Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 843933 kertaa)

Mive

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #165 : 18.01.10 - klo:11:20 »
Nyt on aika vähän tummentaa tätä huonokuntoista, liian vaaleaa pehkoa.

Mun väri on nyt aika lailla tämä:
http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/topp-27808.jpg

Ja nyt haluaisin jotakin tämmöistä:
http://images.bubbleroom.se/data/product/thumb-300/topp-27725.jpg

Miten saisin hiukset värjättyä markettiväreillä?

akuna

• Vieras
« Vastaus #166 : 18.01.10 - klo:14:31 »

Sama tilanne täälläkin. Hiukset ekan kuvan väriset ja haluaisin vähän tummempaa. Ajattelin kokeilla 8-asteista väriä, mutta en tiedä kumpi kannattaisi laittaa kevyt vai kestoväri? Marketissa ei taida nykyään edes olla kevytvärejä(casting creme gloss ei ole kevytväri). Aikoinaan värjäilin hiuksiani kampaamojen ja markettien 7-asteisilla väreillä, mutta niistä tuli aina tummemmat, kuin tuossa toisessa kuvassa.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #167 : 19.01.10 - klo:21:36 »
Värjään nykyisin aina kotona huonon rahatilanteen vuoksi.

Värjäsin tänään pitkästä aikaa tukan Liven sinimustalla värillä ja muistin samalla miksi en ole sitä pitkään aikaan käyttänyt  ::) Väri tarttuu ihoon kuin takiainen ja paketissa tuleva hoitoaine ei ole kummoinen... Hiuksiakin tuntui lähtevän tavallista enemmän  :(

Poissa Wanda

• Tukkaguru
« Vastaus #168 : 22.01.10 - klo:10:05 »
Auttakee rakkaat juurekset! Oon värjännyt jo varmaan vuosia hiuksiani kotona tummanruskealla (välillä Castingilla ja välillä Color Pulsella). Pari kuukautta sitten kävin värjäämässä hiukset kampaamossa pitkästä aikaa ja väristä tuli tosi kiva. Kampaajani värjäsi kahdella eri värillä, tummanruskealla ja sitten vaaleammalla mahonginruskealla. Nyt kampaajani on jäänyt äitiyslomalle enkä pääsekään värjäämään juurikasvua pois ja asialla alkaa olemaan kiire.

Väri itsessään on pysynyt todella hyvänä ja värjäystä kaipaisikin ainoastaan tyvi. Mikä olisi tähän tarkoitukseen paras väri? Mielellään kuiviin hiuksiin laitettava, jotta tumma väri ei pääsisi valumaan vaalempien osioiden päälle. Pääsen käymään myös Hairstoressa / Placessa ostoksilla, eli joku kampaamovärikin käy. Muut suoravärit kuin Pulse eivät ole oikein tarttuneet tyveen, joten jotain stydimpää ainetta saisi olla.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #169 : 22.01.10 - klo:11:53 »
^ Jos mä olisin nyt värjäämässä jollain ruskealla niin mun valinta olisi Natural & Easy. Ei ainakaan mulla vedä liian tummaksi ja on ihanan eloisat sävyt.  :ts

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #170 : 22.01.10 - klo:13:47 »
Komppaan Menaa, Natural & Easy on hyvä. Mulla käytössä on vaaleanruskea kashmir tjsp., sulle saisi varmaan olla jokin vähän tummempi sävy. Muistaakseni tuo ohjeistetaan laittamaan kuiviin hiuksiin (ja vaikkei ohjeissa niin sanottaisikaan, niin voihan sen silti laittaa).

