sellainen juurikasvu, auringon paahtama ruskea-punainen sekasotku (kun tarpeeksi monta kertaa laittaa Biozellin näitä sävyttäviä hoitoaineita, se punainen jämähtää jollain tasolla hiuksiin, etenkin kun alla jonkin sortin punaisen jäämiä aikaisemmista värjäyksistä) ja eilen laitoin 8-sävyisen vaalean värin hiuksiini, ja kiitos se, että aurinko vaalentanut niitä aikalailla, niin toi väri tekikin jottain  :O Koska mietin tosi pitkään, että jos se väri ei tee mitään tähän päähän. Ja päässä kaikui kampaajan sanat, että väri ei vaalenna väriä. Joskin tuolloin lähtötilanne olikin paljon tummempi, jolloin tosiaan värinpoisto ja väri päälle oisi ollut ainoa vaihtoehto (jota kampaaja ei suositellut mun hiuksille). No tää vaaleni sen 1-2 astetta ja nää on aikas kivat nyt! Pääsin vähän niin kuin vahingossa ainakin jonkin verran lähemmäksi omaa väriäni, kuin kampaajalla aikaisemmin. Kyllä nyt juuresta tarkkaan katsoessa näkee, että se on sellaista ehkä kylmään taittuvaa vaaleanruskeaa, kun värjäämätön hius käyttäytyi eri tavalla kun toi monet kerrat värjätty osuus, eli suurin osa mun hiuspehkosta. Tää muu pehko on väriltään lämpimään taittuvaa vaaleanruskea, mutta tiiän kokemuksesta, että mun päähän ei sovi kylmään taittuvat värit. Joten en ees halua täysin omaa väriä, kunhan nyt juurikasvu ei aina kuukauden välein paistaisi kilsan päähän..  ;D Punainen nyt pikkaisen edelleen puskee läpi, mutta ei kovin paljoa.

Joten tästä edes mä käyn tasan vain hiusten leikkauksen takia kampaajalla, ja värjään itse näitä hiuksiani. Säästyy sellainen palttiarallaa 70 euroa..  :O

Keltanokka

• Vieras
« Vastaus #1276 : 23.07.14 - klo:23:08 »
Voi olla helpointa juu käydä kampaajalla :) Swiftillä on tosiaan kylmän/ neutraalin väriset 8-tasoiset hiukset. Sinuna kokeilisin ensin tuota "värillistä" 8-tasoa kun käyt kampaajalla. Värinpoistolla ja vaalennusväreillä saatavat platinanvaaleat hämäävät paljon ja sitten tulee paniikissa vedettyä liian tummaksi takaisin. Kokeile ensin siis tuota 8-tasoa värillisenä, äläkä liikaa tuijota sitä vaaleustasoa.

Kävin kampaajalla ja päähän laitettiin cutrinin hiekkasävyistä 7.35 ja 8.35  +  pieni turaus tuhkaista 8.1 sävyä. Tässä lopputulos: http://aijaa.com/x3VKFt
Aivan tasasävyistä on minun hiuksista vaikea saada ( vaalennusta ennen ombremainen väri), mutta olen tyytyväinen tuohon sävyyn ja minun silmään kutrit on nyt luonnollisen väriset :) ( ainakin verrattuna siihen kellertävään  ::) )

Poissa Sadetanssi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1277 : 24.07.14 - klo:17:26 »
Pitkästä aikaa pukkaa kunnon hiuskriisiä ..  ::)
Värjäytin huhtikuussa kampaajalla vaalean tukan tumman kuparinpunaiseksi ja väri oli aivan ihana. Ylläpidin punaista kotona kaikennäkösillä suoraväreillä ja sävyttävillä hoidoilla, mutta punainen ei tahdo pysyä mun hiuksissa sitten ollenkaan. Siinä tuli sitten käytyä läpi liki kaikki mahdolliset sävyt siitä tummasta kuparista vaaleampaan oranssiin ja kirkkaaseen kylmään punaiseen. Punainen ei kuitenkaan milloinkaan tuntunut ihan ''itseltä'' - vaikka se ikuinen ihanneväri onkin - ja haalistui aina niin järkyttävällä tahdilla todella kulahtaneeksi, että päätin palata siihen tuttuun ja helppohoitoiseen vaaleaan.

