Kirjoittaja Aihe: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset  (Luettu 841238 kertaa)

LP_Alice

• Vieras
Vs: Kotivärjäyskeskustelu ja -kysymykset
« Vastaus #375 : 27.10.10 - klo:18:54 »
Onko kukaan kokeillut soyance värejä? Tuleeko minkä tuntuiset hiukset?

Mä tänään tuota mustaa kokeilin juurikasvuun, en kyllä ole kovinkaan ylipuhuttu. Ensisilmäyksellä vähän askarrutti, että miksi tuo seerumi on täynnä sulfaattia ja suolaa. No, päätin kuitenkin testata. Koostumus oli vähän liian tönkköä, ei levittynyt kovin helposti, ja sen lisäksi värihän oli ihan täydellisen sinimusta (tuo sinisyys siis ei ollut toivottua.) Noh, sininenhän haalistuu varsin nopsaan, joten annoin olla.

Mun hiuspohja on varsin rasvaista ja kestävää sorttia, ei ole koskaan ollut monista värinpoistoistakaan moksis. Tämä on kyllä ensimmäinen väri joka jäi hieman hiuspohjaa kiristämään. Toinen mielenkiintoinen asia on, että mun hiuspohjaan/ -rajaan ei ole koskaan värjäämisestä jäänyt laikkuja, vaikka mustalla ja punaisilla olen värjännyt. No nyt mulla on ihanan sininen hiuspohja ja laikkuja naamassa. >:( Lisäksi tuo väri ei tummu heti, eli roiskeet lavuaarissakin huomasin vasta myöhemmin, jolloin niitä on vaikeampi irroittaa.

Hoitavuudesta en sinäänsä osaa sanoa muuta kuin että mun mielestä jos väri on hellävarainen, niin sen ei kuulu kiristää päänahkaa tai jättää laikkuja. Puolet tuosta väristä jäi vielä käyttämättä, mutten tiedä viitsinkö sitä laittaa toiste ollenkaan.

Edit. Nyt hiusten kuivuttua tiirailin juurta ja perhana sentään, eihän tuo ole edes kunnolla värjääntynyt! Rakas Joico antoi sinisyydelle onneksi kyytiä, mutta en osaa sanoa että johtuuko tämä juuren värjäämättömyys siitä, ettei väri levinnyt kunnolla, vai siitä, ettei oikeesti purrut. Höh ???

Edit2. Taisi olla aika hellävarainen väri, ei ehkä ihan Goldwellin Colorancen tasoa, mutta hellempi hiuksille kuin moni muu markettiväri. Hiuspohjalle tosin oikea kidutus.. :( Päivä värjäyksen jälkeen hiuspohja oli ihan armottoman hellä, eikä vieläkään ole ihan täysin palautunut. Sininen väri ei myöskään kahden pesun myötä ole kokonaan tiessään.

Olkoot hellävarainen ja kiiltoa tuova väri, mun hiuspohja sanoo nou nou tälle tuotteelle..
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo:22:08 kirjoittanut Alice »

noraa

• Vieras
« Vastaus #376 : 27.10.10 - klo:23:19 »
^ Lisää värinpoistoa. Muuten ei noin vaaleaa saa. Tietysti tuossa laittamassasi lauren conradin kuvassa näyttäisi, että tukassa on eri sävyjä, joten raidoittaminenkin toisi varmaan jo lähemmäs samaa ilmettä. Pohjaväri sun omassa tukassa on aika lähellä kuitenkin tuota kuvan pohjaväriä, mutta kuten varmaan itsekin huomaat niin latvat ja raitakohdat ovat paljon vaaleammat. Ja väri kun ei vaalenna väriä niin... :)

Just sitä ajattelinkin, että pitäiskö vaan alkaa raidottamaan ja katsoa mitä siitä tulis. Tai sitten olisko joku tuhkansävy, jolla sais edes ton pahimman oranssisuuden pois. Mutta väri on myös tosin hieman haalistunut jo tosta kuvasta. :)

Poissa Tohtori Sykerö

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • HC-hiussekoilija + kotikemisti
« Vastaus #377 : 30.10.10 - klo:17:05 »
Kärsimättömänä toistan kysymykseni vielä tänne...

1. Siis minkä merkkinen tai minkä valmistajan indigo, siis se kasviväri, on kaikkein parasta ja värjäävintä? Missä sitä myydään?

2. Tarttuuko indigo hennaamattomaan hiukseen, vai pitääkö olla henna alla?

3. Onko indigo parasta sekoittaa viileään vai kuumaan veteen? Kuinka kauan sen tulisi antaa vaikuttaa hiuksissa, jos haluaa mahdollisimman tumman tuloksen?

