Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840911 kertaa)

Paka-08

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #255 : 05.04.10 - klo:13:21 »
Harmaa sävy luonnostaan johtuu periaatteessa siitä, että hiusten seassa on aivan valkoisia hiuksia ja sitten taas hiuksia joista ei ole pigmentin tuotanto loppunut kokonaan. Kun nämä ovat hiuksistossa sekaisin niin syntyy harmaa vaikutelma. Niillä vanhuksilla joilla on aivan valkoiset hiukset niin pigmenttiä ei muodostu enää ollenkaan. Se kiilto taas johtuu siitä, että harmaat muuttuvat lasimaisemmiksi ja kovemmiksi jolloin ne heijastavat valoa paremmin. Se on kyllä totta, että värjäyksellä on vielä toistaiseksi mahdotonta luoda yhtä luonnollisen näköistä harmaata hiuksistoa kun luonnostaan harmaissa hiuksissa on eri sävyisiä hiuksia niin paljon.

Tossa linkin johtaman kuvan wellan color touch sävyssä 7/89 on sinistä jolloin se taittaa oranssia. Mutta tulos ei tietenkään tule sellaisena kuin noissa värikartta kuvissa on, sillä nuo on osviittaa kampaajalle siitä sävystä. Kampaaja näkee siitä värin vivahteen voimakkuuden, tummuuden ja syvyyden, mutta tuloksena harvoin on täsmälleen sama kuin värikartassa. Värikartassa viileät blondit sävyt ovat huomattavasti harmaampia ja tummemman näköisiä kuin millaisena ne tulee hiuksiin (toki hyvin huokoiseen hiukseen tulee yhtä harmaana tai harmaampana se tulos) koska ne kertovat siitä vivahteen voimakkuudesta jota kampaaja sitten hyödyntää värjäyksessä. Tuo sävy on kuitenkin seiskan pohjalla ja kun sen iskee oranssiseen pohjaan niin tulos on rusehtavampi eikä noin puhtaan harmaa, mitä tuo kuva antaa ymmärtää. Ammattilaisten väreissä on omat niksinsä ja pieleen menee usein jos värikartan kuvaa katsoo ja toivoo että sellainen sävy tulee. Sama juttuhan se on markettiväreissäkin, että se väritupsun sävy ei sitä tulosta takaa.

Ne raidat pitäisi saada mielummin keltaiseen vaalennettua kuin jättää siihen oranssiin. Mustaan pohjaan vaatii usein useamman käsittelyn, eli niitä raitoja saa sitten noukkia sieltä seasta ellei tee hupulla ja pesun jälkeen aina vaan sit kuivaa ilman, että ottaa huppua pois ja laittaa uudestaan vaalennusainetta. Ja mielummin sitten joku ysin tummuinen väri kuin seiska.
« Viimeksi muokattu: 05.04.10 - klo:13:46 kirjoittanut Paka-08 »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 05.04.10 - klo:14:33 »
Tavoitteena ei siis ole sellainen harmaasävyinen valkoinen / hopea, vaan poikkiksen päässä tummahko harmaa, ja omassa päässä vahvasti harmahtava... en oikein tiedä miksi sitä nimittäisi... harmaa tummanvaalea? :D

Tarkoitatko kenties jotain tällaista? Mutta tummempana? En osaa valitettavasti neuvoa, mutta ajattelin että tuosta kuvasta voisi olla jotain hyötyä sen harmaan määrittelyssä..
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #257 : 05.04.10 - klo:17:41 »
Kiitos Paka! Ja Hallonnikas, onpas hieno väri kuvassa! Ehkä tuohon henkeen, mutta tosi paljon tummempana.

Muoks: poikkikselle tuollaista mitä tuossa kuvassa tummanharmaa:

Lieneekö siinä sitten vaan tosi ohutta mustaa ja hopeaista raitaa?

Muoks 2: Ja mulle jotain tän henkistä:
« Viimeksi muokattu: 05.04.10 - klo:18:42 kirjoittanut annnma »

Trillian

• Vieras
« Vastaus #258 : 07.04.10 - klo:13:33 »
Värjäysnoviisi apua vailla!  Blondasin hiukset Rialilla enkä pitänyt lopputuloksesta joten laitoin eilen hätäavuksi Crestolin sävyttävää naamiota, luonnonruskean ja tummanruskean tuubin loput sekaisin ja tunniksi päähän. Lopputulos on tumma, mutta punertava - johtunee sekä alla olleesta kullanoranssihtavasta sävystä että siitä, että Crestolin luonnonruskeahan taittaa punaiseen.

Nyt haluaisin punaisuuden pois, mutta miten se onnistuu? Lisäksi tämä Crestol kestää hiuksissa kai kymmenisen pesua, enkä ollenkaan kaipaa alla olevaa vaaleaa enää näkyville. Voinko laittaa tähän päälle nyt jonkun sävyteshampoon tai kevytsävytteen vai mitä vaihtoehtoja mulla oikein onkaan? Mikä olisi lempeintä hiuksille? Tukka ei kyllä tunnu mitenkään kärsineeltä vielä. Oma hiusten värini on ei-minkään-harmahtavanruskea.

