Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845022 kertaa)

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #225 : 07.03.10 - klo:22:11 »
Onhan tuo kiva, mutta tuommoisena kestää ehkä kaksi pesua  ;D No eipä silti, mulle kelpaa kyllä haalistuneenakin. Casting on kyllä hyvä siitä ettei se jätä niin karmeaa juurikasvua. Katsoo nyt jatkossa, kumpaan tykästyn enemmän, tuohon vai Garnierin 100% colorin 7.43:een, joka ainakin juuri värjäyksen jälkeen oli lähes identtinen. Tuota kuvaa kun tuijottaa, niin omat kulmat alkavat näyttää vihreiltä. Varmaan pitäisi niihinkin pyyhkäistä samaa väriä aina värjätessä...

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #226 : 12.03.10 - klo:11:03 »
Alan olemaan epätoivoinen tämän pään kans. Laitoin tähän Loreal exellencen 5.5 värin ja eipä tämä tästä juuri muuttunut. Oikeastaan lopputulos on vielä oranssimpi kuin ennen. Mikä on tämä oranssi väri mikä minua vainoaa? Ei kai mahonginruskea ole oranssi oikeasti  ??? Mitä tähän oikein pitäis laittaa, että ei olisi oranssihtava pää? Punertavakin vois olla ok, mutta ei tämä. Tavoitteena vuosien varrella ollut suklaanruskea, kullanruskea, ihan perusruskea ja aina se vain oranssilta näyttää. Hiuslaatuketjun sivulta 23 näkee tämän edellisenkin värjäyksen tuloksen.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 12.03.10 - klo:11:43 »
^ Auttaisikohan, jos laittaisit päälle ihan neutraalia nelosta? Tulisi vähän tummempi ja peittäisi oranssisuutta.

Mullakin on ollut ongelmana, että jos on vähäkään mahonkia seassa niin menee tosi punaiseksi, jopa Castingin 535 oli mulla rehellinen punainen. Sitten taas kullanruskeat vetää oranssiksi, viimeisin kusenkeltainen tyvikastastrofi Castingin 530:n kanssa. Täytyy kai uskoa, että kaunis kullanruskea on mahdoton saavuttaa. Tämänhetkiseen Elean suklaanruskeaan olin tyytyväinen, mutta tämäkin on 2 viikkoa värjäyksen jälkeen alkanut muuttua yllättävän punertavaksi... :o

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #228 : 12.03.10 - klo:11:49 »
Lainaus
Auttaisikohan, jos laittaisit päälle ihan neutraalia nelosta?

Looginen ja hyvä neuvo, mutta kannattaa sitten olla varovainen minkä merkin nelosta laittaa. Itse erehdyin kiireisenä kokeilemaan näitä 10 minuutin värejä, L'Oreal Excell kestoväriä sävyssä 4.0 samaan ongelmaan, tuloksena sinertävät käytännössä mustat hiukset ja nyt saan käyttää aamuisin meikkaamiseen puoli tuntia että näytän edes hengissä olevalta.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #229 : 12.03.10 - klo:16:20 »
Alan olemaan epätoivoinen tämän pään kans. Laitoin tähän Loreal exellencen 5.5 värin ja eipä tämä tästä juuri muuttunut. Oikeastaan lopputulos on vielä oranssimpi kuin ennen. Mikä on tämä oranssi väri mikä minua vainoaa? Ei kai mahonginruskea ole oranssi oikeasti  ??? Mitä tähän oikein pitäis laittaa, että ei olisi oranssihtava pää? Punertavakin vois olla ok, mutta ei tämä. Tavoitteena vuosien varrella ollut suklaanruskea, kullanruskea, ihan perusruskea ja aina se vain oranssilta näyttää. Hiuslaatuketjun sivulta 23 näkee tämän edellisenkin värjäyksen tuloksen.

