^ Tästä on nyt aikaa jo niin kauan, etten ihan kaikkia vaiheita muista välttämättä, ja siten eroaa sinun tilanteestasi, että pyrin silloin aikanaan välttämään juurikasvun syntymistä jottei projekti hankaloituisi entisestään, ja suoritin vaiheet tosi rivakassa tahdissa silloin aluksi. Myöhemmin sitten hitaammin sitä taittoa ja viimeistelyä. Kun henna oli vielä tuore, tein pelkistäviä värinpoistoja pari kappaletta, ja yritin peittää punaisuutta muistaakseni tuolla Poly Colorilla sen jälkeen. Ne pelkistävät värinpoistot toimivat aika hyvin. Se Poly Color puolestaan veti aika tummaksi ja punertavaksi silloin, asteina ehkä kutosta, kun oli tosiaan selvästi ruskea eikä tummanvaalea. Haalistumista odotellessa käytin vaalennussuihketta (virhe!) ja melko pian kuitenkin päädyin perinteiseen värinpoistoon. Se vaalensi sitten ihan kunnolla vaaleaksi kaiken, ja hiukset olivat vaalean persikkaiset. Siihen sitten taas taittoa päälle, ja viimeisenä värinä tässä historiassa pari kuukautta myöhemmin oli joku vaalentava kestoväri, jolla sain tosi luonnollisen vaalean sävyn ja lisää "vaalennusta" - en niinkään asteissa enää, kun olin jo tosi vaalea, mutta persikkaisuus kaikkosi. Siitä sitten olen antanut vain kasvaa, ja välillä olen huvin vuoksi jollain suoravärillä häivyttänyt juurikasvun rajaa. Vaikka oma tukkani on tosi vaalea, niin pääsin niin hyvään vaalennustulokseen, että värjätty on vaaleampaa kuin oma värini. Useamman vaalennuksen tämä siis vaati, ja käsittelin aina koko pään kerralla (en raitoja).
En oikein osaa neuvoa, miten sinun kannattaisi edetä kun värejä on eri kasvuvaiheessa. Itse ehkä menisin kampaajalle, mutten kertoisi, että olen hennannut - saattaisin sanoa, että latvasta voi tulla jotakin punertavaa läpi.

Tämä siis mikäli käytit ihan normi hennaa, etkä jotakin hennaa sisältävää kemiallista väriä.

Ehkä tuota päällimmäistä ruskeaa voisi purkaa pelkistävällä värinpoistolla ja katsoa, josko se veisi vähän hennaakin mukanaan, ja valita jatkotoimenpiteen sitten sen jälkeen? Todennäköisesti jokin suoraväri siihen taittamaan sitten. Mikäli siis tavallinen värinpoisto ei tule alkujaankaan kyseeseen. Kuva kyllä voisi helpottaa hahmottamaan tilannetta!

Edit. Viimeisenä käyttämäni ja tosi hyväksi toteamani väri oli Schwarzkopf Blonde 10.2 helmenvaalea.