Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 840889 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #360 : 01.10.10 - klo:15:12 »
^varasin ajan kampaajalle kun meinaa hulluksi tulla :P En uskalla enää ottaa riskiä värjätä itse, tukka ei kestä. Ei kyllä kestä kampaamovärejäkään sen puoleen... mutta mietin tässä nyt ahkerasti. Vaikka kuinka meikkaisi tukkaa niin kyllä se tieto oikeasta kunnosta silti häiritsee ::)

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #361 : 08.10.10 - klo:19:28 »
Minkälainen hiusväri mahtaa olla kyseessä, jos värin kuvauksessa lukee pelkästään sable, eli ilmeisesti suomennettuna soopeli? Itse käsitän soopelin lähinnä monivärisenä ruskeana... En ole siis värjäämässä moisella värillä, mutta alkoi vain mietityttää.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 08.10.10 - klo:21:05 »
Löytyykö kellään kuvaa Goldwellin 6N värillä värjätyistä hiuksista? Olen nyt testannut Goldwellin väreistä 6B:n 6RB:n 6MB:n 5R:n ja 5N:n ja vielä en oo sitä just sopivaa löytänyt. 6B:llä värjäilin useita vuosia, ihan ok, aika punertava ja myös kuparinen. 6MB oli kamala mulle, 5R liian punanen ja 5N turhan tumma. 6RB:stä tavallaan myös tykkäsin, mutta ehkä kuitenkin turhan punertava sekin. Jotenkin tuo kuutos taso tuntuu hyvältä, kun viitonen vetää jo aikalailla mustaan päin. Eli siis jäljelle jää enää 6N ja 6A.  :)

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #363 : 08.10.10 - klo:23:44 »
Iia, kuvaa ei ole nyt laittaa, mulla itselläni 6N oli tosi kiva ruskea, jossa oli jotenkin semmoinen jännä vivahde, melkein kuin siinä olisi ihan pikkiriikkisen violettia mukana tai jotain, jokatapauksessa tosi kiva ei liian tumma ruskea, joka ei ollut lämmin mutta ei oikein kylmäkään eikä takuulla mikään tylsän värinen perusruskea.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #364 : 09.10.10 - klo:14:31 »
Mullakin on tuosta 6N sävystä varsin samanlaiset kokemukset kuin salamanteri85:lla, elikkä jos et punaisuudesta tykkää niin tuo on varmaan hyvä. :) Tosin itsellä oli todella vaalea pohja kuin tuon värin laitoin, jos alla on paljon punaista niin se varmaan paistaa esiin sieltä alta. :-\

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #365 : 15.10.10 - klo:19:01 »
Laitoin tuon 6N värin päähän ja lopputulos on tosiaan vähän tuon tapainen kuin edellä kuvaillaan. Tykkään kyllä. Tumma on, mutta ei silti voi mustaksi vielä luulla. 

Siinä tupsussa tämä väri näyttää tosi tylsältä, mutta päässä on aika jees. Sen tupsun takia en oikeastaan ole tätä halunnut testata, mutta hyvä että nyt uskalsin testata. Voi olla että jää vähäksi aikaa vakiväriksi.  :)

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 17.10.10 - klo:23:30 »
Onkohan poly color lopettanut mahonkinsa valmistuksen/maahantuonnin? Avo kävi ostamassa mulle hiusvärin ja kuulemma poly colorin värikirjassakaan ei ollut enää ollenkaan mahonkia. Osti sitten tumman mahongin ja äsken huomasin, että noissa väripaketeissa on tätä nykyä hoitoainekin mukana.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #367 : 20.10.10 - klo:10:03 »
Sori tyhmä kysymys. En nyt muistanut lukiko aikaisemmin ketjussa tätä, mutta mietin että kun hiukset ovat vaalennnetut ja käsitellyt, niin haittaako jos värjää tuhkataitteisella kestovärillä kuontalon kerran 1-2kk?

Tummemmissa väreissä se oli haitaksi värin kerrostumisen takia. Vaaleissa sitä ongelmaa ei ole, mutta kuluttaako se kestovärjäys tukkaa niin paljon ettei kannattaisi näin tehdä? Tuhka kun pysyy tukassa niin huonosti. :/
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #368 : 25.10.10 - klo:12:05 »
^En nyt ole asiastani ihan 100% varma, mutta voisikohan jonkinlaiset kertymät hiuksissa aiheuttaa tuon värien harmahtamisen? Kuullostaa varsin hurjalta, että muka kultainen väri vetää harmaaksi. :o Syväpuutsaatko aina hiuksesi ennen värjäystä?