Olen nyt tän kuukauden aikana antanut hiusten haalistua kaikessa rauhassa ja välillä tehnyt askorbiinihappopesuja. Väri on lähtenyt ihmeen hyvin, mutta hiukset ovat nyt luonnollisesti todella.. jaah, erikoiset  :D Yleisilme on aika vaalea, mutta melko oranssinen ja punertava liki kolmen sentin juurikasvulla. Etumaisiin hiuksiin, ohimolta lähteviin suortuviin, juuriin ja alimaisiin hiuksiin punainen on jämähtänyt tiukemmin. Kirjavuus ja kumma sävy alkavat jo omaa silmää ärsyttää ja kiusaus juosta lähimpään markettiin hiusvärihyllylle on suuri ..

Mulla ei ole melkein ollenkaan kokemusta värinpoistoista ja vaalennuksista, oma väri on kuitenkin sen verran vaalea että tähän asti olen pärjännyt vaalentavilla kestoväreillä hyvin. Hiuksia on raidoitettu kampaamossa noin vuosi sitten. Mulla ei ole mitään käryä minkälaista ainetta näihin nyt tunkisi, riittäisikö vaaleissa kestoväreissä tehot vai vaatisiko värinpoiston. Harkitsin jo tätä http://www.lorealparis.fi/hiusvarit/preference-blondissimes-platinum/platinum.aspx , mutta ainakaan Lorealin värit eivät ole mun hiuksiin toimineet kovin hyvin. Vaalennuspesu olisi tietysti yksi vaihtoehto. Parhaiten omalle tukalle ovat sopineet markettiväreistä Syossin tuotteet, joista ainakin sävy 9-5 on muistaakseni 2-3 astetta vaalentava. Epäilyttää vain, että lopputuloksena olisi hailakan pinkihtävä tukka oransseilla läiskillä  :D

Tuotesuosituksia, neuvoja, vinkkejä... Jotain? Mahdollisimman hellillä käsittelyillä haluaisin tästä selvitä  :-[

Anteeksi pitkähkö ja sekava viesti, tässä vielä hiukan selventävä kuva tämänhetkisestä tilanteesta. Omaan silmään väri on luonnossa tosin paljon persikkaisempi ja ehkä inasen tummempi kuin kuvassa, valo kaiketi hieman hämää: http://aijaa.com/0cLY8O

Edit. Mites ne noin vaaleilta näyttää  0_0 Kuvan yläosassa ehkä todenmukasempi väri
« Viimeksi muokattu: 24.07.14 - klo:17:41 kirjoittanut Sadetanssi »

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1278 : 25.07.14 - klo:09:03 »
Voi olla helpointa juu käydä kampaajalla :) Swiftillä on tosiaan kylmän/ neutraalin väriset 8-tasoiset hiukset. Sinuna kokeilisin ensin tuota "värillistä" 8-tasoa kun käyt kampaajalla. Värinpoistolla ja vaalennusväreillä saatavat platinanvaaleat hämäävät paljon ja sitten tulee paniikissa vedettyä liian tummaksi takaisin. Kokeile ensin siis tuota 8-tasoa värillisenä, äläkä liikaa tuijota sitä vaaleustasoa.

Kävin kampaajalla ja päähän laitettiin cutrinin hiekkasävyistä 7.35 ja 8.35  +  pieni turaus tuhkaista 8.1 sävyä. Tässä lopputulos: http://aijaa.com/x3VKFt
Aivan tasasävyistä on minun hiuksista vaikea saada ( vaalennusta ennen ombremainen väri), mutta olen tyytyväinen tuohon sävyyn ja minun silmään kutrit on nyt luonnollisen väriset :) ( ainakin verrattuna siihen kellertävään  ::) )

Kauniit ovat  <3

Lizine

• Vieras
« Vastaus #1279 : 04.08.14 - klo:23:43 »
Onko kukaan juureksista kokeillut käyttää keltaista suoraväriä / värjäävää hoitoainetta kirkkaanpunaisiin (elumenilla värjättyihin) hiuksiin?