Kiitos...

Edit: Alkuperäinen höpinäni aiheesta täällä: http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=69.msg724236#msg724236
« Viimeksi muokattu: 30.10.10 - klo:17:07 kirjoittanut Tohtori Sykerö »
Kutakuinkin 1b M ii - kuontalo, jossa chelsea cut -tyyppinen leikkaus. Värjätty rehuilla sinimustaksi. Kasvattelu käynnissä, tavoitteena klassinen bob.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 01.11.10 - klo:09:07 »
Värjäsin eilen illalla pään Lady Color:in kuparin punaisella (6.4).Ajattelin kokeilla, kun kolmella eurolla irtosi Carlsonilta  ;D Lopputulos on kiva, juuri sellainen mitä hain eli tummempi kupari. Väri ei myöskään tarttunut ollenkaan ihoon ja päänahkaan, mutta voi jumaliste sitä syyhyä päänahassa  0_0 Värin huuhtelemisen jälkeen kuumotti ja kutisi. Ikinä ole minulla tuollaista tapahtunut.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #379 : 01.11.10 - klo:22:34 »
No nyt ajattelin vihdoin tuon Lorealin Recital Preferencen Florence (luonnonvaalea kultakupari) sävyn laittaa kun niin kauan tehnyt mieli. Vähän ajattelin vaalentaa ennen värjäystä, toimisikohan tuo Rial vaalennettuihin, oransseihin hiuksiini? Miten muilla toiminut jo ennestään vaalennettuun värjättyyn hiukseen?

Ja jos kenelläkään tiedossa saman sävyistä (8.34) kevytväriä joltain merkiltä, niin olisi kiva tietää, kun senverran radikaalin muutoksen tässä vuoden aikana kokenut että tosiaan mieluummin sen kevytvärin tähän päähän heittäisin. Ja vähän kanssa sen vuoksi että punaiset ja kuparit tuntuu tarttuvan erityisen innokkaasti näihin hiuksiin.  ;)
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #380 : 02.11.10 - klo:09:02 »
Laitoin viime viikolla päähän tuon samaisen Recitalin 8.34 -sävyn, mutta vaihdoin paketin mukana tulleen kehitteen 1,9%:ksi.

En ollut värjännyt kaupan väreillä omaa päätäni vuosikausiin, ja tuo oli kyllä sellaista litkua (ja mikä haju!  :-\), etten taida käyttää toiste. Väriaineen sävykin oli jokseenkin epäilyttävä viininpunainen, että hiukan jännitti, mitä siitä tulee. Kyllähän siitä silti melkein sitä tuli mitä pitikin, mitä nyt väri on tosi platku - vähän epäilyttää, ettei siinä sitä kultaa ollut nimeksikään, vain pelkkää punaista. Taidan yrittää korjailla lisäämällä keltaista tai jotain.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #381 : 02.11.10 - klo:10:02 »
^ja^^Mulle tulee tällä Florence 8.34lla kiva kultakuparinen sävy eli just sitä, mitä pitikin. Sävystä tykkäsin mutta totta, itse aine haisee ihan hirveälle!
Nyt taas olen kyllästymässä punasävyihin ja ajattelin siirtyä kohti neutraalimpaa n. kasiasteista tummanvaaleaa, ehkä hieman raitoja sekaan. Se olisi lähempänä mun omaa väriä niin ei tarvitsisi niin tiuhaan olla värjäämässä tyveä.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #382 : 02.11.10 - klo:10:17 »
Sitä minäkin vähän mietin, että tuleeko liian oranssi, mutta ehkä jos jonkun just keltaisen suoravärin lätkäisis siihen päälle sit jos ei tuu ihan sellaista. Tuo jotenkin vaan houkuttelee niin paljon, että pakko se on kokeilla ennekuin pääsee ällistään. Noh, katsotaan, jos en nyt kaupassa tänään jänistä niin tulen sitten kertomaan tuliko ihan katastrofaaliset. Kai sitä sitä sitten voi öljyillä sun muilla haalistella  8)

