Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 844836 kertaa)

Paikalla Mena

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #315 : 05.08.10 - klo:23:48 »
Oho, oot kyllä sitten ensimmäinen jolla tiedän noilla menneen vihreäksi :o Mutta hyvä kuitenkin että lopputulos miellyttää edes jotenkuten ja eiköhän se siitä vaalene..

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #316 : 06.08.10 - klo:14:20 »
Kiitoksia neuvoista ja kommenteista, keesha ja salamanteri85! Tässä vähän raporttia:

Kokeilin tuota Luonnolliset sävyt 111:tä testitupsun verran, mutta en huomaa mitään muutosta tapahtuneen. Noudatin pakkauksen ohjeita ja pidin väriä päässä sen pidemmän sallitun ajan 30 min. (20 minuutissa olisi siis pitänyt jotain jo tapahtua.) Siis mitä ihmettä? Väriäkin laitoin mielestäni riittävästi, niin että sitä oli kauttaaltaan hiustupsussa.

Voisiko vika olla vaikutusajassa? Kampaajallakin värin on annettu vaikuttaa varmaan noin 40 min, tai lämpölaitteen kanssa vähemmän, ehkä 30 min. Uskaltaako vaikutusaikaa pidentää reilusti ohjeenmukaista suuremmaksi? Luin jostain täältä palstalta, että hapete kuluu jossain vaiheessa loppuun, eikä sen jälkeisestä vaikutusajasta ole hyötyä. Nopeuttaisiko lämmitys värjäytymistä? Joku elmukelmu päähän ja hiustenkuivaajalla vähän lämpöä, vai?

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #317 : 06.08.10 - klo:14:44 »
^Kyseistä väriä en tunne mutta yleensä kun halutaan värillä vaalentaa luonnollista väriä niin vaikutusaika lähenee tuntia. Minä testaisin kyllä uuden testitupsun pitemmällä vaikutusajalla.

Niin ja kannattaa antaa ensin vaikuttaa tyvessä ja latvaan laittaa vaikka siksi 20-30min ajaksi.
« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo:14:46 kirjoittanut Tiizku »

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #318 : 06.08.10 - klo:18:41 »
Minäkin antaisin vaikuttaa kauemmin, itselläni vaaleni kyllä jo siinä 30 minuutissa eikä ollut kelmua päässä enkä pitänyt lämmössä. Tai sitten mulla on jotenkin helposti vaalentuva hius  ???
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #319 : 07.08.10 - klo:11:15 »
Pakko sepustaa tännekin viimeaikaiset edesottamukseni hiustenvärjäämisen osalta:

Eli heinäkuun alussa hiusteni väri oli noin kolmos- tai kakkosasteinen tumma"ruskea" (eli toisinsanoen musta). Kyllästyin siihen, ettei hiukset näyttäneet hyvältä kahta viikkoa kauempaa, koska silloin juurikasvu alkoi olla jo suht näkyvää, kun oma väri on maantienharmaa. Tavoitteeksi asetin sellaisen suurinpiirtein kuutosasteisen vaaleanruskean.

Eli siis värinpoisto päähän ja siihen perään Loreal Casting Creme Gloss 525. Hiuksista tuli järkyttävän punaisen ruskeat. Okei, tyydyin siihen ja odottelin kaksi viikkoa ennen seuraavaa operaatiota, joka siis tapahtui eilen. Toinen värinpoisto ja sen päälle lätkäisin Garnier Nutrissen 6.3. Pesun jälkeen tulos oli järkyttävä jälleen: Juurikasvu näytti oikein hyvältä, muu hiuksisto oli oranssinruskea. Eli se värinpoiston oranssisuus kuulsi aivan täydellisesti tuon värin läpi. Hyvä ettei itku päässyt, kun mietin, että vähintään seuraavat pari viikkoa pitäisi olla porkkanapää.

Tänä aamuna peilin edessä tein päätöksen, etten kyllä tyydy tähän, vaikkei hiukset tykkää yhtään tästä värjäilystä. Sokokselta kävin äsken nappaamassa Loreal Preference 6.23 ja nyt istun se päässä ja rukoilen tukkajumalia, ettei hiukseni ensinnäkään putoaisi päästä ja toiseksi tämä väri peittäisi sen kamalan oranssin ainakin suurimmaksi osaksi.

Saa nähdä mitä tästäkin taas tulee. Pitäkää peukkuja, ettei oikeesti hiuskasvusto irtoa kokonaan tästä operaatiosta!
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa Bosbon

• Haiven
  • *
« Vastaus #320 : 25.08.10 - klo:14:21 »
^Kyseistä väriä en tunne mutta yleensä kun halutaan värillä vaalentaa luonnollista väriä niin vaikutusaika lähenee tuntia. Minä testaisin kyllä uuden testitupsun pitemmällä vaikutusajalla.

Tästä ei tuu sitten niin YHTÄÄN MITÄÄN!