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #171 : 23.01.10 - klo:18:55 »
Värjäsin Garnier tummanruskeella, mutta tyvestä tuli vaaleanruskea. Äh, miks en pysynyt luotto-hiusvärissä Schwarzkopf livessä? Uskaltaisinkohan jo huomenna värjätä päälle tolla Schwarzkopfilla? Kärsiiköhän tukka tästä kamalasti vai pitäisikö odottaa..pari päivää? :(
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #172 : 25.01.10 - klo:23:26 »
Lainaus
Värjäsin Garnier tummanruskeella, mutta tyvestä tuli vaaleanruskea. Äh, miks en pysynyt luotto-hiusvärissä Schwarzkopf livessä?

Tätä on näköjään liikkeellä. Itse yritin viimeksi värjätä muutama viikko sitten tyvikasvua L'Oreal Casting Creme Gloss sävyllä 530, mutta ei tarttunut hyvin tyviin vaan jäi 7-asteiseksi. No, nyt sitten ajattelin että laitanpa kerralla tyvet piiloon ja ostan luottotuotetta L'Oreal Excellence Cremeä ja vielä astetta tummempaa eli 4.54 jotta varmaan ei jää vaaleaksi. Pidin puoli tuntia, ja öö... Lopputulos on edelleen liian vaalea, ja erittäin kuparinsävyinen  >:( Nyt on sitten 2-3 senttiä voimakkaan kuparista 6-7 asteista tyvessä ja loppu neutraalia tummanruskeaa. Joku outo on hiuksiin iskenyt kun ei enää värit tartu uuteen kasvuun, tai sitten värejä on huononnettu, jopa harmaanpeitto-luottotuote Excellenceä.

Poissa Wanda

• Tukkaguru
« Vastaus #173 : 26.01.10 - klo:09:02 »
^Mulla kävi ihan sama juttu. Yritin etsiä parista kaupasta Efvan ja Menan suosittelemaa Natural&Easya, mutta koska ei löytynyt, ostin Schwarzkopfin essential color -värin sävyssä keskiruskea (joka on siis yleensä mulla vastannut melkein mustaa). Vaikutusaikakin oli 30 min, mutta niinpä vaan jäi tyvi liian vaaleaksi.

getpalmd

• Vieras
« Vastaus #174 : 27.01.10 - klo:18:00 »
Nyt on pakko turvautua teihin, jospa saisi jotain vinkkejä. Kävin tammikuun alussa värinpoistossa, lähtökohta oli mustanruskea (melkein musta) ja nyt hiukset ovat siis aikalailla oranssinruskeat. Heti värinpoiston jälkeen laitettiin vaaleampia raitoja, niitä ei tarttunut koko hiuksiin, jotkut kohdat ovat vielä enemmän punaisia kuin muut. Hiukset ovat levänneet ja vaalennusprosessi voi jatkua.

Lähtökohta:

Haluttu lopputulos:

Tuo haluttu lopputulos taitaa olla melko lähellä luonnollista hiusväriäni (jonka olen nähnyt viimeksi 12 vuotiaana, mutta silloin se ainakin näytti aikalailla tuolta ;) ). En haluaa mitään kellertävää tai oranssia, ja värin pitää myös peittää tuon värinpoiston aiheuttaman oranssin. Löytyykö kaupoista mitään väriä millä pääsisi mahdollisimman lähelle tuota haluttua lopputulosta? Löytyykö täältä ketään jolla sattuisi olemaan tuon väriset hiukset ja osaa suositella mitä itse käyttää? Yritän päästä halvemmalla ja värjätä kotona, mutta jos kauppojen väreistä ei löydy mitään niin pakko tietenkin mennä kampaajalle :)

