Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 845024 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #285 : 03.06.10 - klo:20:14 »
Mulla on nyt tosi vaaleat hiukset, olikohan jotenkin niin että väri on ysi ja sitten seassa on 10-asteisia raitoja. Haluaisin ihan pikkuisen tummemmat ja ajattelin että voisin värjätä ja ylläpitää väriä itse ja mielellään jollain kevytvärillä mikä ei vahongoittaisi enää hiuksia. Joku tuollainen väri olisi kiva, eli tosi tuhkainen (voi kyllä olla että tämä näyttö vääristää väriä ja se näkyy muilla ihan erilaisena) http://www.studiohair.com/henrymargunew2008/Optimized%20Rooted%20Swatches%20_3-30-04/16-22R.jpg

Mistäs sellaisen sävytteen/kevytvärin (miksikä sitä nyt kutsutaankaan..) voisi löytää?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 05.06.10 - klo:21:58 »
Mitä väriä suosittelisitte käyttämään kun haluaisin lopputuloksen olevan perus tummanruskea olematta kuitenkaan läheskään musta.  :P Omassa värissä on lämpöä, joten sitä en halua sen enempää korostaa eli varmaan se olisi sitten neutraali sävy. Oisko se 4. tai 5. tasoa?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 06.06.10 - klo:00:03 »
^ Värjäsin juuri äitin tukan Loreal Excellencen 5.0 ja siitä tuli tosi ihana. Semmoinen keskiruskea/tummanruskea, ei yhtään musta mutta mokkainen (paketin kuva vastasi aika tarkalleen todellisuutta). Alla oli siis semmoinen kulta-kuparinen melko lämmin keskiruskea väri. Nyt on hyvin neutraali (aavistuksen kultaan taittava) ruskea. Itelleni oon joskus laittanut Nutrissen 4.0 ja sen jälkeen pitkään värjättiin Wellan ammattilaissarjasta 4/0, ja se oli monen mielestä "musta". Mä aloittaisin sinuna sieltä 5-asteisestajos otat neutraalin tai tuhkataittoisen värin ettei sitten käy niin että hups kun meni tummaksi.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 06.06.10 - klo:16:40 »
^luin vastauksen aamulla ja tuo väri kuulosti hyvältä. Kävin päivällä hopuissani kaupassa ja mukaan tuli Loreal Preferencen 5. No ei kai noissa paljon ole eroa.  

muoks. täällä ei kovin paljon Preferenceä kehuttu. Voi olla, että käyn huomenna vaihtamassa tämän siihen Exellenceen.  :-\

Ja vielä kerran muoks. on täällä näköjään kehuttukin. Nyt en tiedä mitä teen.  ;D Mutta mulla kyllä aika pahasti hämää tuo "vaaleanruskea" mikä tuossa lukee kun tummanruskea on tavoitteena.
« Viimeksi muokattu: 06.06.10 - klo:18:06 kirjoittanut Iia »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 06.06.10 - klo:18:35 »
Ja vielä kerran muoks. on täällä näköjään kehuttukin. Nyt en tiedä mitä teen.  ;D Mutta mulla kyllä aika pahasti hämää tuo "vaaleanruskea" mikä tuossa lukee kun tummanruskea on tavoitteena.

Ei kannata uskoa mitä siinä paketissa lukee "sävykuvauksena", niihin numerollisiin värikoodeihin on enemmän luottamista. Ite olen saanut "vaaleanruskealla" värillä mustat hiukset. ::)
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #290 : 06.06.10 - klo:20:27 »
^Nimenomaan. Esimerkiksi 6-asteinen sävy on usein sävykuvaukseltaan tummanvaalea, vaikka suomalaiset varmasti näkevät sen lähinnä vaalean ruskeana tai jopa keskiruskeana.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Efva

• Tukkaguru
  • ex-Mirre
« Vastaus #291 : 06.06.10 - klo:20:38 »
Ehkä turhaa toistoa, mutta minäkin tahtoisin painottaa, ettei tosiaankaan kannata hämääntyä noista sävykuvauksista. Itse käytin aikoinaan Preferencen sävyä 4 Tahiti (tummanruskea), minkä jälkeen kampaaja kysyi, olenko pitkäänkin värjännyt hiuksiani mustiksi... Uskon, että tuo Preferencen 5 on just hyvä tummanruskean tavoitteluun.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #292 : 07.06.10 - klo:14:01 »
Olitte aivan oikeassa tuon värin suhteen. Laitoin sen aamulla päähän ja lopputulos on erittäin tumma olematta kuitenkaan musta, eli paljolti sitä mitä  hain. Tosin kun kysyin lapsiltani, 3 ja 4 vee, että minkäväriset hiukset äidillä nyt on, niin vastaus oli että mustat.  :D