Tällä hetkellä hiukset ovat kk@allilla värjätyt, mutta tuo väri ei jostain syystä tuota minun hiuksiini kuparia vaan aivan kirkkaanpunaisen värin (näyttää lähinnä RR@all:ilta värjätyllä) ja tavoitteena olisi jokin tälläinen: 

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1280 : 05.08.14 - klo:10:06 »
^Mä olen kokeillut suoraväripunaiseen Crazy Colorin keltaista, tavoitteena juurikin tuollainen kuvan sävy ja ei toiminut. Ehkä jos olisin antanut punaisen haalistua tarpeeksi (mikä tosin on Elumenin kanssa vaikeaa...), keltainen olisi näkynyt paremmin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1281 : 05.08.14 - klo:13:32 »
Minä olen kokeillut Crestolin keltaista suoraväriä (Fantasy Color Gloss) hennan päälle eikä sekään toiminut. Tarkoitukseni oli nimenomaan lisätä oranssisuutta ja lämpöä liian punaiseksi / viileäksi kehittyneeseen hennaan. Ainakin tuo kyseinen keltainen oli sellaista intensiivistä, mutta salakavalan viileähköä, keltaista, joka teki väristä lähinnä oudon. En valitettavasti siis suosittele. Mutta kyllä se tavallaan näkyi yleisilmeessä, eli jos nyt olisin samassa tilanteessa ja haluaisin kokeilla samaa kikkaa uusiksi, en ottaisi keltaista, vaan saman sarjan vaaleanoranssia. Sävyn nimi on Fresh Orange. Mutta onhan siinä se riski, että rahat ja vaiva menee hukkaan, eipä se muutos mitenkään järisyttävä varmaankaan ole.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1282 : 11.08.14 - klo:08:32 »
Onko kukaan kokeillut Aroma Intensen värejä? Minua kutittelee vaalentaa hiukset ja tuo 10.1 näyttää hyvälle  ;D

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #1283 : 16.08.14 - klo:11:03 »
Harkitsin hetken vaalennustopicia, mutta pistetääs nyt tänne. Mulla on vaalennusprojekti kesken, tavoitteena joskus hamassa tulevaisuudessa hopeanharmaa, ja lähtökohta oli sellainen tumma ja hillitty mustavihreä liukuväri (tyvi musta, pituudet & latvat tummanvihreät). Kuten arvata saattaa, se suoraväreillä aikaansaatu vihreä ei sitten näytäkään lähtevän tukasta... ::) Takana on yksi vaalennuspesu ja yksi värinpoisto, ja tukka näyttää nyt tältä:

Ex-vihreissä osioissa ei tapahtunut mitään muutosta edelliseen välivaiheeseen verrattuna, vaikka tein värinpoiston 6% hapetteella ja täydellä vaikutusajalla. Kannattaisiko tuota vihreää yrittää taittaa jollain, ja jos kannattaisi niin millä?

Vaihtoehtoina ovat lähinnä punaisesta suoraväristä ja hoitoaineesta itse sekoiteltu sävyte, tai sitten koko tukan värjääminen esim. punertavanruskeaksi. Alan vähän kallistua koko pään värjäämisen kannalle, koska tukka näyttäisi siedettävältä ja saisi samalla levätä värinpoistojen välillä, mutta olenko aivan pöhkö jos kesken vaalennusprojektin lykkään väriä päähäni..? Toisaalta tämän vaalentamisen kanssa ei ole mikään kiire, ja haluan ennen kaikkea suojella hiuksiani, joten siinä mielessä punertavanruskea välivaiheväri olisi ihan hyvä juttu. Saisipahan tukka levätä ainakin seuraavaan näkyvään tyvikasvuun asti.

Toisaalta mietin kyllä sitäkin, että mahtaako tukan värjäämisestä todellisuudessa olla edes mitään hyötyä. Mitä jos seuraavan vaalennuksen koittaessa se punertavanruskea katoaa saman tien, ja alta paljastuu tuo sama sitkeä homeenvihreä? :-[ Ja jos nyt sitten päädyn värjäämään, kannattaako se tehdä kesto- vai kevytvärillä? Kevytväreistä mulla ei ole mitään kokemusta, ja niissä on ilmeisesti aika rajalliset sävyvalikoimat, mutta hankaloitanko turhaan tulevia vaalennuksia jos värjään kestovärillä?

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #1284 : 17.08.14 - klo:11:31 »
^^ Jos välillä laittaa punaista, voi vaalennusoperaatio saada vähän takapakkia... Punainen pigmentti tuppaa jymähtämään hiukseen tiukasti. En ole pro hiusasioissa mutta sinuna laittaisin jotain selkeästi ruskeaa punaisen sijaan, saisi ainakin värin tasaisemmaksi  :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1285 : 17.08.14 - klo:20:38 »
Jos aiot pitää ihan kunnon taukoa, siis useamman kuukauden, niin välivaiheväri voi olla ihan ok idea. Punertavanruskean ei pitäisi juuttua mitenkään peruuttamattomasti, mutta kyllähän se pientä takapakkia vaalennukselle väistämättä on. Kevyt- ja kestoväreissa ei mun tietääkseni ole muuta eroa kuin hapetteen voimakkuus, jota voi yhtä hyvin itse laimentaa. Vaalennettuun hiukseen, jota on tarkoituksena värillä tummentaa, ei tarvitse kun n. 2% hapetetta, pidentää sitten vaan vaikutusaikaa jos näyttää, että väri tarttuu hitaasti. Kannattaa toki varautua, että värinpoistojen jälkeen väri saattaa tarrata hieman epätasaisesti, riippuen hiusten paikoittaisesta kunnosta.

