Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844834 kertaa)

Poissa slala

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1350 : 10.12.14 - klo:20:41 »
Olen nyt hopeashampoon käytöllä saanut kuontaloni kellertävästä kultaisesta(vaalennustan jäljiltä) suunnilleen sellatteeksi tummanvaaleaksi, mutta kumminkin tää vielä hieman kellertää ja se ärsyttää mua kenties enemmän kuin laki sallii. Siksipä kysynkin että jos nyt menisin ja ostaisin sitä violettia suoraväriä, miksaisin hoitoaineeseen ja pistäisin päähän, olisiko sillä mitään vaikutusta?

Yritän vastata jotain omien kokemusteni pohjalta, joku muu osaisi varmaan sanoa asiasta enemmän ja luotettavammin. Mulla toi suoravärin ja hoitoaineen sekoitus puree samoihin kohtiin kuin hopeashampookin, mutta tehokkaammin. Eli se ei mun mielestä tartu niihin paikkoihin joihin hopeashampookaan ei yhtään vaikuta, mutta värjää ne hopeashampoonkin sävyttämät kohdat tehokkaammin kuin shampoo (tosin tehokkuus riippuu varmasti myös hoitiksen ja suoravärin sekoitussuhteesta).
« Viimeksi muokattu: 07.01.15 - klo:20:38 kirjoittanut slala »

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #1351 : 11.12.14 - klo:01:07 »
En nyt lainaa slalan viestiä ettei menisi liian pitkäksi mutta juuh, jos tolla mennään niin tällä tukalla voi olla jotain toivoakin :D
Eli hopeashampoo kyllä mielestäni tarttuu aika hyvin kaikkialle, mutta siinäkään ei oikeen mun silmään ole tarpeeksi pigmenttiä että keltaisuus lähtis kokonaan pois(halajan lähes harmaapääksi), vaikka on hemmetin hyvin jo taittunutkin, Fudgea siis käytän. Ehkäpä toi suoraväri voisi jopa toimia. Noh, katsotaan sitten kun jossain vaiheessa kerkeän sellaisen hommaamaan.
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1352 : 12.12.14 - klo:09:48 »
Sumeri, minäkin olen lukuisia kertoja sävytellyt noilla suoraväri+hoitoaine-sekoituksilla hiuksiani hyvin vaihtelevin tuloksin. Kannattaa kokeilla sitä violettia väriä, mutta siitä seoksesta ei kannata tehdä liian tummaa. Nimimerkillä monesti violetit hiukset saanut :D
Seoksen voi myös antaa vaikuttaa hiuksissa useita tunteja, jolloin pitäisi kyllä tarttua. Olen itse huomannu saman kuin tuossa ylempänä oli kirjoitettu, että aina se tarttuu joihinkin kohtiin tiukemmin ja joihinkin tuskin lainkaan, mutta jos tämä mahdollinen epätasaisuus ei haittaa niin kokeile ihmeessä.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #1353 : 13.12.14 - klo:16:30 »
Mie oon tässä kohta värjäämässä hiukset suoravärillä kirkkaan violetiks. Tällä hetkellä hiukset on tosi epämääräsen kirjavat. On edellisten värien jämiä ja omaa juurikasvua:

Tarvisinkin vähän apua, että miten näistä lähtis tekemään tasasemman väriset? Teenkö värinpoiston? Vähän vaan epäilen, että se ei noita värieroja vähennä vaan pelkästään vaalentaa niitä.
Ehkä pitäis yrittää värjätä hiukset tasasen värisiks ensin? Millä sävyllä? Tuleeko sitten liian tumma pohja ja violetista ei niin kirkas. Yllättävän hankalaa tää.
Leikkautan tänään 3cm pois niin vähän noi vaaleemmat latvat lähtee.

Värjäsin eilen kokeilu suortuvan. Pesin suortuvan ensi syväputsarilla ja sitte väriin n. tunniks muhimaan. Kaikkialle muualle  tarttu hyvin paitsi omaan väriin. Riitäisköhän vaan vaalennuspesu vai pitäiskö ihan vaalentaa?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #1354 : 13.12.14 - klo:20:52 »
Sumeri, minäkin olen lukuisia kertoja sävytellyt noilla suoraväri+hoitoaine-sekoituksilla hiuksiani hyvin vaihtelevin tuloksin. Kannattaa kokeilla sitä violettia väriä, mutta siitä seoksesta ei kannata tehdä liian tummaa. Nimimerkillä monesti violetit hiukset saanut :D
Seoksen voi myös antaa vaikuttaa hiuksissa useita tunteja, jolloin pitäisi kyllä tarttua. Olen itse huomannu saman kuin tuossa ylempänä oli kirjoitettu, että aina se tarttuu joihinkin kohtiin tiukemmin ja joihinkin tuskin lainkaan, mutta jos tämä mahdollinen epätasaisuus ei haittaa niin kokeile ihmeessä.

Hih, mä tätä hoitoaine+suoraväri-sekoitusta ehdinkin jo kokeilla :D viisaana muistin testata eka parilla suortuvalla eri sekoitussuhteita. Ja huomasin siinä sitten että taidan joutua ostamaan sinisen suoravärin violetin kaveriksi, koska toi violetti yksinään vetää hiukan liikaa liilan puolelle. Tai siis niihin suortuviin, joissa sitä suoraväriä oli eniten, ilmaantui aika jännä väri, sellainen vaaleanruskean ja liilan sekoitus, aika vaikea sanoin kuvailla...Mutta hyvä uutinen on se että ainakin tuntui tarttuvan ihan mallikkaasti.

