Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844832 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1410 : 01.06.15 - klo:12:47 »
Mutta jos Biozellin sivuilla on mainittu nuo niin luulisi, että niitä vielä jostain saa? Biozellin värejä on muutenkin ollut tosi harvassa paikassa myynnissä. Ainoa paikka jossa itse olen niihin törmännyt, on Tammiston iso Tarjoustalo Vantaalla.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1411 : 16.06.15 - klo:22:41 »
Millä merkillä olisi markettivärien tuhkaisin ja eniten sitä ns. maantienharmaata muistuttava 8.1 väri?

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1412 : 17.06.15 - klo:08:42 »
^ Poly Color sävyteshampoo 15 Keskivaalea on ainakin ennen ollut the villasukkaväri. <3
Vähän tummemmalle käy saman sarjan 22 Tummanvaalea. Jos aika on ajanut tietoni ohi, joku voi varmaan vinkata jostain uutuudesta!  :D

Noilla tulee todella luonnollinen sävy, ei mikään vihreäntuhkainen tai sininen. Vetää ensin asteen liian tummaksi, mutta haalistuu tosi nätisti! Mulla nämä eivät ole koskaan pettäneet. Kasiasteiselle valitsisin ehdottomasti tuon vaaleamman (15). Haulla löytyy vanhoja kokemuksia, tämä värihän on ollut olemassa "aina".

Paketin kuvassa sävy on mielestäni aavistuksen harhaanjohtava.
« Viimeksi muokattu: 17.06.15 - klo:08:45 kirjoittanut anannas »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1413 : 17.06.15 - klo:10:19 »
^Viimeksi kokeilin tuota Poly coloria, sävystä en ollut varma - se taisi olla juurikin joko 15 tai 22 erään foorumilaisen suosittelemana, mutta en itse pitänyt lopputuloksesta. Olen joskus aikaisemmin käyttänyt jonkun 8.1 värin mistä tuli hyvä väri, mutta en enää muista merkkiä. Eli en ehkä Poly coloria halua kuitenkaan enää käyttää.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1414 : 18.06.15 - klo:13:10 »
^Mun mielestä Lorealilla oli joskus 9.1 joka oli todellinen mummonharmaa. Olisko ollut tämä...?

Se taisi kuitenkin sittemmin poistua, joten tuosta tuskin on apua. Sellaisen vienosti tuhkaisen sävyn loihdin tuossa puolitoista vuotta sitten oman värin kasvatukseen ryhtyessäni lorkun excellence sävyllä 8.1 ja 7.0 (1:1 sekoitettuna). Ei tuolla mitään kunnon tuhkaista sävyä saa, mutta eipähän tullut liian tummaa tai muutenkaan odottamatonta sävyä hiuksiin.
Cogito ergo doleo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1415 : 21.06.15 - klo:23:10 »
^Olen varma, ettei se ysitason väri ollut - mulla on kuitenkin sen verta tummempi oma väri. Otan varmaan parhaimmalta vaikuttavan 8.1 sävyn merkistä niin välittämättä, kun väriostoksille menen. Olen joskus saattanut myös käyttää 8.0 värinkin, mutta pitää vertailla ensi kerralla kaupassa eri vaihtoehtoja.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1416 : 22.06.15 - klo:12:04 »
Muutamia vuosia sitten Castingilla oli sekä sävy 8.1. että sen seuraaja 8.01. Nyt ei taida enää olla kumpaakaan. Itsekin käytössä havainnut tuon Poly Colorin parhaimmaksi "lohdutuspalkinnoksi" castingin värien poistuttua myynnistä.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1417 : 22.06.15 - klo:13:31 »
Minun mielestäni Poly Colorin värit ovat parempia kuin Castingin. PC:ssa on paljon parempi peittokyky, ja sillä saa viileämmän sävyiset hiukset. Värjäsin joskus CCG 8.1 värillä, ja tulos oli tosi paljon lämpimämmän sävyinen, kuin  PC:n keskivaalealla värjätessä (nro 15) tai Tummanvaalealla (nro 22). Varsinkin tuo PC:n tummanvaalea väri on viileä ns. maantienharmaa, jossa ei ole lämmintä vivahdetta. Se haalenee just oikean väriseksi ajan kanssa. Mutta kaikki ei tietenkään tykkää, nämä on niin makuasioita. Sittemmin lopetin koko tummanvaalean värin etsimisen ja kokeilun, liian tylsä, ainakin värjättynä mun makuun.  :D

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1418 : 12.07.15 - klo:15:47 »
Onko juureksilla kokemusta Poly Colorin suklaanruskeasta (33) ja tummanruskeasta? Oon kuullut että tummanruskea ois käytännössä lähes musta ja suklaanruskea ois tosi punainen, pitääneekö paikkansa?

Mulla siis hakusessa kylmä tummahko ruskea mutta esim. Garnierin 3-sävy (tummanruskea) menee liian mustaksi mun päässä. Saa siis olla rehellinen tumma ruskea (ehkä nelosen kieppeillä, jopa hitusen tummempi). Omassa värissä punapigmenttiä että sitä pitäisi viileydellä taittaa pois. Oisko suosituksia?

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1419 : 12.07.15 - klo:17:31 »
Onko juureksilla kokemusta Poly Colorin suklaanruskeasta (33) ja tummanruskeasta? Oon kuullut että tummanruskea ois käytännössä lähes musta ja suklaanruskea ois tosi punainen, pitääneekö paikkansa?