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #383 : 02.11.10 - klo:21:23 »
Laitoin juurikin päähäni hoitoaineeseen sekoitettuna Directionsin Apricot -sävyä, terästi kummasti tuota florenzea, josta ei mun päähän jäänyt kultaa oikein nimeksikään.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 03.11.10 - klo:11:12 »
Nonni, ihan kiva tuli tästä 8.34. Tosin lähinnä rusehtava kupari, mutta varmaan haalistuu sitten paremmaksi ja jos ei niin jotain kellertävän kultaista suoraväriä sitten vähän päälle. Kävi varmaan sama kuin creme glossin 8.32 kanssa eli veti aikas tummaksi, jotenkin olisin halunnut lisää sitä vaaleankeltaista väriä. Mutta sekin siis haaleni kyllä selkeästi paremmaksi. Vähän turhaa oli ne Rial raidat nyt täällä alla, mutta kaipa se yleisilme on vaaleampi.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #385 : 07.11.10 - klo:21:40 »
Lainaus
2. Tarttuuko indigo hennaamattomaan hiukseen, vai pitääkö olla henna alla?

Jos haluat mustat hiukset, pitää laittaa henna ensin ja heti perään indigo. Sen sijaan jos haluat erilaisia ruskean sävyjä, hennan ja indigon voi sekoittaa keskenään ja laittaa kerralla päähän. Pelkkää indigoa ei juuri kannata käyttää ainakaan jos ei ole hyvin tummat hiukset luonnostaan - tulos on helposti vihreä jos sen tekee.

Lainaus
3. Onko indigo parasta sekoittaa viileään vai kuumaan veteen? Kuinka kauan sen tulisi antaa vaikuttaa hiuksissa, jos haluaa mahdollisimman tumman tuloksen?

Mä olen sekoittanut lämpimään veteen, joskus lisännyt vielä teelusikan suolaa koska sen sanotaan tummentavan lopputulosta, ja ennen päähän laittoa antanut vartin asettua. Sitten 1-2 tuntia vaikutusaikaa muovimyssyn ja pyyhkeen alla, että pysyisi mahd. pitkään lämpimänä. Noin on ainakin saanut hennauksen päälle tehtynä mustan lopputuloksen.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 09.11.10 - klo:18:29 »
Aikasemmin kerroin tuossa, että värjäsin Lady Colorin kuparinpunaisella, noh nyt se väri on sitten liukunut päästä pois  ;D Eniten terveestä juuresta, joka oli tänään ihan vaaleanoranssi. Iskin sitten nyt päähän Cutrinin Reflection kevytvärin ja odottelen, että mitä tulee...

wimmma

• Vieras
« Vastaus #387 : 11.11.10 - klo:17:55 »
Minulla olisi aitohiuspidennysnauhan kotivärjäykseen liittyvä kysymys. Tällä hetkellä tukkani on musta ja olen ajatellut vaalentaa sen johonkin 7 sävyyn. Kun hankin uudet vaaleammat pidennykset, kannattaisiko minun valita joku kellertävä/oranssihtava vaalea sävy (joka olisi lähellä sitä oman hiusteni sävyä värinpoiston jäljiltä), jonka sitten värjäisin samalla hiusvärillä kuin oman tukkani. En ole aikaisemmin värjännyt pidennyshiusta, omaani kylläkin vuosia.

Mustiin hiuksiin on aina ollut niin ihanan helppo valita oikean sävyinen pidennys. Vähän pelottaa, mitä tästä tulee.

Neuvoja?

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #388 : 12.11.10 - klo:13:26 »
^^Mikset värjäisi ensin omaa hiusta oikean väriseksi ja sitten vasta ostaisi pidennyksiä? Riippuu tietysti, minkä väriseksi aiot laittaa, joskus ei ole ihan helppo löytää saman väristä pidennystä. Voihan ne sitten sävyttää vielä uudestaan vaikkapa kevytvärillä jos sävy ei ole ihan täysin sama omassa ja pidennyshiuksessa.

Poissa LaPompadour

• HAIRahtanut
  • If you want to see a girl next door, go next door!
« Vastaus #389 : 14.11.10 - klo:15:20 »
Mulla on kysymys, toivottavasti joku osaa auttaa:

Tukkaa värjäilty viimeiset puoli vuotta L'Orealin Preference kuparinpunaisella kestovärillä 8,34. Nyt kyllästyttää ja haluaisin neutraalimpaa 8-asteista sävyä. Väritulos on haalistunut eikä ole voimakkaan punainen, lähinnä ehkä kuparinen. L'Orealin saman värimerkin sävyn 8 pakkauksessa kuitenkin lukee, että ei sovellu, mikäli hiukset on värjätty ennen punaisella sävyllä. Schwarzkopfin Coloriste-kestovärin sävyn 800 Keskivaalea pakkauksessa ei ole mitään varoituksia tästä aiheesta. Uskaltaisinko värjätä tällä? Mitä voi pahimmillaan tapahtua?