Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845025 kertaa)

zirbula-

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #270 : 09.05.10 - klo:18:58 »
Mitä tapahtuisi jos laittaisin n.5-asteiseen värjättyyn tukkaan (kerran värjätty, n. 3 kk sitten) 7-sävyisen vaaleamman värin?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 09.05.10 - klo:20:04 »
^ värjäämätön tyvi värjäytyy noin seiskaksi jos värimuutos pysyy värin vaalennustason rajoissa, värjätyt pituudet tummenevat värin taiton verran.

Teoria hyvä, mutta ei edelleenkään toimi ;D
this too shall pass.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 23.05.10 - klo:19:29 »
^ Riippuu kai sarjasta? Muistaakseni Wellalla .7 on "ruskea" ja Lorealilla se on vihreä. Kyllä mä oon ainakin omaan hennattuun tukkaan pistäny kestovärejä päälle onnistuneesti.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Charleen

• HAIRahtanut

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #274 : 27.05.10 - klo:12:03 »
^Oooh vau! :-* Tuo olisi juuri sen tapaista kuin kaipaisin näille blondeille ett saisi lähemmäs omaa väriä.. Uskaltaisikohan kokeilla? ;D

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 27.05.10 - klo:12:46 »
Värjäsin tänään tämän tukan Lorealin Preference Feria sävyllä Pure Paprika (alla värinpoisto). noh tuli aika paljon kirkaampi ja luonnottomamman värinen kuin kuvassa  ;D Sellainen aika shokki-neonoranssiin menevä. Olisin odottanut hieman luonnollisempaa punakuparia... Toivon/Uskon, että tuo neonmainen hohde häipyy tästä kyllä kuluessa...
« Viimeksi muokattu: 27.05.10 - klo:12:48 kirjoittanut Sinimusta »

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 27.05.10 - klo:13:13 »
^Kyllä se varmaan siitä haalenee.

Monet Lorealin värit tuntuvat olevan sellaisia, että tulee liian tumma/kirkas lopputulos, mutta sitten se haalenee. Punapääaikoina värjäsin jollain Lorealin kestovärillä (olisko ollu preference, sävy 6.66) ja sain ihan tumman liilan tukan  >:( Onneksi se haalistui muutamassa pesussa siedettävämmäksi.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #277 : 27.05.10 - klo:14:14 »
^Minä olen vain ruskeita ja mustia lorealin värejä käyttänyt niin en oikein osannut aavistaa  ;D Pitää ostaa kyllä ensi kerraksi jokin toinen väri, olen vähän liian liikennemerkin värinen nyt.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 29.05.10 - klo:18:05 »
Miehellä on  jäänyt useita putkiloita jostain Lorealin väristä tuollaisia latvasuoja-aineita. Uskallankohan käyttää niitä kun laitan päähän Goldwellin kestosävytettä? Yleensä latvat menee tummemmiksi niin ajattelin, että josko tuo auttais asiaan?

Enhän minä ehtinyt odottaa vastauksia vaan laitoin jo värin päähän ja yhden putkilon latvoihin tuota suojaavaa ainetta. Kerron sitten jos oli katastrofi; väri ei tarttunut tai jotain.  :)

Ei sen kummempaa katastrofia kuin tämä sama vanha:  väri tuntuu liian tummalta ja tuo "ruostevivahde" seuraa minua aina. En tajua mitä tälle päälle keksis. Ihannoin tummia värejä, mutta jotenki ne sitten omassa päässä vain tuntuu liian tummilta. Ja kutonenhan ei pitäs olla NIIN tumma, mutta mulla siitä tulee ainakin aluksi aika tumma.
« Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo:21:21 kirjoittanut Iia »

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 31.05.10 - klo:15:26 »
Lainaus
Ei sen kummempaa katastrofia kuin tämä sama vanha:  väri tuntuu liian tummalta ja tuo "ruostevivahde" seuraa minua aina. En tajua mitä tälle päälle keksis. Ihannoin tummia värejä, mutta jotenki ne sitten omassa päässä vain tuntuu liian tummilta. Ja kutonenhan ei pitäs olla NIIN tumma, mutta mulla siitä tulee ainakin aluksi aika tumma.

