Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845036 kertaa)

Poissa AnnIIlona

• Haiven
  • *
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1305 : 22.08.14 - klo:00:07 »
Toi 10.2 helmenvaalea noista poly blondeista on muuten todella hyvä, silloin kun oli blondi vielä, se riitti ihan yksistään saamaan juurikasvuni todella todella vaaleaksi. Eli olen niin vaalea etten ole koskaan joutunut harrastamaan juuriin mitään erillisiä "ensin värinpoisto, sitten taittovärjäys"-systeemejä.

Ai että, kun olisin itsekin alunperinkin ottanut käyttöön sen pelkistävän värinpoiston, mutta ei, kun niitä ei enää myydä ilmeisesti suomalaisissa kaupoissa niin otinhan sitten tavallisen värinpoiston joka tukkaakin tuhoaa niin rajusti.  ::)

Olen käsittänyt että toi pelkistävä värinpoisto toimii parhaiten melko vastavärjättyihin hiuksiin? Eli jos mulla on nyt latvoissa ja osassa pituuksia tukkaa, jota on hennattu joskus 1,5 vuotta sitten, ja sen päällä vaaleanruskeaa, niin mahtaako enää mitään irrota? Hennaa ennen tukkani oli vaalea. Jännä juttu tuokin ettei noita pelkistäviä värinpoistoja kuulemma hyödytä laittaa hennattuun tukkaan, mutta silti monia ne ovat ilmeisesti auttaneet hyvinkin.

Pätkäisen kohta askartelusaksilla jonku muutaman sentin mittaisen tukan, ei ole enää ongelmaa, siihen vaan poly blonde päälle ja kyllä muuten vaalenee :D

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1306 : 23.08.14 - klo:13:55 »
Pelkistäviä värinpoistoja varmaan löytyy jostain nettikaupasta? Ilmeisesti toimivat paremmin tuoreeseen hapeteväriin, ja tosiaan, hennaan ei kerrota toimivan lainkaan, joten asia selvinnee vain kokeilemalla. Se ei räjäytä ollenkaan samalla lailla hiuksia kuin tavallinen värinpoisto, mutta kuivattaa kyllä. Tehoissa huomasin selkeän eron kahden eri merkin välillä, joita hennaan kokeilin; Suomessakin myyty ColorB4 ei juurikaan tehonnut, mutta edullisempi Pro:Voke vaalensi hennan alkuperäisen värini tummuustasolle (oranssisuus kyllä jäi, mutta sen sai sitten taitettua pois).

Voisithan toki harkita "käänteistä" liukuväriä? Siitä olisi varmaan sitten helpompi lähteä sitä omaa vaaleampaa väriä kohti pikku hiljaa. Kokeile laittaa tuo helmenvaalea väri ja siihen myöhemmin sitten suoraväritaittoa päälle? Tarvittaessa 1-2 astetta tummempanakin, jos viileys on se juttu. Minulla tuo Poly Blonde 10.2 vaalensi ihan kunnolla, myös siis hennaa ja niitä muita käsittelyjä, joita olin ehtinyt hennan päälle tehdä, ei pelkästään omaa juurikasvua.

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1307 : 24.08.14 - klo:23:51 »
Vähään aikaan en tätä missiotani vielä ole toteuttamassa, mutta kysytään nyt varmuuden vuoksi jo etukäteen. Eli tilanne on se, että mulla on suht kirkkaat, violetit suoravärillä värjätyt hiukset. Tahtoisin kuitenkin jossain välissä vielä kirkkaammat ja vaalemmat. Ilmeisesti ainut vaihtoehto olisi haalistaa suoraväriä niin paljon kuin ikinä pystyn, ja sen jälkeen heittää vaalennus päähän.

Kysymys kuuluukin: mitä teen jos tukka heittää silti vaalennuksen jälkeen vihreään? Tuskin saan kaikkea violettia pigmenttiä pois ennen vaalennusta. Auttaisiko vihertävyyteen esim. blondin kestovärin laittaminen päälle? ???

