Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840887 kertaa)

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #180 : 30.01.10 - klo:06:23 »
koskakohan voisin heittää tuohon toisen värinpoiston jos tänään tein yhden? Pitääkö odottaa viikkoja?
Riippuu hiusten kunnosta, hiuslaadun kestävyydestä ja oman rämäpäisyyden määrästä. Itse oon lätkinyt kaksi värinpoistoa+kestovärin+raidat kahteen päivään tukan tippumatta ja ihan valtavasti kärsimättä, mutta en nyt sitä ehkä suosittelemaan lähtisi, kai joku viikko olisi hyvä antaa toipumisaikaa tukalle.

Sen itse värjäyksen saatan ehkä mennä kampaajalle tekemään niin saan ainakin haluamani lopputuloksen, mutta tätä värinpoistoa voisin kyllä tehdä kotonakin (säästäisi vähän rahaa) :) (t. pihi, äärettömän pihi ;) )

En nyt ole ihan varma, miten nuo värjäyshinnoittelut menee kampaajilla, mutta luulisi, että jos oot joka tapauksessa menossa kampaajalle niin kannattaa ehkä selvittää, tulisiko koko setille värinpoistoineen lisähintaa ja jos niin kuinka paljon, taitaa olla ihan mahdollista, että koko käsittelyn voisi saada samalla hinnalla tai lisähintaa tulisi vain suunnilleen sen värinpoistopaketin verran.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #181 : 30.01.10 - klo:09:18 »
koskakohan voisin heittää tuohon toisen värinpoiston jos tänään tein yhden? Pitääkö odottaa viikkoja?
Riippuu hiusten kunnosta, hiuslaadun kestävyydestä ja oman rämäpäisyyden määrästä. Itse oon lätkinyt kaksi värinpoistoa+kestovärin+raidat kahteen päivään tukan tippumatta ja ihan valtavasti kärsimättä, mutta en nyt sitä ehkä suosittelemaan lähtisi, kai joku viikko olisi hyvä antaa toipumisaikaa tukalle.
Kannattaa muuten sitten sen lepoajan aikana myöskin hoitaa niitä hiuksia niin siitä lepoajasta on jotain hyötyäkin. Eli muhittelut kehiin.  :ts

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #182 : 30.01.10 - klo:10:03 »
^Heh, mä oletin ton juurekselle niin itsestäänselvyydeksi, että unohtui mainita!  ;D

P.S.Tässä sitä itse taas muhitellaan lilasuoraväri-tehis -sotkua kun sain taas yhden näistä ah-niin-hyvistä ideoista ja päätin yövuorosta kotiuduttuani ryhtyä värjäilemään itse folioraitoja tukkaan kun alkoi himottaa vielä hiukan vaaleammaksi, tukiaistukka, here I come... ::)
Kohta nähdään, millainen katastrofi sieltä myssyn alta paljastuu.

edit. hyvä tukka tuli,ei räjähtänyt ja tuli kivasti eloa väriin, ainoa harmi on, että nuo ihan etummaiset etuhiukset (jotka kai sitten ovat paljon huonommassa kunnossa kuin muu tukka?) Imaisivat tuota taittoväriä itseensä oikein huolella ja siinä, missä muu tukka näyttää kivan aurinkoisen hunajaiselle, edessä nököttää kaksi vaaleanlilatavaa raitaa  :-\ Mutta eiköhän nuo tosta parissa pesussa häviä.
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo:14:20 kirjoittanut tragedia »
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 02.02.10 - klo:10:25 »
Taas kerran hiustenvärjäys mietintöjen keskellä.  ::)  Koska blondiksi tulo vaatii liikaa hiusta rasittavia toimenpiteitä jäljelle jää nuo ihanaiset kullanruskeat. Katselen lehden mainoksestatuollaista kuvaa, jossa kolme naista mainostaa Loreal exellencen värejä 4.3 , 5.3 ja 6.3. Oikeastaan noiden naisten päässä tuo 4.3  näyttää parhaimmalta, mutta purkin kyljessä olevan naisen päässä taas paljon tummemmalta. Ja mulla on kyllä aina vetänyt jopa 5-tason värit tosi tosi tummiksi. Oiskohan siis turvallisinta testata tuota 6.3:sta? Ja onko exellence hyvä väri vai osaisko joku suositella parempaa merkkiä mistä löytyy tuo 6.3 ?