Tuo ruostevivahde johtunee joko siitä että valituissa sävyissä on itsessään lämmintä (punertavaa) sävyä tai sitten pohjavärissä on sitä ja uusi sävy ei sitä pysty peittämään tai taittamaan. Erilaisen sävyn valinta voisi auttaa. Oletko kokeillut muuten pitää latvoissa sitä väriä huomattavasti vähemmän aikaa, jos kerran sinne ottaa liikaa kiinni? Jos tuokaan ei auta niin aina on mahdollista myös laittaa astetta vaaleampi latvaan, tai esim. kestoväri tyveen + vähemmän peittävä kevytväri samaa sävyastetta latvoihin, mutta tämä on jo kotivärjäyksessä vähän hankalampi laittaa.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #280 : 31.05.10 - klo:19:04 »
^joo se tuon ruostevivahteen varmaan tekee, että väri on lämmin. Ja omassa värissäkin on "oranssia" vivahdetta.  Käytössä oli nyt Goldwellin 6B:n ja 6N:n sekoitus. Tuo 6N pitäisi siis olla neutraali ja ajattelin, että se vähän neutraloisi tuota 6B:n punaisuutta. Mutta toisaalta laitoin aikaisemmin 5N:nää ja siitäkin tuli tuo ruostevivahde. Ehkä pitäisi vaihtaa värimerkkiä...

Ja omaa tyhmyyttäni annoin latvoissakin vaikuttaa värin melkeinpä yhtä kauan. Ajattelin vain, että tuo latvasuojan laitto ois estänyt latvojen liiallista tummuutta, mutta eipä sillä ollut vaikutusta. Seuraavalla kerralla taas viisaampi. Ehkä.  ;D

Paka-08

• Vieras
« Vastaus #281 : 31.05.10 - klo:21:52 »
Aika outoa, että monelle täällä palstoilla kirjoitteleville tulee noista Goldwellin kotiin myytävistä kevyt - ja vaahtovärien B ja N sävyistä lämpimiä tuloksia sillä ammattikäytössä olevissa Goldwellin Colorancen tai Topchicin luonnonsarjassa tai noissa B sävyissä en ole kohdannut lämpimyyttä. Tulos on aina ollut luonnonsarjassa hyvin neutraali ja peittävä. B-sävyt jos ovat johonkin vivahtaneet niin ehkä kultaan, mutta sen B:n pitäisi olla vain ruskea (ammattiväreissä esim. Wellassa ja Goldwellilla ruskealle on oma vivahde) jonka kaverina sitten on joku toinen kirjain kuten GB jolloin se on gold brown. Mutta ei muuten kyllä ole B-sävyistä tullut kovinkaan lämpöisiä ellei tosiaan mukana olet ollut sitten lämpimää vivahdetta. Vaahtovärit on tosin samat ammattikäytössä kuin kotiin myytävissä, mutta N-sävyissä en ole edes huomannut vaahtomuodossa minkäänlaista punerrusta joten ne punnerukset taitaa tosiaan tulla omista pohjista. B on brown kun tummuuaste on tummempi kuin 7 ja 7-12 sävyissä se on beige joka on hieman lämpöinen. Mutta se kevytväri pH 6.8 värin INCI on erilainen verrattuna ammattikäytössä olevan Colorancen kevytvärin INCI:in vaikka muuten koostumus ja tuoksut on samoja, joten ei kai sitten pysty odottamaan samanlaisia tuloksia niiltä, vaikka sävyt olisivat samat. Mutta kyllä se siitä värjättävästä pohjastakin riippuu hyvin pitkälti.
« Viimeksi muokattu: 31.05.10 - klo:21:55 kirjoittanut Paka-08 »

Menthol

• Vieras
« Vastaus #282 : 02.06.10 - klo:11:39 »
Kysymys:
Mulla on sen verran lyhyet hiukset, että en haluaisi tuhlata kokonaista väripurkkia (Garnier luonnolliset sävyt / Schwarzkopf Natural & Easy) hiuksiini. Voiko väristä käyttää osan ja säästää loput seuraavaa kertaa varten? Ohjeissa kyllä lukee, että ei...

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 02.06.10 - klo:11:43 »
^Valmiina sekoituksena väri ei säily, mutta periaatteessahan voit sekoittaa aineista esim. puolet ja säästää toisen puolen. Vaatii kyllä tarkkuutta, enkä osaa sanoa kuinka hyvin aineet säilyvät avattuina. Käsittääkseni tätä kuitenkin jotkut tekevät ihan menestyksellä?
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 02.06.10 - klo:14:21 »
^ Täällä ainakin tehdään tuota ihan onnistuneesti, jopa hieman epätarkoilla sekoitussuhteilla, kheh. Värjäykset on kuitenkin onnistuneet aina hyvin, viime aikoina olen käyttänyt mm. otsiksen juurikasvuun vain pienen osan väriä. En tiedä sitten, jos värjäysainekset olisivat kaapissa vuosia. Mulla maksimikäyttöikä yhdelle väripakkaukselle on ollut reilu 1/2 vuotta värjäysvälini mukaisesti.