Tyvi jäi vähän vaaleammaksi, mutta ei kyllä mitenkään häiritsevästi. Varmaan jos sen ois värjännyt sillä nelosella niin ois tullut just samanvärinen. Niin tumma tämä minun päässä on. Ei siis todellakaan lähelläkään vaaleanruskeaa.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #293 : 07.06.10 - klo:18:33 »
Tuleeko Loreal Excellence Creamin sävyllä 3 käytännössä sellainen pehmeä musta lopputulos? Hiukseni on nyt hennalla ja indigolla mustanruskeiksi värjätyt ja väri tarttuu hyvin tyveen, mutta blondauksista kärsineisiin latvoihin ei kasvivärien tehot riitä. Ajattelin nyt kerran värjätä kemiallisella värillä mustanruskeiksi niin, että hiuksista tulee tasaväriset ja jatkaa sitten kasvivärjäilyä tyveen. Menevätköhän hiukset kamalan huonoon kuntoon tosta värjäyksestä? Kunto latvoissa ei todellakaan ole kauhean hyvä, hiukset eivät ole varsinaisesti hamppua, mutta latvoissa on paljon sellasia valkosia pisteitä (rakennevaurioita) ja ne katkeilevat jonkun verran.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 07.06.10 - klo:20:40 »
^Jos pelkäät että tukka menee huonoon kuntoon, niin voisin melkein mielummin suositella Lorealin casting creme glossia. Olen itse saanut sen sävyllä 3 juurikin sellaisen pehmeän mustan lopputuloksen aikoinaan, ja tuntui, että tuon jälkeen hiuksista tuli pitkäksi aikaa kiiltävämmät ja sileämmät. Pehmeän mustan lopputuloksen siis sain, tosin alla oli ennestään muita 3-asteen kestovärejä, mutta värjäämätön tyvikin värjäytyi tuolla hyvin. Ja vaikka kyse on "kevytväristä" niin käytännössä tuo casting creme gloss pysyi hiuksissa kuin kestoväri, mulla ainakaan se ei millään edes haalistunut.

Linkkiä vielä: http://www.lorealparis.fi/_fi/_fi/products/product-sheet.aspx?code=HCo1_2
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 07.06.10 - klo:21:11 »
^Mietin myös tota Casting Creme Glossia, mut pelkään, ettei se pysy yhtä hyvin ku Excellence Cream noissa huonoissa latvoissa. :-\ Ajattelin just, et ois hyvä saada noihin latvoihin sellanen täyteläinen haalistumaton väri ja luin just, et toi Excellence Creamin mustaki pysyy mustana eikä haalistu tummanruskeeks niinku yleensä. No, huomenna meen joka tapauksessa kauppaan ja kattoo sit, mikä väripurnukka siellä käteen sattuu. Toisaalta se väri vois olla ihan mustaki, koska sit ois sitä "haalistusvaraa" ja kyllä mulle sopii se mustaki. Plaah, ompas vaikeeta... :D
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #296 : 09.06.10 - klo:00:20 »
Hypoteettinen kysymys: Kestoväripurkin ohjeessa lukee, että levitettävä kuiviin hiuksiin, ja levittääkin värin kosteisiin hiuksiin, tai jatkaa väriseosta hieman vedellä. Mitä ennustatte tapahtuvaksi?

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #297 : 09.06.10 - klo:09:57 »
^Värimössöstä tulee hieman löysempää ja hapete laimenee vähän lisätyn veden määrästä riippuen. ;D Eli käytännössä ei mitään eroa pitäisi olla. :P

Poissa ian

• Haiven
  • *
« Vastaus #298 : 12.06.10 - klo:13:49 »
kotivärjäilen omia hiuksiani sävyllä 2.01 eli hyvin tumma ruskea. ennen ei ole ollut ongelmaa kun on ollut semi-lyhyet hiukset jotka kaikki värjään samalla värillä, mutta vetelinpä nyt kesätukan, eli vetäistiin siiliä tuohon vasemmalle puolelle, samalla tavalla kuin keesissä sivut ajellaan joko pois tai siiliksi. no sieltä on tullut oma ihana oranssinrusehtava väri tohon siiliin enkä halua siitä eroon :--D

nyt vain mietin, että onko neuvoja miten saisin tuon lopputukan värjättyä ilman että sotken tuota kohtaa?

kuva tässä
3, oman oranssin värin takaisin kasvattelu tummanruskean tilalle, lyhyet.

Sphinx

• Vieras
« Vastaus #299 : 12.06.10 - klo:16:53 »
^ itselläni on keesi ja en tosiaan noita sivuja värjää, eikä siinä taida oikein muu auttaa ku varovasti vaa värjää sen rajakohdan. itse käytän yleensä pensseliä ja sitte mahollisimman vähän sitä mömmöä ettei valuis hirveästi.
niin ja tietysti pyyhkii heti siitä siilistä jos pääsee vahingossa väriä siihe roiskumaan.

en nyt valitettavasti osaa mitään taikakeinoja neuvoja mutta eiköhän se ihan hyvin onnistu kun vaan rauhallisesti etenee :)