Tuo vihreä tulee hyvin suurella todennäköisyydellä kuoriutumaan esiin vielä muutamankin värinpoiston jälkeen, se on ihan eri tavalla hiuksessa kiinni kuin normaali hapeteväri. Mullakin sattuu olemaan juuri samansävyiset pituudet ja latvat, joita olen onnistuneesti taitellut puna-violetillä hoitoaine-suoravärisekoituksella (käy yhtä hyvin pelkkä punainen). Sitä kun kerrostaa niin se rupeaa tarttumaan pysyvästi, ellei hius ole jo sen verran huonokuntoista että sielä vuotaa kaikki pois (ja silloin myös vihreäkin haalistuu paremmin).
Cogito ergo doleo.

Poissa Monfort

• Haiven
  • *
« Vastaus #1286 : 18.08.14 - klo:13:40 »
^Kovin monen kuukauden vaalennus- & värjäystaukoa tuskin maltan pitää, mutta oli tuo oranssivihreä kyllä sen verran kamala yhdistelmä, että olen ihan tyytyväinen päätökseeni värjätä ruskealla päälle. Värjäsin L'Oréal Excellence Crèmen sävyllä 5.5 (vaaleanruskea mahonki) ja hyvä tuli!

Kuontalo on muuten sellainen suht tasaisen punertavanruskea (tyvi luonnollisesti punertaa eniten ja niskahiukset ovat tummimmat), mutta nuo ex-vihreät kohdat ovat vähän vaaleammat ja neutraalin sävyiset. Vaistoni sanoo, että kyllä se vihertävyys sieltä vielä hiipii, mutta eipä siinä sitten muuta kuin taittosävyjä sekoittelemaan. Pääasia on, että tukka ei ole enää musta, mutta väri on kuitenkin suurin piirtein yhteiskuntakelpoinen. Mieluummin vaalennan useamman välivaihevärin kautta kuin hosuen ja hiuksia rääkäten - been there, done that :P

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1287 : 18.08.14 - klo:14:12 »
^Joo, todella hyvähän tuosta tuli! Tuo on kyllä tosiaan alleviivattavan arvoista, ettei vaalennusprojekteissa kannata liian tiukalla aikataululla edetä. Ja onpa sitä joskus tullut tykästyttyä niihin välivaiheväreihinkin. O:)
Cogito ergo doleo.

Poissa arianna

• Haiven
  • *
« Vastaus #1288 : 18.08.14 - klo:15:56 »
Miten saada kaupan väreillä VAALEAN ruskeat hiukset? 6-asteisia ruskeita on monenlaista, mutta usein ovat aika tumman oloisia. seiskat taas näyttävät ainakin purkin perusteella blondeilta / maantienharmailta.

Erityisesti ihmetyttää L'Orealin Preference Recital, jossa muuten näyttää olevan hyvä valikoima, mutta 6- asteiset "tummanvaaleat" näyttävät kaikki minusta aivan tummanruskeilta. esim 7.3 on taas selvä blondi. Huomaan muidenkin ihmetelleen ruskeiden värien tummuutta.

Ja kun vielä värit vetävät helposti odotettua tummemmiksi...!

« Viimeksi muokattu: 18.08.14 - klo:15:58 kirjoittanut arianna »

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #1289 : 18.08.14 - klo:16:13 »
^Mulla on sama ongelma. "Vaaleanruskeaa" ei vaan saa kaupan väreillä, lähimmäksi oon päässy Nutrisse 7.3:lla, joka taas on liiankin kultainen. Yleensä 6 ja 7 (varsingin neutraalit) vetää liian tummaksi ja 8:t on vaalentavia värejä. Tällä hetkellä ylläpidän vaaleaa väriä (8-9) käyttämällä Casting Color Glossia 8.01 juurikasvun vaalentamiseen/värjäämiseen.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet