Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840910 kertaa)

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #1515 : 24.11.16 - klo:10:58 »
Askorbiini on kyllä osoittautunut tehokkaaksi :) Pesen siis sillä, kiitos vinkistä ni ei tullu turhaa värjäyskertaa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1516 : 20.12.16 - klo:15:47 »
Värjäsin hiukset Olia 7.40:lla ja oletin että se vain värjää tukkaa kuparisemmaksi eikä sinänsä tee mitään tummuusasteelle, niin se yllättävästi blondasi mun hiuksia ihan hulluna, juurista tuli vaalean keltaiset ja latvoista sellaiset vaalean keltaruskeat. Korjasin sitten tilannetta suoraväreillä, sekoitin kuparinpunaista ja jotain ruskeaa että saisin tukasta vähän tummemman niin muualle tuli oikein passeli väri, mutta juuret ovat aika kirkkaan oranssit. Mitä lätkäisisin tähän päälle kun haluaisin vähän kuparinruskeamman tukan ja hieman tummempi ei haittaisi? Kaupoista ei oikein löydy sopivaa väriä kun lähes kaikki 7.40-värit ovat niitä kirkkaan oransseja. Missä kaikki luonnolliset ginger-sävyt  :'(

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #1517 : 10.01.17 - klo:08:44 »
Minua on jäänyt häiritsemään kotimaisen muodonmuutosohjelman mainos, jossa hiusstylisti (?) toteaa, että pahin virhe minkä voi hiusten kanssa tehdä, on värjätä ne kotona.

Miksi se on virhe?  0_0
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1518 : 10.01.17 - klo:10:33 »
^ Luulen että noin sanotaan siksi, että ihmiset käyttäisi enemmän kampaamopalveluita. Siis tavallaan mainosta.

Osittain taas varmaan kun on oikeasti nähnyt paljon huonoja kotivärjäyksiä ja kuinka hiukset on tietämättömyyttä tuhottu liian vahvoilla väri-/vaalennuskäsittelyillä.
« Viimeksi muokattu: 10.01.17 - klo:10:37 kirjoittanut Memmuuh »
3a F ii

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #1519 : 10.01.17 - klo:11:33 »
^ Aaa, okei. Onko kampaamojen vaalennukset sitten oikeasti hiusystävällisempiä kuin marketin värit?

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1520 : 10.01.17 - klo:12:45 »
^ Ihan samanlaisia kai ne on, mutta ero on siinä, että kampaaja itse voi laittaa sopivan vahvuisen hapetteen kun taas kaupan väreissä ne on aina mitä on. Kampaaja osaa myös ehkä katsoa sen vaikutusajan paremmin ja joskus riittää vaikka vaalennuspesu kun taas kotivärjääjä ehkä laittaisi tukkaansa sen marketin tymäkän vaalennusaineen maksimi vaikutusajalla jne. :)
3a F ii

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1521 : 11.01.17 - klo:08:33 »
^Joo ja kyllä hyvistä kampaajavärjäyksistä huomaa että se on tehty kampaajalla, väri on tasalaatuinen ja esim. monisävyvärjäyksiä ei tuosta vaan tehdäkään kotona.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1522 : 13.01.17 - klo:17:52 »
Mun hiustenvärjäilyistä vois kuvitella että oon ihan aloittelija, kun ei taaskaan mennyt ihan putkeen :D Miten oon kohta kymmenen vuotta värjännyt hiuksia kuparinpunaisiksi ja nyt sitten ei meinaa onnistua millään?! Edellisellä kerralla tukasta tuli aivan liian vaalea ja se lopulta haalistui ihan sellaiseksi keltakultaiseksi toffeesävyksi jossa ei ollut kuparia enää nimeksikään. Eilen sitten päätin että haluan jotain tummempaa ja ostin Wellan Color Touch kestosävytteen sävyssä 6/4 niin tummanruskeahan siitä tuli :D Tyvestä on sentään punaisempi mutta latvat on tummemmat ja niissä on vain vähän kuparista häivähdystä. Ei mua sinänsä haittaa kun tykkään kikkailla väreillä mutta en vaan ymmärrä miksen saa enää sellaista väriä mihin olisin tyytyväinen. Ajattelin huomenna pestä askorbiinihapolla ja syväputsarilla jos tämä vaalenisi hieman ja latvoihin sitten suoraväriä. En vaan millään jaksaisi käyttää suoraväriä niin usein että saisin sillä ylläpidettyä hyvää värisävyä.

Saa vinkata jos joku tietää kestovärin millä saa tämäntyyppisen tuloksen: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/c6/23/fc/c623fcad075be2bd833ee923b73083ae.jpg

Muoks. Vaihdoin linkin kun löysin paremman kuvan. Peruukista tosin  ::)
« Viimeksi muokattu: 13.01.17 - klo:21:58 kirjoittanut Jewely »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1523 : 23.01.17 - klo:19:01 »
Mäpäs laitan tähän perään viestiä eri aiheesta. Löysin netistä tällaisen sivuston https://www.esalon.eu.com/ ja tilasin nyt tuolta kokeeksi yhden värin. Ideana on siis se, että tuonne tehdään väriprofiili (hiusten luonnollinen väri, tämänhetkinen väri ja haluttu väri, hiusten pituus jne) niin siellä sulle sekoitetaan valmiiksi juuri sopiva väri ja siihen kuuluu palvelu, että saat sitä tiettyä custom-väriä vaikka viiden viikon välein automaattisesti jos haluat. Väriä pitäisi myös tulla juuri oikea määrä ja oikeanvahvuiset hapetteet jne. Paketissa tulee mukana myös suti, shampoo, hoitoaine, hanskat jne ja saa valita haluaako värin kestovärinä vai sävytteenä. Ensimmäinen tilaus oli 9€ + postikulut mutta otin mukaan myös jonkinlaisen värinaamion joten hintaa tuli koko paketille 20€ ja risat. Ihan super mielenkiinnolla kyllä odotan väriä! Voin sitten raportoida kun se joskus saapuu. Oon ihan kyllästynyt Suomen markettivärivalikoimaan ja se tuntuu vain supistuvan koko ajan, niin mielelläni kokeilen jotain uutta.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1524 : 23.01.17 - klo:22:14 »
^vaikuttaa mielenkiintoiselle, tuu ihmeessä kertomaan tuloksia! Sieltä ei näköjään voi valita nykyistä väriä vaaleampaa väriä tällä hetkellä ("but stay tuned!"), joten itse en vielä pääse testaamaan.

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1525 : 24.01.17 - klo:09:11 »
Jesh, mullekin on tulossa samanlainen setti tässä parin viikon sisään! Ihan superinnokkaana kyllä odotan pakettia ja tuloksia!
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Ropelli

• Tukkaguru
« Vastaus #1526 : 10.02.17 - klo:17:45 »
Tänään tuli tuo eSalonin paketti, jee! Vielä hetki menee, ennenkuin uskallan lyödä väriä päähän, mutta onpahan paketti valmiina  :)

http://aijaa.com/fr0BMS
\\\"Games doesn`t make people violent, lag does\\\"<br /><br />http://mommyairlines.vuodatus.net/

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1527 : 10.02.17 - klo:18:11 »
^Kiva! Mulle ei oo vielä tullut mutta jospa se tulisi vaikka ensi viikolla :) Toivon niin että väri olisi hyvä, mulla on ollut viimeaikoina ihan tosissaan vaikeuksia löytää sopivaa hiusväriä kun meidän kaupungin kaupoista on supistettu valikoimaa tosi paljon. Ja vaikka jotain sarjaa tuleekin myyntiin niin siitä ei ikinä tule niitä mun sävyjä. Tykkäisin kuitenkin värjätä itse kun en ole ollut kampaamoväreihin koskaan niin tyytyväinen että maksaisin niistä niiden hintoja.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #1528 : 23.02.17 - klo:18:22 »
Oon värjäillyt tyvikasvua 4.0 sävyllä (Olia hiusväri). Varsinaista juurikasvua ei tule eli sävy on lähellä omaa väriä. Mutta tuntuu että tuo kerrostuu aika tummaksi vaikka siis värjäänkin aina vaan tyven. Mitä jos alkaisinkin värjäämään tyven asteen vaaleammalla? Tuleeko ruma tarkka raja tumman ja vähän vaaleamman kohdalle?

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1529 : 23.02.17 - klo:18:49 »
^ Kannattaa seuraavalla kerralla värjätä tyvi sekoittamalla puolet nelosta ja puolet astetta vaaleampaa, ja vasta seuraavalla kerralla siirtyä viitoseen. Tulee nätimpi ja tasaisempi siirtymä.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0