Mulla siis hakusessa kylmä tummahko ruskea mutta esim. Garnierin 3-sävy (tummanruskea) menee liian mustaksi mun päässä. Saa siis olla rehellinen tumma ruskea (ehkä nelosen kieppeillä, jopa hitusen tummempi). Omassa värissä punapigmenttiä että sitä pitäisi viileydellä taittaa pois. Oisko suosituksia?

Suklaanruskea on aika punertava, sain sillä punertavan ruskeat hiukset. Se punerrus ei ollut mitään pientä, eli jos tavoittelet hentoa lämpöiseen taittavaa lämmintä ruskeaa sävyä, niin tämä suklaanruskea pelkästään voi olla liian punertava- mutta kokeilemalla selviää, mulla on muutenkin paljon punapigmenttiä hiuksessa.

Tummanruskea on tosi tummanruskea- lähes musta, mutta haalenee pesuissa oikean sävyiseksi, eikä siihen mene kauaa. Ihan hyvä sävy tuo tummanruskea.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1420 : 12.07.15 - klo:18:07 »
Suklaanruskea on aika punertava, sain sillä punertavan ruskeat hiukset. Se punerrus ei ollut mitään pientä, eli jos tavoittelet hentoa lämpöiseen taittavaa lämmintä ruskeaa sävyä, niin tämä suklaanruskea pelkästään voi olla liian punertava- mutta kokeilemalla selviää, mulla on muutenkin paljon punapigmenttiä hiuksessa.

Tummanruskea on tosi tummanruskea- lähes musta, mutta haalenee pesuissa oikean sävyiseksi, eikä siihen mene kauaa. Ihan hyvä sävy tuo tummanruskea.

Kiitos, hyvä että jätin sittenkin sen suklaanruskean kaupan hyllylle koska en halua punertavuutta lisää, sitä on liikaa omassa hiuksessa jo alkujaankin.  :D Pitänee vielä katsoa Lorealin värejä, oisko niissä jotain viileää tummanruskeaa joka ei ois ylitumma.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1421 : 12.07.15 - klo:22:09 »

Kiitos, hyvä että jätin sittenkin sen suklaanruskean kaupan hyllylle koska en halua punertavuutta lisää, sitä on liikaa omassa hiuksessa jo alkujaankin.  :D Pitänee vielä katsoa Lorealin värejä, oisko niissä jotain viileää tummanruskeaa joka ei ois ylitumma.

Marketista voi olla vaikeaa löytää viileää tummanruskeaa sävyä. Muistelen kyllä, että Prismassa käydessäni sinne oli tullut jotain ihan uusia sävyjä, joita ei marketeista ole saanut aiemmin. Itse tekisin niin, että laittaisin tuon Poly Colorin tummanruskean kevytvärin, ja taittaisin sitä viileäksi suoravärillä. Se viileä pigmenttihän katoaa muutenkin ensimmäisenä hiuksesta, ja varsinkin kun on punapigmenttiä jo omassakin hiuksessa. Vaikka löytäisikin sen viileän tummanruskean värin, niin se viileä sävy lähtee hiuksesta.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1422 : 13.07.15 - klo:23:16 »
Marketista voi olla vaikeaa löytää viileää tummanruskeaa sävyä. Muistelen kyllä, että Prismassa käydessäni sinne oli tullut jotain ihan uusia sävyjä, joita ei marketeista ole saanut aiemmin. Itse tekisin niin, että laittaisin tuon Poly Colorin tummanruskean kevytvärin, ja taittaisin sitä viileäksi suoravärillä. Se viileä pigmenttihän katoaa muutenkin ensimmäisenä hiuksesta, ja varsinkin kun on punapigmenttiä jo omassakin hiuksessa. Vaikka löytäisikin sen viileän tummanruskean värin, niin se viileä sävy lähtee hiuksesta.

No nyt mä hätäilin ja ostin jo tänään Lorkun Recital Preference 4.01-sävyn Paris (Syvä ruskea). Näytti testitupsuissa eniten ruskealta ja vähiten punertavalta. Mutta oon huomannut, että viileys katoaa väristä ensimmäisenä ja punapigmentti alkaa puskea läpi. Mulle ei ole ollenkaan suoravärit tuttuja, kuinka usein niitä voi käyttää ja onko ne miten vahingollisia "tavallisiin" kaupan väreihin verrattuna? :)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1423 : 13.07.15 - klo:23:58 »
^Suoravärit eivät ole millään tavalla vahingollisia, päinvastoin, useimmat ovat enemmän tai vähemmän hoitavia. Esim. KCn Color Mask -naamiot (ei varsinaisesti suoraväri mutta freesaa väriä yhtä lailla) ovat jo ihan kulttituote ja niistä löytyy ruskeita värejäkin hyvin. Suoraväriä voi myös sekoittaa hoitoaineeseen ja muhitella, ihan niin usein kuin on tarvis. (Jos sekoitat hoitoaineeseen, katso että hoitoaine on valkoista eikä esim. kellertävää ettei seoksesta tule oudon väristä.) Suoraväreistä on oma ketjukin mutta näin pähkinänkuoressa. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #1424 : 23.07.15 - klo:21:03 »
Tietääkö kukaan sanoa onko Poly Colorin Pähkinänruskea sitten kuinka lämmin?

Mitenkäs kun mulla on parhaillaan henna-punainen/oranssi tukka ja havittelen jotain 5- tai 6-tasoista kultaisella tai tuhkakultaisella vivahteella. Onnistuukohan jos laittaa neutralin 5.0-ruskean vai pitäiskö liiallista lämpöä lähteä taittamaan jollakin beigellä 6.13 tai viileällä 5.1-sävyllä?