Poissa arianna

• Haiven
  • *
« Vastaus #1308 : 06.09.14 - klo:12:23 »
No niin, laitoin sitten hiuksiin Garnier Nutrisse 7.3 (kiitos vinkistä Liina!)

Lopputulos: harmahkot juureni muuttuivat hieman ruskeammiksi, ei kuitenkaan kovin näkyvää eroa. Pienenä yllätyksenä punertavat latvat tummenivat jonkin verran, tosin ei ehkä pitäisi yllättää. Keltaisuutta väri ei ainakaan minun hiuksiini tuonut, ainakaan näkyvästi. Jos oikein yritän katsoa, tietyssä valossa näkyy kullertavia suortuvia, toisaalta mielestäni luonnollisessa hiuksessanikin on hieman vastaavanlaista.

Muutaman pesun jälkeen väri on haalistunut, juurikasvun väri suunnilleen ennallaan mutta ero juurten ja pituusten välillä on tasoittunut = hyvä juttu. Tosiaankin  suosittelen väriä vaaleanruskeaa kaipaaville tai sellaisille jotka pyrkivät palaamaan ns maantienharmaaseen.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1309 : 06.09.14 - klo:12:31 »
Vähään aikaan en tätä missiotani vielä ole toteuttamassa, mutta kysytään nyt varmuuden vuoksi jo etukäteen. Eli tilanne on se, että mulla on suht kirkkaat, violetit suoravärillä värjätyt hiukset. Tahtoisin kuitenkin jossain välissä vielä kirkkaammat ja vaalemmat. Ilmeisesti ainut vaihtoehto olisi haalistaa suoraväriä niin paljon kuin ikinä pystyn, ja sen jälkeen heittää vaalennus päähän.

Kysymys kuuluukin: mitä teen jos tukka heittää silti vaalennuksen jälkeen vihreään? Tuskin saan kaikkea violettia pigmenttiä pois ennen vaalennusta. Auttaisiko vihertävyyteen esim. blondin kestovärin laittaminen päälle? ???

Siis haluaisit siitä violetista vaaleamman ja kirkkaamman? Itse laittaisin vaan vaalennuksen päähän, kyllä se suoraväri siitä tarpeeksi haalistuu ja hius sen alta vaalenee, että päälle saa kirkkaamman. Näin mä oon ainakin itse menetellyt punaisella Elumenilla värjätyn tukan kanssa. En oo kerralla vaalentanut niin vaaleaksi kun haluan vaan laittanut sen punaisen ja vaalentanut aina lisää sitten kun on ollut aika värjätä hiukset uudemman kerran. Vaalennuksen olen laittanut niin monesti punaisella värjäämistä ennen, että tukka on tarpeeksi vaalea ja sen jälkeen vaalensin aina vaan tyven kun olen värjännyt uudestaan. :)
« Viimeksi muokattu: 06.09.14 - klo:12:33 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #1310 : 06.09.14 - klo:14:13 »
Mulla on pieni dilemma. Hiukseni on varmaan suurin piirtein tän http://4.bp.blogspot.com/-GffVFSa7ZBI/UXT-A0vK6LI/AAAAAAAAB1k/E2bI4a9EQls/s1600/hiusv%C3%A4ri.jpg väriset, ja nyt juurikasvua puskee. Sain tuon värin aikaiseksi vähän vahingossa muistaakseni Lorealin Casting Creme Gloss 801 värillä. En oo ekspertti värjäämisessä, mutta kuvittelisin jos tuon saman 801 värin vedän nyt päähäni, tulos oisi ihan blondi, mitä en halua. Mutta en uskaltaisi laittaa esim. 7 asteista väriäkään, nää luonnonkiharat imee niin paljon väriä, että oon todennut, jos esim. haluan 6 asteisen värin, pitää laittaa 7 sävyistä. Laitoin kerran nimittäin 7 asteista väriä tummempiin hiuksiin kuin nyt ja lopputuloksena toi 7 sävyinen jopa tummensi niitä  ;D
Haluaisin säilyttää nykyisen värin hiuksissani, joten mikä oisi paras ratkaisu? Pelkän juurikasvun värjäys, vai että annan vielä näiden kasvaa vähän, että toi juurikasvu ehkä ns. tasoittuu, nyt näyttää harmaalta (ja siis oon 25-vuotias eli kyseessä ei voi olla se oikea hiustensävyni, vaan että tuo värjätty osuus vääristää juuren väriä). Koska tää nykyinen värini on mielestäni aika lähellä luonnollista hiusväriäni :) Ainakin ala-asteaikaisten kuvien perusteella :D