Kokeilin taas pariin otteeseen testitupsuvärjäilyä. Ensin pidensin vaikutusaikaa tuntiin, hiukan ylikin. Mitään ei tapahtunut, paitsi että värjääjää ketutti. Sitten kokeilin toista tupsua niin, että laitoin todella paksun kerroksen väriä - ettei ainakaan tuotteen määrästä jää kiinni - ja annoin lämpöä hiustenkuivaajalla. Vaikutusaikaa oli tunnin verran, josta noin 15 min ajan pidin tupsua lämmössä (lämpöä pienissä erissä niin, ettei hiustupsu päässyt jäähtymään). Taaskaan ei tapahtunut mitään silmällä havaittavaa värimuutosta. Miksi tästä ei tuu mitään? Mikä mun hiuksissa on vikana?

Nämä kotivärjäämisen ilot yhdistettynä foorumin takkuiluun sai aikaan kampaaja-ajan varaamisen.  Luovuttaa en aio, joten jos hyviä vinkkejä vielä joltakulta löytyy, niin yritän myöhemmin uudelleen.

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 26.08.10 - klo:11:37 »
Osaisiko joku suositella markettien kestoväreistä mahdollisimman tummaa ruskeaa? Ei mustaa mutta mahdollisimman tumma ja kylmähkö ruskea. Garnier Nutrisse tummanruskea Ebony tällä hetkellä käytössä ja tummemmaksi pitäisi saada.

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #322 : 30.08.10 - klo:14:41 »
Ostin Lontoon matkalta Superdrugin poistolaarista kestovärin noin 2,5 eurolla. Nyt alkoi pelottaa, uskaltaako sitä sittenkään läimästä päähän ja mikä mahtaisi olla lopputulos. Väri on 5.75 ja en ole mistään löytänyt selitystä, mitä tuo 7 tarkoittaa! Onko kellään tietoa?

Kuvassa näyttää aavistuksen punertavaan vivahtavalta lämpimänruskealta mikä onkin ok, mutta missään nimessä en halua liian punaista. Värin nimi on "calypso coffee" mutta lieneekö siihen luottamista. Hurahdin pöljä siis halvan hinnan ja paketin kuvan perusteella sen tarkempia miettimättä  >:(.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #323 : 03.09.10 - klo:14:58 »
Onnistunkohan enää pelastamaan tukkaani? En tiedä oisko tää pitäny laittaa johonkin kriisiketjuun.
Lähdetään siitä että värjäsin eilen hiukset, ja tilanne on nyt tosi paha.

Olen muutaman vuoden värjännyt aina tasan samalla liven kirkkaanpunaisella hiusvärillä juurikasvun pois. Värjään hiuksia "oikealla" hiusvärillä ehkä max 4 kertaa vuodessa, muuten olen sävytellyt suoraväreillä jne.
No, värjäsin eilen (lorealin preference feria väri, sävy oli pure paprika jotain. Voimakas kupari kuitenkin ) tarkoituksenani vaihtaa nyt tukan väriä erilaiseksi.
Kun olin saanut juurikasvun värjättyä niin se väri muuttui siinä pullossa mustaksi.  0_0 Aluksi väri oli tosi ruskehtavaa ja oranssiin taittavaa. Tyhmänä heitin loppuvärin latvoihin ja annoin vaikuttaa sen 10 min ennenkuin pesin värin pois.
Suihkussa sitten kauhukseni sain huomata että tukka on ilmeisesti kärähtänyt kunnolla, hiukset meni aivan järkyttävään takkupalloon. Mun tukka ei ole ennen ikinä, ei ikinä mennyt minkäänlaiseen takkuun värjäyksen yhteydessä tai sen jälkeen.
 Ensihätään tukin pään täyteen goldwellin dual senses hoitoainetta ( mikä on normaalisti mulle tosi hoitava, en voi edes käyttää jokapäivä kun lätsäyttää muuten. ) hoitista meni _puoli pulloa_ kun normaalisti tuota riittää kolikon kokoinen määrä. Mulla ei ole ikinä ollu näin huonossa kunnossa tukka kuin nyt  :(

Tänään kun värjäyksen lopullinen tulos näkyy kunnolla kuivissa hiuksissa niin kriisi jatkuu.. Juurikasvu on keltainen ja pituudet täysin samanväriset kuin ennen värjäystä!
Jos harjaan hiuksia tai edes sormilla haron niitä niin tukkaa irtoaa kunnon nippuina, juurineen! Siis mähän olen pian kalju  :-[
Selväksi on tullut että hiusvärissä on ollut pakko olla jotain vikaa, vanhaa tms. Paketin menin heittämään jo roskiin eli mitään koodia en voi lähetellä asiakaspalveluun, kuitti mulla kuitenkin on.