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #184 : 02.02.10 - klo:14:33 »
^Oman kokemukseni mukaan juuri excellencet ovat markettiväreistä luotettavimpia ja laadukkaimman tuntuisia, aina on tullut hyvä tukka  :)

Nelosaste todella on useimmiten jo tosi tumma, joten etenkin jos tiedät, että tukallasi on ollut taipumusta imaista väriä reippaasti, niin kannattaa tosiaan kokeilla ensin 6-asteella ja siirtyä siitä sitten seuraavaan jos jää liian vaaleaksi, uomattavasti helpompaa ja hellävaraisempaa kuin toiseen suuntaan  :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #185 : 08.02.10 - klo:16:10 »
Onko kukaan testannut Rubella Fashion Color -nimistä kestoväriä? Ilmeisesti taas jokin halpisvärisarja Elean, Cameleon ym. rinnalle. Itse ostin kokeiltavaksi, kun olivat Vapaa-Valinnassa tarjouksessa alle viisi euroa paketti. Sävynä on 05 (vaaleanruskea).

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #186 : 09.02.10 - klo:21:39 »
Lainaus
Oikeastaan noiden naisten päässä tuo 4.3  näyttää parhaimmalta, mutta purkin kyljessä olevan naisen päässä taas paljon tummemmalta.

Itsellenihän kävi juuri tuon uuden Excellencen 4-asteisen (4.54) kanssa niin että väri jäi ennestään värjäämättömään tyveen todella vaaleaksi, lähinnä 6-asteiseksi. Yleensä Excellence on hyvin täsmällisesti tehnyt sen värin mikä hiustupsunäytteessä näkyy, ei tummempaa tai vaaleampaa kuten esim. Castingit voi tehdä.

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 10.02.10 - klo:03:23 »
^Mun kokemuksen mukaan punavärit onkin noitten ilmoitettujen tummuusasteitten suhteen usein paljon epävakaampia kuin neutraalimmat värit, mullakin on esim.ccg:n 5.5 jättänyt tyven tosi vaaleaksi vaikka ccg:t yleensä vetävät tosi tummiksi.
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #188 : 10.02.10 - klo:16:57 »
Punaväreissä täytyy muistaa, että ne yleensä tulee hehkuvampina esille tyvessä päänahan lämmön vuoksi ja mitä voimakkaampi hapete sitä hehkuvampi lopputulos. Ammattilainen tekee punaväreissä tyveen peittävämmän sekoituksen tämän vuoksi, ellei asiakas toivo, että myös tyvi hehkuu. Markettivärien kohdalla, ei varmaan kuitenkaan moni lähde tyveen sekoittelemaan erikseen väriä joten kehoitan siis levittämään tyveen viimeiseksi ja seuraamaan lopputulosta.

Noissa pakettien kuvissa ne värjäykset on tehny ammattilainen joten aina ei voi toivoa täydellisesti samaa lopputulosta joka värin kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 10.02.10 - klo:17:00 kirjoittanut Paka-08 »

MariaK

• Vieras
« Vastaus #189 : 12.02.10 - klo:09:20 »
Mulla on pöljä ongelma. Oon värjäillyt kotona tukkaa yleensä Garnier 100% Colorin 5.01:llä.
Olisikohan tyvikasvu turha vetää peittoon esim. Garnier Nutrissen 5.3:lla vai jääkö juurikasvu vaaleammaksi?
Mun hiusväri on oikeasti harmahtavan ruskea ja todella törkeä tyvikasvu oli kesällä, kun en vaan viitsinyt värjätä sitä piiloon..

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #190 : 12.02.10 - klo:10:26 »
Löytyisikö jostain kampaamon mukaan myytävästä väristä 6.3:sta tai sitä vastaavaa väriä? Mulla on ollut käytössä Goldwell Softcolor/colorance 6B mutta se on aika punertava ja ei ihan sitä mitä haen, vaikka kullanruskea nimellä onkin. Mutta muista merkeistä, joita kampaamosta saa kotiin ostaa? Tai 5.3 kävisi ehkä myös.