Poissa arianna

• Haiven
  • *
« Viimeksi muokattu: 06.09.14 - klo:22:21 kirjoittanut arianna »

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #1312 : 15.09.14 - klo:21:20 »
Mulla on pieni dilemma. Hiukseni on varmaan suurin piirtein tän http://4.bp.blogspot.com/-GffVFSa7ZBI/UXT-A0vK6LI/AAAAAAAAB1k/E2bI4a9EQls/s1600/hiusv%C3%A4ri.jpg väriset, ja nyt juurikasvua puskee. Sain tuon värin aikaiseksi vähän vahingossa muistaakseni Lorealin Casting Creme Gloss 801 värillä

*** en uskaltaisi laittaa esim. 7 asteista väriäkään, nää luonnonkiharat imee niin paljon väriä, että oon todennut, jos esim. haluan 6 asteisen värin, pitää laittaa 7 sävyistä

*** Haluaisin säilyttää nykyisen värin hiuksissani, joten mikä oisi paras ratkaisu? Pelkän juurikasvun värjäys, vai että annan vielä näiden kasvaa vähän, että toi juurikasvu ehkä ns. tasoittuu

Mitä niissä hiuksissa oli pohjalla ennen tätä vahingossa saatua hyvää lopputulosta sävyllä 801 (oliko varmasti kyseinen sävy, voisitko laittaa vaikka kuvaa nykytilanteesta) ja mitä haluat niistä nyt tulevan, käsitinkö oikein että olet kasvattamassa omaa väriäsi?

Tyvi näyttää tavallaan aina harmaalta värjättyä taustaa vasten, ja jos haluat tuon värin säilyttää niin olisihan se järkevin ratkaisu värjätä nyt pelkkää tyveä, jos kerran pituudet ovat niin kuin niiden halutaankin olevan, turha niitä on rasittaa.

Se on taivahan tosi, että sekä luonnonkihara että hyvin rasitettu hius imee helposti 1-2 astetta tummemmaksi jo vajailla vaikutusajoilla, eikä kaikilla riitä astetta vaaleamman värinkään valinta, jolloin kannattaa harkita esimerkiksi hapetteen laimennusta puoleen vedellä tai hoitoaineella, jotta vaikutusajan voisi pitää oikeassa jotta väri ehtii kehittyä normaalisti, ja pigmenttien pysyvyys säilyy tarkoitetussa näin ollen.

Pieni harjoitus juureslaisille...

Minkälaisilla väreilllä voisi seuraavanlaiset hiukset tuottaa kotikonstein?

1) http://beautyeditor.ca/wp-content/uploads/MTV-Movie-Awards-2011-Emma-Stone-2.jpg

2) http://3.bp.blogspot.com/-rjXQKLed1Go/UI1GtrH4DaI/AAAAAAAAAZw/DTAL3y5r8-Y/s1600/red_hair_thumb.jpg

3) http://www.29secrets.com/sites/all/files/jayma_300x400.jpg

^ Ensimmäisen linkin kuva ei löydy. Toisessa tyvi (kultakuparia) on eri sävyä kuin latvat (kultaa) ja yleisilme vaaleampi kuin kuvassa kolme, jonka sanoisin olevan 7 tummuista kuparia joillain kulahtaneen näköisillä kultataitteisilla efektiraidoilla piristettynä.