Illalla pistän kunnon tehomuhitukset jos saisin edes vähän elvyteltyä hiuksia. Kosteutta ja rekkua, mitä muuta? Päänahkaa pitäisi myös saada pelastettua.. ääh  :#  :'(

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #324 : 03.09.10 - klo:16:15 »
^Hui kamalaa.. 0_0 Toivon todellakin että saat kunnollisia korvauksia tuosta! Toivottavasti päänahallesi ei käynyt mitään pahaa(pysyvää), tuo hiuksien irtoilu juurineen kuullostaa aika hurjalta - ehkä lääkäri osaisi neuvoa mitä asialle voisi tehdä? :-\

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #325 : 04.09.10 - klo:10:23 »
^ En tiedä auttoiko eilinen tehomuhittelu vai lähtikö ne kaikki hiukset jo mitkä on lähteäkseen (? ) mutta nyt ei ole tänään enään irtoillut pahemmin. Hiukset ohentui ihan mukavasti kyllä, mutta luojan kiitos selkeää kaljua kohtaa ei ole. Nyt lähinnä raivotustuttaa enkä kyllä tämän jälkeen enää uskalla laittaa mitään hiusväriä päähän.
Sävytettä en ole vielä uskaltanut laittaa, annan hiuksien "levätä" nyt viikonlopun yli ilman minkäänlaisia käsittelyjä/muotoiluja/pesuja tms.
[ Maanantaina tarkoitus varata aika lekurille, ihan varmuuden vuoksi. Soitan myös ma tuonne perhanan lorealin asiakaspalvelunumeroon. inhottavaa  :( ]

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #326 : 04.09.10 - klo:11:27 »
^Huh, hyvä että lakkasi hiusten irtoaminen! :) Sehän vasta kurjaa olisi jos hiuspohja olisi kärähtänyt eikä olisi enää uusien hiuksien toivoa.. Toivottavasti ne siellä lorealilla tajiuaa lähettää jotain kunnon korvausta, minä en ainakaan uskalla ostaa mitään väriä marketista enää. >:(

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #327 : 09.09.10 - klo:19:50 »
Eli heinäkuun alussa hiusteni väri oli noin kolmos- tai kakkosasteinen tumma"ruskea" (eli toisinsanoen musta). Kyllästyin siihen, ettei hiukset näyttäneet hyvältä kahta viikkoa kauempaa, koska silloin juurikasvu alkoi olla jo suht näkyvää, kun oma väri on maantienharmaa. Tavoitteeksi asetin sellaisen suurinpiirtein kuutosasteisen vaaleanruskean.

No miten kävì? Olen tekemässä tällä hetkellä samaa, juuri tein värinpoiston mustaan ja latvat ovat tummahkot punaruskeat. Meinasin kestää viikon ja laittaa Garnierin Herbashine 600 joka ei kuitenkaan ole kestoväri, näinköhän minäkään saan punaisuutta piiloon? En millään uskaltaisi enää uutta värinpoistoa, vitosella tämä varmaan peittyisi, mutta kaupan väreissä tuo on todella tumma, eikä mikään keskiruskea.

Meinasin saman 6.23 Lorkun ostaa, olen laittanut sitä äidilleni, häiritsee vaan jotenkin se kultaisuuteen taittuminen. Minkälainen oli väri?
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa tiita

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 09.09.10 - klo:21:36 »
^ Se Lorkun 6.23 peitti suurimman osan punaisuudesta (tai oranssisuuden oikeastaan), vaikkakin mielestäni ruskea oli vieläkin liian punertava. Laitoin sen jälkeen parin viikon päästä päähäni vielä Lorkun 7.30 (?) sävyn peittämään vielä niitä punaisuuden jämiä ja nyt suurin osa punaisuudesta on hävinnyt ja tilalla on lämmin, suurin piirtein se kutosasteinen, ruskea. Hetken tauko nyt värjäilyyn ja sitten alan jollain konstilla taittamaan tätä kylmemmäksi sävyksi, ehkä jopa saamaan hiukset vielä astetta vaaleammaksi.

Mutta lopputulos on nyt hyvä, juurikasvu ei häiritse ja hiukset eivät ole enää häiritsen punaruskeat, vaikkakin sävy onkin liian lämmin omaan makuuni. En tiedä olisinko päässyt helpommalla jos olisin suoraan mennyt kampaajalle, mutta nautin liikaa kotona värjäämisestä. Toiseksi olen myös nähnyt kampaajajälkeä, joka on totaalisen punertavanoranssihtava ruskea, vaikka se ei ollut lopputuloksen tarkoitus.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #329 : 09.09.10 - klo:22:09 »
^ Omani jäi kyllä niin tummaksi ettei kannata vielä sitä kuutosta laittaa. Sinänsä ei tässä "värissä" ole vikaa, tyvi on vain valkoinen, meinaan jos odotan sen 3 viikkoa ja teen uuden värinpoiston. Kannattaako sitten kolmen viikon takia värjätä tyvi jollain vaahtoväreillä. Äääh, kun on taas hankalaa...

Mulle on tehty kaksi värinpoistoa kampaajalla, helpompaa kun kampaaja laittaa sävyn (ja just sopivan) päälle samantien, silloinkin tosiaan tarvittiin kaksi kertaa että pääsin noin seiskaan.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”