Olen todella kiitollinen kaikesta avusta.  <3

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #259 : 09.04.10 - klo:23:04 »

Oon nyt viimeviikot lukenut aika paljon juurikasvua ( ;D) mutta en nyt muista/löydä apua tähän kysymykseen:
Millä värillä värjäisin hiukseni, kun etsin keskiruskeaa ns "kylmää" ruskeaa, ei siis sellaista pähkinäistä tai yhtään punaiseen menevää ruskeaa. Väri ei myöskään saa olla tumma ruskea, sillä kasvatan omaa väriä pikkuhiljaa takaisin (se tuttu maantie).

Viimeksi värjäsin Garnierin Herba shine sävyllä 510 kylmänruskea, ja olin tosi tyytyväinen tulokseen... tosin seuraava väri saisi olla ehkä hieman vaaleampaa ruskeaa, ei kestoväri. Merkki ja sävyehdotuksia, asiantuntijat?  :-*
En ole ikinä ostanut kampaamosarjojen sävyjä niin oon vähän hukassa...

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #260 : 15.04.10 - klo:13:47 »
Löytyykö joltain kuvaa, jossa hiukset värjätty 5.3.:lla? Tai edes netistä jotain kuvaa joka vastaisi tätä väriä?  :)

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #261 : 16.04.10 - klo:22:32 »
Ehkä vähän hölmö kysymys, mutta koitetaan silti...  :)

Mä tykkään värjätä sellaisilla hiusväreillä, jotka laitetaan kosteeseen/pyyhekuivaan tukkaan.. Monethan laitetaan kuivaan tukkaan..

Oon tykännyt poly colorin hiusväristä tämän vuoksi just, mutta siinä ei ole nykyiseen kuontaloon sopivaa sävyä, onkohan muilla merkeillä vastaavia? Ei kuitenkaan vaahtosävyjä, ne kun ei niin kauaa pysy tukassa..

Kiitti avuista  :)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 16.04.10 - klo:23:57 »
Kyllä kaikki värit voi laittaa kosteaan tukkaan. Ihan yhtä hyvin toimii, vaikka ohjeissa joskus saatetaankin kehottaa laittamaan kuivaan tukkaan. Itse laitan aina kuivaan tukkaan kun tuntuu sillä tavalla pysyvän värit paremmin lasimaisessa hiuslaadussa.

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #263 : 17.04.10 - klo:00:10 »
^ ai mä oon orjallisesti noudattanut ohjeita  ;D no jospa uskaltaudun seuraavaksi kokeilemaan kosteaan tukkaan ohjeista huolimatta...  :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 29.04.10 - klo:07:30 »
En nyt oikein tiedä että passaako tämä kysymys tänne ketjuun, mutta kun ostin eilen tuollaisen KC professional color mask silverin, niin menettääkö se tehonsa jos sitä sekottaa tehohoidon ja öljyjen sekaan?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 29.04.10 - klo:18:20 »
^ Mitä enemmän sitä lantraat johonkin muuhun aineeseen, sitä enemmän heikkenee teho koska suoraväripigmenttejä on sitten vähemmän koko seoksessa. Eli kyllä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #266 : 29.04.10 - klo:19:28 »
Ja kun se KC mask on jo hoitoainepohjainen niin en tosiaan lähtisi sitä laimentamaan toisilla aineilla. Varsinkin kun se silver ei ole kovin voimakas taittamaan keltaisuutta ellei hiukset ole hyvin huokoiset ja pahasti vaurioituneet.

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #267 : 01.05.10 - klo:11:23 »
Mua harmittaa kun hiukset on tummentunut ihan hirveästi.. Viime kesänä mulla oli viellä sellaiset vaalean oranssit/kuparit hiukset niinkuin avattaressa. Ihan samoja tuotteita käyttänyt mutta hiukset on nyt enemmän sellaiset ketunpunaiset.. Sellaiset "tavallisen" kuparit. En tiedä pitäiskö mun raaskia laittamaan vaaleita raitoja vai luotanko vaan että aurinko vaalentaa :(
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #268 : 02.05.10 - klo:01:54 »
^ Luottaisin sinuna auringon vaalentamiseen, mutta jos et jaksa odottaa niin vaalennuspesulla saattaisi saada hieman pigmenttiä irtoamaan ja se olisi hellävaraisempaa kuin raidoitus.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #269 : 02.05.10 - klo:13:29 »
^^Olen samaa mieltä kuin paka-08, etenkin jos viihdyt paljon ulkona kesäisin, niin voin ilmoittaa että aurinko vaalentaa yllättävänkin paljon. ;) Itse ainakin aion sinnitellä kesän yli suoravärijämien kanssa, ja jos eivät kesän loputtua vielä ole tarpeeksi haalistuneet, niin teen sitten vaalennuspesun.