Ostin nyt kuitenkin sitten Garnierin luonnolliset sävyt 6.3:sta. Saas nähdä mikä on lopputulos.  :)

No sehän oli pieni katastrofin poikanen. Näin onneksi heti että meni juurikasvu tosi oranssiksi ja otin aineen pois ennenku ehti vaikuttaa kovin kauaa. Voi olla että seuraavaksi vanhaa tuttua päähän. Ei jaksa näitä testailuja ja epäonnistumisia.  >:(

No ei tämä enää niin paha ole kun vähän öljyllä ja rekulla muhittelin. Ei ole enää niin oranssi.
« Viimeksi muokattu: 13.02.10 - klo:08:43 kirjoittanut Iia »

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #191 : 12.02.10 - klo:16:22 »
Onko kukaan testannut Rubella Fashion Color -nimistä kestoväriä? Ilmeisesti taas jokin halpisvärisarja Elean, Cameleon ym. rinnalle. Itse ostin kokeiltavaksi, kun olivat Vapaa-Valinnassa tarjouksessa alle viisi euroa paketti. Sävynä on 05 (vaaleanruskea).

Värjäsin tällä toissa päivänä, enkä kyllä oikein vakuuttunut. Luulin sävyä neutraaliksi, mutta siinä olikin hyvin lämmin vivahde. Lisäksi tyvi jäi hailakaksi.

Aine myös haisi keskimääräistä pahemmalta, mutta ehkä se johtui hajusteiden vähyydestä, mikä sinänsä ei ole huono asia - en pidä yhtään siitä, että värjätyt hiukset tuoksuvat päivätolkulla hiusvärin hajusteilta.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 12.02.10 - klo:22:50 »
Mulla on pöljä ongelma. Oon värjäillyt kotona tukkaa yleensä Garnier 100% Colorin 5.01:llä.
Olisikohan tyvikasvu turha vetää peittoon esim. Garnier Nutrissen 5.3:lla vai jääkö juurikasvu vaaleammaksi?

Mun äitini kokeili tuota nimenomaista 5.3 väriä n. vuosi sitten ja totesi että tyvi jää helposti hyvin kellertäväksi ja varsin vaaleaksi. Äitini omat hiukset on tummanruskeat, nyttemmin muutamilla harmailla hiuksilla, mutta yhtä kaikki kellertäväksi jäi. Tuon perusteella en voi siis suositella kauheasti..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 13.02.10 - klo:08:47 »
Onkohan tuo keltaiseksi/oranssiksi vetäminen sitten tavallista kaikkien värimerkkien 6.3:sessa tai 5.3:sessa kun tuossa ylempänä omaa eilisiltaista värjäyskokemustani tilitin. Ne värit näyttää niin kivoilta kuvissa, mutta mullakin tosiaan veti Garnierin Luonnolliset sävyt 6.3 tosi oranssiksi tyven.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 13.02.10 - klo:09:24 »
^ Mullakin on mennyt tyvi selvästi keltaiseksi kaksi kertaa, toisella kertaa väri oli Garnierin Luonnolliset sävyt -sarjan 6.3 ja viime viikolla Castingin 530. Ilmeisesti nuo eivät riittäneet tummentamaan tarpeeksi mun 7-asteista tyvikasvua ja hiuksiin tarttui vain se keltainen sävy :(.

Mietinkin, että jatkossa pitäisi varmaan ottaa joku sellainen sävy, jossa on muutakin kuin kultataittoa. Lorealillahan on olemassa sävy 6.23 joka on neutraalimpi, mutta se on aika vaalea... :-\  5-asteisena en ole nähnyt millään markettimerkillä vastaavaa. Tuntuu tosi vaikealta löytää lämpimänsävyinen keskiruskea, joka ei kuitenkaan vivahtaisi punaiseen!

Minäkin olen käyttänyt Goldwellin 6B:tä ja selkeä mahonginpunainen se mulla oli. Lisäksi väri liukui tyvestä muutamassa pesussa pois. Goldwellilla on vielä 5G, mutta en ole kokeillut koska pysyy niin huonosti että en ole enää halunnut noita värejä ostaa. Moni on kehunut Garnier Nutrissen sävyä 4.3 täydelliseksi suklaanruskeaksi, mutta noin tummaa en ole uskaltanut enää kokeilla. Tyvikasvusta tulee liian selkeä kun oma väri on kolme astetta vaaleampi.

« Viimeksi muokattu: 13.02.10 - klo:09:27 kirjoittanut Belle »