Mulla on aina vähänkään 7astetta tummemmat ruskeat saanu aikaan just tollasen oranssinvärisen (itse kutsuin sitä aina ruosteen väriseksi ;D) "kiiltokohdan" tai mikäs nyt lie :P Jopa mukakin "neutraalit" ruskeat, jotka laitoin oman maantienharmaaseen hiukseen vetivät aina tuohon samaan ruosteen väriin. Epäilin asian johtuvan siitä että oma hius vaan imasee niin hyvin kaiken oranssin ja muu sitten huuhtoutuu pois. :-[

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #230 : 17.03.10 - klo:12:13 »
Onko kukaan kokeillut sitä uutta väriä, jonka vaikutusaika 10 minuuttia? En muista merkkiä, oisko L'Oreal? Siitä on tullut sävy mustana niin kiinnostaa...mietityttää vaan miten stydiä ainetta on, jos jo kymmenessä minuutissa tarttuu. Ois vaan nopee homma värjätä tyvi tuommoisella ja latvoihin vaa suoraväriä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #231 : 17.03.10 - klo:15:33 »
Värjäsin Lorealin 10 minuutin värillä kerran noin vuosi sitten. 10 minuuttia tosiaan riitti, väristä tuli vielä aika tummakin. Ei tuntunut kuitenkaan vahingoittavan hiuksia toisin kuin Lorealin Recital Prefernce teki hiuksista ihan puuta. Värjäisin tolla 10 minuutin värillä mieluusti toistekin, jos vaan olisi sopivampia sävyjä.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #232 : 17.03.10 - klo:16:12 »
Okei kiitos tiedosta, tummuus ei haittaa, koska mustaahan mä tavoittelen muutenkin :D Ja vielä hienompaahan ois, jos se ois hellävaraisempaa kuin jotkut muut värit. Toki tuokin myrkkyä on, mutta...nuo tosin taitaa olla vähän kalliimpia, jos en väärin muista. Pitää joku kerta kokeilla! (Nyt on viiden kuukauden tyvivärjäysvärit, niin ei tartte.)

Edit. Ai niin ja jos jollakin on kokemusta tuosta mustasta sävystä nimenomaan niin kokemuksia kehiin vaan! Ja väri on siis Excell' 10. http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo21_21
Netissä on vaan näkyvillä tuo Mustanruskea sävy (tosin mulla tulee mustanruskea aina mustana hiuksiin ja pysyykin mustana), en tiedä onko pelkkää mustaa lainkaan.

Edit2. Jos hellävaraisuudesta puhutaan osaako joku verrata tuota Excell' 10:tä ja Casting Creme Glossia, kumpi hellävaraisempi / muuten parempi / kestävyys jne? Casting Creme Glossin Mustanruskeasta oon tykännyt nimittäin!
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:16:22 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
  • recovered hair dye junkie
« Vastaus #233 : 18.03.10 - klo:05:54 »
Mä oon kerran kokeillut sitä Schwartskopfin 10 minuutin väriä sävyssä 830, kullanvaalea ja väri kyllä toimi ihan siinä missä perinteisetkin, silti koen jotenkin varmemmaksi pitäytyä ainakin näin vaaleatukkaisena perinteisissä väreissä kun tuo kymmenen minuutin vaikutusaika on sikäli hieman kuumottava, että ainakin mä saan kevyesti tuhrattua melkein sen kymmenen minuuttia värin levittämiseen niin pelottaa, että lopputuloksesta tulisi epätasainen kun osa tukasta olisi jo huuhtelukunnossa siinä vaiheessa kuin viimeisiin kohtiin on vasta levittänyt värin eli raidoitukseen en ainakaan uskaltaisi käyttää  :-\
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 18.03.10 - klo:08:18 »
Olen ennen värjäillyt pitkän aikaan Goldwellin 6B:llä, lähinnä vaahtovärillä ja harvakseltaan myös sen kevytvärin laittanut. Nyt sitten laitoin päähän tuon loreal exellencen 5.5:n ja minun mielestä tulos ei paljon muuttunut, mutta kaikki muut on sanoneet, että olet vaalentanut hiuksia!  :o Minä olen yrittänyt sanoa, että tummempaa tää ois pitänyt olla ja väri ei vaalenna väriä, mutta niin ne vain väittävät että vaaleampi olen.  ;D