Harjoitusta edistää, jos kerrot mihin pohjaan haluat tehdä, ja minkä noista edellämainituista tuloksista  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo:21:32 kirjoittanut Ice »
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

rubberbandgirl

• Vieras
« Vastaus #1313 : 27.09.14 - klo:14:20 »
Tätä on varmaan kysytty monesti aiemminkin, mutta hakua on vähän vaikea käyttää. Kysymys siis on, että miten te paksutukkaiset ihmiset vaalennatte tyven? Jakaus jakaukselta- tai osio osiolta -menetelmät tuntuvat tosi rasittavilta kun tätä tukkaa on oikeasti niin paljon. Siihenhän menee ikuisuus ja tolkuttomasti vaalennusainetta. Yritin äsken jakaus jakaukselta-menetelmää, ja siihen meni koko väripurkki, vaikka tyvikasvua on ehkä 2 cm.  0_0

Edit. Ja muuten, onko muillakin hiuksissa sellaisia osioita, jotka ei suostu vaalentumaan kunnolla?
« Viimeksi muokattu: 27.09.14 - klo:15:09 kirjoittanut rubberbandgirl »

Poissa satuprinsessa

• Haiven
  • *
« Vastaus #1314 : 27.09.14 - klo:19:47 »
Edit. Ja muuten, onko muillakin hiuksissa sellaisia osioita, jotka ei suostu vaalentumaan kunnolla?

Itsellä on ohimot semmosia et ei vaalennu kunnolla vaikka aloitankin aina etuhiuksista :-\

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #1315 : 27.09.14 - klo:22:54 »
Pistetään tähän ketjuun, kun tämä nyt liittyy yleisemminkin suoraväreihin ja värinaamiohin.

Eli ostin tuossa Biozellin Color Maskin ja jäin hieman ihmettelemään käyttöohjetta, jossa sanottiin että 10 minuuttia pidempi vaikutusaika ei vaikuta värin intensiivisyyteen mitenkään, vaan ainoastaan hoitavat aineet ehtivät vaikuttaa pidempään. Kuitenkin mun (ja vissiin aika monen muunkin) kokemukset suoravärien kanssa ovat nimenomaan kertoneet, että mitä pidempään jaksat muhittaa, sen paremmin väri tarttuu ja pysyy hiuksissa. En siis tuonkaan kanssa meinannut noudattaa ohjetta, vaan ajattelin pitää naamiota päässä sen normaalin vähintään tunnin verran, mutta pakko oli vaan tulla tänne ihmettelemään, että miksi pakkauksessa oikein erikseen mainitaan noin. ???
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa ÄiskäVärjääTaas

• Haiven
  • *
« Vastaus #1316 : 28.09.14 - klo:09:15 »
^^ En ole mikään pro-asiantuntija näissä jutuissa, mutta ensimmäisenä tulee mieleen että tuolla ohjeella Biozell "pesee kätensä" kaikista ikävistä seurauksista, mitä saattaa sattua.

Esim. jos joku muhittelee tunnin ja lopputulos on kammottava, ei Biozell ole silloin enää vastuussa vaan syy on kuluttajassa itsessään. Ei voi vaatia korvauksia tms. kun ei kerta ole noudattanut ohjetta.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #1317 : 28.09.14 - klo:19:54 »
Onko mitään toivoa saada Biozellin vaaleanpunaista sävytettä tarttumaan värjäämättömään hiukseen? Tekisi niin mieli kokeilla vaaleanpunaisia latvoja...
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1318 : 28.09.14 - klo:20:27 »
^Ei tietääkseni ole, vaan pitäisi vaalentaa ja laittaa sen jälkeen sävyte.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1319 : 29.09.14 - klo:08:39 »
Mä sanoisin, että riippuu siitä, kuinka tumma värjäämätön hius on. Jos on tarpeeksi vaalea oma väri, niin suosittelen ostamaan kylmän punaisen suoravärin (joka haalistuu siis pinkkiin), ja sekoittamalla jonkun laimean jätettävän hoitoaineen siitä. Silloin ei tarvitse huuhdella väriä ollenkaan, joten pysyy varmasti ainakin seuraavaan pesuun. Sukii sitä pikkuhiljaa vastapestyihin hiuksiin. Pysymisvaara on kuitenkin olemassa!
Cogito ergo doleo.