Ei sillä, toisaalta päässäni tällä hetkellä oleva väri olisi ihan nätti sinällään, ei tää kumminkaan niin keltainen ole että se pahemmin haittaisi, mutta kun itse tahtoisin melkeimpä harmaata hiuspehkoa :D
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1355 : 19.12.14 - klo:17:43 »
Hei,

Tarvisin kekseliäitä neuvoja hiusasiantuntijoilta!

Värjäsin vaalennetut hiukseni L'orealin Sublime Mousse Mansikkoblondi (Straberry Fizz 822) -värillä ja tuloksena sain vaalean violetit/harmahtavat hiukset!!
L'orelin asiakaspalvelun mukaan hiukseni olivat liian vaalennetut eikä väri siksi tullut oikein. He suosittelivat värin haalistusta vaalennuspesulla ja sen päälle vaalenpunaista sävytettä.
Straberry Fizz kestoväri uudelleen laitettuna vain voimistaisi violettia vaikutelmaa hiuksissani, joten sitä eivät suositelleet.. 

En nyt oikein tiedä mitä tekisin näille hiuksille.. Mansikkablondia tahtoisin edelleen, mutta se lienee nyt kotikonstein liian hankalaa saada. Mietin jos laittaisi jonkun kultabeigen tähän päälle, josko taittaisi pois tuota lilaa. Tai tosiaan jotain vaaleanpunaista sävyetttä?

Ideoita?

Tässä hiukset lähtötilanteessa:

Tässä kuvia värjäyksen jälkeen:

« Viimeksi muokattu: 19.12.14 - klo:17:52 kirjoittanut Feles »

Poissa Saranna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1356 : 20.12.14 - klo:22:20 »
Vaaleanpunaisissa on aina vähän kylmyyttä mukana, joten sitä en lähtisi laittamaan. Aika tummalta näyttää että pelkällä sävyn säädöllä ihan mansikkablondia saisi, joten jos et vaalennuspesua halua tehdä, niin suosittelen lisäämään lämpöä.
Ja hapeteväreillä en suosittele taittoa, suoraväriä kehiin mieluummin.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #1357 : 22.12.14 - klo:10:05 »
Kannattaa ensin muhittaa öljyä/öljyhoitoa ja sen jälkeen syväpuhdistavaa shampoota, esim 30 min + 30 min. Toimii vasta värjättyyn hiukseen hyvin. Ja sen jälkeen kevytsävytteellä sopiva sävy.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1358 : 22.12.14 - klo:13:56 »
Mistä muuten nykyään saa sävytteitä? Marketeista olen löytänyt ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain kestovärejä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1359 : 23.12.14 - klo:13:17 »
^ Citymarketissa ja Prismassa on ainakin ollut Biozellin suoraväriä, mutta en tiedä onko valikoimissa enää. Olen ostanut suoravärit viimeisen vuoden aikana Sitruunasta.

Takavuosinahan marketeissa oli mm. klassikko Melody, Liven suoravärit, Color Pulse. En tiedä onko suoravärien kysyntä sitten niin laimeaa että ne on siksi vedetty marketeista. Ehkä värillisillä maskeilla on enemmän menekkiä, koska niitä kyllä löytyy. Mä en niistä tykkää, muutama epäonnistunut "värin piristys" takana - ei tartu tyveen lainkaan ja latva imaisee reilusti väriä, pituudet siltä väliltä, hirveä sillisalaatti jota lopulta haalistelen öljyllä ---> ärghh  :#. Normi suoravärillä ei tätä koskaan tapahtunut ja sillä pystyi aavistuksen häivyttään tyvikasvuakin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1360 : 01.01.15 - klo:20:21 »
Korresin Argan Oil Advanced Colorant hiusväri on saanut kehuja. Voisin sitä tilata testaukseen, mutta kuulisin mielelläni jos täällä jollain olisi kokemuksia.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1361 : 04.01.15 - klo:10:40 »
Muistan tuon Color Pulsen vaahdon  ;D Kokeilin varmaan jokaista niistä.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #1362 : 09.01.15 - klo:12:18 »
Onko millään sarjalla enää sävyä 8.32? Nutrissella oli ennen, mutta ei ole näkynyt pitkään aikaan, ei taida olla enää sävyvalikoimassa :/.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #1363 : 15.01.15 - klo:17:45 »
Mikä ihme siinä on, että kun värjään mahongin värillä niin se ei ole omassa päässä tippaakaan punertava  >:( Olen kokeillut eri värejä. 5 ja 4 asteisi ja kumpikaan ei punerra. Nyt laitoin 4.5 ja tämä on nyt joku tummanruskea. Murrr...

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1364 : 27.01.15 - klo:08:55 »
Länttäsin vanhan värinpoiston päälle Poly Colorin sävyteshampoon (15 keskivaalea) kun halusin vähän luonnollisemman vaalean. Kuvassa väri näytti mun silmään kultaiselta, mutta päässä onkin ihan harmaa ja veti paljon tummemaksi kun odotin. Saakohan tätä tästä korventuneesta tukasta enää mitenkään pois? Hassua kun yleensä mun hiuksissa on paljon keltaista ja sitä ei saa peitettyä millään. Hopeashampoot ja muut eivät auttaneet silloin kun yritti saada sitä pois, mutta nyt kun olisin halunnut kullanvaalean, niin eikös olekin kylmä harmaa.  >:(
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977