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #235 : 18.03.10 - klo:09:03 »
^Kyllähän kestovärillä voi vaalentaa suoraväreillä värjäiltyä tukkaa kun suoraväri jää vain hiuksen pintaan muuttamatta hiuksen rakennetta. Kevytvärinkin kohdalla veikkaisin, että jos ei tukkaa ole kovin monia kertoja sillä käsitelty niin jytkympi väri saattaisi sitäkin aavistuksen vaalentaa ja jos et itse huomaa merkittävää muutosta niin tuskin se väri kovin huomattavasti on vaalennut kuitenkaan joten ei se nyt aivan tavatonta olisi noinkaan käydä - lisäksi taittosävyn lisääminen/muuttaminen luo usein helposti mielikuvan aiempaa vaaleammasta/tummemmasta tukasta vaikka aste olisi tosiasiassa pysynyt samana, hupaisaa kyllä jos "tummempi" väri tekee vaaleamman lopputuloksen.
Toivottavasti uusi tukka on kuitenkin mieluinen, vaaleampi tai ei.  :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 18.03.10 - klo:12:10 »

tämän:

Total-off-topic: Kuka tää kaunotar on ? Ihana tukka ja ihanan värinen, etsisin netistä kuvia hänestä.

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 18.03.10 - klo:12:12 »
^Eikös tuo ole teinitähtönen Miley Cyrus?

Poissa tragedia

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 18.03.10 - klo:12:26 »
^^Jep, Mileyhän se siinä.

OT: Kaunis väri tukassa kyllä, mutta muuten on kyllä aika karmea pissis-look (piirteiltään kyllä ihan raikkaan ja söpön teinitytön päällä) tuossa: todella feikin näköiset pidennykset ja suttuinen meikki, dislike!
1cFii
Sikses iha nätti naine.

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #239 : 18.03.10 - klo:20:41 »
Minä <3 Excell 10' mustanruskea!
Taustaa: mun hiuksissa pituudet ja latvat pysyvät aika ongelmitta mustina eli niissä hiusten väri ei haalistu, joten koko tukkaan kestoväriä levitän vain ehkä kerran, korkeintaan kahdesti vuodessa. Kuitenkin juurikasvua värjään 3-4 viikon välein ja siinä hommassa aiemmin mustien kestovärien kanssa on ollut se ongelma, että niillä juuresta tulee sinisen musta ja se sininen taitto ei mulle sovi. Tumman ruskeat sävyt puolestaan jättävät juuren hitusen liian vaaleiksi verrattuna pituuksiin. Pari vuotta olen ongelman ratkaissut niin, että olen Recital Preferencen 3. Brasilia tummanruskeaan sekoittanut pienen määrän mustaa. Tällä yhdistelmällä olen kyllä saanut haluamani lopputuloksen, mutta nytpä värien sekaisin läträämisestä olen päässyt eroon, koska Excell 10':n mustanruskealla saan just sen neutraalin mustan minkä haluan!

Tuon koostumuskin on kivan paksu eli väri ei valu hiuksissa. Joidenkin muiden, pyyhekuiviin hiuksiin levitettävien kestovärien kanssa oon saanut olla tarkkana valumisen vuoksi, mutta Excell 10':llä ei tuotakaan ongelmaa ole ollut.
Ainoa ihmettelyä aiheuttanut juttu tuossa tuotteessa on se, etten mitenkään meinaa uskoa, että vaikutusajaksi riittää tosiaan vain se 10 minuuttia :)
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:06:27 kirjoittanut Hilippa »