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #175 : 27.01.10 - klo:20:26 »
^Helpointa olisi tietysti vaan marssia kampaajalle kuvan kanssa.. Mutta jos haluat kotona värjätä niin mä luulen että yksi värinpoisto voisi olla vielä tarpeen. Sitten vedät päälle haluamasi sävyn (katso tupsukirjasta) ainakin lorealilla ne numerot vastaa suurinpiirtein kampaajienkin sävyluokituksia.. Joku 6-7 voisi olla se tummuus sen pisteen jälkeen tulevat on sitten niitä taittovivahteita (katso hiusten värjäys -> tietopaketti värjäämisestä) Jos haluat raidakkaan tuloksen niin sitten ohuita raitoja vielä joiden ei tarvisi vaikuttaa kovin kauaa jos et halua selvästi vaaleita raitoja.
En usko että saat pelkästään raitoja lisäämällä kaipaamaasi sävyä, ainakaan tasaista.
En ole kampaaja, ja lopputulos on tietysti omalla vastuullasi, nämä olivat vain minun epävirallisia ehdotuksiani.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #176 : 28.01.10 - klo:07:38 »
^^ Mä kokeilisin ihan vaan vaalennuspesua ja joku kylmä vaaleanruskea siihen päälle. Jos ei siis ole varaa lähteä kampaajalle.

kerrrmit

• Vieras
« Vastaus #177 : 28.01.10 - klo:14:31 »

Sama tilanne täälläkin. Hiukset ekan kuvan väriset ja haluaisin vähän tummempaa. Ajattelin kokeilla 8-asteista väriä, mutta en tiedä kumpi kannattaisi laittaa kevyt vai kestoväri? Marketissa ei taida nykyään edes olla kevytvärejä(casting creme gloss ei ole kevytväri). Aikoinaan värjäilin hiuksiani kampaamojen ja markettien 7-asteisilla väreillä, mutta niistä tuli aina tummemmat, kuin tuossa toisessa kuvassa.

Mulla tuo sama ongelma! Itellä kans tollaset vaaleet hiukset (lähes vuosi sitten vaalennetut, ja melkein 10cm maantien harmaa juurikasvu) ja aikeissa olis tummentaa, ehkä jopa tummemmaksi kuin tuo 2. kuva....

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #178 : 29.01.10 - klo:11:56 »
getpalmd, aivan ihana kyllä tuo väri mitä tavoittelet :-* Mun silmään tossa on jotain kolmee eri väriä, tyvi on tummempi ja sit on ohuita raitoja. Ei tollasta kyl saa kotikonstein, kun kampaajakaan ei aina saa.. Mutta tietysti jotain ton tyyppistä voi saada, mutta ei noin elävää lopputulosta.

Mulle tuli hirvee hinku värjää hiukset. Huomenna on kekkerit ja kampaaja vast viikon päästä... Mul on täl hetkel jotai 6-asteista ruskeeta ja vähän raitaa tuolla välissä. Nyt tekis mieli punertavaa väriä koko päähän tai sit värjätä vaan tyvi. Mut en tiedä kannattaako riskeerata ku ei mul oo viimeseen kymmeneen kertaan tarttunu markettivärit, ainakaan tyveen ???

getpalmd

• Vieras
« Vastaus #179 : 29.01.10 - klo:23:04 »
Kysymys vaalennuspesusta. Tein nyt yhden vaalennuspesun. Vaaleat raidat / tyvi ovat vielä vaaleampia eli se onnistui, mutta siis tuo punaruskea.. vaaleni kyllä enemmän oranssiin päin, tosin latvojen ja tyven kontrasti on ihan käsittämätön ;-) Eli tyvestä vähän alas ihan blondia, siitä alas pelkkää punaruskeeta. Voinko heittää toisen vaalennuspesun pelkästään tuon punaruskean päälle? Voiko varmaan laittaa vain osiin hiuksista, eli periaatteessa nyt enää tähän tummaan osaan kun tyvi on jo vaalea? Uskon nyt mielummin käyttäjien kokemuksia kuin pakkauksen suosituksia - koskakohan voisin heittää tuohon toisen värinpoiston jos tänään tein yhden? Pitääkö odottaa viikkoja?

Sen itse värjäyksen saatan ehkä mennä kampaajalle tekemään niin saan ainakin haluamani lopputuloksen, mutta tätä värinpoistoa voisin kyllä tehdä kotonakin (säästäisi vähän rahaa) :) (t. pihi, äärettömän pihi ;) )