Miten muuten te blondit kikkaillette juurikasvun? :D Tää on ollut mulle ikuinen mysteeri. Jos esimerkiksi värjää 7 tasoista omaa väriä 8 tasoiseksi, niin miten sen juurikasvun saa värjättyä silleen, ettei siihen jää sellaista raitaa? Siis miten sen värin saa levitettyä niin, ettei jo valmiiksi vaalennettuun hiukseen mene väriä? Saakohan tästä mitään selvä.. ;D Vai oletteko vaan niin taitavia? Mä olen ihan onneton värin levittämisessä juureen, sitä tulee kyllä vaikka kuinka paljon muuallekin ja sitähän tässä ihmettelenkin, että miten minä koskaan pärjäisin muissa kuin mustissa hiuksissa?

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #369 : 26.10.10 - klo:13:46 »
Nopea kysymys ennen mahdollista tämäniltaista värjäysprojektia, toivottavasti joku osaa vastata: Voinko mä korvata Recital Preferencen kehitteen laimeammalla? Kotona olis 4% sekä 1,9%, käviskö peräti tuo 1,9?

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #370 : 26.10.10 - klo:15:42 »
Hmm. En nyt tiedä minne tämä kysymys oikein kuuluu, mutta laitan tänne. Siirtäkää, jos löytyy sopivampi ketju. :)

Niin, minulla on tällaiset vaalennetut huokoiset hiukset, joita olen rääkännyt raidoittamalla vuosikausia ja lopulta tehnyt niihin värinpoistonkin ja juurta vaalennellut värinpoistolla. Värinä oli menneenä kesänä jossakin vaiheessa Garnierin luonnollisten sävyjen 10 ja 111:n sekoitus. Nyt kun halusin vähän kultaisempaan suuntaan tuolla Goldwellin 8G:llä, niin hiukset ovat HARMAHTAVAT. Sama ongelma kävi aikoinaan jollakin beigellä värillä. Eli värjäänpä millä tahansa sävyllä, niin tulos on armoton villasukka.  :-\ Mulle ei sovi yhtään tuollainen mattainen sävy, koska olen naamaltani jo niin neutraalin värinen, että sitten ei erota missä naama loppuu ja hiukset alkavat.

Tietäisikö kukaan mikä olisi paras vaihtoehto lähteä tummentamaan, tai oikeastaan lämmittämään, näitä vaalennettuja hiuksia? Ovat tällä hetkellä liian valkoiset, villasukan väri alkaa onneksi jo haihtua, kun en pitänyt Goldwelliä kuin 10 minuuttia (onneksi).

Mulla oli useita vuosia sitten sama ongelma. Mulla oli 9:llä pitkään vaalennutut hiukset, jotka aurinko oli latvoista vaalentanu ihan värittömiksi. Kokeilin ensin jotain 8-asteista väriä, jolla tuli liian vaalea ja harmahtava väri. Luottoväriksi osoittautui sitten Nutrissen 7.3, joka on tosi kultainen. Värjäyksen jälkeen latvat jäi edelleen harmahtaviksi, mutta oli ihan ok. Latvojen väriä parantelin vielä jollain kullansävyisellä vaahtovärillä (oisko ollu Igora Color Gloss 9.3). Joskus myöhemmin tein saman uudestaan ja onnistui silloinkin ihan hyvin.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa 476

• Haiven
  • *
« Vastaus #371 : 27.10.10 - klo:09:36 »
Onko kukaan kokeillut soyance värejä? Tuleeko minkä tuntuiset hiukset?

noraa

• Vieras
« Vastaus #372 : 27.10.10 - klo:12:55 »
Mulla on tällä hetkellä tän väriset hiukset

http://i399.photobucket.com/albums/pp79/noraa91/IMG_3555.jpg

ja haluisin niistä tän väriset

http://img2.timeinc.net/people/i/2008/startracks/081110/lauren_conrad.jpg

Olisko jollain neuvoja, miten saisin haluamani sävyn? Oon jo tehnyt 2 värinpoistoa ja hiukset oli siis ennen tummanruskeat. Enää en värinpoistoja haluisi tehdä ja vaaleammat värit ei taida tarttua oikein hiuksiin, joten olisko jotain muuta keinoa tai joku suositeltava väri?

Kiitos jo kauheesti etukäteeen! :>

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 27.10.10 - klo:13:32 »
^ Lisää värinpoistoa. Muuten ei noin vaaleaa saa. Tietysti tuossa laittamassasi lauren conradin kuvassa näyttäisi, että tukassa on eri sävyjä, joten raidoittaminenkin toisi varmaan jo lähemmäs samaa ilmettä. Pohjaväri sun omassa tukassa on aika lähellä kuitenkin tuota kuvan pohjaväriä, mutta kuten varmaan itsekin huomaat niin latvat ja raitakohdat ovat paljon vaaleammat. Ja väri kun ei vaalenna väriä niin... :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #374 : 27.10.10 - klo:15:35 »
Lähdin tänään kaupasta hakemaan tätä Natural & Easyn väriä:
http://www.naturalandeasy.schwarzkopf.com/#product/medium-shades/567-rioja-redbrown.html
mutta kaupassa totesin, että ilmeisesti sitä ei Suomesta saakkaan  :#
Eli mikä muu markettiväreistä vastaisi nyt sitten tuota?